PDA

View Full Version : versterker rond 700 800 euro



geertvlv
30 juni 2005, 17:18
Hoi ik ben opzoek naar een versterker nieuw of 2ehands rond de 700-800 euro dat mag een combo of een top+ cab zijn, het liefst het laatste maar minimaal 2*12' speakers. Ik wil een zo goed mogelijke clean eruit kunnen halen, maar het moet ook goed klinken met distortion. De distortion hoefd er niet perse op te zitten, ik kan ook wel een pedaaltje er voor kopen. Ik vroeg me af wat ik dan het beste zou kunnen kopen en omdat ik nog niet zo snel een forum vond waarbij het ging om een goede clean versterker heb ik een nieuwe aan gemaakt.


:cool:

jozum
30 juni 2005, 17:34
Ik wil een zo goed mogelijke clean eruit kunnen halen

Het zou helpen als je zegt wat jij voor soort clean geluid wil hebben, een fender heeft m.i. een even 'goede' clean als een koch of riviera, maar het karakter verschilt. Je zou dus eerst een 'merk clean' moeten kiezen; of je daarna uitkomt op een combo of head ligt mede aan het merk.

jozum

Nicci
30 juni 2005, 19:18
een goede clean en een prima overdrive kan prima beide op een versterker. ik zou er persoonlijk niet voor kiezen om met pedaaltjes te gaan werken als ik dat niet echt hoefde. de scheur van een buizenbak vind ik eigenlijk altijd beter. je budget is ruim voldoende om iets acceptabels te kopen. rivera en koch zijn inderdaad goede keuze's. beide hebben een meer dan prima clean en de scheur mag er in beide gevallen ook zijn.

starscream
30 juni 2005, 21:41
Kijk ook eens naar de Fame versterkers! Krijg je wel alleen bij Musicstore in Duitsland.

Wicked Willy
30 juni 2005, 23:33
Koch Studiotone?

of tweedehands Twintone?

NeeraDJ
1 juli 2005, 01:32
Koch Twintone, goed te doen tweedehands en de beste clean die ik ooit gehoord heb

geertvlv
1 juli 2005, 17:33
hej bedankt voor de adviezen maar wat ik eigenlijk vergeten ben te zeggen is dat ik er wel mee in een band moet kunnen spelen als 1e gitarist, de andere heeft een 4*12 hughes and kettner vortex. Dus ik weet niet of ik er dan met een 1*12 buizenamp bovenuit kom.

trouwens is de Koch KC 50 deluxe top niet iets? ik heb proberen te zoeken maar hij word nu niet meer gemaakt volgens mij maar miss dat iemand hem ooit heeft gehad die er meer over kan zeggen.

wytz
1 juli 2005, 17:54
ik denk dat je met een twintone makkelijk zo'n vortex bijhoudt......
vergis je niet, die dingen gaan verdomde hard
(en ja, ik spreek uit ervaring :-D ), echt een topversterker

Nicci
1 juli 2005, 17:57
deze week voor het eerst met m'n nieuwe Twintone gespeeld en dat ding gaat inderdaad knetterhard. hij stond op halve kracht en nog steeds vermogen zat.

geertvlv
1 juli 2005, 18:44
maar om een 2ehands buizen amp te kopen :roll: ik denk niet dat ik zo door heb of er iets mis is en die kans is best groot met buizen erin .. weet iemand wat voor een soort geluid en kwaliteit je hebt met een framus. bijvoorbeeld een Combo Framus Red Roque, als die ook hard genoeg zou gaan/.

Nicci
1 juli 2005, 19:18
waarom zou een buizenversterker meer kans op een defect hebben dan een ander? mochten het de buizen zijn dan merk je dat snel genoeg: een kapotte buis gaat niet ongemerkt voorbij . . .
in zijn algemeenheid loop je op de 2e hands markt een risico dat er iets mis mee is, maar het scheelt dan ook veel geld.

Anders Destium
1 juli 2005, 22:18
Je kunt aan een amp best makkelijk zien of hij veel/grof gebruikt is en veel is versleept. Voor de rest zijn buizen makkelijk te vervangen, als je condensator kaput is ben je verder van huis natuurlijk maar het scheelt je al snel flink veel geld. Als je je GBV (gezond boeren verstand) gebruikt is de kans op rampen erg klein.

Ik ben het met Neeradj eens over de Twintone, ik had die van mij niet weg moeten doen maar nu is iemand anders er gelukkig mee. Hij heeft wel een expansion cabinet erbij om er live mee te spelen. Ik moet zeggen dat het volume van de Twintone me enorm verbaasde. Wat een muur uit zo'n klein ampje 8-)