PDA

View Full Version : vastloper



lostsoul
30 juni 2005, 20:01
Hoi,

Ik zit een beetje vast met barré akkoorden. Ik heb het in het begin volgens mij vrij snel opgepakt.
Maar nu, z'on 3 mnd later merk ik dat ik niet verder kom. Ik pak nog te vaak nét even iets naast een fret of net op het randje etc.

Ik raak vet gefrustreerd, en krijg steeds minder zin om te spelen. HELP!

BlackSun
30 juni 2005, 20:32
Probeer eens een tijdje rust te nemen. dwz, even een paar dagen helemaal géén barré akkoorden spelen, en dan weer eens oppakken. Dit werkt bij mij nog weleens.

lostsoul
30 juni 2005, 21:16
Dat weiger ik te doen! Toch bedankt :)

lostsoul
30 juni 2005, 21:18
Ik gebruik trouwens sinds vandaag Opera en de problemen met posten zijn verdwenen (of was dat al opgelost?)

JoostBaksteen
30 juni 2005, 22:16
(of was dat al opgelost?)

Ja

dejohan
1 juli 2005, 14:23
Dat weiger ik te doen! Toch bedankt :)

Toch was dat een goeie tip, echt.

Als je vastzit: effe stoppen.

lostsoul
1 juli 2005, 21:17
Ik zal het met tegenzin proberen :x :-D

Het is ook veel concentratie ben ik achter gekomen, want toen ik er écht voor ben gaan zitten ging het veel beter. Het plezier in het spelen zakte ook steeds verder weg door de frustratie, maar ik zie het licht weer :o

hoofd
1 juli 2005, 22:54
Er wordt niet gezegd dat je moet stoppen met spelen, alleen ff stoppen met barré's spelen...dan ga je gewoon 's ff een tijdje vingeroefeningen doen ofzo, beetje toonladders op en neer racen, hammer-on's en pull-off's oefenen. Daarmee train je gewoon de vingers, zullen je barré's daarna ook beter gaan.

lostsoul
2 juli 2005, 01:00
Yep, ik moet sowieso 'back to basic'. Ik waande me al Jimmy de 2e ofzo :gitarist:

TNX