PDA

View Full Version : Krassie op m'n gitaar.



zeppo
1 juli 2005, 01:21
Hoi,

ik heb een tamelijk oude Squier (E-series) waar ik erg tevreden over ben.
Nu heeft laastst de tremoloarm losgelegen in de koffer, en daarbij een oppervlakkige kras gemaakt in de zwarte lak. Zonde, niet geslapen, jullie kennen dat wel :cry:

Is niet door de lak heen, maar dat maakt op een hoogglans niet uit, je ziet het toch.
Iemand een idee hoe je zo'n oppervlakkige kras kunt camoufleren?
met 1000 nat erover heen, lokaal Commandant toepassen, Zilverpoets?

Ik weet zeker dat als er een plek is waar ik antwoord kan krijgen, dat hier moet zijn.

grt,
Zeppo

Jeroenvanhulsteijn
1 juli 2005, 09:38
Even terzijde...ik vind het erg knap dat je gitaar tot nog toe krasvrij is gebleven in al die jaren :) .

Zo'n kras is wel erg relic :wink:

Enfin, advies voor het camoufleren/verwijderen van de kras laat ik over aan de experts.

fred dons
1 juli 2005, 11:51
geen gemakkelijk karwei maar het is onzichtbaar te repareren

als hij niet te diep is dan is inderdaad 800-1000 grit nat + polijsten met commandant 4 (en misschien nog 5) een oplossing

als hij behoorlijk diep is dan heb je superlijm nodig, je plakt je body rond de beschadiging af en laat de superlijm in de kras lopen (voorzichtig en niet te veel, afhankelijk van de diktje van de lijm zou je het ook met een tandenstoker aankunnen brengen op de kras
omdat de lijm ook iets boven de originele lak blijft liggen ga ik voor zichtig met het puntje van een tissue door de lijm zodat de tissue iets van de lijm kan opzuigen en de lijm wat lager komt te liggen.

dit laat je geruime tijd drogen (zonder versneller kan het een uur of 4 duren voor dat de superlijm helemaal uitgehard is)
is dat inmiddels het geval (hij kan wit uitslaan maar dat verdwijnt weer) dan ga je het met 6-8-1000 grit nat schuren met een blokje
en als laatste ga je dan weer polijsten

sterkte