PDA

View Full Version : Nieuwe pickup, ik twijfel



crrrN
1 juli 2005, 00:08
Hey,

Ik wil in mijn Ibanez RG350EX een nieuwe brug element laten zetten, nu zit ik te twijfelen tussen deze 3 pickups:

- Seymour duncan Duncan Distortion
- Seymour duncan Custom Custom
- Dimarzio Evolution

Welke is volgens jullie (eigen ervaringen) het beste? Ik speel punkrock met een vleugje metal riffjes. (Ik doe solo's in mn band).

crrrN
1 juli 2005, 10:58
schop

JvD.
1 juli 2005, 11:47
die gitaar is basswood, en set neck als ik me niet vergis?

mijn iceman ook en ik gebruik een tonezone in de brug, daarmee berijk ik bijna exact pennywise =D

maar ik speel eigenlijk alleen metal. dus ga niet uit van mijn advies alleen.

Anders Destium
1 juli 2005, 12:12
hij is bolt-on, niet set neck

Ik zou geen custom custom nemen, heel fijn element maar te warm voor jouw doel. Tonezone en Distortion voldoen allebei, bij de Tonezone heb je het voordeel dat hij precies dezelfde schakeling en kleur draden heeft als je standaard element.

Speeddemon
1 juli 2005, 12:56
en is een SD JB (SH-4 of TB-4) niks?

Klinkt namelijk clean ook zeer goed, terwijl de meeste humbuckers dan te verstikt en modderig klinken. En met distortion heb je goeie bite en harmonics.

AART
1 juli 2005, 14:55
emg 85.

En Pennywise is vet,

zeker gisteren 8-)

Speeddemon
1 juli 2005, 16:44
EMG 60 schijnt ook nog clean goed te klinken en dus veelzijdiger te zijn...

Maniaaaak!!
1 juli 2005, 17:24
Ik heb zelf een TB-4 (Jeff Beck Trembucker) in mijn basswood RG550 en ik moet zeggen dat als je naar een sound zoekt met veel bite (beetje telecaster achtig) je goed zit met dit element.

Veel mensen vinden dit element te trebly in een basswood gitaar, ik vind het echt een lekker geluid geven.

crrrN
1 juli 2005, 21:22
Thanks dudes, Pennywise kickt indd ass. (The Fuse ook wel, opzich :P)

Ik heb de Duncan Distortion besteld(over 1 week binnen, hopelijk), de andere gitarist in mn band heeft de Tone Zone en die klinkt zeer goed en strak maar ik wil niet het precies hetzelfde klinken.

Ik laat jullie weten wat ik er van vindt. cheers

AART
2 juli 2005, 11:00
Thanks dudes, Pennywise kickt indd ass. (The Fuse ook wel, opzich :P)

Ik heb de Duncan Distortion besteld(over 1 week binnen, hopelijk), de andere gitarist in mn band heeft de Tone Zone en die klinkt zeer goed en strak maar ik wil niet het precies hetzelfde klinken.

Ik laat jullie weten wat ik er van vindt. cheers

heb je hem ook al, was je er donderdag?

crrrN
2 juli 2005, 13:40
Nee had geen tijd om te gaan, ik had ze 2 jaar geleden op pukkelpop gezien, vond ze wel cool live, het enigste nadeel aan pennywise is dat ze eigenlijk de hele tijd dezelfde nummers maken met hier en daar een uitzondering. Mag wat meer variatie in..

Ritch
2 juli 2005, 18:44
emg 85.

En Pennywise is vet,

zeker gisteren 8-)

Je moet oppassen met het combineren van active zooi met passieve zooi. Ik heb dus laatst een EMG-85 gekocht om te combineren met een passieve HB, geklooi met draden, schakelaars die 9V op hun donder krijgen, etc. Dus het beste zou je dan meteen een SLV-set nemen (omdat gelijk het hele zootje actief is) De EMG-85 pleur ik later in m'n zelfbouwproject 8-)

crrrN
22 juli 2005, 18:02
Heb hem eindelijk binnen, heeft wat langer geduurd allemaal, maar hij zit erin. Klinkt echt heel stoer, goede keuze geweest :-D !


Pics:

http://www.excessum.nl/sd1.JPG
http://www.excessum.nl/sd2.JPG
http://www.excessum.nl/sd3.JPG