PDA

View Full Version : 400 euro en de jacht naar een versterker ... :D



X didymus X
29 augustus 2002, 02:38
Hoi!

Ik heb een klein vraagje. Ik zit hier leuk te wezen met ongeveer 400 euro op zak en ik ben echt opzoek naar een degelijke nieuwe of tweede handse versterker . Ik heb een hele tijd op een peavey tnt van 130 watt gespeeld. En was daar wel blij mee ... mijn vraag is nu , wat zouden jullie kopen als je in een metalband speelde en 400 euro op zak had?

alvast bedankt!

Kevin

PS: waar kan je ergens leuke tweede hands versterkers vinden ? (liefst in de buurt van Belgisch limburg)

AllodoX
29 augustus 2002, 07:45
Je moet niet puur naar je budget kijken..

waar moet je wel naar kijken ?

- Wat voor een geluid wil ik bereiken ? ( veel laag ? veel midden ? )
- Gaan we binnenkort optreden, of zitten we de komende 3 jaar nog wel in de garage van m'n oma te " jammen " ?
- WAAR gaan we binnenkort optreden ( hoe groot is de zaal ? binnen / buiten ? PA aanwezig ? )
- Hoeveel vermogen hebben m'n gitaristen ?
- Hoeveel volume wil ik ongeveer krijgen ?
- Wat voor een speaker configuratie wil ik ? ( heeft ook weer invloeg op je volume en geluid )

als je dat weet, pas dan ga je kijken wat voor een budget je hebt.. is dat niet toereikend, dan moet je niet een kleinere versterker kopen ( GROTE FOUT !!), maar een tijdje doorsparen. als je een kleinere versterker gaat kopen vanwege het budget, dan ga je compromissen maken, en daar krijg je _ALTIJD_ spijt van.

AllodoX
29 augustus 2002, 07:48
Met " hoe groot is de zaal ? " bedoel ik uiteraard het verschil tussen een schoolfeest met een grote lege gymzaal van 200x200 meter, en een volgepropte kroeg van 20x20 meter...

basisregeltje is : hoe " doder " de accoustiek is, des te beter je bass klinkt.

dus in een volgepropte kroeg vol mensen, tafels, stoelen en gordijnen klinkt je bass heel lekker vol

sta je vervolgens in de open lucht of in een gymzaal, dan klinkt je bass heel dunnetjes.. dit heeft ook te maken met hoofdstuk 12, getiteld " Equalizer voodoo " uit mijn boek.

bathmutz
29 augustus 2002, 10:15
uit je boek??
dat meen je niet!
je hebt een eigen boek geschreven? hahaha echt cool, hoe heet dat boek, vertel er meer over, dit is sappige info dit willen we horen, info info. kom maar kom maar kom maar!!!

Bathmutz

AllodoX
29 augustus 2002, 23:03
neuh..Ik ben bezig met een boek te schrijven.. moet het nog netjes afwerken en dan is het klaar..

Addixx_
30 augustus 2002, 19:18
ondernemend tiepje ben jij allodox :wink:

bathmutz
30 augustus 2002, 19:32
ja, dat is iets wat zeker is ja.
wordt het dan een soort boek met tips en tricks erin enzo, of meer al de spannende verhalen en gebeurtenissen die een bassist hedendaage meemaakt?

veel succes er mee i.i.g.

BathmutZ

flearulez
31 augustus 2002, 15:59
send me a copy!

BLOK182
31 augustus 2002, 16:03
wil er ook wel eentje hebben.

basswasp
31 augustus 2002, 16:06
Me too! Me Too! :grin:

AllodoX
31 augustus 2002, 20:29
Uhm.. nou.. het is zeg maar zo'n " bassguitar blackbook ". Een boek met de hoe en wat van basgitaar, inclusief tips & tricks.. :smile:

basswasp
31 augustus 2002, 21:22
Toch niet alleen maar het al te 'standaard' werk? ---> Dit is dit, dat is dat, daar je rechterhand en daar je linkerhand en nu dit spelen:

G|---------|
D|---------|
A|---------|
E|-0-0-0-0-|

? :smile:

AllodoX
31 augustus 2002, 22:34
Nop.

flearulez
1 september 2002, 10:43
Met hints voor zelf je bas modificeren maybe?

basswasp
1 september 2002, 12:28
Op 2002-08-31 22:34, schreef AllodoX:
Nop.


Cool! :smile:



Op 2002-09-01 10:43, schreef flearulez:
Met hints voor zelf je bas modificeren maybe?


Elementjes vervangen! :smile:

Addixx_
1 september 2002, 17:54
wat moet dat boek gaan kosten tim? :razz:

AllodoX
2 september 2002, 10:40
online boek :wink:

basswasp
2 september 2002, 11:51
Wepsait! Wat is/wordt de url? :smile:

frenske
2 september 2002, 15:38
Uhm, ik ben wel erg ook benieuwd!

Om eventjes terug te komen op de vraag van X didymus X. Als ik dat bedrag zou moeten besteden dan zou ik een Behringer Ultrabass BX 1200 kopen. Lekker dingetje, met veel mogelijkheden en slechts 369 euro bij Feedback!
Nog eventjes sparen dus!

Ron C
2 september 2002, 16:15
Nee toch geen Beringer, Beringer had vroeger (zo'n 10 jaar geleden) goed spul maar nu zuigt het behoorlijk. Te goedkope componenten, te veel ruis etc.
Ik zou het niet doen....

AllodoX
2 september 2002, 17:30
is dat zo ? :smile:

mijn behringer compressor en ultrabass zijn anders top-notch spul hoor :smile: