PDA

View Full Version : Zvenix



X-Rated
30 juni 2005, 02:50
Ik heb een leuk bandje en we nemen zo nu en dan ook wel eens wat op :)

We zijn pas een jaar, of iets in die richting, bij elkaar. We zijn met z'n 5en:

- Drummer Mischa (14) ongeveer 2 jaar ervaring met les(kan me vergissen :))
- Toetsenist Peter (19) 1 jaar ervaring zonder les
- Solo Gitaar Tsjibbe (17) geen idee hoeveel ervaring maar wel met les
- Ritme Gitaar Berry (18 ) ik dus, 8 jaar spaans klassiek les gehad, diploma gehaald
- Bassist Gerben (19) geen idee hoeveel ervaring maar wel met les

Dat zijn wij zo ongeveer. We hebben met een hele beperkte kit al 2 nummers opgenomen die we allemaal overigens wel zelf schrijven ;)

Gear:
- P4 pc met SB Live! geluidskaart
- Soundcraft Spirit Notepad 4 kanaals mixertje
- 3 dynamische mics van Skytronic
- 1 dynamische percussie mic van Skytronic
- De nodige rare kabeltjes enzo :)
- 2 x Marshall MG100DFX 100 Watt
- Epiphone Les Paul Standard Plus
- Washburn (serie weet ik niet zo snel)
- Vintage bass
- Marshall Valvestate 40 Watt
- Yamaha ps-350 keyboard + aditionele versterking en speakers
- Pearl drum

De nummers:

Zvenix - Slick (http://x-rated.prutz-lan.nl/zvenix/music/Zvenix%20-%20Slick.mp3)
Zvenix - Solution (http://x-rated.prutz-lan.nl/zvenix/music/Ambrosius%20Beta.mp3) (heette voorheen Ambrosius en het is een Beta uitvoeren, we gaan hem van de vakantie nog een keer opnemen).

Veel plezier met luisteren, hoop dat jullie het iets vinden :)

Gert-Jan
30 juni 2005, 08:50
Hey berry,

Voor een startende onderneming klinkt het niet slecht. Aardige compositie (ik heb alleen slick beluisterd). Ik vind de solopartij van de gitaar slordig en erg onzuiver. Verder ben ik zeer benieuwd naar jullie toekomstige muziek. De 14-jarige drummer springt er voor mij het meeste uit.

Jeroenvanhulsteijn
30 juni 2005, 11:02
Slick
Leuke compositie idd!! Het is nog wel wat rommelig gespeeld. Maar dat is een kwestie van op elkaar ingespeeld raken. Verder ga ik met Gert-Jan mee.

Solution
Wederom erg leuke compositie. Erg grappig intro! Die slappende bas klinkt alleen helemaal niet. Timing is niet goed.

Maar errrrm krijgen jullie nog een zanger(es)?? Want ik denk wel dat die nummers een goede zangpartij kunnen gebruiken. Als instrumentale nummers kan het mij niet al te lang boeien.

X-Rated
30 juni 2005, 11:58
Vet dat jullie het leuk vinden :D Vooral dat de composities leuk zijn want daar zitten we het meest op te hameren. Het zijn inderdaad slechte opnames omdat we partij voor partij opnemen, timing is alles :)

We zijn op zoek naar een zangeres, maar we vinden instrumentale muziek maken ook ontzettend cool. Voornamelijk omdat je dan echt al je effort en passion in het maken van de muziek kunt steken en de boel niet hoeft op te delen.

Noid
30 juni 2005, 21:02
Leuk om te horen dit, leuke symfonische composities. Ga zo door! Qua constructieve kritiek, zie opmerkingen GJ en JvH. En de mix van solution is niet best, het klinkt als een vage brei. Daarbij is de panning v/d gitaren in Solution niet goed. De een staat helemaal links en de ander helemaal rechts. Dat kan nog enigzins als jullie samen "riffen"maar zodra jullie verschillende dingen spelen (solo's, thema-tje) is het veel te dun.

X-Rated
30 juni 2005, 23:12
Leuk om te horen dit, leuke symfonische composities. Ga zo door! Qua constructieve kritiek, zie opmerkingen GJ en JvH. En de mix van solution is niet best, het klinkt als een vage brei. Daarbij is de panning v/d gitaren in Solution niet goed. De een staat helemaal links en de ander helemaal rechts. Dat kan nog enigzins als jullie samen "riffen"maar zodra jullie verschillende dingen spelen (solo's, thema-tje) is het veel te dun.

Heb je nog meer tips over het mixen. Ik heb al een mooie site gevonden hoe je beste mics neer kan zetten :) Helaas hebben we maar de mogelijk heid om er 4 te gebruiken bij de drums. Ik gebruik Cubase SX voor het opnemen. Ik heb een EQ table voor de drums opgesteld. Misschien dat je hier ook nog dingetjes over kunt zeggen.

http://x-rated.prutz-lan.nl/zvenix/EQ%20table%20drums.xls

AART
1 juli 2005, 15:50
Er zit iets e zware lompe gain op de ritmegitaren, die mag iets terug, kan je beter twee keer hetzelfde opnemen met minder gain.

Verder is de compositie wel lekker.

Noid
1 juli 2005, 23:11
[quote=Noid]
Heb je nog meer tips over het mixen.



Veel verstand heb ik niet van, maar er zijn wel wat basis tips. Het belangrijkste is wat je over wil brengen. Als je wil laten horen hoe jullie īn het echt" klinken, dan moet je je indenken hoe het geluid zou zijn als jullie op een podium staan te spelen terwijl je zelf midden in de zaal met je neus naar het podium staat als luisteraar. Dan hoor je bijv:
- de zang in het midden
- de drums zo'n 10% links uit het midden
- de bas zo'n 15% rechts van het midden
- de ene gitaar zo'n 25% uit het midden links
- de andere gitaar zo'n 25% uit het midden rechts
- de toetsen zo'n 33% uit het midden.
Bovenstaande waarden (%-en) zijn natuurlijk maar voorbeelden. Je moet maar eens wat experimenteren met pannen voor eenmix. Een ander belangrijk deel van het mixen zijn de frequenties: stel dat de bassdrum en de bass elkaar "op lijken te slurpen"; dan kun je eens wat gaan stoeien met de eq van de bas, bijvoorbeeld minder laag er in, waardoor je waarschijnlijk beter het verschil tussen de bassdrum en bas hoort. Wordt het basgeluid hierdoor niet mooi meer, dan kun je gaan stoeien met het laag van de drums, om te kijken wat dat voor het totaal geluid doet. Enz enz.

Die EQ table kan ik niet openen (Excel niet geinstalleerd op m'n pc), maar met 4 mics moet je een heel eind kunnen komen.

Disturbed
5 juli 2005, 12:17
Ik heb een leuk bandje en we nemen zo nu en dan ook wel eens wat op

We zijn pas een jaar, of iets in die richting, bij elkaar. We zijn met z'n 5en:

- Drummer Mischa (14) ongeveer 2 jaar ervaring met les(kan me vergissen )
- Toetsenist Peter (19) 1 jaar ervaring zonder les
- Solo Gitaar Tsjibbe (17) geen idee hoeveel ervaring maar wel met les
- Ritme Gitaar Berry (18 ) ik dus, 8 jaar spaans klassiek les gehad, diploma gehaald
- Bassist Gerben (19) geen idee hoeveel ervaring maar wel met les

Dat zijn wij zo ongeveer. We hebben met een hele beperkte kit al 2 nummers opgenomen die we allemaal overigens wel zelf schrijven

Dit is ongeveer wel zo jah. Maar ik ben Tsjibbe, de solo gitaarspeler en heb nu 1,5 jaar les. Mischa heeft nu 2 jaar drumles en wij zijn als de huidige 'formatie' van ZveniX nu ongeveer een half jaar (iets langer) bezig :D Shit happens en zo was daar ZveniX 8-)

Disturbed
5 juli 2005, 12:32
Btw nog ff over de solo van Slick, tis idd een k*tsolo van niks, maar ik speel dan ook nog maar 1,5 jaar gitaar.. Tgaat nu iig al een stuk beter en ben bezig om van de solo brei iets gestructureerders te bouwen.. Ook ga ik binnenkort mijn gitaar ff na laten kijken, want in de hogere frets is het krengetje retevals.. Staan dan de zadels te hoog oid? :???: