PDA

View Full Version : Boost pedaaltje



idno
30 juni 2005, 20:10
De laatste tijd ben ik wat bezig met boosten en dit bevalt me wel. Ik gebruik mijn DS-2 als distortion en boost deze met 'Blues' overdrive uit mijn GT-3. Nou zat ik te denken aan de aanschaf van een analoog boost pedaaltje, zodat ik de GT-3 daar niet meer voor hoeft te gebruiken.
Ik zoek dus iets wat redelijk wat laag geeft, zo komt mn lage B beter uit (ibanez 7 snaar). Na wat rondzochte te hebben in de topics hier op het forum, dacht zelf aan de volgende opties:
Boss BD-2 Blues Driver
Digitech Bad Monkey
Ibanez Tube Screamer
Fulltone OCD
Mig*Boost
Menatone Red Snapper
Audio Blue Boy
Welke hiervan zal het best bij mij passen denken jullie, ik speel voornamelijk grunge/metal en ik hou dus erg van een laag geluid.

alvast bedankt voor jullie meningen

fullorder
30 juni 2005, 20:34
jaaaaaaaaa! weer een nieuwe boost-discussie! :-D

ik zal maar niet weer in herhaling vallen en heel snel roepen:
zvex super hard on!
zvex super duper!
want je bent toch meer op zoek naar een overdrive dan naar een pure boost lijkt uit je verhaal.

Antoon
30 juni 2005, 20:43
Misschien moet eens een pedaaltje dat gemaakt is voor bas proberen. De meeste gitaaroverdrives kappen lage frequenties af omdat die je geluid 'modderig' kunnen maken.

tillens
30 juni 2005, 21:09
als je wil grommen inderdaad; rat distortion voor bass!

fullorder
30 juni 2005, 21:37
ook hele vette basgrom, maar alles behalve subtiel:
zvex woolly mammoth

je kunt ook kijken naar een fulltone bassdrive.

jpb
30 juni 2005, 22:29
TS9(-kloon) zou ik nooit doen; je verliest te veel laag. Denk ook aan de Fat-Boost, die wordt ook door bassisten gebruikt. Op de oude modellen kun je met de grote tone-knop behoorlijk wat extra laag indraaien. Erg goede boost. Dat 'ie modderig zou worden is lulkoek.

Mitch
30 juni 2005, 23:19
Juist als je een boost wil met extra laag zijn er maar twee opties: Fulltone Fat Boost en Catalinbread Sagrado Poblano. De eerste is een germanium boost met een randje en is verkrijgbaar bij www.haarguitars.nl, de tweede is een mosfet boost met een klein randje die het laag uitstekend oppept en is verkrijgbaar bij www.degiergitaarbouw.nl

Met alle respect: Z Vex zijn JFET boosts (meer zijn het natuurlijk niet)hebben juist meer tophoog in de boost. Ik begrijp het enthousiasme om ze steeds te noemen, maar er wordt in deze thread naar iets anders gevraagd.

robzilla
30 juni 2005, 23:23
Juist als je een boost wil met extra laag zijn er maar twee opties: Fulltone Fat Boost en Catalinbread Sagrado Poblano. De eerste is een germanium boost met een randje en is verkrijgbaar bij www.haarguitars.nl, de tweede is een mosfet boost met een klein randje die het laag uitstekend oppept en is verkrijgbaar bij www.degiergitaarbouw.nl

Met alle respect: Z Vex zijn JFET boosts (meer zijn het natuurlijk niet)hebben juist meer tophoog in de boost. Ik begrijp het enthousiasme om ze steeds te noemen, maar er wordt in deze thread naar iets anders gevraagd.

Ik heb al twee keer geprobeerd om de de prijzen van Catalinbread op te vragen maar dat mailform op de site van de Gier werkt niet helaas. :(

Mitch
30 juni 2005, 23:40
Wordt druk gewerkt an de site. Mail 'm anders direct of doe eens gek en bel :wink:

fullorder
30 juni 2005, 23:56
Juist als je een boost wil met extra laag zijn er maar twee opties: Fulltone Fat Boost en Catalinbread Sagrado Poblano. De eerste is een germanium boost met een randje en is verkrijgbaar bij www.haarguitars.nl, de tweede is een mosfet boost met een klein randje die het laag uitstekend oppept en is verkrijgbaar bij www.degiergitaarbouw.nl

Met alle respect: Z Vex zijn JFET boosts (meer zijn het natuurlijk niet)hebben juist meer tophoog in de boost. Ik begrijp het enthousiasme om ze steeds te noemen, maar er wordt in deze thread naar iets anders gevraagd.

had ik inmiddels ook begrepen, daarom ook mijn tweede reactie met de zvex woolly mammoth :razz:
en de fulltone bassdrive dus. beide pedalen worden ook door gitaristen gebruikt.

jpb
1 juli 2005, 00:02
.........Fulltone Fat Boost en Catalinbread Sagrado Poblano. De eerste is een germanium boost [.....] de tweede is een mosfet boost ...........
Net andersom bedoel je waarschijnlijk.

idno
1 juli 2005, 09:31
die fulltone fatboost lijkt me ook wel wat. geeft die ook nog wat gain, of alleen een boost. nu gebruik ik namelijk die 'blues' overdrive van de GT-3 ook met wat gain. die OCD vind ik dus ook nog steeds interessant, net als de blues driver, omdat de overdrive uit de GT3 daarop is gebaseerd.

robzilla
1 juli 2005, 09:33
Wordt druk gewerkt an de site. Mail 'm anders direct of doe eens gek en bel :wink:

oh, het directe mail adres had ik nog niet eens gezien :x

kzal ff mailen

Mitch
1 juli 2005, 20:43
.........Fulltone Fat Boost en Catalinbread Sagrado Poblano. De eerste is een germanium boost [.....] de tweede is een mosfet boost ...........
Net andersom bedoel je waarschijnlijk.

Nou, de Sag. Pobl. is zeker weten een mosFET en ik was in de veronderstelling dat de FatBost deels een germanium transistor gebruikte ? Jij hebt er één... enlighten me, master :harmony: