PDA

View Full Version : nieuwe bas!



ammelis
28 augustus 2002, 23:36
Kheb een nieuwe basgitaar gekocht vandaag, een wijnrode fender jazz bass, standaard, mexicaans, errug mooi hoor.
Nu nog leren spelen!

gershwin5150
28 augustus 2002, 23:37
Wow klinkt goed! veel succes ermee!

rePUNKtative
29 augustus 2002, 08:58
w0000h0000

Die ga ik ook kopen na de vakantie... Zit alleen nog een beetje te twijfelen tussen een P en een J Bass :smile:

Addixx_
29 augustus 2002, 14:15
*Kwijl* hoeveel koste die bass?

hey enneh, rePUNKtative, als je nou 'n P-Bass koopt en 'n jazz element bij de brug laat monteren? :razz:

basvrouw
29 augustus 2002, 14:18
Gefeliciteerd.

Ik heb ook deze week een bas gekocht en ben al hard aan het oefenen samen met mijn man. Zaterdag gaan we een tweede kopen dan kunnen we samen liedjes spelen en zingen.

Alleen een vraagje: hoe doen jullie dat met de buren. Die van ons zien het basgeluid niet zo zitten en wij vinden het niet gezellig om met een koptelefoon op te moeten zitten?

ammelis
29 augustus 2002, 15:35
Nou, ik speel ook al 2 jr. gitaar en mijn buren klagen nergens om!
Ikzelf zou gewoon een regeling treffen met de buren, bijv. dat je van 6 tot 8 mag spelen ofzo en verder met koptelefoon.
Of je zet m zacht, kan ook he.

ammelis
29 augustus 2002, 15:38
Oja, ik heb ook heel lang getwijfeld in de winkel tussen een jazz bass en een precision, ik heb de jazzbass genomen omdat de hals iets smaller is en dat vond ik prettiger.
Ik vond de vorm ook iets mooier, qua geluid kan ik nog niets beoordelen, maar sash zei laatst tegen me dat een jazzbass meer "knort", zoals een bass dat moet doen.

ammelis
29 augustus 2002, 15:41
Nog iets, hij kostte zo rond de 570 euro, geloof ik.
Kheb ook een klein peavey versterkertje, die was 125 euro.
Snoer kreeg ik gratis.

flearulez
29 augustus 2002, 20:09
Ja ik speel over een 4x10, wat nogal herrie kan geven, maar in goed over leg met de buren mag ik lekker bassen.
Isolatie is ook geen slecht id.
Je mag toch wel muziek maken zonder koptelefoon op kom zeg!

Mijn gear:--> http://members.msn.com/default.msnw?mem=four_string_funkateer@hotmail.com &pgmarket=nl-nl

Voor de p/j baas kwestieIk heb mijn oog op de Fender American deluxe p bass met humbucker naast een p element, misschien een optie??

(hoe voeg ik een plaatje toe knippen plakken werkt neit)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: flearulez op 2002-08-29 20:17 ]</font>

janie
29 augustus 2002, 22:08
een jazz bas kan ik je aanraden, kweet niet waarom, maar ik vind ze meestal mooier. wat die buren betreft; weg doen. versterker helemaal open, vuilnis een paar maanden op de stoep laten staan, veel nachtelijke feestjes geven...of ga in een losstaand huis wonen (heb ik ook, kan spelen wanneer ik wil, hoe hard ik wil, als ze het horen zitten ze er nog niet mee, 't zijn ook muzikanten), maar je kan je versterker ook gewoon zacht zetten, beetje bas d'ruit enz.

Semafoor
29 augustus 2002, 22:27
Op 2002-08-29 20:09, schreef flearulez:

Voor de p/j baas kwestieIk heb mijn oog op de Fender American deluxe p bass met humbucker naast een p element, misschien een optie??

(hoe voeg ik een plaatje toe knippen plakken werkt neit)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: flearulez op 2002-08-29 20:17 ]</font>


Je kan ook een fender p-hotrod nemen..., das zeker een erg mooie bas (alleen een beetje moeilijk te krijgen hier in NL denk ik)

rePUNKtative
30 augustus 2002, 09:00
kheb de knoop doorgehakt, word een J-Bass 5 snarig :grin: Maandag halen als het goed is.

/me hoopt dat dan zn geld is gestort :razz:

ammelis
30 augustus 2002, 10:54
En waar ga je hem kopen?

AllodoX
30 augustus 2002, 11:34
Een wijze keuze. :smile:
Jazzbass klinkt het lekkerst als hem met beleid speelt, dan zijn ze echt heerlijk warm en zacht :smile:

Ron C
30 augustus 2002, 11:51
Nee man, een jazz bass moet je geregeld flink op z'n flikker geven!
Tevens zijn ze het mooiste als ze flink zijn afgeragd. (zoals Jaco zijn bass eruit zag was super!)

AllodoX
30 augustus 2002, 13:58
schmaecken verschillen :razz:

rePUNKtative
30 augustus 2002, 14:00
zachtjes spelen?? Wat is dat??

en Ammelis, waar heb je hem gekocht, kweet namelijk niet of ie bij Feedback staat en daarbij het is een eind reizen :sad: