PDA

View Full Version : Is dit een goede gitaar?



frens33
1 juli 2005, 16:34
Kan voor mijn dochter, die graag wil beginnen met electrisch gitaar spelen, een Volcano Rocketeer kopen met versterker gl 15, kabelset, gitaarhoes en gitaarband voor 99 euro.....heb er alleen helemaal geen verstand van........is dit wat???

de wachter
1 juli 2005, 16:39
Als ze juist wat lawaai wilt maken met een gitaar: Ja
Als ze deftig wilt leren spelen zou ik toch iets meer geld uitgeven aan kwaliteit.

deedee
1 juli 2005, 16:41
hoe oud is je dochter?

frens33
1 juli 2005, 16:42
Wat bedoel je met deftig?

frens33
1 juli 2005, 16:43
Mijn dochter is 12

de wachter
1 juli 2005, 16:52
Ik ben nu ook niet echt de ervare gitarist op dit forum en ik heb nog nooit die gitaar en/of versterker gespeelt, maar ik kan me niet inbeelden dat een gitaar+versterker+snoeren+gitaarzak dat dit iet of wat kwaliteit is. Met deftig bedoel ik dus iet of wat kwaliteit.

vulvasonic
1 juli 2005, 16:53
12 jaar?
nee, dan moet je dit echt niet doen.

Ik heb kort geleden een Volcano gitaartje voor mijn dochter van 6 gekocht. Leek me handig, tenslotte is het maar een klein meisje. Het spul is echter niet voor niets zo goedkoop. De snaren liggen er veel te hoog op, waardoor het erg lastig is om er fatsoenlijk op te spelen. Het is ook nauwelijks af te stellen.

Ik vrees dat er iets meer geld nodig is om iets leuks aan te schaffen.

frens33
1 juli 2005, 17:14
was dat de mini uitvoering, die je voor je dochter had gekocht? Deze aanbieding is een gewoon formaat....weet niet of dat verschil maakt

RS-Rik
1 juli 2005, 17:16
12... dan passen die fikken amper over de toets..

ToTaL FaKe
1 juli 2005, 17:18
12... dan passen die fikken amper over de toets..

ohw ja wel hoor :)
Toen ik 11 was begon ik op een akoestische gitaar, dat is pas bikkelen :-D

sickpunk
1 juli 2005, 17:27
en ik 8 op een nylon snarige ;)

Squier4ever
1 juli 2005, 17:39
ik was ook 8! gaat best hoor....

frens33
1 juli 2005, 17:54
Ze speelt nu bijna een jaar akoestisch gitaar...dus met die "fikken" lukt dat wel

Squier4ever
1 juli 2005, 17:57
Ik zou eens bij Musicstore kijken voor een Rockson gitaartje, en een klein fame versterkertje, da speelt me broertje nu ook.Wel zorgen dat de gitaar goed is afgesteld, evt daar ff na laten kijken. Maar die Rocksons vooral da model met een humbucker (89€) is wel lekker. Dat Fame ding scheurt niet echt maar er zit wel overdrive op

frens33
1 juli 2005, 18:10
hoe oud is je broer dan

FruscianteFan
1 juli 2005, 19:14
Ze speelt nu bijna een jaar akoestisch gitaar...dus met die "fikken" lukt dat welNa een jaar akoestisch zou ik het haar al helemaal niet aandoen om op een gitaar van, wat zal het zijn, een euro of 20 te laten spelen :razz:

Nee, ik zou gewoon een wat betere gitaar kopen :)

frens33
1 juli 2005, 19:38
Maar hij is afgeprijsd van 295 naar 99...... www.muziekmetropool.nl......dus duurder dan 20 euro

scholier
1 juli 2005, 19:52
Wat iedereen probeert te zeggen: voor iets meer geld kan je een veel betere gitaar kopen. Anders wilt ze over 3 maanden weer een andere. Bij www.backandforth.nl hebben ze een stratocaster model van volgens mijn 124 euro, (dat is echt een goede gitaar, zeker een van de beste voor beginners) en zoek dan 2e hands een squier versterkertje op(ongeveer 50 euro) en je hebt een set waar ze al iets langer mee vooruit kan, als ze het toch niet leukt blijkt te vinden kan je het altijd nog verkopen.

scholier
1 juli 2005, 19:54
Het merk is trouwens richwood, voor meer informatie over dit merk moet je ff kijken want er is een vet lang topic over, je dochter kan dan kiezen uit een stratocaster model of een telecaster model in diverse kleuren.

Kim Wilson
1 juli 2005, 20:01
He Frens,

Ik zou ook verder kijken. Vaak zijn dit soort gitaren zo slecht, dat je na een accoordje of drie al zoiets hebt van "Wanneer kopen we een echte".
En wat die vanafprijs betreft: papier is geduldig. Ik bedoel dat deze gitaren nooit die tweehonderd-en-zoveel euries hebben gekost, maar op deze manier wordt u als nietsvermoedende klant en beginnend gitarist alleen maar in het ootje genomen.
Verder vind ik het een beetje een schreeuwerige advertentie en een vervelende manier van adverteren. Ze hebben deze "speciale aanbiedingen" volgens mij al een paar weken "alleen deze week". Het lijkt wel de Seats en Sofa's :-? .

Electrische gitaar
+ versterker
+ kabelset
+ gitaarhoes
+ gitaarband,
ongelooflijk

ALLES MOET WEG!
Yeah right!

En verder:


5-delig
waanzinnig
Compleet
drumstel

Het enige bijzondere wat ze van beide aanbiedingen kunnen zeggen is dat het ongelooflijk en waanzinnig is. Deze mensen worden volgens mij zeker niet gehinderd door enige kennis van zaken.
Ik hou hier absoluut niet van!


Voor een beginner zou ik persoonlijk eens kijken bij een Squier starterspack. Dan heb je een gitaartje die redelijk playable is, redelijk klinkt én je hebt een klein versterkertje + toebehoren. Nu bij Feedback voor slechts €179,=.
http://www.feedback.nl/
Ff bovenin naar gitaar, links electrische gitaren aanklikken, vijfde pagina, linkerrijtje, tweede van onder, kan niet missen :-D

Suc6,

Hans[/list]

frens33
1 juli 2005, 20:25
Ga meteen even kijken. Dank je wel.....

FruscianteFan
1 juli 2005, 20:53
Dat starterspakket is inderdaad best wel aardig, heb zelf ook een starterspakket Squier.

Het geluid van die gitaar is na een tijdje wel erg bagger, maar hij speelt fijn. Die versterker is ook prima, zeker als je niet te hard wil spelen ;). Ik moet wel toegeven dat die van mij na 2 jaar af en toe een flinke klap nodig heeft om fatsoenlijk geluid te geven, maar ach... het klinkt goed tot ik iets beters heb.

edit: alleen de draagband was na 2 dagen aan vervanging toe :razz:

scholier
1 juli 2005, 22:06
ja dat is zo, daarom adviseerik om een richwood gitaar te kopen met een squier versterker, als je dat starterspakket zo kopen(wat ik ook heb gedaan) heb je een vet kutte draagband, als je 124 euro(gitaar) +50 euro(vertserker) is al 174 euro, dan koop je een snoer voor 10 euro en een standaard voor 10 euro, 194 euro, naja laten we zeggen dat je wat later een tas voor 20 euro koopt, dan heb allemaal goede spullen inplaats van alles half

frens33
2 juli 2005, 16:31
heb een motion gitaar gekocht met een vox versterkertje 10watt klinkt mooi....... :lol:

Sicky61
2 juli 2005, 16:56
nah....das nix voor een meid van 12.
Zoek een gibson les paul custom met een peavey 5150 en 2 4X12 kasten voor d'r en je zult haar voorlopig niet meer horen zeuren om een nieuwe set.
Het kost iets meer maar dat is ze vast wel waard.

Orpheo
2 juli 2005, 17:34
nah....das nix voor een meid van 12.
Zoek een gibson les paul custom met een peavey 5150 en 2 4X12 kasten voor d'r en je zult haar voorlopig niet meer horen zeuren om een nieuwe set.
Het kost iets meer maar dat is ze vast wel waard.


hahahaha, helemaal mee eens :D:D

AART
2 juli 2005, 19:56
nah....das nix voor een meid van 12.
Zoek een gibson les paul custom met een peavey 5150 en 2 4X12 kasten voor d'r en je zult haar voorlopig niet meer horen zeuren om een nieuwe set.
Het kost iets meer maar dat is ze vast wel waard.


hahahaha, helemaal mee eens :D:D

en je kan gelijk aan de slag in een punk-metalband die in paradiso staat :D

Squier4ever
2 juli 2005, 21:32
@frens33

mijn broertje is 12, het is voor het geld echt een heel fijne gitaar, anders eens voor zon Marshall starterskit kijke

nickbongers
3 juli 2005, 02:07
kleine vox klinken altijd wel aardig, gg

gitaar ken ik verder niet, ik was voor een richwood strat :-D gegaan (150 - 180 euro)

Wietse.com
3 juli 2005, 07:39
en ik 8 op een nylon snarige ;)

grayfink
3 juli 2005, 09:54
Allemaal leuk en aardig, maar de topicstarter heeft er natuurlijk niets aan.
Ik zou zeggen, als je budget 99 € is is het een goede aanbieding. Misschien moet je wel de gitaar even laten afstellen. Als het een goedkope chinese fullsize strat is, zit er vast wel een halspen in en kun je de actie redelijk afstellen. Als je wat meer kunt en wilt uitgeven kun je naar dat Squier startpakketje kijken. En als je 400€ wilt uitgeven zijn er ontelbaar veel en betere opties.

frens33
3 juli 2005, 12:11
We hebben inmiddels een Motion gitaar met Vox versterker gekocht. Was iets duurder, maar volgens mij ook beter. Iedereen bedankt voor de tips en reacties!

grayfink
3 juli 2005, 13:20
Suc6 ermee :cool:

frens33
3 juli 2005, 15:02
bedankt....!

Sicky61
3 juli 2005, 23:47
bedankt....!
ehhh....een foto van je dochter met de nieuwe gitaar?
beetje dean style foto zou wel leuk zijn voor de site....of niet mannen? :razz:

Ibanez RuleZ
3 juli 2005, 23:56
ze is 12

:roll:

Harrald

grayfink
3 juli 2005, 23:57
Dus.. daarom heet je SICKy?