PDA

View Full Version : multikabel



ieme
1 juli 2005, 17:13
ik laat een interface bouwen door Speeddemon om alles op mn pedalboard snel en simpel aan te sluiten, er lopen van mn versterker naar het board 4 (mono) kabels. Hoe kan ik dit het beste doen? ik wil de 4 kabels bundelen:

optie 1, tie ribs
optie 2, tape
optie 3, snake (huls van kunststof)
optie 4, alle kabels gewoon los (lijkt me niets)
optie 5, iets anders

en dan natuurlijk WAT voor kabel...

optie 1, george L (heb nog een zooi pluggen)
optie 2, spectraflex (duur)
optie 3, iets anders

hoe lang zou zoiets moeten? van amp naar board
optie 1, 10 meter
optie 2, 7 meter
optie 3, 5 meter


Nog meer nuttige tips, suggesties en opmerkingen?

robzilla
1 juli 2005, 17:21
ik laat een interface bouwen door Speeddemon om alles op mn pedalboard snel en simpel aan te sluiten, er lopen van mn versterker naar het board 4 (mono) kabels. Hoe kan ik dit het beste doen? ik wil de 4 kabels bundelen:

optie 1, tie ribs
optie 2, tape
optie 3, snake (huls van kunststof)
optie 4, alle kabels gewoon los (lijkt me niets)
optie 5, iets anders

en dan natuurlijk WAT voor kabel...

optie 1, george L (heb nog een zooi pluggen)
optie 2, spectraflex (duur)
optie 3, iets anders

hoe lang zou zoiets moeten? van amp naar board
optie 1, 10 meter
optie 2, 7 meter
optie 3, 5 meter


Nog meer nuttige tips, suggesties en opmerkingen?

Ik heb hetzelfde nodig binnenkort. Ik denk dat ik gewoon 4 kabels bij elkaar doe en om de zoveel cm een tapeje ofzo...

dano
1 juli 2005, 18:36
ik laat een interface bouwen door Speeddemon om alles op mn pedalboard snel en simpel aan te sluiten, er lopen van mn versterker naar het board 4 (mono) kabels. Hoe kan ik dit het beste doen? ik wil de 4 kabels bundelen:

optie 1, tie ribs
optie 2, tape
optie 3, snake (huls van kunststof)
optie 4, alle kabels gewoon los (lijkt me niets)
optie 5, iets anders

en dan natuurlijk WAT voor kabel...

optie 1, george L (heb nog een zooi pluggen)
optie 2, spectraflex (duur)
optie 3, iets anders

hoe lang zou zoiets moeten? van amp naar board
optie 1, 10 meter
optie 2, 7 meter
optie 3, 5 meter


Nog meer nuttige tips, suggesties en opmerkingen?


zie dikgedrukt, lijkt mij de fijnste oplossing:)[/b]

Change_of_Seasons
1 juli 2005, 19:58
ik laat een interface bouwen door Speeddemon om alles op mn pedalboard snel en simpel aan te sluiten, er lopen van mn versterker naar het board 4 (mono) kabels. Hoe kan ik dit het beste doen? ik wil de 4 kabels bundelen:

optie 1, tie ribs
optie 2, tape
optie 3, snake (huls van kunststof)
optie 4, alle kabels gewoon los (lijkt me niets)
optie 5, iets anders

en dan natuurlijk WAT voor kabel...

optie 1, george L (heb nog een zooi pluggen)
optie 2, spectraflex (duur)
optie 3, iets anders

hoe lang zou zoiets moeten? van amp naar board
optie 1, 10 meter
optie 2, 7 meter
optie 3, 5 meter


Nog meer nuttige tips, suggesties en opmerkingen?


zie dikgedrukt, lijkt mij de fijnste oplossing:)[/b]

+1

Robbert
1 juli 2005, 21:12
Ik heb laatst bij MP van die bandjes besteld van klittenband. Soort mini-riempjes. Werkt prima om kabels, niet al te strak wat je vaak met tie ribs wel hebt.
Bedoel je met snake die kant en klare multikabels (waarbij ik me afvraag of de afscherming wel voldoende is) of meer een soort harnas er omheen?

ieme
2 juli 2005, 10:50
Ik heb laatst bij MP van die bandjes besteld van klittenband. Soort mini-riempjes. Werkt prima om kabels, niet al te strak wat je vaak met tie ribs wel hebt.
Bedoel je met snake die kant en klare multikabels (waarbij ik me afvraag of de afscherming wel voldoende is) of meer een soort harnas er omheen?

een soort huls waar je de kabels door heen kan trekken..

