PDA

View Full Version : TC G-System



morris
1 juli 2005, 18:20
Wie heeft hem al gesignaleerd en getest?

Morris

El Bastardo
1 juli 2005, 18:32
nope, maar ik ben wel erg geinteresseerd.
Het moet gewoon een gforce met loops zijn, geweldig toch!!

kokeleko
1 juli 2005, 19:45
Ik ben wel benieuwd hoe de interne routing is qua post-fx.
Hoeveel fx kun je parallel zetten en 100% wet?

M.a.w. kun je je parallele amp-loop wel gewoon blijven gebruiken?

Wat ik niet zo zie zitten is dat dunne kut kabeltje van de KPN tussen
controller en rackunit.

Rewind
1 juli 2005, 19:46
die kabeltjes zijn ook in beter kwaliteit verkrijgbaar hoor

morris
2 juli 2005, 00:57
Ik ben wel benieuwd hoe de interne routing is qua post-fx.
Hoeveel fx kun je parallel zetten en 100% wet?

M.a.w. kun je je parallele amp-loop wel gewoon blijven gebruiken?

Wat ik niet zo zie zitten is dat dunne kut kabeltje van de KPN tussen
controller en rackunit.

Ja, dat vond ik ook al vreemd, zo'n CAT5 kabel. Aan de andere kant is een dergelijke aansluiting wel ideaal voor updates vanaf internet. Ik denk ook dat dit de nieuwe standaard wordt overigens. Ik vraag me alleen af of een CAT5 kabel ook in roadready uitvoering te koop is (metalen pluggen en kabelbreukbestendig).

Morris

Wormaap
2 juli 2005, 01:00
Ik ben wel benieuwd hoe de interne routing is qua post-fx.
Hoeveel fx kun je parallel zetten en 100% wet?

M.a.w. kun je je parallele amp-loop wel gewoon blijven gebruiken?

Wat ik niet zo zie zitten is dat dunne kut kabeltje van de KPN tussen
controller en rackunit.

Ja, dat vond ik ook al vreemd, zo'n CAT5 kabel. Aan de andere kant is een dergelijke aansluiting wel ideaal voor updates vanaf internet. Ik denk ook dat dit de nieuwe standaard wordt overigens. Ik vraag me alleen af of een CAT5 kabel ook in roadready uitvoering te koop is (metalen pluggen en kabelbreukbestendig).

Morris
http://www.neutrik.com/images/ock/sublevel/thumbs/1_204_170351.png
http://www.neutrik.com/images/ock/sublevel/thumbs/3_204_170351.png
Roadready genoeg? :-D Neutrik heeft alles :P

morris
2 juli 2005, 01:03
nope, maar ik ben wel erg geinteresseerd.
Het moet gewoon een gforce met loops zijn, geweldig toch!!

Als dat zo is, ben ik meteen verkocht. Ik vind het concept steengoed, alleen die dubbele AD/DA conversie, daar zet ik even wat vraagtekens bij.
Ik ga binnenkort eens wat testen met dat ding. Als iemand hem al eens onder handen heeft genomen, hoor ik dat graag!
Weet iemand overigens dealers in Nederland die dat ding leveren tegen een normale prijs (< 1500)?

Morris

morris
2 juli 2005, 01:05
Ik ben wel benieuwd hoe de interne routing is qua post-fx.
Hoeveel fx kun je parallel zetten en 100% wet?

M.a.w. kun je je parallele amp-loop wel gewoon blijven gebruiken?

Wat ik niet zo zie zitten is dat dunne kut kabeltje van de KPN tussen
controller en rackunit.

Ja, dat vond ik ook al vreemd, zo'n CAT5 kabel. Aan de andere kant is een dergelijke aansluiting wel ideaal voor updates vanaf internet. Ik denk ook dat dit de nieuwe standaard wordt overigens. Ik vraag me alleen af of een CAT5 kabel ook in roadready uitvoering te koop is (metalen pluggen en kabelbreukbestendig).

Morris
http://www.neutrik.com/images/ock/sublevel/thumbs/1_204_170351.png
http://www.neutrik.com/images/ock/sublevel/thumbs/3_204_170351.png
Roadready genoeg? :-D Neutrik heeft alles :P

Uitgerekend een woonplaatsgenoot die me hier op attendeert!
Dank je! Ik wist niet dat Neutrik dit soort connectors had.

Morris

Wormaap
2 juli 2005, 01:08
Haha, geinig toeval :) 'T is ook puur toevallig dat ik voor een LAN-party was aan het kijken naar degelijke RJ-45 connectors dat ik ze tegenkwam (heb ze overigens nog niet gekocht/getest, dus kan d'r verder weinig over zeggen)

morris
2 juli 2005, 01:11
Haha, geinig toeval :) 'T is ook puur toevallig dat ik voor een LAN-party was aan het kijken naar degelijke RJ-45 connectors dat ik ze tegenkwam (heb ze overigens nog niet gekocht/getest, dus kan d'r verder weinig over zeggen)

Het ziet er in ieder geval goed uit, weer een argument meer om de G System toch maar serieus te nemen... DAMN ...

Greetz
Morris

edit: heb jij toevallig een adresje bij ons in de buurt voor dit spul? PCgeleen wellicht?

Wormaap
2 juli 2005, 01:14
Haha, geinig toeval :) 'T is ook puur toevallig dat ik voor een LAN-party was aan het kijken naar degelijke RJ-45 connectors dat ik ze tegenkwam (heb ze overigens nog niet gekocht/getest, dus kan d'r verder weinig over zeggen)

Het ziet er in ieder geval goed uit, weer een argument meer om de G System toch maar sereus te nemen... DAMN ...

Greetz
Morris

edit: heb jij toevallig een adresje bij ons in de buurt voor dit spul? PCgeleen wellicht?
RB Sound Support op't industrieterrein Stein is Neutrik-dealer, die kan die vast bestellen. PC Center Geleen is een zaak die ik over het algemeen liever vermijd, en die dat ook 99% zeker niet zal hebben.

Edit: Voor zover ik weet kunnen die Ethercons alleen NIET in gewone RJ-45 gaten geprikt worden, door de metalen behuizing. Je kan natuurlijk wel een Ethercon chassis in je patch-panel steken en vanuit daar 5cm gewone ethernet kabel naar je G-System laten lopen :)

morris
2 juli 2005, 01:25
Haha, geinig toeval :) 'T is ook puur toevallig dat ik voor een LAN-party was aan het kijken naar degelijke RJ-45 connectors dat ik ze tegenkwam (heb ze overigens nog niet gekocht/getest, dus kan d'r verder weinig over zeggen)

Het ziet er in ieder geval goed uit, weer een argument meer om de G System toch maar sereus te nemen... DAMN ...

Greetz
Morris

edit: heb jij toevallig een adresje bij ons in de buurt voor dit spul? PCgeleen wellicht?
RB Sound Support op't industrieterrein Stein is Neutrik-dealer, die kan die vast bestellen. PC Center Geleen is een zaak die ik over het algemeen liever vermijd, en die dat ook 99% zeker niet zal hebben.

Edit: Voor zover ik weet kunnen die Ethercons alleen NIET in gewone RJ-45 gaten geprikt worden, door de metalen behuizing. Je kan natuurlijk wel een Ethercon chassis in je patch-panel steken en vanuit daar 5cm gewone ethernet kabel naar je G-System laten lopen :)

Thanks, bij Rob loop ik regelmatig binnen idd.
Zo te zien heeft de G-System echter al een metalen chassis, met lock dus in principe zou het moeten werken, lijkt me. Anders moet ik idd even een patchpanel in elkaar steken....

L.
Morris

Bates15
2 juli 2005, 05:11
Die Neutrik zooi is erg goed. Kabel deel is gewoon een kwestie van er op schuiven een aandraaien. Goed bedacht. Ik heb ze al op werk geinstalleerd voor een niet vaste pc aansluiting die toch op het net moet. Was even pielen met het chasisdeel omdat deze in een grondplaat werd gemonteerd. 100 x beter dan de normale cat5 zoals bij mijn PODII. Ik ben alleen bang dat je de Neutrik niet kan gebruiken op de TC, net zoals ik hem niet op mijn POD kan gebruiken :( .......-->

Ik zie niet waar ik zoveel weg kan halen dat mijn chasisdeel in de POD of TC gemonteerd kan worden....

kokeleko
2 juli 2005, 09:02
Maar dan ik weer, waarom maakt TC nou niet direct een uitvoering met Neutrik aansluitingen hiervoor.

Wie weet er iets over de interne routing?
Dus tussen return en output?

LordRiffenstein
2 juli 2005, 13:31
nope, maar ik ben wel erg geinteresseerd.
Het moet gewoon een gforce met loops zijn, geweldig toch!!

Volgens een niet nader te noemen Nederlandse rack-goeroe :razz: zitten er zelfs 2 G-Force processors in de G-System EN klinkt hij super. :o

Chiel
2 juli 2005, 14:07
Weet iemand overigens dealers in Nederland die dat ding leveren tegen een normale prijs (< 1500)?

Morris

Feedback Rotterdam heeft 'm voor een eurootje minder :D . 1499,-

morris
2 juli 2005, 14:23
nope, maar ik ben wel erg geinteresseerd.
Het moet gewoon een gforce met loops zijn, geweldig toch!!

Volgens een niet nader te noemen Nederlandse rack-goeroe :razz: zitten er zelfs 2 G-Force processors in de G-System EN klinkt hij super. :o

Dat betwijfel ik ten zeerste;-) Misschien bedoelt hij dubbele AD/DA conversie?

Morris

MSNL
26 juli 2005, 15:11
Ik heb de G-System kort kunnen testen. Mijn eerste indruk is heel positief.
De constructie is heel degelijk. De schakelaars lichten mooi helder op.
Geluid is ook heel goed (eerste indruk). Ik gebruik nu een Lexicon MPX-G2, de effecten van de G-system zijn niet minder dan de effecten van de lexicon.
Pedaal lijkt de mogelijkheden te hebben van een CAE RS-10, Axxes FX1 en All Access e.d., maar ik vind de midi mogelijkheden iets te beperkt. Je kunt slechts pc's en cc's op 1 midi kanaal verzenden, geen midi-mapping op de uitgaande pc's, dus preset 00-1 is Pc 1, 00-2 is pc 2 etc.
Je kunt wel per schakelaar programmeren wat de functie is (effect aan/uit, preset, midi cc), en dit geldt dan voor alle presets. En slechts 1 functie per pedaal.

Ik zoek een uitgebreide midicontroller en had gehoopt dat de G-system dat zou kunnen zijn, zodat ik ook over extra effecten zou kunnen beschikken. Helaas biedt de G-system voor mijn wensen iet ste weinig.

morris
27 juli 2005, 01:19
Ik heb de G-System kort kunnen testen. Mijn eerste indruk is heel positief.
De constructie is heel degelijk. De schakelaars lichten mooi helder op.
Geluid is ook heel goed (eerste indruk). Ik gebruik nu een Lexicon MPX-G2, de effecten van de G-system zijn niet minder dan de effecten van de lexicon.
Pedaal lijkt de mogelijkheden te hebben van een CAE RS-10, Axxes FX1 en All Access e.d., maar ik vind de midi mogelijkheden iets te beperkt. Je kunt slechts pc's en cc's op 1 midi kanaal verzenden, geen midi-mapping op de uitgaande pc's, dus preset 00-1 is Pc 1, 00-2 is pc 2 etc.
Je kunt wel per schakelaar programmeren wat de functie is (effect aan/uit, preset, midi cc), en dit geldt dan voor alle presets. En slechts 1 functie per pedaal.

Ik zoek een uitgebreide midicontroller en had gehoopt dat de G-system dat zou kunnen zijn, zodat ik ook over extra effecten zou kunnen beschikken. Helaas biedt de G-system voor mijn wensen iet ste weinig.

Wat was je indruk van wat de Gsystem met je signaal doet? Heb je toevallig kunnen A/B -en tussen je gitaar direct en door de GSystem door de eerste AD/DA conversie?
Heb je wat pedaaltjes in de loops kunnen duwen?

Morris

MSNL
27 juli 2005, 10:17
Ik heb slechts kort kunnen testen. In de winkel, maar wel met mijn eigen setup (Soldano, VHT 2/50/2 en Bogner 4x12). Heb geen tijd gehad om echt en A/B-en, maar mijn eerste indruk is dat de G-System heel transparant is. Ik heb niets gemerkt van enig toonverlies. Heb overigens getest zonder de loops en de insert te gebruiken. Het de G-System tussen de pre-amp en poweramp geschakeld.
Een vriend van mij heeft de G-system wel getest met pedalen. Hij vertelde dat het gebruik van de loops wel iets met geluid doet; hij vond dat zijn pedalen anders klonken dan zonder G-System.


Groet,

MSNL

bluegate
1 augustus 2005, 23:38
Ik heb de Manual eens doorgekeken, het effecten block na de inserts
lijkt mij heel verdacht veel op een G-Major.
Je kunt zelf niet, zoals bij de G-force, de effecten routen zoals je wilt.
Het is net als bij de G-Major, je kunt kiezen effecten serieel of parallel
maar geen combi daarvan.

Bij Feedback R'dam staat een hele stapel van die dingen, heb 'm nog niet
getest maar vind hem wel mooi.

vinni
2 augustus 2005, 16:40
Heb'm vandaag effe vastgehad....niet over gespeeld.
Wel de manual doorgenomen.

Tís een waanzinnig goeie constructie....echt kwaliteit.
Wel jammer van het kleine display....Titels van nummers is wat moeilijk af te lezen. Zeker in vergelijking met een All Access, Ground Control, SC-1 of FX-1. Over de midi-implementatie is niet goed nagedacht.
Ik zou graag zien dat als ik een preset verander op de G-system dat je dan op één of meerdere midikanalen een programchange of CC kan meesturen. Dat kan dus niet. Alle midicontrollers die ik net noemde kunnen dit wel.
Goed....die past natuurlijk geheel in de filosofie van TC om een all-in-one oplossing aan te bieden....Maar het was fijn geweest als je ook ander midiapparatuur zou kunnen sturen.

Vinni

kokeleko
2 augustus 2005, 17:39
Wel de manual doorgenomen.

Had dat maar met je MPX-1 gedaan, Vinnie.... :D

vinni
2 augustus 2005, 18:42
Jij vergeet ook niet snel wat hé! :wink:

Manual was het probleem niet....MPX wel.....
Hij staat nog steeds te koop....Ik begrijp echt niet waarom!

Zal'm weer eens gaan proberen....wie weet.....

Vinni

srv-man
3 augustus 2005, 09:04
Thnx voor de G-System info. Recapitulerend is iedereen eigenlijk alleen echt te spreken over het gelikte uiterlijk en de constructie....al met al ben ik benieuwd of dit product echt gaat verkopen, ik word er zelf steeds minder enthousiast over.

LordRiffenstein
3 augustus 2005, 09:23
Thnx voor de G-System info. Recapitulerend is iedereen eigenlijk alleen echt te spreken over het gelikte uiterlijk en de constructie....al met al ben ik benieuwd of dit product echt gaat verkopen, ik word er zelf steeds minder enthousiast over.

Ik ben dan waarschijnlijk de enige die de look maar niks vind. Geef mij maar de simpele look van een D-2 of Gmajor, zelfs een G-Force vind ik al behoorlijk spacey. :oops:

Ik heb het toestel enkel gezien, niet getest of vastgenomen maar het deed me absoluut niets. Ik heb er geen seconde over getwijfeld dat het niet dat is wat we allemaal verwachten nl. DE alles-in-een oplossing. Ik heb geleerd dat zoiets niet bestaat in de rack-wereld.

Rectifier
3 augustus 2005, 11:59
Ik heb er geen seconde over getwijfeld dat het niet dat is wat we allemaal verwachten nl. DE alles-in-een oplossing. Ik heb geleerd dat zoiets niet bestaat in de rack-wereld.

Heb je lang over gedaan dan :razz:

:lol: :lol: :lol:

Jimi Hendrix
3 augustus 2005, 16:42
zie onder

Jimi Hendrix
3 augustus 2005, 16:42
Ik heb er geen seconde over getwijfeld dat het niet dat is wat we allemaal verwachten nl. DE alles-in-een oplossing. Ik heb geleerd dat zoiets niet bestaat in de rack-wereld.

Heb je lang over gedaan dan :razz:

:lol: :lol: :lol:

WOEHAHAHAHA :-D

Chiel
3 augustus 2005, 16:48
Toch wel gezellie met zo'n sfeermaker op 't forum :D .

LordRiffenstein
3 augustus 2005, 17:35
Heb je lang over gedaan dan :razz:

:lol: :lol: :lol:

Van een GX700 nr GX700 plus pedaaltjes in minder dan een jaar. Niet erg lang.

nocaster
17 augustus 2005, 12:03
Ben nu een week bezig me vertrouwd te maken met de G-System, update van Tc er op gezet, heb de control board gescheiden van FX unit, cat5 kabel met neutrik stekkers gemaakt, heb de loops van de "G voor mijn head gezet, de rest in de effect loop, serieel.
-effecten in de loop klinken alsof ze standalone staan, geen kleuring.
-multieffecten in de effectloop zoals de g-force.

Maar, volume en expr. pedaal werken niet op de control unit, wel op het rack gedeelte, tc komt hier nog met een software update, slordig dus.
tweede update in 2 maanden, ahum......

nocaster
17 augustus 2005, 12:04
Ben nu een week bezig me vertrouwd te maken met de G-System, update van Tc er op gezet, heb de control board gescheiden van FX unit, cat5 kabel met neutrik stekkers gemaakt, heb de loops van de "G voor mijn head gezet, de rest in de effect loop, serieel.
-effecten in de loop klinken alsof ze standalone staan, geen kleuring.
-multieffecten in de effectloop zoals de g-force.

Maar, volume en expr. pedaal werken niet op de control unit, wel op het rack gedeelte, tc komt hier nog met een software update, slordig dus.
tweede update in 2 maanden, ahum......