PDA

View Full Version : schoolbord-verf UPDATE: FOTO'S



Janne
1 juli 2005, 18:30
Ik wil mijn gitaar (epi LP) gaan verven met van die schoolbord verf. Wat moet ik hier dan allemaal voor doen. Ik snap weinig van dat schuur-gebeuren (met aantal grid enzo) dus ajb gemakkelijk uitleggen :) .
En het is niet echt mogelijk om dan te lakken toch? Dan kan je er niet meer op tekenen, is het dan slim om gewoon wat extra lagen te verven, dat je er niet zo snel doorheen bent (kben niet heel erg onvoorzichtig).

Janne

nickbongers
1 juli 2005, 19:02
leuk idee, maar als je dan met je hand over je gekrijtte gitaar gaat, is alles eraf.

Raytheman
1 juli 2005, 19:25
Overigens heb je tegenwoordig ook schoolbordverf in een spuitbus bij kwantum in de kleuren zwart en groen. Is misschien mooier dan kwasten

Janne
1 juli 2005, 20:11
leuk idee, maar als je dan met je hand over je gekrijtte gitaar gaat, is alles eraf.
Ja ok, dat is wel zo, maar ik ga er toch niet iets opzetten wat er altijd op moet blijven staan, boeit niet echt als er iets "afslijt".

Lithium
2 juli 2005, 09:01
je tekent toch op glas met de kleur daarachter? :???:

Janne
2 juli 2005, 10:32
:-? die volg ik niet helemaal.
Het is de bedoeling dat ik bij mn gitaar het effect van een schoolbord krijg, dus dat ik er met van dat krijt (of mss wat anders) dingen op kan schrijven/tekenen, dus na het verven ga ik sowieso niet lakken.
(of bedoel je wat anders?)

RUIS
2 juli 2005, 11:19
Lithium weet niet dat er schoolbordverf bestaat, volgens mij. Echte schoolborden (moderne) zijn inderdaad gemaakt van een plaat matglas met daarachter de kleur (donkergroen/zwart). Je schrijft dan op de ruwe kant van het glas.
@ Lithium : schoolbordverf is zwarte verf met fijn zand erin zodat het ruw blijft. Je kunt er dan met krijt op schrijven.

Janne
2 juli 2005, 14:18
Ow dat van die echte schoolborden wist ik dan weer niet. Die schoolbord verf slijt wel snel, maar dan kan je dr gewoon ff wat overheen verven. En in plaats van krijt (korrelig, slijt er zo af) heb ik nu een soort stiften gevonden (in fluorescerende kleuren :D ), die zijn wat moeilijker te verwijderen.

Janne

Janne
6 juli 2005, 17:41
http://www28.brinkster.com/jannegitaar/gitaar/gitaar.htm
Foto's :), niet allemaal heel netjes afgewerkt, maar dat hoeft voor mij niet, ik ben er wel trots op :) .

AlterEgo
6 juli 2005, 18:50
Woah, dit is echt zo geweldig :D Kan je beetje uitleggen hoe je het precies gedaan hebt? Het lijkt me echt heel erg cool om te doen :)

Janne
6 juli 2005, 18:54
Dankje, ben dr ook blij mee, het is nu echt míjn gitaar.
Gewoon een beetje opgeschuurd, geen machine ofzo, gewoon eerst wat grof schuurpapier en dan steeds minder grof :). Toen 1 laag geverfd (uit zo'n blik, ze hadden geen spuitbus), na 24 uur nog n keer geschilderd (eerst weer ff wat geschuurd) en na 48 uur mocht ik erop tekenen :D.

Janne

Daniël_san
6 juli 2005, 19:20
Ziet er erg cool uit! 8-)

Orpheo
7 juli 2005, 11:25
heel leuk en origineel! :D

Kim Wilson
7 juli 2005, 13:31
Inderdaad, wel gaaf. Kun je mooi je setlist op kalken :-D .

Ik zou alleen nog op zoek gaan naar nieuwe tone-/volumeknoppen, chroom of alu-look ofzo, of gewoon zwart.


Mooi trouwens, dat zwart-wit geblokt op je strap én slagplaat. Zo één zou ik ook laten zitten!

Janne
7 juli 2005, 13:39
Inderdaad, wel gaaf. Kun je mooi je setlist op kalken :-D .

Ik zou alleen nog op zoek gaan naar nieuwe tone-/volumeknoppen, chroom of alu-look ofzo, of gewoon zwart.


Mooi trouwens, dat zwart-wit geblokt op je strap én slagplaat. Zo één zou ik ook laten zitten!
Hm die knoppen vind ik wel wat chiques hebben :) , en die slagplaat was eerst gewoon cremekleurig, maar heb ik gewoon een papiertje met van die blokjes opgeplakt :) (ska!!!). Die strap heb ik gewoon gekocht.

Janne

nickbongers
7 juli 2005, 18:11
heel erg leuk gedaan :D

marter544
9 juli 2005, 18:27
Heb je nou gewoon zelf zand door de verf gemengd? Of die verf zo gekocht? Mischien domme vraag, maar hé, bij ons schrijven ze op blackbords, van die witte dingen waar je gewoon met een soort stift op schrijft.

Raytheman
9 juli 2005, 22:26
Blackboards? Wij noemen dat whiteboards :-D

Janne
10 juli 2005, 03:26
Heb je nou gewoon zelf zand door de verf gemengd? Of die verf zo gekocht? Mischien domme vraag, maar hé, bij ons schrijven ze op blackbords, van die witte dingen waar je gewoon met een soort stift op schrijft.
Die verf heb ik gewoon gekocht (bij Harry phillips heet dat hier, maar kweenie of die overal bestaat :) ), heet gewoon schoolbordenverf en is volgens mij zelfs bij de hema te krijgen (hoorde ik later).

RUIS
10 juli 2005, 10:46
Hoe voelt dat nou aan je onderarm tijdens het spelen? Lijkt me raar. En tegen je buik? 't Is toch stroef spul (ik bedoel die verf, niet je buik). en gaan je kleren niet raar aan je gitaar plakken?

Janne
10 juli 2005, 11:56
Dat valt best mee, het is toch nog redelijk glad dus met mn arm heb ik er geen last van. En ik heb alleen de voorkant geverfd dus hij blijft verder ook niet aan mn kleren plakken.

vulvasonic
10 juli 2005, 18:09
Gaaf!

Normaal hou ik niet zo van Les Pauls zonder slagplaat. In dit geval zou ik het echter overwegen. Leuk hoor die blokjes, maar zonder slagplaat kun je wat meer van je schoolbord laten zien.

Jax
10 juli 2005, 19:25
Hehe, bijzonder vet gedaan.

Janne
10 juli 2005, 20:38
Danku.
@ vulvasonic: (yeah zo'n ouwe rocker (geen belediging) vindt mn gitaar gaaf). Twas eerst zo'n vintage sunburst met een cremekleurige slagplaat en dat vond ik lelijk :) . Nu is ie zonder (kdenk ik haal m er ff af) ook mooi, maar die slagplaat erop staat ook wel goed vind ik, ik zal ook nog ns foto's maken zonder slagplaat.

Janne

vulvasonic
12 juli 2005, 23:41
Danku.
@ vulvasonic: (yeah zo'n ouwe rocker (geen belediging) vindt mn gitaar gaaf). Twas eerst zo'n vintage sunburst met een cremekleurige slagplaat en dat vond ik lelijk :) . Nu is ie zonder (kdenk ik haal m er ff af) ook mooi, maar die slagplaat erop staat ook wel goed vind ik, ik zal ook nog ns foto's maken zonder slagplaat.

Janne

Aha!
Ik ben welliswaar een ouwe rocker, maar dat maakt me nog niet blind 8-)
Ik vind het gaaf. Ik heb zelf trouwens ooit overwogen mijn auto te voorzien van schoolbordverf. :D

Janne
13 juli 2005, 10:43
Haha, das helemaal geweldig. Ik heb nu nog best veel over dus ook alles wat ik zie van "hey als ik dat ns ga verven" :D .

Axelll
17 juli 2005, 22:07
gebruik je nou een riem als halsband :razz:

Janne
17 juli 2005, 22:16
:-? Nee hoor, tis echt n gitaarband.

Axelll
18 juli 2005, 11:29
:-? Nee hoor, tis echt n gitaarband.

oké ik dacht dat ik het logo van dickies erop zag staan :wink:

Janne
18 juli 2005, 12:43
Goede gezien, tis een echte dickies gitaarband :-? . http://www.interpunk.com/item.cfm?Item=28317&

Axelll
18 juli 2005, 12:49
Das wel zeer stoer :)

m^rton
24 juli 2005, 11:01
Haal je slagplaat eraf en teken hem :razz:

Janne
24 juli 2005, 11:16
Haha dat kan natuurlijk ook. Ik heb m er nu af gehaald en is wel meer een schoolbord-effect ja, ik mis alleen soms iets om met mn pink op te steunen.