PDA

View Full Version : raar pijnlijk wit puntje op vinger



Grisolda van Beveren
30 juni 2005, 20:46
waarschijnlijk is het ooit es gekomen door een barré te verleggen en zo een onderhuidse fik te bewerkstelligen. Het is pijnlijk als ik dat plekkie op een snaar druk (het is geen eelt)
De huisarts taste in het duister en zei het aan te willen kijken hoe het zich ontwikkeld.
Geen zin in afwachten dus wellicht vind ik hier wat herkenning...een oplossing zou helemaal goed zijn.... amputatie is geen optie.

Hier de prent to prove it (klote-camera wil alleen niet scherpstellen op hetgeen hij zou moeten)
http://www.bemoved.nl/vinger.jpg

sneez0r
30 juni 2005, 21:38
Voelt het zacht aan (blaasje) of hard?

Grisolda van Beveren
30 juni 2005, 21:48
hard

waayer
1 juli 2005, 00:00
gewoon een blaartje denk ik

Philippe
1 juli 2005, 00:06
Slechte huisarts dan wel :-?

Grisolda van Beveren
1 juli 2005, 00:34
het zit er nu al maanden en gaat niet echt weg ofzo :(
het zit ook relatief "diep" onder de huid... een blaar ligt er meer bovenop... kan een blaar ook dieper onderhuids liggen?

The Chief
1 juli 2005, 08:33
wratje?

Grisolda van Beveren
1 juli 2005, 09:37
wratje?
nee da's uitwendig toch?... nooit wratten gehad ook

butters
1 juli 2005, 13:45
mijn dochter heeft ook zoiets gehad op haar hiel, dat zit idd onderhuids. de huisarts heeft toen een middeltje laten bereiden om er op te strijken (net zoals bij wratten).
misschien eens naar een dermatoloog gaan?

Negative K3 fan
1 juli 2005, 13:59
het lijkt wel op een wratje of iets dergelijks. die kiunnen ook best pijnlijk zijn als je erop drukt enzo

Grisolda van Beveren
1 juli 2005, 14:19
hoe ontstaat een wrat dan eigenlijk?.... dit is volgens mij echt onstaan daar ietwat te heftige wrijving... deed toen ook wel pijn, later is dit dus ontstaan... ik zal es een betere camera regelen.

Negative K3 fan
1 juli 2005, 14:26
wratten zijn geloof ik een soort infectie....

dejohan
1 juli 2005, 15:10
Teveel paddo's gegeten?

:wink:

sneez0r
1 juli 2005, 15:16
wratten zijn geloof ik een soort infectie....Inderdaad, wratten zijn het resultaat van een virusinfectie. Om het virus in te kapselen maakt je lichaam een stevige laag epitheelcellen (die 'olifantenhuid') aan.

VHsologitarist
2 juli 2005, 19:53
Wel ik heb de oplossing voor je probleem:

Ga naar je gereedschap kamertje, leg je hand tussen de bankschroef.
Pak een stanley mes en ragge maar!!.. Binnen een maand zit er een korstje op die eraf gaat en weg is je probleem.
P.s. tip om stanley mes voor de bewerking te ontsmetten d.m.v. blauwe vlam (in het vuur gaan de meeste bacterieen dood).

Veel succes.. tis eventjes pijnlijk maar dan kun je weer spelen.

alvast geen dank! 8-)

stephan
3 juli 2005, 11:38
Wel ik heb de oplossing voor je probleem:

Ga naar je gereedschap kamertje, leg je hand tussen de bankschroef.
Pak een stanley mes en ragge maar!!.. Binnen een maand zit er een korstje op die eraf gaat en weg is je probleem.
P.s. tip om stanley mes voor de bewerking te ontsmetten d.m.v. blauwe vlam (in het vuur gaan de meeste bacterieen dood).

Veel succes.. tis eventjes pijnlijk maar dan kun je weer spelen.

alvast geen dank! 8-)

van je mede gitaristen moet je het maar hebben :razz:

john.3001
3 juli 2005, 15:01
Hey grisolda, ik denk ook dat het een wratje is eerlijk gezegd. Heb iets dergelijks op mijn duim gehad, en op die plekken (vingertoppen) groeit een wratje juist naar binnen ipv naar buiten. Heb een stikstofbehandeling gehad en daarna nog een tijdje een ander agressief goedje erop gesmeerd, en nu is t helemaal weg (gelukkig).
Het is idd een virale infecte, kan dus te maken hebben met te weinig weerstand of i.d...

Grisolda van Beveren
11 oktober 2005, 03:47
Nou jongens de huisarts heeft er nog eens naar gekeken toen het steeds pijnlijker en groter begon te worden. Ze dacht aanvankelijk ook aan een wrat, maar na een betere blik wilde ze toch maar even wroeten.... ik languit met de assistente mijn arm vasthoudend, "Jannie we hebben weer een trekker riep ze nog". Anyways wat bleek het nou te zijn; TALG. :-D Een talgklier (die dingen zitten dus over je hele huid) was ontstoken geraakt... waarschijnlijk na een snelle slide die interne "brand" veroorzaakte.

Ze heeft em flink opengewerkt en "uitgeknepen".... genezen en nergens meer last van. Halelujah!

Fanks iedereen.

dejohan
11 oktober 2005, 11:55
Ontstoken talgklier?
Een puist dus? :D

Basseytje
11 oktober 2005, 13:47
Ze heeft em flink opengewerkt en "uitgeknepen".... genezen en nergens meer last van. Halelujah!


ik was aan het eten totdat deze leuke zin kwam en toen was mijn eetlust over en de rest in de vuilnisbak thnx dude

Grisolda van Beveren
11 oktober 2005, 14:13
Ontstoken talgklier?
Een puist dus? :D

Ja soort 2e jeugd op m'n vingertop :wink:

Grisolda van Beveren
11 oktober 2005, 14:14
Ze heeft em flink opengewerkt en "uitgeknepen".... genezen en nergens meer last van. Halelujah!


ik was aan het eten totdat deze leuke zin kwam en toen was mijn eetlust over en de rest in de vuilnisbak thnx dude

Hahaha, welcome dude, pleasure is mine :lol:

telecastermaster
12 oktober 2005, 11:20
Lijkt me een typisch geval van vliegende tering.

BassAgent
12 oktober 2005, 12:27
Nee tele, tis een andere variant, het is namelijk de vinketering.

dejohan
12 oktober 2005, 14:39
Ook bekend als de kentering?

Negative K3 fan
12 oktober 2005, 18:58
hmm ik had laatst ook een wit puntje in mn vingertop wat er precies zo uitzag, is nu weer weg

Thom TK
12 oktober 2005, 21:15
Naar de dokter gaan, is niks ernstigs trouwens.
Eelt of Blaartje.

Daevren
13 oktober 2005, 15:56
Lijkt me eelt. Likdorn op je vinger. Zo ja, dan kun je het het beste wegknippen/snijden.

Grisolda van Beveren
13 oktober 2005, 16:08
Lijkt me eelt. Likdorn op je vinger. Zo ja, dan kun je het het beste wegknippen/snijden.
Is al over dus he. Zie het maar als een puistje daar waar je em wel het laatst verwacht. :wink:

dejohan
14 oktober 2005, 14:10
En dat blijft hier maar doorgaan.
Zal dan maar meedoen:
Arm moet geamputeerd worden, is het enige dat echt helpt.