PDA

View Full Version : Tweak Fuzz !!



Droffie
1 juli 2005, 11:07
Hey check out deze nieuwe Fuzz pedaal van Seymour Duncan. Blues Saraceno ontwikkelde het pedal met z'n pa.

Bekijk de demo video van Blues waar hij de Tweak Fuzz uitgebreid laat horen http://www.seymourduncan.com/website/products/effectsdescr.shtml#tweak_fuzz

Wat vinden jullie hier van?

DREAMMACHINE
1 juli 2005, 11:18
...had gisteren ook in de gitarist de review gelezen, en gelijk ff die video ook bekeken en was idd wel aardig onder de indruk!...

Droffie
1 juli 2005, 11:53
Ja ik ook. qua prijs zal die rond de 145,- Euro komen.
Zacht geprijst voor zo'n goed klinkende Fuzz.

Probleem is alleen vind er maar eens een. ding is net op de markt. Serlui maar even bellen vrees ik.

DREAMMACHINE
1 juli 2005, 12:18
...denk dat hij bij de feedback wel in de schappen zal komen binnenkort.
Die booster van SD lag er ook al toen de review ervan in de gitarist stond ( ...bij gitarist zijn ze meestal niet zo heel snel namemlijk!).

Droffie
1 juli 2005, 12:23
Nou dit keer wel. Ik heb net Serlui gebeld. (een kennis van mij werkt daar) en die hebben ze nog niet eens binnen. Eind juli worden ze verwacht.
Hij heeft er op de Namm zelf op gespeeld en vond 'm ook erg goed!. Ben benieuwd. Verkoopprijs zal rond de 130 Euro komen. Niet slecht.

t0n3h^
1 juli 2005, 12:24
Ik ben ook wel onder de indruk van da ding. Als we weer eens geld over hebben zulle we er eens over denken ;)...

DREAMMACHINE
1 juli 2005, 14:09
...die prijs is idd best aardig!...

Mitch
1 juli 2005, 20:46
Zacht geprijsd ? Vergeleken met een Fuzz Factory misschien. Dit is een handwerkprijs en moet nog maar zien hoe -ie in elkaar zit ...

Het zal best een aardig klinkend ding zijn, al doen ze nou net of het hele idee van schakelbare input caps zo revolutionair is; beetje flauw.

Droffie
1 juli 2005, 21:33
Zacht geprijsd ? Vergeleken met een Fuzz Factory misschien. Dit is een handwerkprijs en moet nog maar zien hoe -ie in elkaar zit ...

Het zal best een aardig klinkend ding zijn, al doen ze nou net of het hele idee van schakelbare input caps zo revolutionair is; beetje flauw.

Ik vind 't een goed alternatief voor ruim 200 Euro kostende boutique Fuce Faces. Wat ik zo op de demo heb gezien zitten er gave geluiden in dat ding.

Mitch
2 juli 2005, 01:19
200 euro boutique fuzz faces ? Jij moet leren shoppen vriend :D
Plenty face-klonen voor veel minder te koop in The States en trouwens, zelfs onze bloedeigen forummaat birt maakt ze en ook nog eens met variabele input cap (met dank aan bigtone).

Robbert
2 juli 2005, 01:32
200 euro boutique fuzz faces ? Jij moet leren shoppen vriend :D
Plenty face-klonen voor veel minder te koop in The States en trouwens, zelfs onze bloedeigen forummaat birt maakt ze en ook nog eens met variabele input cap (met dank aan bigtone).

Dat ten eerste. Ten tweede vind ik het geluid in (misschien door) de video nou niet eens zo speciaal.. :roll:

Droffie
2 juli 2005, 01:54
200 euro boutique fuzz faces ? Jij moet leren shoppen vriend :D
Plenty face-klonen voor veel minder te koop in The States en trouwens, zelfs onze bloedeigen forummaat birt maakt ze en ook nog eens met variabele input cap (met dank aan bigtone).
ja alles is goedkoper in de states. Die Tweakfuzz kost daar ook onder de 100 Dollar...Sjesus wat ben jij een eikel...Damn...

Mitch
2 juli 2005, 11:24
:???: Ik zit toch niet iets af te zeiken dat je net nieuw hebt gekocht of zo ? Je vraagt wat we hier van vinden en ik zeg gewoon dat ik 't een aardig ding vind maar niet geweldig en dan ben ik een eikel als ik zeg dat -ie niet zo goedkoop is ?

http://www.studioartistx.nl/publicaties/images/lange_tenen.gif

Birt komt uit België trouwens. 8-)

Maar ook in Duitsland is er aanbod. Deze bijvoorbeeld:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=22525&item=7333556033&rd=1&ssPageName=WDVW
Er is ook een boutique bouwer (ik dacht onder eBay-naam analog-effekte) die mooie dubbelpedalen maakt, fuzz met schakelbare boost. Heeft momenteel geen aanbiedingen, maar komt regelmatig voorbij.

In Amerika valt ook genoeg te scoren, zowel nieuw als tweedehands. Toegegeven: je komt tegenwoordig niet meer zo makkelijk onder de BTW uit als je bij een winkel koopt als een jaar of twee, drie terug, maar als je via eBay koopt kun je nog steeds behoorlijke koopjes wegkapen.