Bates15
2 juli 2005, 17:34
Multikabel kopen en alles goed in orde maken mbt connectoren. George L kan waarschijnlijk niet op zulke dunne kabels, maar miss. heb ik het mis.
Ik zou er zelfs voor kiezen een multi connector aan beide einden te (laten) maken en dan steed de kabel apart op te bergen. Met zoiets bijvoorbeeld:

http://www.new-line.nl/webshop/sup.asp?s=87

http://www.new-line.nl/webshop/cat/90783.jpg
http://www.new-line.nl/webshop/cat/90784.jpg

Mitch
3 juli 2005, 10:53
Als je zeker weet dat je die vier kabels naar je board altijd nodig hebt bundelen, maar ik zou eerder voor die simpele klitteband-dingetjes gaan dan voor een snake. Iets minder strak gebundeld natuurlijk, maar gaat er een kabel kapot dan kun je 'm supermakkelijk vervangen.
Kabels kun je best verschillende nemen. Kabels naar je loop kunnen best iets minder kwaliteit zijn bijvoorbeeld.
Qua lengte zou ik gaan voor 7 meter. Niet te lang als je eens in wat kleinere gelegenheden speelt en het is een lekkere afstand om je amp te horen. Tenzij je voornamelijk op grotere buitenpodia speelt !

Bobsterke
7 juli 2005, 11:07
Ben zelf met een soortgelijk idee bezig.

Heb gekozen voor een multikabel van DAP, gewoon 5 meter gekocht van de rol. Prijs/kwaliteit van die kabel is op zich redelijk. Heb voor onze PA meerdere multisnakes van DAP en heb op zich nog weinig storing gehad in de kabels. De multikabel die ik door de zaal heb lopen is wel van wat betere kwaliteit (Belden) maar daar is de prijs dan ook naar.

Hierin heb ik 4 signalen lopen; gebalanceerd aangesloten om brom/storing te voorkomen. Daarnaast loopt de schakeldraad van mijn Koch ook door de multi.

Momenteel heb ik alles nog aangesloten met losse pluggen, maar zit ook te denken over een multiconnector. Zijn er misschien mensen die hier al gebruik van maken?

LordRiffenstein
7 juli 2005, 11:58
een soort huls waar je de kabels door heen kan trekken..

www.conrad.nl zoeken naar item 544508-14

birt
7 juli 2005, 12:35
gewoon multikabel met het aantal aders dat je nodig hebt, en aan de interface een harting connector (die zijn van kwaliteit iets beter dan de eerder genoemde socapex)

ruezzz
12 augustus 2005, 22:10
Kun je door de multikabel - signaal, midi en pantoomvoeding - zonder brom heenjagen?

amon
14 augustus 2005, 16:28
ok, dit topic volg ik graag. Ik heb 2 kabels van mn pedalboard naar amp lopen (input en footswitch), maar wil ook graag de effectloop gebruiken. Alleen dan moet ik weer 2 kabels leggen, waardoor mn signaal weer ruim 10 meter verder moet reizen. Dit vind ik dan weer zonde van de dure GeorgeL kabeltjes tussen mn pedalen. En ik heb eigenlijk niet echt zin om 2 dure kabels van 8 meter ofzo te kopen........

Mitch
14 augustus 2005, 16:51
Als de loop gebufferd is is 't niet zo'n probleem hoor. Door alles wat je vóór de pre amp zet kun je meer last hebben dan alles wat je in de loop plaatst.

P****Fred
14 augustus 2005, 17:15
wat zou ik toch ook graag zo één multikabel hebben waar alles doorloopt...

is dat moeilijk om zelf te maken? :-D

harrie-beton
14 augustus 2005, 17:27
Zelfmaken is makkelijk, kost je 1 middag

maar als je veel live speelt zou ik er twee maken want dals ie dingen niet werken ben je de L*L

Speeddemon
15 augustus 2005, 00:20
maar Ieme is ondertussen afgehaakt... :(

Oh well, meer tijd voor Robzilla's footswitch. :cool: :wink:

robzilla
15 augustus 2005, 00:26
maar Ieme is ondertussen afgehaakt... :(

Oh well, meer tijd voor Robzilla's footswitch. :cool: :wink:

jeej