PDA

View Full Version : de ibanez de-7 is dit wat?



dimarzio
30 juni 2005, 12:51
eey

ik ben opzoek naar een pedaal voor delay en dit pedaaltje leek me nog wel goed de IBANEZ DE-7 kijk anders ff op ibanez.com heeft iemand hier ervaring mee of andere sugesties van andere andere pedalen die beter zijn om een goed delay/echo geluid te krijgen
en niet al zo duur!!!

weet iemand iets stuur dan iets terug!!

groeten..

Mitch
30 juni 2005, 13:00
Ja, de DE7 is één van de betere in zijn prijsklasse. Gebruik ook zeker nog even de zoekfunctie, er is al best een hoop over geschreven.

Bl44t44p
30 juni 2005, 13:01
Ik heb er ervaring mee ja. Wat mij betreft is het een prima delay, zeker voor die prijs. Ik weet niet wat je budget is maar als je er net wat meer voor over hebt zou je voor een Boss DD-3/5/6 kunnen gaan, tja dat is toch net wat beter.

Het enige wat een beetje vervelend kan zijn bij de DE-7 is het 'kliksysteem' bij het aan- en uitzetten. Dit voelt namelijk een beetje goedkoop aan, en als je aan Boss stompboxes bent gewend kan het behoorlijk irritant zijn. Voor de rest is het echter een prima pedaal.

Vergeet zeker niet wat reviews hier (http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Ibanez/DE_7_Delay_Echo-01.html) en hier (http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Ibanez/DE_7-01.html) te lezen :)

dimarzio
30 juni 2005, 13:34
tjah rond de 100 euro niet meer ..

tja heb nu 2 effecten pedalen ook al van ibanez uit de zelfde serie ze werken prima dus daarom had ik ook al gelijk aan een ibanez pedaal gedacht tenzij 1 van boss beter is die niet veel duurder is!

maja groote kans dat het tog weer een ibanez pedaal word :)

jozum
1 juli 2005, 14:48
ik zeg boss dd-3, met een beetje mazzel tussen de 50-70 te krijgen op marktplaats, ben er zelf al een tijd erg tevreden over...

Speeddemon
1 juli 2005, 15:14
grote voordeel van de DE7 t.o.v. de Boss DD-3 en DD-5, is dat ie
1) meer delaytijd heeft
2) een zeer overtuigende analoge simulatie heeft (wat 'm juist het bruikbaarst maakt, want de digitale 'stand' is mij te dun (lichte boost in 't hoog).

Als je perfecte 1-op-1 kopieën qua delays wilt hebben, is de DD-5 misschien beter. 't is wel zo dat je in de DD-3 met name een hi-cut mod kan inbouwen, zodat de repeats wat donkerder klinken.

john.3001
2 juli 2005, 15:38
Als we het dan toch over delaytijden hebben => ik zou persoonlijk gaan voor de digitech x-series digidelay, die heeft delay tijden van 0 tot 4 sec (plus tap-tempo, looping en tape-delay simulatie).
Kost je ongeveer 100 - 110 euro nieuw. Maar probeer em eerst maar es uit, misschien vind je die extra functie overbodig (ik heb m zelf en vind m errug goed, beter dan de ibanez die ik ook heb getest)...

dimarzio
2 juli 2005, 15:45
nou ik zal binnekort eens gaan kijken in de winkels ik weet geneens of ze al die pedalen wel hebben ik heb 3 muziekwinkels hier in DEVENTER waar ze waarschijnlijk wel wat pedalen hebben maar weet dus nie of ze de pedalen hebben die hier in de forum worden genoemd.

maja ik zie wel..... weet iemand misschien toevallig een goeie muziekwinkel in de omgeving van deventer waar je genoeg keuze hebt?

Bambufan
4 juli 2005, 19:20
maja ik zie wel..... weet iemand misschien toevallig een goeie muziekwinkel in de omgeving van deventer waar je genoeg keuze hebt?

Feedback Apeldoorn heeft meestal wel aardig wat pedalen liggen, maar om dat nou meteen een goede muziekwinkel te noemen... :razz:

robert-gitarist
4 juli 2005, 20:30
nou ik zal binnekort eens gaan kijken in de winkels ik weet geneens of ze al die pedalen wel hebben ik heb 3 muziekwinkels hier in DEVENTER waar ze waarschijnlijk wel wat pedalen hebben maar weet dus nie of ze de pedalen hebben die hier in de forum worden genoemd.

maja ik zie wel..... weet iemand misschien toevallig een goeie muziekwinkel in de omgeving van deventer waar je genoeg keuze hebt?

Musica in de kleine overstraat heeft hem liggen ;)
Zelf uitgeprobeert laatst..
enne de service is echt goed daar...beter dan in de smedenstraat!!

dimarzio
5 juli 2005, 21:46
ja musica is mijn vaste gitaar winkel erg aardige mense daar ja heb net gezien hij lag er wel aleen wel voor 120 euro moet ik nu soiezo rekening houde met zo'n prijs of zal je zo'n pedaal goedkoper kunnen krijgen!

meibergen heeft m niet en voor de rest is reichebag een duffe zaak daar kom ik nooit maar ik ga donderdag ff naar apeldoorn mischien kom ik daar wel iets moois tegen....

robert-gitarist
5 juli 2005, 22:23
ja musica is mijn vaste gitaar winkel erg aardige mense daar ja heb net gezien hij lag er wel aleen wel voor 120 euro moet ik nu soiezo rekening houde met zo'n prijs of zal je zo'n pedaal goedkoper kunnen krijgen!

meibergen heeft m niet en voor de rest is reichebag een duffe zaak daar kom ik nooit maar ik ga donderdag ff naar apeldoorn mischien kom ik daar wel iets moois tegen....

Kom keer langs op donderdag avond man bij musica,dan ben ik er ook meestal :D beetje helpen enzo daar :)
Die Ibanez is inderdaad erg vet pedaal...
Die DE7 en PM7 zijn de beste pedalen uit die tone lock serie vind ik..rest vind ik bagger...

Meibergen is een kuttent vind ik zelf...en duur..
En ja reichenbach vind ik ook een duffe tent...chago's daar ghehe :D :P

dimarzio
7 juli 2005, 13:13
so ik heb m gekocht in apeldoorn bij feedback zeker wat goedkoper daar hier in musica kost ie 120 euro daar kost ie 80 euro dus toen dacht ik kan m daar niet laten liggen dus.. heb m nu al

echt leuk pedaaltje ben nog wel ff besig om um een leuk geluidje eruit te krijgen maar opzich werkt ie goed ik ben tevreden!!

mzzl.. tja wie weet kom ik wel unkeer op donderdag langs.. :wink: