PDA

View Full Version : Guitargod Steve Vai



Constantijnster
30 juni 2005, 00:19
De meest innovatieve gitarist ooit..

Wat vinden jullie?

Thom TK
30 juni 2005, 00:34
ook

Rewind
30 juni 2005, 00:59
Moet je daar nou nog een heel nieuw topic over openen? Zelfs nu je het ook in 3 andere topics ook heb vermeld?

Sim Simon
30 juni 2005, 07:40
Onzintopic. :dance:

Constantijnster
30 juni 2005, 10:08
Zelfs 1000000 topics zijn niet genoeg voor deze genie. Maargoed graag weer normale reacties.

hoofd
30 juni 2005, 12:39
Normale reacties mijn mooie witte reet...nog zonder te scrollen zie ik een topic over de "beste gitarist ter wereld" en het nieuwe Vai-album...kan je je ei daar niet kwijt ofzo

FruscianteFan
30 juni 2005, 12:56
Neen, natuurlijk niet. Steve Vai heeft helemaal niks te zoeken in het 'beste gitaristen' topic. Misschien in een 'snelste gitaristen' topic, maar dat maakt hem nog niet de beste. Een beetje met 20 noten per seconden toonladders afgaan... ik doe het hem niet na, en blij toe.

WICKED
30 juni 2005, 13:26
Shawn Lane = guitargod :evil:

Constantijnster
30 juni 2005, 13:27
Zie reactie in het andere topic :)

Constantijnster
30 juni 2005, 13:29
Shawn Lane = guitargod :evil:

Nooit van gehoord :oops: ? Heb je misschien mp3 of video?

WICKED
30 juni 2005, 13:34
Neen, natuurlijk niet. Steve Vai heeft helemaal niks te zoeken in het 'beste gitaristen' topic. Misschien in een 'snelste gitaristen' topic, maar dat maakt hem nog niet de beste. Een beetje met 20 noten per seconden toonladders afgaan... ik doe het hem niet na, en blij toe.

wtf ik haat dit man, er komt echt wel veel meer bij kijken dan je denkt hoor, waarom kraken alle pepperfans gitaristen af die snel kunnen spelen... omdat er geen gevoel in zit? omdat ze hun frusciante willen beschermen? Waarom zou er geen gevoel in vai's spel kunnen zitten? Als ik het begrip guitargod of goeie gitarist hoor, denk ik meteeen aan de techniek die de gitarist heeft. Frusciante vind ik een mindere gitarist, dus hij hoort voor mij niet bij de beste gitaristen thuis, maar dat zegt niet dat hij geen nummers/muziek kan maken.. als frusciante snelste gitarist van de wereld was, zou je hem dan nog zo respecteren als nu? en vai dan ook zoals nu?

"Een beetje met 20 noten per seconden toonladders afgaan"

Ja man tuurlijk dat is ook het enige wat hij doet, daarom kan hij zo van die mooie rustige nummers maken zoals for the love of god, ff snel een paar toonladders af gaan meer niet. DUS NIET. Ik hoorde toch echt een kwart noot man :evil:

TMKXL
30 juni 2005, 13:47
Hij is te, in een negatieve manier.

Constantijnster
30 juni 2005, 13:56
Neen, natuurlijk niet. Steve Vai heeft helemaal niks te zoeken in het 'beste gitaristen' topic. Misschien in een 'snelste gitaristen' topic, maar dat maakt hem nog niet de beste. Een beetje met 20 noten per seconden toonladders afgaan... ik doe het hem niet na, en blij toe.

wtf ik haat dit man, er komt echt wel veel meer bij kijken dan je denkt hoor, waarom kraken alle pepperfans gitaristen af die snel kunnen spelen... omdat er geen gevoel in zit? omdat ze hun frusciante willen beschermen? Waarom zou er geen gevoel in vai's spel kunnen zitten? Als ik het begrip guitargod of goeie gitarist hoor, denk ik meteeen aan de techniek die de gitarist heeft. Frusciante vind ik een mindere gitarist, dus hij hoort voor mij niet bij de beste gitaristen thuis, maar dat zegt niet dat hij geen nummers/muziek kan maken.. als frusciante snelste gitarist van de wereld was, zou je hem dan nog zo respecteren als nu? en vai dan ook zoals nu?

"Een beetje met 20 noten per seconden toonladders afgaan"

Ja man tuurlijk dat is ook het enige wat hij doet, daarom kan hij zo van die mooie rustige nummers maken zoals for the love of god, ff snel een paar toonladders af gaan meer niet. DUS NIET. Ik hoorde toch echt een kwart noot man :evil:

Ik had het niet beter kunnen verwoorden :)

Maiden Michiel
30 juni 2005, 15:13
:evil: T O N Y M A C A L P I N E

Philippe
30 juni 2005, 15:20
Laat dit topic alsjeblieft een langzame dood sterven.

WICKED
30 juni 2005, 15:20
Hij is te, in een negatieve manier.

Ja ok, ik ben ook maar een jochie van 14 he :D

Embryoyo
30 juni 2005, 17:45
Laat dit topic alsjeblieft een langzame dood sterven. :lol:

Snuiter
30 juni 2005, 20:52
in·no·va·tief (bn.)
1 vernieuwend

Niet in mijn boekje. Snel ja, inovatief nee.

Constantijnster
30 juni 2005, 22:25
in·no·va·tief (bn.)
1 vernieuwend

Niet in mijn boekje. Snel ja, inovatief nee.

Dan heb je niet goed geluisterd. Mensen die in Vai alleen maar snelheid zien zijn gewoon onwetend. En eigenlijk gewoon heel erg zielig. :)

WICKED
30 juni 2005, 22:54
in·no·va·tief (bn.)
1 vernieuwend

Niet in mijn boekje. Snel ja, inovatief nee.

Dan heb je niet goed geluisterd. Mensen die in Vai alleen maar snelheid zien zijn gewoon onwetend. En eigenlijk gewoon heel erg zielig. :)

goh, ik een heel verhaal lullen, jij kan het al in een zinnetje zeggen :x :D

+1!!!

Constantijnster
30 juni 2005, 23:01
:razz: :-D

FruscianteFan
30 juni 2005, 23:04
in·no·va·tief (bn.)
1 vernieuwend

Niet in mijn boekje. Snel ja, inovatief nee.

Dan heb je niet goed geluisterd. Mensen die in Vai alleen maar snelheid zien zijn gewoon onwetend. En eigenlijk gewoon heel erg zielig. :)Whahaha briljante uitspraak, dude. Briljant gewoon :lol:

Pegasus
30 juni 2005, 23:40
OPROEP:
Kunnen we misschien stoppen met deze kinderachtige onzin?

LuukieRayVaughan
30 juni 2005, 23:53
In zijn categorie is ie wel goed...

Thedevilinside
1 juli 2005, 19:31
in·no·va·tief (bn.)
1 vernieuwend

Niet in mijn boekje. Snel ja, inovatief nee.

Dan heb je niet goed geluisterd. Mensen die in Vai alleen maar snelheid zien zijn gewoon onwetend. En eigenlijk gewoon heel erg zielig. :)

Je zou ook kunnen zeggen dat die mensen betere oren en smaak hebben :-D

Neem me niet kwalijk ik vind Vai ook een goed gitarist maar kan er nauwelijks meer naar luisteren en op snelheid mag hij dan de beste zijn op andere gebieden als compositie, gevoel en wat al niet meer wordt hij zwaar afgetroeftddt door anderen.
Daar komt nog is bij dat hij zingt als een homo :-D

THW
1 juli 2005, 20:41
Mijn mening:
Ik vind Vai een technisch heeeeeel erg goede gitarist met een goede stage performance.
Zijn muziek doet me alleen helemaal niks, het is niet echt muziek dat me raakt ofzo.
Maar goed dat is mijn mening en iedereen heeft wel zo z'n mening over Vai en die moet je vind ik wel respecteren, en niet zo kinderachtig doen.

Case closed

Slotje, er zijn toch al 200000 Steve Vai topics.

Negative K3 fan
1 juli 2005, 20:55
mwah, hij is zeker weten zonder twijfel een genie en technisch ronduit perfect.

ook is hij gewoon muzikaal goed bedeeld en zonder twijfel een genie.

maaaaar, zijn echt goede interessante nummers zijn op 1 hand te tellen, het meeste is mij te gay te 80s te gecomponeerd en te weinig bezieling.

Snuiter
1 juli 2005, 20:58
in·no·va·tief (bn.)
1 vernieuwend

Niet in mijn boekje. Snel ja, inovatief nee.

Dan heb je niet goed geluisterd. Mensen die in Vai alleen maar snelheid zien zijn gewoon onwetend. En eigenlijk gewoon heel erg zielig. :)

Je zou ook kunnen zeggen dat die mensen betere oren en smaak hebben :-D

Neem me niet kwalijk ik vind Vai ook een goed gitarist maar kan er nauwelijks meer naar luisteren en op snelheid mag hij dan de beste zijn op andere gebieden als compositie, gevoel en wat al niet meer wordt hij zwaar afgetroeftddt door anderen.
Daar komt nog is bij dat hij zingt als een homo :-D

Ik heb inderdaad niet goed geluisterd, echter ben ik verre van onwetend. Bovenstaande reactie (Thedevilinside) vat het goed samen.

Daarnaast zegt het feit dat jij mensen die Vai niet waarderen om punten naast snelheid meer over jou, dan over mensen met een ietwat andere muzieksmaak. Is het niet? Sterker nog, is het niet krom om een dergelijke bewering te doen, is dat niet enigszins blijk van onbegrip dan wel een tipje zielig?

Constantijnster
1 juli 2005, 21:03
Erg vaag dat Vai altijd in verband met '' perfecte '' techniek terwijl hij technisch gezien helemaal niet 1 van de sterkste is. Dat geeft hij zelf ook toe. Hij maakt muziek die niet van deze planeet is; het is unieke innovatieve muziek. Mensen die Vai's muziek alleen maar '' snel '' spelen noemen hebben duidelijk geen verstand van gitaar spelen :) Of zijn muziek is gewoon te complex voor jullie brein. Ja dat zal het wel zijn :)

Snuiter
1 juli 2005, 21:12
Ik denk het, :(.

Wicked Willy
1 juli 2005, 21:25
Slotje!!!

Negative K3 fan
1 juli 2005, 21:45
Erg vaag dat Vai altijd in verband met '' perfecte '' techniek terwijl hij technisch gezien helemaal niet 1 van de sterkste is. Dat geeft hij zelf ook toe. Hij maakt muziek die niet van deze planeet is; het is unieke innovatieve muziek. Mensen die Vai's muziek alleen maar '' snel '' spelen noemen hebben duidelijk geen verstand van gitaar spelen :) Of zijn muziek is gewoon te complex voor jullie brein. Ja dat zal het wel zijn :)

te complex??? neeman

maar ik ben jhet met je eens dat er weinig snelheid in zit want dat is inderdaad gewoon niet zo, maar het is toch wel behoorlijk technisch

Thedevilinside
2 juli 2005, 09:47
Erg vaag dat Vai altijd in verband met '' perfecte '' techniek terwijl hij technisch gezien helemaal niet 1 van de sterkste is. Dat geeft hij zelf ook toe. Hij maakt muziek die niet van deze planeet is; het is unieke innovatieve muziek. Mensen die Vai's muziek alleen maar '' snel '' spelen noemen hebben duidelijk geen verstand van gitaar spelen :) Of zijn muziek is gewoon te complex voor jullie brein. Ja dat zal het wel zijn :)

Weet je wat, ik zal je maar net zo behandelen als elk wijf.

Ja schat, je heb gelijk schat :roll:

Constantijnster
2 juli 2005, 10:24
Laat me raden.. Jij kan voor geen meter spelen.

Pegasus
2 juli 2005, 11:52
Slotje!!!

Lijkt mij de meest zinnige opmerking die maar gemaakt kan worden bij dit soort onzin-discussies.

DivisionBell
3 juli 2005, 22:40
Er is gewoon geen "beste" gitarist.. klaar, dan houdt dat gezeik ook meteen op. Een "beste" gitarist is relatief voor iedereen. De een vindt dit, de ander vindt dat... en zo is er altijd ruzie, laat elkaar toch gewoon in elkaars waarde.

Ik vindt Steve Vai wel heel goed, maar zo goed kan ik David Gilmour ook vinden (sommige nummers, sommige momenten, performance, het geheel) - het is allemaal maar betrekkelijk.

Mvgr Sherwin

Roque
4 juli 2005, 19:33
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iets van Steve vai gehoord, eigenlijk ook geen behoefte aan.

Oja toch wel die ene keer toen ie eruit werd gespeeld door Andy timmons :lol:

Constantijnster
4 juli 2005, 23:10
Rogue luister eens naar een paar cd's van Vai :) Het zal je leven doen veranderen!!!!!!!!! ( in a positive way ;) )

tillens
5 juli 2005, 16:48
het zal je zeker veranderen; Heb ik zoveel aan een stel biervilten uitgegeven, en dan staat er nog een gaye gitarist op, amai!

WICKED
5 juli 2005, 17:59
Er is gewoon geen "beste" gitarist.. klaar, dan houdt dat gezeik ook meteen op. Een "beste" gitarist is relatief voor iedereen. De een vindt dit, de ander vindt dat... en zo is er altijd ruzie, laat elkaar toch gewoon in elkaars waarde.

Ik vindt Steve Vai wel heel goed, maar zo goed kan ik David Gilmour ook vinden (sommige nummers, sommige momenten, performance, het geheel) - het is allemaal maar betrekkelijk.

Mvgr Sherwin

bazzieman
6 juli 2005, 12:23
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iets van Steve vai gehoord, eigenlijk ook geen behoefte aan.

Oja toch wel die ene keer toen ie eruit werd gespeeld door Andy timmons :lol:

jah! dat filmpje heb ik ook! Ik had nog nooit van die Timmons gehoord maar hij speelde inderdaad erg goed. Was Ibanez 100 Anniversary toch?

Roque
6 juli 2005, 22:35
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iets van Steve vai gehoord, eigenlijk ook geen behoefte aan.

Oja toch wel die ene keer toen ie eruit werd gespeeld door Andy timmons :lol:

jah! dat filmpje heb ik ook! Ik had nog nooit van die Timmons gehoord maar hij speelde inderdaad erg goed. Was Ibanez 100 Anniversary toch?



Inderdaad dat was de Ibanez 100 Anniversary party.
Andy steelde daar gewoon de show 8-)
Steve föhn is ook een beste player,
maar ik vindt zijn voorkomen een beetje ...

bazzieman
6 juli 2005, 23:36
kijk ik em net nog es, was het de 90th anniversary party! :lol: :oops:

Pegasus
6 juli 2005, 23:43
Is dat filmpje ergens van internet te downloaden?

bazzieman
7 juli 2005, 00:00
Heb je Ares? download programma? anders moet je ff googlen en dat even downloaden. Ik kreeg het filmpje toen ik zocht naar filmpjes van paul gilbert. maar tik dan gewoon Andy timmons in en dan heb je hem zo!

Satriani
9 juli 2005, 15:45
Al die gitaar " virtuosen " missen voor mij gevoel
Vai, malmsteen, gilbert etc ec , kunnen vreselijk snel spele maar het heeft tgeen klote met muziek te maken naar mijn mening

Geef mij dan maar satriani, geweldige techniek maar speelt met feeling en hij hoeft geeen 80000 noten in 1 minuut te proppen

Maiden Michiel
10 juli 2005, 12:09
Techniek van Stariani valt juist nogal mee.

- Eric -
10 juli 2005, 14:22
voor mij is het toch echt Satriani... hij blijft melodisch en volgbaar; zijn muziek is daardoor ook luisterbaar.

Satriani
10 juli 2005, 16:24
@maiden michiel

Techniek van satriani valt juist nogal mee :-?
Hij hoort zeker in het rijtje virtuosen vai, malmsteen etc thuis

Hij hoeft alleen niet altijd snel te spelen, die kerel heeft de techniek maar het gevoel wat andere "virtuosen" missen

Lacrimosa
10 juli 2005, 16:53
@maiden michiel

Techniek van satriani valt juist nogal mee :-?
Hij hoort zeker in het rijtje virtuosen vai, malmsteen etc thuis

Hij hoeft alleen niet altijd snel te spelen, die kerel heeft de techniek maar het gevoel wat andere "virtuosen" missen

ik vind Satriani UBER saai, en ik vind hem helemaal geen virtuoos...
Maar dat is mijn persoonlijke mening! Ik vind dat een virtuoos ook echt virtuoze muziek moet maken, en Satriani doet dat naar mijn mening helemaal niet!
Shawn Lane wel bijv, of Bumblefoot, Michael Romeo, Fredrik Thordendal etc...mrjah dat is allemaal mijn mening hehe :-D

Das Schaap
10 juli 2005, 19:48
Dat komt nog wel. :wink:
Satriani is zeker goed in wat ie doet, hij kan veel meer, hij heeft dacht ik ook ooit echt hard getwijfeld of ie wel door wilde gaan met dit soort muziek gezien hij veel meer kon. En echte virtuozen kunnen beiden. 8-)
Dus Satch is ook echt wel een virtuoos, en hij ownt vai hard bij improvisaties. :-D

Satriani
10 juli 2005, 23:09
@maiden michiel

Techniek van satriani valt juist nogal mee :-?
Hij hoort zeker in het rijtje virtuosen vai, malmsteen etc thuis

Hij hoeft alleen niet altijd snel te spelen, die kerel heeft de techniek maar het gevoel wat andere "virtuosen" missen

ik vind Satriani UBER saai, en ik vind hem helemaal geen virtuoos...
Maar dat is mijn persoonlijke mening! Ik vind dat een virtuoos ook echt virtuoze muziek moet maken, en Satriani doet dat naar mijn mening helemaal niet!
Shawn Lane wel bijv, of Bumblefoot, Michael Romeo, Fredrik Thordendal etc...mrjah dat is allemaal mijn mening hehe :-D


Satriani kan ook 10000 noten per minuut eruit poepen net als vai&co..
Het verchil is dat satriani muziek maakt en geen "notenpoeperij" :razz:

Pegasus
11 juli 2005, 00:41
Dat komt nog wel. :wink:
Satriani is zeker goed in wat ie doet, hij kan veel meer, hij heeft dacht ik ook ooit echt hard getwijfeld of ie wel door wilde gaan met dit soort muziek gezien hij veel meer kon. En echte virtuozen kunnen beiden. 8-)
Dus Satch is ook echt wel een virtuoos, en hij ownt vai hard bij improvisaties. :-D

Vai is inderdaad niet op z'n sterkst bij improvisaties. Beter gezegd: Hij kan dat gewoon niet. En dan is Vai wel zo iemand om dat dan gewoon van zichzelf toe te geven. En zo heeft iedere gitarist z'n min- en pluspunten.

Qua techniek vind ik hem duidelijk wat verfijnder dan Satriani.
Diegenen die maar steeds beweren dat Vai zonder gevoel speelt en niet veel anders doet dan er maar zoveel mogelijk noten per seconden uit te poepen heeft zijn muziek schijnbaar niet echt begrepen. Zijn optredens zitten altijd boordevol gevoel. Met gevoel spelen hoeft niet te betekenen dat dat ingetogen is o.i.d., maar dat kan ook best uitbundig zijn.

Maiden Michiel
11 juli 2005, 08:08
@maiden michiel

Techniek van satriani valt juist nogal mee :-?
Hij hoort zeker in het rijtje virtuosen vai, malmsteen etc thuis

Hij hoeft alleen niet altijd snel te spelen, die kerel heeft de techniek maar het gevoel wat andere "virtuosen" missen

Je doet nogal op je teentjes getrapt.

Maak je niet druk, het is gewoon een feit dat technisch gezien Satriani het niet haalt bij bijvoorbeeld Vai, Gilbert, Romeo, MacAlpine, Moore etc. etc.

Satriani heeft het altijd al meer over de melodische balk gegooid. Dat is allemaal best maar voor mij wordt het toch wel erg snel saai.

crazylay
11 juli 2005, 11:15
Jimi Hendrix.
The one and only.
The legandary guitarist.
there was and is no one better than J. Hendrix!.
he is still the best.
and lives further in our hearts

my opinion.

Mithrandir
11 juli 2005, 12:17
* yawn

Richwoodje
11 juli 2005, 12:42
Jimi Hendrix.
The one and only.
The legandary guitarist.
there was and is no one better than J. Hendrix!.
he is still the best.
and lives further in our hearts

my opinion.

+1

ik zette gisteren Are You Experienced weer ns op, in eerste instantie om Hey Joe mee te gaan spelen, maar toen heb ik weer eens met open bek zitten luisteren tot de cd af was :-D

wat een creativiteit :o ongekend 8-)

crazylay
11 juli 2005, 13:44
ik zelf speel nu zowat bijna alle nummers van hendrix.
en het is echt moeilijk om hem na te kunnen spelen.
maar tot nu toe begint het er op te lijken.
ik zelf ben a big fan van hendrix.
Hendrix lives in our hearts.!!

Jimmy Page is ook 1 van de grote gitaristen.
sommige vragen van.. "De beste gitarist ooit"?.."
er bestaat geen beste gitarist.
het is puur de techniecken.
net als een aap die gitaar speelt..die heeft weer zijn eigen technieken.

jimi hendrix heeft zijn eigen technieken..
en is nog steeds tot nu toe de creatiefste gitarist ooit.

hier wat namen:
Jimi Hendrix,
Jimmy Page,
John Lee Hooker,
Eric Clapton,
Stevie Ray Vaughn
Steve Vay,
Jeff Beck,
Carlos Santana,
enz enz

Braindead
11 juli 2005, 20:31
Ik zou zeggen check "Tilt" van Greg Howe en Richie Kotzen eens..

Daar valt je de pet van af......

Maar Vai is ook vet!

Das Schaap
11 juli 2005, 20:42
Ik zou zeggen check "Tilt" van Greg Howe en Richie Kotzen eens..

Daar valt je de pet van af......

Maar Vai is ook vet!
Check anders eens wat van Garsed en Helmerich. 8-)

DivisionBell
11 juli 2005, 20:51
Dit blijft toch een eindeloos weleens nietus verhaal omdat iedereen het vanuit zijn eigen beleving bekijkt.

"Moeten" gitaristen nog sneller, nog meer, nog ingewikkelder? Dat vindt ik persoon een k*t instelling.. doet mij denken aan de schapenmassa van tegenwoordig - die hebben ook zo'n instelling.

Mvgr

Braindead
11 juli 2005, 21:10
Ik zou zeggen check "Tilt" van Greg Howe en Richie Kotzen eens..

Daar valt je de pet van af......

Maar Vai is ook vet!
Check anders eens wat van Garsed en Helmerich. 8-)

Wat voor stijl richting is dat?

Negative K3 fan
12 juli 2005, 13:51
@maiden michiel

Techniek van satriani valt juist nogal mee :-?
Hij hoort zeker in het rijtje virtuosen vai, malmsteen etc thuis

Hij hoeft alleen niet altijd snel te spelen, die kerel heeft de techniek maar het gevoel wat andere "virtuosen" missen

ik vind om heel eerglijk te zijn satriani technisch ook lang niet de master. Technisch is het gewoon in orde, maar zeker niet virtuoos. Wel maakt hij leuke muziek en heeft ie bij tijd en wijlen een hele goede gitaartoon.

Pegasus
12 juli 2005, 23:18
@maiden michiel

Techniek van satriani valt juist nogal mee :-?
Hij hoort zeker in het rijtje virtuosen vai, malmsteen etc thuis

Hij hoeft alleen niet altijd snel te spelen, die kerel heeft de techniek maar het gevoel wat andere "virtuosen" missen

ik vind om heel eerglijk te zijn satriani technisch ook lang niet de master. Technisch is het gewoon in orde, maar zeker niet virtuoos. Wel maakt hij leuke muziek en heeft ie bij tijd en wijlen een hele goede gitaartoon.

Ik vind Satriani nou net even te goed om hem geen virtuoos te noemen. Wat hij bijvoorbeeld doet op The Mystical Potato Head Groove Thing (pfff...wat een titel...) is gewoon meesterlijk. Zijn techniek is naar mijn mening niet zo verfijnd als dat van Vai maar virtuoos vind ik hem zeker.

Das Schaap
12 juli 2005, 23:29
Ik zou zeggen check "Tilt" van Greg Howe en Richie Kotzen eens..

Daar valt je de pet van af......

Maar Vai is ook vet!
Check anders eens wat van Garsed en Helmerich. 8-)

Wat voor stijl richting is dat?
Beetje dezelfde stijl, maar niet altijd varieert wel. 8-)
Gewoon checken, als je Howe & Kotzen ook wel tof vindt.

Negative K3 fan
12 juli 2005, 23:31
@maiden michiel

Techniek van satriani valt juist nogal mee :-?
Hij hoort zeker in het rijtje virtuosen vai, malmsteen etc thuis

Hij hoeft alleen niet altijd snel te spelen, die kerel heeft de techniek maar het gevoel wat andere "virtuosen" missen

ik vind om heel eerglijk te zijn satriani technisch ook lang niet de master. Technisch is het gewoon in orde, maar zeker niet virtuoos. Wel maakt hij leuke muziek en heeft ie bij tijd en wijlen een hele goede gitaartoon.

Ik vind Satriani nou net even te goed om hem geen virtuoos te noemen. Wat hij bijvoorbeeld doet op The Mystical Potato Head Groove Thing (pfff...wat een titel...) is gewoon meesterlijk. Zijn techniek is naar mijn mening niet zo verfijnd als dat van Vai maar virtuoos vind ik hem zeker.

die ken ik dan wel niet,m mnaar je hebt wel gelijk hij is wel virtuoos aan de ene kant, maar aan de andere kant ook weer niet... als je begrijpt wat ik bedoel?

Pegasus
13 juli 2005, 16:28
@maiden michiel

Techniek van satriani valt juist nogal mee :-?
Hij hoort zeker in het rijtje virtuosen vai, malmsteen etc thuis

Hij hoeft alleen niet altijd snel te spelen, die kerel heeft de techniek maar het gevoel wat andere "virtuosen" missen

ik vind om heel eerglijk te zijn satriani technisch ook lang niet de master. Technisch is het gewoon in orde, maar zeker niet virtuoos. Wel maakt hij leuke muziek en heeft ie bij tijd en wijlen een hele goede gitaartoon.

Ik vind Satriani nou net even te goed om hem geen virtuoos te noemen. Wat hij bijvoorbeeld doet op The Mystical Potato Head Groove Thing (pfff...wat een titel...) is gewoon meesterlijk. Zijn techniek is naar mijn mening niet zo verfijnd als dat van Vai maar virtuoos vind ik hem zeker.

die ken ik dan wel niet,m mnaar je hebt wel gelijk hij is wel virtuoos aan de ene kant, maar aan de andere kant ook weer niet... als je begrijpt wat ik bedoel?

Nu raak ik de draad een beetje kwijt. Dus: verklaar je nader.
Trouwens dat nummer The Mystical enz... is een vet nummer. Ga anders eens naar www.allofmp3.com.
Op die site kun je heel veel nummers (en dan bedoel ik ook echt veel) beluisteren tegen niet zo fantastische kwaliteit en goedkoop downloaden.
Op cd2 van Live In San Francisco staat een strakke versie van het genoemde mysterieuze aardappel-hoofd nummer.

DivisionBell
15 juli 2005, 00:49
Wat vinden jullie dan wel virtuoos? Zeker wat jullie ZELF heel mooi vinden :wink: .. of moet het allemaal meer meer meer totdat er gewoon geen "meer" is.

Goede muziek is goede muziek, en voor ieder is wel wat wils, en iedere artiest heeft zijn wereldje met zijn publiek.. allemaal zo betrekkelijk :wink:

Mvgr

Negative K3 fan
15 juli 2005, 01:30
Wat vinden jullie dan wel virtuoos? Zeker wat jullie ZELF heel mooi vinden :wink: .. of moet het allemaal meer meer meer totdat er gewoon geen "meer" is.

Goede muziek is goede muziek, en voor ieder is wel wat wils, en iedere artiest heeft zijn wereldje met zijn publiek.. allemaal zo betrekkelijk :wink:

Mvgr

dat zijn van die dooddoeners, waarom zitten we uberhaupt dan nog op dit forum.

wat mij betreft is alles bespreekbaar en discusseerbaar.

Ravanelli
16 juli 2005, 01:12
Smaken verschillen......

Roy K.
16 juli 2005, 19:57
discusseerbaar.

Discussiëerbaar, taalbarbaar! :razz: :-D

Satriani
19 juli 2005, 12:32
Ik doe het steve niet na wat tie allemaal doet
Maar ik vind het neit om aan te horen :roll:

Pegasus
19 juli 2005, 12:56
discusseerbaar.

Discussiëerbaar, taalbarbaar! :razz: :-D

Jij bent dus net zo'n taalbarbaar.
Dit is de enige juiste spelling: discussieerbaar :razz: :-D :razz: :-D :razz: :-D

thomazzbootzz
19 juli 2005, 13:24
wat maakt het uit of een gitarist virtuoos is het gaat er toch om of de muziek goed is en niet hoeveel noten hij per seconden kan schijten. :razz:

WICKED
20 juli 2005, 12:24
Zo gister avond op bed ff heel 7th song geluisterd, wat een geniaal album man.. prachtige composities, viel lekker in slaap :D 8-)

Pegasus
20 juli 2005, 22:30
wat maakt het uit of een gitarist virtuoos is het gaat er toch om of de muziek goed is en niet hoeveel noten hij per seconden kan schijten. :razz:

Virtuoos zijn is wat anders dan zoveel mogelijk noten per seconden "schijten". Het is er slechts een onderdeeltje van.

sietze
22 juli 2005, 12:57
John Frusciante is wat mij betreft nog altijd de grootste gitaarbrein ooit!

Raffel
22 juli 2005, 14:43
wat maakt het uit of een gitarist virtuoos is het gaat er toch om of de muziek goed is en niet hoeveel noten hij per seconden kan schijten. :razz:

Virtuoos zijn is wat anders dan zoveel mogelijk noten per seconden "schijten". Het is er slechts een onderdeeltje van.

Mwa het is maar hoe je het bekijkt. Als hij het snel kan kan hij het dus ook langszaam. En emotie in je spel leggen, man, dat kan IK zelfs, dus hij's heel goed die Vai :D

Het gaat er om of de muziek goed is en dan ben je een goede gitarist? Dat is net zoiets als zeggen dat het bij liefde om de innerlijke schoonheid gaat. Dat zeggen alleen lelijke mensen. Iedereen weet dat dat onzin is :P

Ik ben helemaal niet onder de indruk van Frusciante trouwens, maar daar gaat dit topic volgens mij niet over. Als we dan toch met andere namen gaan gooien, hou ik het op Gilbert, Lane, Petrucci en DiMeola

Grappig trouwens dat mensen altijd de gitarist het beste vinden in het bandje waar ze het liefst naar luisteren. Wat een onzin. Ik kan echt niet langer dan een half uur naar DiMeola luisteren, maar probeer maar eens te ontkennen dat die kerel niet kan spelen.

WICKED
22 juli 2005, 23:48
wat maakt het uit of een gitarist virtuoos is het gaat er toch om of de muziek goed is en niet hoeveel noten hij per seconden kan schijten. :razz:

Virtuoos zijn is wat anders dan zoveel mogelijk noten per seconden "schijten". Het is er slechts een onderdeeltje van.

Mwa het is maar hoe je het bekijkt. Als hij het snel kan kan hij het dus ook langszaam. En emotie in je spel leggen, man, dat kan IK zelfs, dus hij's heel goed die Vai :D

Het gaat er om of de muziek goed is en dan ben je een goede gitarist? Dat is net zoiets als zeggen dat het bij liefde om de innerlijke schoonheid gaat. Dat zeggen alleen lelijke mensen. Iedereen weet dat dat onzin is :P

Ik ben helemaal niet onder de indruk van Frusciante trouwens, maar daar gaat dit topic volgens mij niet over. Als we dan toch met andere namen gaan gooien, hou ik het op Gilbert, Lane, Petrucci en DiMeola

Grappig trouwens dat mensen altijd de gitarist het beste vinden in het bandje waar ze het liefst naar luisteren. Wat een onzin. Ik kan echt niet langer dan een half uur naar DiMeola luisteren, maar probeer maar eens te ontkennen dat die kerel niet kan spelen.

Mooi gezegd!! :P

Pegasus
22 juli 2005, 23:54
wat maakt het uit of een gitarist virtuoos is het gaat er toch om of de muziek goed is en niet hoeveel noten hij per seconden kan schijten. :razz:

Virtuoos zijn is wat anders dan zoveel mogelijk noten per seconden "schijten". Het is er slechts een onderdeeltje van.

Mwa het is maar hoe je het bekijkt. Als hij het snel kan kan hij het dus ook langszaam. En emotie in je spel leggen, man, dat kan IK zelfs, dus hij's heel goed die Vai :D

Het gaat er om of de muziek goed is en dan ben je een goede gitarist? Dat is net zoiets als zeggen dat het bij liefde om de innerlijke schoonheid gaat. Dat zeggen alleen lelijke mensen. Iedereen weet dat dat onzin is :P

Ik ben helemaal niet onder de indruk van Frusciante trouwens, maar daar gaat dit topic volgens mij niet over. Als we dan toch met andere namen gaan gooien, hou ik het op Gilbert, Lane, Petrucci en DiMeola

Grappig trouwens dat mensen altijd de gitarist het beste vinden in het bandje waar ze het liefst naar luisteren. Wat een onzin. Ik kan echt niet langer dan een half uur naar DiMeola luisteren, maar probeer maar eens te ontkennen dat die kerel niet kan spelen.


Helemaal mee eens. :wink:

Maiden Michiel
23 juli 2005, 10:19
maar probeer maar eens te ontkennen dat die kerel niet kan spelen.

:???:

WICKED
23 juli 2005, 13:23
maar probeer maar eens te ontkennen dat die kerel niet kan spelen.

:???:

Hij bedoelde waarschijnlijk bekennen :)

FruscianteFan
23 juli 2005, 13:25
Het woordje 'niet' weglaten lijkt me eigenlijk iets logischer.

Zelfs ik kan trouwens niet ontkennen dat hij goed kan spelen :wink:

Maiden Michiel
23 juli 2005, 17:06
Ja, inderdaad, zo klopt het weer ;)

robert-gitarist
24 juli 2005, 13:57
Ben ik dan de enige die Steve Vai geen reet aan vind en ook niet goed vind?!?!
De man kan wel spelen maar ik vind het veel TE van het goeie..
Okee het is knap wat ie doet maar ik vind hem absoluut niet de beste.
Bovendien erbestaat geen beste...
En haal al die effecten maar eens weg die ie gebruikt,dan klinkt het al een stuk anders enzo.
Een echt goeie gitarist vind ik Jimmi Hendrix.
Een dijk van een geluid had ie man terwijl ie op 2 hooguit 3/4 pedalen speelde en dat in die tijd....daar heb ik meer respect etc voor dan die hele Vai..

Pegasus
24 juli 2005, 19:27
Vai maakt gewoon gebruik van de mogelijkheden die hij tot zijn beschikking heeft. Dat doet hij op een beste knappe manier vind ik. Daar heb ik dan juist wel respect voor. Of hij nou wel of niet de beste is doet niet bepaald ter zake, muziek is nou eenmaal geen competitie. Je houdt van zijn muziek of niet. Zo simpel is dat.

Raffel
25 juli 2005, 12:29
Ben ik dan de enige die Steve Vai geen reet aan vind en ook niet goed vind?!?!
De man kan wel spelen maar ik vind het veel TE van het goeie..
Okee het is knap wat ie doet maar ik vind hem absoluut niet de beste.
Bovendien erbestaat geen beste...
En haal al die effecten maar eens weg die ie gebruikt,dan klinkt het al een stuk anders enzo.
Een echt goeie gitarist vind ik Jimmi Hendrix.
Een dijk van een geluid had ie man terwijl ie op 2 hooguit 3/4 pedalen speelde en dat in die tijd....daar heb ik meer respect etc voor dan die hele Vai..

Mooi nagelult. Jimi (is het trouwens) was helemaal geen goeie gitarist. Hij was revolutionair. The Beatles waren ook niet goed, maar hun melodieen zijn wel in allerlei muziek terug te horen. Vai heeft genoeg techniek om zich bij de virtuozen te scharen. Er zijn alleen gitaristen die bepaalde technieken beter beheersen dan hij. Zij beschikken dan weer niet per se over de compositie-kwaliteiten die Vai heeft.

Pegasus
25 juli 2005, 12:33
Ben ik dan de enige die Steve Vai geen reet aan vind en ook niet goed vind?!?!
De man kan wel spelen maar ik vind het veel TE van het goeie..
Okee het is knap wat ie doet maar ik vind hem absoluut niet de beste.
Bovendien erbestaat geen beste...
En haal al die effecten maar eens weg die ie gebruikt,dan klinkt het al een stuk anders enzo.
Een echt goeie gitarist vind ik Jimmi Hendrix.
Een dijk van een geluid had ie man terwijl ie op 2 hooguit 3/4 pedalen speelde en dat in die tijd....daar heb ik meer respect etc voor dan die hele Vai..

Mooi nagelult. Jimi (is het trouwens) was helemaal geen goeie gitarist. Hij was revolutionair. The Beatles waren ook niet goed, maar hun melodieen zijn wel in allerlei muziek terug te horen. Vai heeft genoeg techniek om zich bij de virtuozen te scharen. Er zijn alleen gitaristen die bepaalde technieken beter beheersen dan hij. Zij beschikken dan weer niet per se over de compositie-kwaliteiten die Vai heeft.

Er zullen ongetwijfeld gitaristen zijn die bepaalde technieken beter beheersen dan Vai, maar er zullen er niet veel zijn die zoveel verschillende technieken zo goed beheersen.

WICKED
25 juli 2005, 13:06
Ben ik dan de enige die Steve Vai geen reet aan vind en ook niet goed vind?!?!
De man kan wel spelen maar ik vind het veel TE van het goeie..
Okee het is knap wat ie doet maar ik vind hem absoluut niet de beste.
Bovendien erbestaat geen beste...
En haal al die effecten maar eens weg die ie gebruikt,dan klinkt het al een stuk anders enzo.
Een echt goeie gitarist vind ik Jimmi Hendrix.
Een dijk van een geluid had ie man terwijl ie op 2 hooguit 3/4 pedalen speelde en dat in die tijd....daar heb ik meer respect etc voor dan die hele Vai..

Mooi nagelult. Jimi (is het trouwens) was helemaal geen goeie gitarist. Hij was revolutionair. The Beatles waren ook niet goed, maar hun melodieen zijn wel in allerlei muziek terug te horen. Vai heeft genoeg techniek om zich bij de virtuozen te scharen. Er zijn alleen gitaristen die bepaalde technieken beter beheersen dan hij. Zij beschikken dan weer niet per se over de compositie-kwaliteiten die Vai heeft.

Man man man.. niemand heeft hendrix nog overtroffen.. zijn solo werk is misschien niet briljant nee, maar zijn slagwerk!! Pff kijk woodstock echt niet normaal wat ie allemaal speelt, zo snel.. en de baslijn met zijn duim.
Vai die imiteert jimi als het op slagwerk nakomt.. zeg maar in de little wing style.. ik heb nog een filmpie van vai met nelly furtado (hoe je het ook schrijft) en daar doet ie pcies jimi na in little wing style. Of kijk naar tender surrender net villanova junction van jimi. Kwa improvisatie ownd jimi vai ook dik.. vai kan totaal niet improviseren (merkte op de g3 dvd)

Raffel
25 juli 2005, 13:08
tja weet je wat het is. Er zijn zo ontzettend veel gitaristen waar je nog nooit van gehoord hebt, die wellicht hun hele leven op een zolderkamertje zitten te oefenen 8 uur per dag. Daar zul je nooit wat van horen omdat ze geen nummers maken of gewoon niet kunnen/willen doorbreken. Dan zouden ze dus wellicht over hele goede techniek kunnen beschikken, maar daar houdt het dan ook mee op. Het is dus uiteindelijk allemaal relatief.

Vai is dus onder de 'bekenden' wel een gitarist die alle technieken zeer goed beheerst, zich op elke gewenste manier bij improvisatie kan uitdrukken en bovendien absoluut geen slechte componist is. Hij mag dus zeker wel bij de betere gitaristen geschaard worden als je het mij vraagt. Als Vai niet kan improviseren ben ik Sinterklaas. Wat een uit de lucht begrepen opmerking. Iedere gitarist met zoveel ervaring kan sowieso improviseren. Met zijn technische kennis vanwege zijn muzikale achtergrond (Berklee School of Music) en technische kunnen an sich, speelt er menig ander gitarist echt wel uit. Daarnaast weet hij aan de hand van zijn spel, spullen en andere attributen toch altijd een interessante show neer te zetten (ook voor niet-muzikanten) Zet jij een niet-gitarist voor Satriani neer dan valt deze zeker halverwege in slaap. Ik vind dat ook wel een gave eigenlijk.

Natuurlijk zijn er gitaristen met betere techniek, (Paul Gilbert bijvoorbeeld) gitaristen die innovatief bezig zijn (Ron Thal bijvoorbeeld) of heel erg veel inzicht hebben in muziek maken en schrijven op zich. Maar uiteindelijk vind ik een gitarist pas goed als deze alle kwaliteiten in huis heeft. En daarvan zijn er niet ontzettend veel.

Jimi Hendrix vind ik daarom geen goede gitarist. Hij was innovatief en voorganger voor alle anderen. Zijn techniek was echter niet bijster indrukwekkend (misschien voor zijn tijd) en zijn nummers vind ik ook geen hoogstandjes ondanks dat ik er graag naar luister. Om Jimi nu nog steeds de beste gitarist op deze aardkloot te vinden vind ik persoonlijk dus vrij kortzichtig.

'Misschien niet qua soleren' zegt het dus al. Hij is dus niet veelzijdig en dus ook geen technisch goede gitarist. Tenzij je al goed bent als je alleen al ritmisch heel sterk bent. Zoals ik al zei nemen andere gitaristen dus dingen over van Hendrix, maar verbeteren het wel in sommige gevallen. (sommigen ook niet) Je kunt ook zeggen dat Babe Ruth een goede honkballer was, maar vergelijk het met Derek Jeter en hij valt relatief in het niet.

Misschien kun je dus Hendrix beter vergelijken met mensen uit zijn eigen periode en niet met gitaristen van nu. In de 70-er jaren stak hij er natuurlijk ver boven uit. Maar denk maar niet dat hij heden ten dagen nog zou opvallen tussen andere gitaristen behalve vanwege zijn vergaarde status als pionier op gitaar gebied.

WICKED
25 juli 2005, 13:11
tja weet je wat het is. Er zijn zo ontzettend veel gitaristen waar je nog nooit van gehoord hebt, die wellicht hun hele leven op een zolderkamertje zitten te oefenen 8 uur per dag. Daar zul je nooit wat van horen omdat ze geen nummers maken of gewoon niet kunnen/willen doorbreken. Dan zouden ze dus wellicht over hele goede techniek kunnen beschikken, maar daar houdt het dan ook mee op. Het is dus uiteindelijk allemaal relatief.

Vai is dus onder de 'bekenden' wel een gitarist die alle technieken zeer goed beheerst, zich op elke gewenste manier bij improvisatie kan uitdrukken zoals hij wenst en bovendien absoluut geen slechte componist is. Hij mag dus zeker wel bij de betere gitaristen geschaard worden als je het mij vraagt.

Natuurlijk zijn er gitaristen met betere techniek, (Paul Gilbert bijvoorbeeld) gitaristen die innovatief bezig zijn (Ron Thal bijvoorbeeld) of heel erg veel inzicht hebben in muziek maken en schrijven op zich. Maar uiteindelijk vind ik een gitarist pas goed als deze alle kwaliteiten in huis heeft. En daarvan zijn er niet ontzettend veel.

Jimi Hendrix vind ik daarom geen goede gitarist. Hij was innovatief en voorganger voor alle anderen. Zijn techniek was echter niet bijster indrukwekkend (misschien voor zijn tijd) en zijn nummers vind ik ook geen hoogstandjes ondanks dat ik er graag naar luister. Om Jimi nu nog steeds de beste gitarist op deze aardkloot te vinden vind ik persoonlijk dus vrij kortzichtig.

Jah je heb gelijk, maar IK vind dat jimi wel een goede gitarist was :wink:


Tja en de beste mensen hou op, er bestaat geen beste.. vai is toch ook niet de beste op jazz gebied, klassiek gitaar enz. ieder zijn eigen kwaliteiten..

Raffel
25 juli 2005, 13:20
my point exactly :wink:

Vergelijk de een niet met de ander, maar hou gewoon van de 1 en van de ander niet zou ik zeggen. Ik vind het gewoon wel erg makkelijk hoe sommige mensen gitaristen aan de hand van wat uit de lucht gegrepen opmerkingen of van andere opgevangen kromme info, afschrijven. Maar dat heeft wellicht ook iets te maken met het feit dat mensen zich al gauw op de tenen getrapt voelen als er iets negatiefs over hun helden wordt gezegd.

WICKED
25 juli 2005, 14:08
my point exactly :wink:

Vergelijk de een niet met de ander, maar hou gewoon van de 1 en van de ander niet zou ik zeggen. Ik vind het gewoon wel erg makkelijk hoe sommige mensen gitaristen aan de hand van wat uit de lucht gegrepen opmerkingen of van andere opgevangen kromme info, afschrijven. Maar dat heeft wellicht ook iets te maken met het feit dat mensen zich al gauw op de tenen getrapt voelen als er iets negatiefs over hun helden wordt gezegd.

+1 :D

DivisionBell
27 juli 2005, 14:59
ook hier nog een + 1 :D :wink:

koella
27 juli 2005, 21:01
Mwa het is maar hoe je het bekijkt. Als hij het snel kan kan hij het dus ook langszaam. En emotie in je spel leggen, man, dat kan IK zelfs, dus hij's heel goed die Vai :D

Het gaat er om of de muziek goed is en dan ben je een goede gitarist? Dat is net zoiets als zeggen dat het bij liefde om de innerlijke schoonheid gaat. Dat zeggen alleen lelijke mensen. Iedereen weet dat dat onzin is :P

Ik ben helemaal niet onder de indruk van Frusciante trouwens, maar daar gaat dit topic volgens mij niet over. Als we dan toch met andere namen gaan gooien, hou ik het op Gilbert, Lane, Petrucci en DiMeola

Grappig trouwens dat mensen altijd de gitarist het beste vinden in het bandje waar ze het liefst naar luisteren. Wat een onzin. Ik kan echt niet langer dan een half uur naar DiMeola luisteren, maar probeer maar eens te ontkennen dat die kerel niet kan spelen.[/quote]

Grappig ja. Het noemen van je gitaarheld zegt meer over jou dan over de gitarist in kwestie ! Jij houdt van snelle gitaristen.Punt.

Trouwens ooit een zanger beoordeelt op zijn snelheid?

Onze toetsenist speelt de riedels van petrucci en dimeola op zijn sloffen na en krijgt daar nooit (nooit !) applaus voor. Als ik een onbenullig tap riedeltje doe begint het publiek al te joelen. Gek he ?

koella
27 juli 2005, 21:02
Mwa het is maar hoe je het bekijkt. Als hij het snel kan kan hij het dus ook langszaam. En emotie in je spel leggen, man, dat kan IK zelfs, dus hij's heel goed die Vai :D

Het gaat er om of de muziek goed is en dan ben je een goede gitarist? Dat is net zoiets als zeggen dat het bij liefde om de innerlijke schoonheid gaat. Dat zeggen alleen lelijke mensen. Iedereen weet dat dat onzin is :P

Ik ben helemaal niet onder de indruk van Frusciante trouwens, maar daar gaat dit topic volgens mij niet over. Als we dan toch met andere namen gaan gooien, hou ik het op Gilbert, Lane, Petrucci en DiMeola

Grappig trouwens dat mensen altijd de gitarist het beste vinden in het bandje waar ze het liefst naar luisteren. Wat een onzin. Ik kan echt niet langer dan een half uur naar DiMeola luisteren, maar probeer maar eens te ontkennen dat die kerel niet kan spelen.[/quote]

Grappig ja. Het noemen van je gitaarheld zegt meer over jou dan over de gitarist in kwestie ! Jij houdt van snelle gitaristen.Punt.

Trouwens ooit een zanger beoordeelt op zijn snelheid?

Onze toetsenist speelt de riedels van petrucci en dimeola op zijn sloffen na en krijgt daar nooit (nooit !) applaus voor. Als ik een onbenullig tap riedeltje doe begint het publiek al te joelen. Gek he ?

koella
27 juli 2005, 21:02
Mwa het is maar hoe je het bekijkt. Als hij het snel kan kan hij het dus ook langszaam. En emotie in je spel leggen, man, dat kan IK zelfs, dus hij's heel goed die Vai :D

Het gaat er om of de muziek goed is en dan ben je een goede gitarist? Dat is net zoiets als zeggen dat het bij liefde om de innerlijke schoonheid gaat. Dat zeggen alleen lelijke mensen. Iedereen weet dat dat onzin is :P

Ik ben helemaal niet onder de indruk van Frusciante trouwens, maar daar gaat dit topic volgens mij niet over. Als we dan toch met andere namen gaan gooien, hou ik het op Gilbert, Lane, Petrucci en DiMeola

Grappig trouwens dat mensen altijd de gitarist het beste vinden in het bandje waar ze het liefst naar luisteren. Wat een onzin. Ik kan echt niet langer dan een half uur naar DiMeola luisteren, maar probeer maar eens te ontkennen dat die kerel niet kan spelen.[/quote]

Grappig ja. Het noemen van je gitaarheld zegt meer over jou dan over de gitarist in kwestie ! Jij houdt van snelle gitaristen.Punt.

Trouwens ooit een zanger beoordeelt op zijn snelheid?

Onze toetsenist speelt de riedels van petrucci en dimeola op zijn sloffen na en krijgt daar nooit (nooit !) applaus voor. Als ik een onbenullig tap riedeltje doe begint het publiek al te joelen. Gek he ?

Raffel
29 juli 2005, 15:15
fijn dat jij mijn smaak voor mij bepaalt. Zegt meer over mij? Is dat een soort van magere poging tot uithalen naar mij of zo? Ik hou namelijk helemaal niet per se van snelle gitaristen. Ik hou voornamelijk van gitaristen die wel snel kunnen spelen (en dus veel in hun mars hebben, want langszaam kan ik ook alles spelen) maar die het niet noodzakelijkerwijs doen. Lukather kan het ook maar hoor je het ook zelden doen. Gary Moore vind ik ook niet echt snel maar valt toch echt wel binnen mijn smaak. Over het algemeen zijn de 'virtuozen' echter wel snel en kunnen over het algemeen dus ook alles. Dat zorgt er dus automatisch voor dat zij al gauw 'mindblowing' spul kunnen laten zien. Iets waarvan ik meer onder de indruk ben dan een mooie bend op de g-snaar die dan vol emotie zou moeten zitten. Ik vind het geheel van een plaat daarom ook veel interessanter dan wat een gitarist solo kan neerzetten.

Conclusie is wel (ondanks mijn door jou bepaalde smaak) dat de virtuozen allemaal snel (kunnen) spelen en dus beter zijn. Of zij dan ook interessant materiaal neer kunnen zetten is wat anders. Een goede allround gitarist hoeft daarom dus niet snel te zijn. Over het algemeen is dat echter wel zo.

Een publiek reageert trouwens altijd op iets wat leukt klinkt. Dan hoeft het nog niet goed te zijn.

koella
29 juli 2005, 15:37
O.k., verkeerde conclusie wat betreft jou smaak.
Laat ik dan zeggen wat mijn smaak is.
Ik heb niets met muziek die mindblowing is in de zin van snelheid.
Dan ga ik wel in een rollercoaster of naar een motor wedstrijd.
En als iemand iets probeert te vertellen in zijn solo (agressie, boosheid, vrolijk ) dan raakt mij dat. Ik zie dat niets als zogenaamde emotie.

Blijft dat ik bewondering heb voor een snelle techniek. Maar meer nog voor het feit dat ze het op kunnen brengen om daar zoveel tijd in te steken. Want dat is het toch ?

Raffel
29 juli 2005, 15:57
het dwingt vooral respect af idd. Ik zou echt niet 8 uur per dag hetzelfde kunnen oefenen. Kudos voor degenen die het wel kunnen. Geduld en aanleg zijn dus sowieso wel nodig.

De snelheid hoeft overigens niet mindblowing te zijn, maar bij bepaalde melodieen en licks, klinkt het gewoon beter op redelijk tot hoog tempo. Het klinkt dan misschien ingewikkelder, of meer als een geheel, waardoor je er liever naar luistert of zo.

SL-3
29 juli 2005, 16:37
Vai is zeker weten een ' Guitar God '

harrie-beton
29 juli 2005, 17:17
http://82.73.162.167/website1/vai/vai_2005_kaarten.jpg


2 okt 2005!

koella
29 juli 2005, 17:33
http://82.73.162.167/website1/vai/vai_2005_kaarten.jpg


2 okt 2005!

Hey, zo,n adat heb ik ook nog op zolder staan. Ik dacht dat die dingen niets meer waard waren. Heeft maar 88 uur gedraaid. Zou je me kunnen vertellen hoe ik die bij het harddisc recorden kan integreren ? Ik krijg er waarschijnlijk toch niets meer voor.
Bij voorbaat dank !

harrie-beton
29 juli 2005, 20:32
het antwoord staat ook op de foto
Kijk naar de mengtafel

http://82.73.162.167/website1/vai/terratec.jpg


Ik heb een terratec phase 8 in 8 out geluidskaart en deze sluit ik aan op de ADAT. Maximaal rendement. Op sommige klussen neem ik pc mee en soms de ADAT.

koella
29 juli 2005, 23:44
het antwoord staat ook op de foto
Kijk naar de mengtafel

http://82.73.162.167/website1/vai/terratec.jpg


Ik heb een terratec phase 8 in 8 out geluidskaart en deze sluit ik aan op de ADAT. Maximaal rendement. Op sommige klussen neem ik pc mee en soms de ADAT.

Terratec, klussen. Sorry dit gaat iets te snellll voor mij. Mag ik nog een paar vragen stellen ?
1. Wat kan de adat (ik heb de eerste versie) dat een pc niet kan ?
2. Mijn geluidskaart is een soundblaster platinum +. Met de terratec kun je meerdere kanalen tegelijk opnemen zo te zien. Kun je mij over de streep trekken om ook een terratec aan te schaffen ??
3. Wat voor klussen doe je ? (vertel, vertel, vertel !!!)

harrie-beton
30 juli 2005, 07:46
nou koella,

beetje off topic maar who cares, ik heb vakantie!



1. Wat kan de adat (ik heb de eerste versie) dat een pc niet kan ?
NIKS, de adat is verouderd. Ik heb hem al heel lang en heb nog oude banden, de oudste 4 uit 1995!


2. Mijn geluidskaart is een soundblaster platinum +. Met de terratec kun je meerdere kanalen tegelijk opnemen zo te zien. Kun je mij over de streep trekken om ook een terratec aan te schaffen ??

soundblaster heeft allerlei stoere versies (gold - pro - turbo) maar het zijn geen professionele kaarten. Heel vaak op dit forum genoemd, ze hebben last van vertraging (latency). Ook is de opnamekwaliteit niet super. En bij de adat van belang: ze zijn stereo.
De terratec phase88 heeft 8 sporen in en 8 sporen uit. Net als de ADAT.

Als jij alleen thuis opnames maakt van jezelf heb je genoeg aan die Soundblaster denk ik..


3. Wat voor klussen doe je ? (vertel, vertel, vertel !!!)

Ik neem allerlei solisten, bands, koren en klassieke muzikanten op. Bijna altijd op lokatie (of LIVE) en bijna altijd met ADAT en Mengtafel en thuis mixen we af via Terratec en Cool Edit pro. Soms nog overdubs.
Dit zijn altijd projecten in zeer kleine oplages, als ze echt een profi CD willen maken dan stuur ik ze naar een studio.

Maiden Michiel
30 juli 2005, 09:49
Kost zo'n Terratec?

harrie-beton
30 juli 2005, 16:59
339 euri, geen geld dames en heren.

Inclusief break out box (dus niet achter je pc klimmen om iets aan te sluiten...)

Hector_Tsolodimos
18 augustus 2005, 09:59
sorry..maar steve vai zuigt echt zwaar.. ik dacht laatst bij mezelf: ik zal maar niet vooroordelen, toen ging ik een paar nummers van hem downloaden, echt afschuwelijk. :-? :x
erger dan erg

Jax
18 augustus 2005, 10:34
Damn man, dit topic ging net lekker rustig dood, moet ie weer omhoog gekickt worden!! :evil: Hopelijk ziet Contanstijnster (sp?) dit niet....

Scali
18 augustus 2005, 11:45
Ik ben het ook niet eens met de mensen die beweren dat Vai niet met emotie kan spelen, en je niet kan raken.
De 'zwakte' van Vai, als ik dat zo mag noemen, vind ik dat hij dat te weinig doet. Nummers als For The Love Of God en Tender Surrender vind ik echt fantastische meeslepende gitaarstukken, die zich wat mij betreft zeker kunnen meten met Satriani op het melodische vlak. Maar een hoop andere nummers vind ik nogal vreemd en experimenteel aandoen. Het is misschien wel heel interessant qua compositie en muziektheorie, maar het is niet iets wat ik op zou zetten om even rustig te luisteren.
Mede daarom luister ik liever naar Satriani dan naar Vai. Bij Satriani is bijna elk nummer wel goed te luisteren.

Hoe goed Vai en Satriani technisch precies zijn, weet ik niet. Ze gebruiken hun snelheid en trucjes aanzienlijk anders dan de 'echte snelle gitaristen', zoals Malmsteen en Michael Angelo, die eigenlijk 99% van de tijd vol gas spelen. Maar bij Satriani hoor je hier en daar ook stiekem eens een gesweepte arpeggio of een heel snel laddertje... Het is alleen heel zeldzaam, waar andere gitaristen bijna constant zo spelen (wat ik persoonlijk totaal niet boeiend vind, zo klink ik zelf ook ongeveer als ik oefen op m'n techniek). Bij Vai verbaas ik me altijd over zijn taptechniek, waarbij hij over een stuk of 3 snaren hele 'wijde' melodieen weet te spelen. Dat is iets dat ik nooit ergens anders heb gehoord. Als hij dat kan, moet hij toch ook de wat meer standaard tap en sweep-trucjes kunnen, die die 'snelle' gitaristen constant gebruiken?

Verder is de meest technische gitarist die ik ooit gezien en gehoord heb zonder twijfel Shawn Lane. Die kerel is zo ongelofelijk snel... En wat ik nog veel meer waardeer... hij zit ook niet constant te racen over dat fretbord. Hij kan ook heerlijke rustige, vloeiende melodieen neerzetten.

Riffcrusher
21 augustus 2005, 20:35
Ik ben het ook niet eens met de mensen die beweren dat Vai niet met emotie kan spelen, en je niet kan raken.
De 'zwakte' van Vai, als ik dat zo mag noemen, vind ik dat hij dat te weinig doet. Nummers als For The Love Of God en Tender Surrender vind ik echt fantastische meeslepende gitaarstukken, die zich wat mij betreft zeker kunnen meten met Satriani op het melodische vlak. Maar een hoop andere nummers vind ik nogal vreemd en experimenteel aandoen. Het is misschien wel heel interessant qua compositie en muziektheorie, maar het is niet iets wat ik op zou zetten om even rustig te luisteren.
Mede daarom luister ik liever naar Satriani dan naar Vai. Bij Satriani is bijna elk nummer wel goed te luisteren.

Hoe goed Vai en Satriani technisch precies zijn, weet ik niet. Ze gebruiken hun snelheid en trucjes aanzienlijk anders dan de 'echte snelle gitaristen', zoals Malmsteen en Michael Angelo, die eigenlijk 99% van de tijd vol gas spelen. Maar bij Satriani hoor je hier en daar ook stiekem eens een gesweepte arpeggio of een heel snel laddertje... Het is alleen heel zeldzaam, waar andere gitaristen bijna constant zo spelen (wat ik persoonlijk totaal niet boeiend vind, zo klink ik zelf ook ongeveer als ik oefen op m'n techniek). Bij Vai verbaas ik me altijd over zijn taptechniek, waarbij hij over een stuk of 3 snaren hele 'wijde' melodieen weet te spelen. Dat is iets dat ik nooit ergens anders heb gehoord. Als hij dat kan, moet hij toch ook de wat meer standaard tap en sweep-trucjes kunnen, die die 'snelle' gitaristen constant gebruiken?

Verder is de meest technische gitarist die ik ooit gezien en gehoord heb zonder twijfel Shawn Lane. Die kerel is zo ongelofelijk snel... En wat ik nog veel meer waardeer... hij zit ook niet constant te racen over dat fretbord. Hij kan ook heerlijke rustige, vloeiende melodieen neerzetten.

Helemaal met je eens !!!!!!

Riffcrusher
21 augustus 2005, 20:35
Ik ben het ook niet eens met de mensen die beweren dat Vai niet met emotie kan spelen, en je niet kan raken.
De 'zwakte' van Vai, als ik dat zo mag noemen, vind ik dat hij dat te weinig doet. Nummers als For The Love Of God en Tender Surrender vind ik echt fantastische meeslepende gitaarstukken, die zich wat mij betreft zeker kunnen meten met Satriani op het melodische vlak. Maar een hoop andere nummers vind ik nogal vreemd en experimenteel aandoen. Het is misschien wel heel interessant qua compositie en muziektheorie, maar het is niet iets wat ik op zou zetten om even rustig te luisteren.
Mede daarom luister ik liever naar Satriani dan naar Vai. Bij Satriani is bijna elk nummer wel goed te luisteren.

Hoe goed Vai en Satriani technisch precies zijn, weet ik niet. Ze gebruiken hun snelheid en trucjes aanzienlijk anders dan de 'echte snelle gitaristen', zoals Malmsteen en Michael Angelo, die eigenlijk 99% van de tijd vol gas spelen. Maar bij Satriani hoor je hier en daar ook stiekem eens een gesweepte arpeggio of een heel snel laddertje... Het is alleen heel zeldzaam, waar andere gitaristen bijna constant zo spelen (wat ik persoonlijk totaal niet boeiend vind, zo klink ik zelf ook ongeveer als ik oefen op m'n techniek). Bij Vai verbaas ik me altijd over zijn taptechniek, waarbij hij over een stuk of 3 snaren hele 'wijde' melodieen weet te spelen. Dat is iets dat ik nooit ergens anders heb gehoord. Als hij dat kan, moet hij toch ook de wat meer standaard tap en sweep-trucjes kunnen, die die 'snelle' gitaristen constant gebruiken?

Verder is de meest technische gitarist die ik ooit gezien en gehoord heb zonder twijfel Shawn Lane. Die kerel is zo ongelofelijk snel... En wat ik nog veel meer waardeer... hij zit ook niet constant te racen over dat fretbord. Hij kan ook heerlijke rustige, vloeiende melodieen neerzetten.

Helemaal met je eens !!!!!!

Kris Haex
1 februari 2006, 19:30
Al di Meola shred akoestisch, dat is wat anders. Elektrisch is makkelijker spelen dan akoestisch. Al ownt Vai, Malmsteen enz.

Fuhgawz
1 februari 2006, 20:19
DAMN mensen waarom moet alles toch steeds worden uitgedrukt in "Beste gitarist" of "Emotieloos" oid? Beide extremen zijn incorrect. De gast kan snel spelen idd maar dat maakt hem niet tot beste gitarist ooit. Aan de andere kant kun je ook niet zeggen dat hij emotieloos is omdat hij het nooit zo lang vol zou houden en zoveel fans zou hebben als er geen emotie bij kwam kijken.
Begrijp me niet verkeerd ik heb zelf ook een schijthekel aan shred omdat het mijn smaak niet is. Daarom noem ik de dude nog niet emotieloos en daarom noem ik mijn favoriete gitaristen (Hendrix, Iommi, o.a.) nog niet beste gitarist ooit. Het is gewoon een kwestie van SMAAK!! :hippie:
En nu moet maar eens afgelopen zijn met dit soort topics... :stop:

Scali
1 februari 2006, 20:24
Daarom noem ik de dude nog niet emotieloos en daarom noem ik mijn favoriete gitaristen (Hendrix, Iommi, o.a.) nog niet beste gitarist ooit.

Inderdaad, dat zouden meer mensen moeten doen.
Het is zo onvolwassen, respectloos en kortzichtig om je gitaarhelden meteen uit te roepen tot beste gitarist ooit, of om gitaristen af te katten omdat je niet van hun muziek houdt.
Je kunt toch ook iemand respecteren om wat hij presteert, ook al vind je het zelf niet mooi?

drap
1 februari 2006, 21:32
Hierbij verklaar ik alle shred fans de oorlog! :D

FruscianteFan
1 februari 2006, 23:12
Ik wil toch even wat kwijt over de heer Vai: ik heb dat concert van hem met het metropoolorkest opgenomen, staat nog steeds op de DVD-speler. Het lukt me gewoon niet om hem af te kijken.

Werkelijk, ik vind het ontzettend knap en indrukwekkend wat die vent allemaal klaarspeelt op z'n gitaar (ik vond het zelfs grappig om te zien hoe hij een artificial harmonic 'opwekt' door te blazen), maar ik kan het simpelweg niet mooi vinden. Dat is gewoon smaak, sorry als ik mensen daarmee beledig (lees dit ook niet verkeerd, ik probeer niemand af te kraken.. daar ben ik nu wel overheen).

Maar wat ik net al zei: ik kan het gewoon niet helemaal afkijken, daar vind ik het veel te vermoeiend voor. Zo technisch en snel, ik word er gewoon onrustig van als ik dat langer dan 5 minuten hoor!

Daar wou ik het verder bij laten ;)

taylor
2 februari 2006, 12:04
ja maar je smaak kan ook wel veranderen in het begin vond ik vai ook veelste wild en zo maar na een tijd toch weer is opgepikt en begon het te waarderen en het mooie er in te zien.nou vind ik ook niet elk nummer even mooi hoor maar dat heb ik met alles

heel veel gitaristen die ik vroeger niet(zo) goed vond vind ik nu juist wel erg goed en omgekeerd.

Scali
2 februari 2006, 12:15
Mijn theorie is dat je een 'snel gehoor' moet hebben om dergelijke muziek mooi te vinden.
Je moet in staat zijn om die snelle stukjes ook te kunnen volgen. Als je het niet bij kunt houden, is het erg vermoeiend, en klinkt het ook gewoon als bzzzzzzzz.
Als je er vaker naar luistert, wen je er misschien aan, en kun je het beter volgen, en ga je het misschien wel mooi vinden. Of misschien niet. Ik vind een hoop van Vai ook nog steeds niet mooi. Maar dat ligt niet aan de snelheid waarmee ie speelt, want aan die snelheid ben ik wel gewend.

FruscianteFan
2 februari 2006, 12:18
De tijd zal het leren :)

Oh trouwens, dit wil niet zeggen dat ik niets meer tegen Vai heb, ik vind het alleen niet nodig om dat hier te melden ;)

taylor
2 februari 2006, 12:23
het mooist vind ik toch wel de composities opzich dat is van erg hoog niveau wat eigenlijk geen enne gitarist mee bezig is daarom staat vai's muziek voor mij bijna los van gitaar muziek.

ja of je nou goed vind of niet who cares..

strat58
2 februari 2006, 14:12
Nou er was er maar een en er blijft er maar een IMHO.
JIMI HENDRIX daar is zo'n beetje alles van afgeleid.

Scali
2 februari 2006, 14:30
Ja, voor Jimi Hendrix speelde er nog niemand gitaar he?

Wicked Willy
2 februari 2006, 14:53
Nee alle moderne popmuziek is van Bach afkomstig. Kom op zeg........Hendrix....pfffffffff.

drap
2 februari 2006, 20:50
ja maar je smaak kan ook wel veranderen in het begin vond ik vai ook veelste wild en zo maar na een tijd toch weer is opgepikt en begon het te waarderen en het mooie er in te zien.nou vind ik ook niet elk nummer even mooi hoor maar dat heb ik met alles

heel veel gitaristen die ik vroeger niet(zo) goed vond vind ik nu juist wel erg goed en omgekeerd.

Wild???? Hahahaha, tis juist overacted, dat heeft niets met wild uit te staan. Eerder overgepolijst

worst
2 februari 2006, 21:42
Nou er was er maar een en er blijft er maar een IMHO.
JIMI HENDRIX daar is zo'n beetje alles van afgeleid.


daar zit wel een waarheid in...

satriani is ook geinspireerd door Jimi, toen kreeg vai les van de MASTER die tog veel hendrix loopjes gebruikt vinnik......

En iedere gitarist kan wel iets van hendrix spelen..


ik vindt Vai trouwens alleen live heel gaaf om te zien....
alle cd's staan vol met rotzooi en 2 leuke nummers

ik vind ook dat vai bij de beste gitaristen van dit moment hoort..
of hij de beste is.....sjaa...denk ik nie

Trocar
3 februari 2006, 00:12
daar zit wel een waarheid in...

satriani is ook geinspireerd door Jimi, toen kreeg vai les van de MASTER die tog veel hendrix loopjes gebruikt vinnik......

En iedere gitarist kan wel iets van hendrix spelen..


ik vindt Vai trouwens alleen live heel gaaf om te zien....
alle cd's staan vol met rotzooi en 2 leuke nummers

ik vind ook dat vai bij de beste gitaristen van dit moment hoort..
of hij de beste is.....sjaa...denk ik nie

Dat Vai les kreeg van Satriani is volgens mij vaak een wat overtrokken verhaal. Ik zeg niet dat het niet waar is, maar ik twijfel of het wel zoveel impact heeft gehad op het (bekende) spel van Vai.
Vai heeft netjes Berklee College of Music doorlopen en zijn grootste invloed is denk ik Frank Zappa geweest, niet Satriani.
En 'toch' is met 'ch' aan het eind. ;)

Dick Wolkendeck
3 februari 2006, 09:19
Wat een bak stront is dit topic in overwegende mate.

het is blijkbaar moeilijker om iets te waarderen dan iets af te zeiken. Wat een negatieve roggels zijn een aantal van jullie! Je weet wie ik bedoel! Zijn onze moddergooiers hier kleine pubertjes of zo? Vai èn Hendrix zouden zich doodschamen vanwege jullie! Ik denk dat Vai respect heeft voor Hendrix en als het zo geweest mocht zijn, andersom ook.

Dit typische, Nederlandse, kleingeestige, lullige, zeikerige klimaatje hier is in een groter verband ook aan te treffen. Ga maar eens naar een livebandje kijken en het gezeik is niet van de lucht. Niets is goed, alles is KUT, en als dat niet zo is dan is de geluidstech wel weer een enorme sukkel. Ja toch? Hou nou toch eens op en ga aan je zelf werken! www.riagg.nl (http://www.riagg.nl). Waarom denk je dat het zo "goed" gaat met de live muziek in NL???

Pas op voor mensen die iets "kut" vinden! Niet naar luisteren! Negeren! Luister zelf en bepaal dan wat je er mee wilt. Je kunt er iets van leren, erom lachen, erom huilen, er misselijk van worden, wat je wilt. Tip: als iemand iets als "kut" bestempelt: juist luisteren! Interessant!

Hulde voor hen die iemand als "beste gitarist" willen voordragen! Enthousiasme is iets moois en kan anderen stimuleren.

En nu snel je huiswerk maken!!! :sneaky:

Maiden Michiel
3 februari 2006, 09:59
Wat een bak stront is dit topic in overwegende mate.

het is blijkbaar moeilijker om iets te waarderen dan iets af te zeiken. Wat een negatieve roggels zijn een aantal van jullie! Je weet wie ik bedoel! Zijn onze moddergooiers hier kleine pubertjes of zo? Vai èn Hendrix zouden zich doodschamen vanwege jullie! Ik denk dat Vai respect heeft voor Hendrix en als het zo geweest mocht zijn, andersom ook.

Dit typische, Nederlandse, kleingeestige, lullige, zeikerige klimaatje hier is in een groter verband ook aan te treffen. Ga maar eens naar een livebandje kijken en het gezeik is niet van de lucht. Niets is goed, alles is KUT, en als dat niet zo is dan is de geluidstech wel weer een enorme sukkel. Ja toch? Hou nou toch eens op en ga aan je zelf werken! www.riagg.nl (http://www.riagg.nl). Waarom denk je dat het zo "goed" gaat met de live muziek in NL???

Pas op voor mensen die iets "kut" vinden! Niet naar luisteren! Negeren! Luister zelf en bepaal dan wat je er mee wilt. Je kunt er iets van leren, erom lachen, erom huilen, er misselijk van worden, wat je wilt. Tip: als iemand iets als "kut" bestempelt: juist luisteren! Interessant!

Hulde voor hen die iemand als "beste gitarist" willen voordragen! Enthousiasme is iets moois en kan anderen stimuleren.

En nu snel je huiswerk maken!!! :sneaky:

Wel mee eens!
Het lijkt (in metal) tegenwoordig wel alsof alles wat geen Tägtgren of Swanö productie heeft geen kans op overleven heeft.

strat58
3 februari 2006, 11:03
IMHO= In My Humple Opion is dus mijn eigen mening.
Iedereen die iets presteerd op muziek gebied is goed, meningen daar gelaten.
Natuurlijk was er voor Hendrix ook gitaar muziek, maar na Hendrix klonk het allemaal iets anders, metal en hardrock was mogelijk na hem. Zijn visie en zijn ideen leven nog steeds en zullen door blijven leven. Vai en Satriani zijn geweldige muzikanten maar de schaduw van Hendrix zal altijd blijven hangen, ze zijn immers zelf grote fans van hem, om vergeleken te worden met de meester zelf moet voor hun het grootste kompliment zijn wat ze kunnen krijgen.
Muzikale smaken verschillen nu eenmaal en gelukkig maar
Peace Strat58

Kris Haex
3 februari 2006, 15:54
Hendrix heeft het allemaal mogelijk gemaakt!! De meest invloedrijke gitarist die er ooit was!! En als je hem in zijn tijdsgeest bekijkt, was hij echt wel de beste.

Scali
3 februari 2006, 16:11
Hendrix was zeker invloedrijk... is ie nog steeds.
Maar om nou te zeggen dat hij het centrum is van het gitaarspelende universum, vind ik wat ver gaan.
Iemand als Eddie van Halen heeft minstens net zo veel invloed gehad, lijkt mij.
En Hendrix was min of meer beperkt tot blues/rock, wat hij dan min of meer uitgebouwd heeft tot vroege heavy metal/psychedelica.
Maar voor hem zijn er ook hele belangrijke bluesgitaristen geweest (Robert Johnson bv?), en natuurlijk zijn er ook in andere stijlen hele belangrijke gitaristen geweest, zoals Charlie Christian, Django Reinhardt. Chet Atkins, John McLaughlin etc.
Hendrix is dus maar een klein deel in het geheel dat gitaarspelen is. Ik denk dat mijn spel bv maar heel weinig gelijkenissen met dat van Hendrix vertoont, en zo zijn er vele hedendaagse gitaristen waarvoor dat geldt.

Dolf
3 februari 2006, 17:07
Hendrix was vooral baanbrekend omdat hij gitaarspelen op een andere manier benaderde. Niet als een instrument waar je gewoon noten kunt op spelen, maar als een instrument waarmee je kunt schreeuwen, emoties kunt weergeven.

Voor mij persoonlijk heeft Hendrix het expressionisme ingeleidt in de wereld van gitaarspelen.

Kris Haex
3 februari 2006, 17:30
Het centum van het gitaarspelende universum is hij niet, maar voor rock en heavy metal heeft hij enorm veel betekend, en ook voor hedendaagse shredders.

drap
3 februari 2006, 18:23
Hendrix was vooral baanbrekend omdat hij gitaarspelen op een andere manier benaderde. Niet als een instrument waar je gewoon noten kunt op spelen, maar als een instrument waarmee je kunt schreeuwen, emoties kunt weergeven.

Voor mij persoonlijk heeft Hendrix het expressionisme ingeleidt in de wereld van gitaarspelen.

Volkomen mee eens. Hij was/is niet de beste, heeft het niet allemaal uitgevonden, maar expressionisme heeft alleen hij toegevoegd

Pegasus
3 februari 2006, 23:33
Hendrix was zeker invloedrijk... is ie nog steeds.
Maar om nou te zeggen dat hij het centrum is van het gitaarspelende universum, vind ik wat ver gaan.
Iemand als Eddie van Halen heeft minstens net zo veel invloed gehad, lijkt mij.
En Hendrix was min of meer beperkt tot blues/rock, wat hij dan min of meer uitgebouwd heeft tot vroege heavy metal/psychedelica.
Maar voor hem zijn er ook hele belangrijke bluesgitaristen geweest (Robert Johnson bv?), en natuurlijk zijn er ook in andere stijlen hele belangrijke gitaristen geweest, zoals Charlie Christian, Django Reinhardt. Chet Atkins, John McLaughlin etc.
Hendrix is dus maar een klein deel in het geheel dat gitaarspelen is. Ik denk dat mijn spel bv maar heel weinig gelijkenissen met dat van Hendrix vertoont, en zo zijn er vele hedendaagse gitaristen waarvoor dat geldt.

Djang Reinhardt is naar mijn mening een naam die hier te weinig wordt genoemd. Wanneer ik interviews lees met gitaristen valt het me nogal eens op dat zijn naam vaker voorbij komt dan die van Jimi Hendrix. Hij heeft gitaristen geïnspireerd uit stijlen varierend van jazz via flamenco tot hardrock/metal. De invloed van Hendrix is meer beperkt tot bleus en rock.

bat
3 februari 2006, 23:41
Hendrix is natuurlijk heel belangrijk geweest voor de emancipatie van de electrische gitaar. Maar hij deed dingen die anderen voor hem ook al deden, die werden er alleen niet zo bekend mee of deden het net iets minder extreem. En na hem zijn er mensen geweest die zijn ding weer een stapje verder doorvoerden.

Stepping stones, om het zo maar te zeggen. Je moet er geen een missen om te komen waar je nu bent en dus is geen belangrijker dan de rest.

taylor
4 februari 2006, 11:35
hendrix had op iedere stijl wel invloed hij wou niet voor niks een plaat maken met miles davis...

maar idd denk dat evh net zo veel of miscchien nog wel meer invloed heeft gehad na hem is er weinig anders meer gedaan en vai vind ik ook een soort wilde gekke evh als je het vanaf begin hebt gehoord dan, dus zappa alcatrazz,lee roth.wat die nu(solo) doet is toch meer op composities gericht.

zonder evh en met alleen hendrix had je zeker geen vai gehad.

Scali
4 februari 2006, 11:41
hendrix had op iedere stijl wel invloed hij wou niet voor niks een plaat maken met miles davis...

Dat Hendrix een plaat wil maken met Miles Davis wil nog niet zeggen dat hij ineens een invloedrijke jazz-gitarist is. Sterker nog, de 'jazz'-nummers die ik van Hendrix heb gehoord, vind ik heel matig, en klinkt vooral als Hendrix die zijn standaard blues-licks in een jazznummer probeert te proppen.
Ik denk niet dat er veel jazz-muzikanten zijn, die beinvloed zijn door Hendrix (in hun jazz-spel dan).

taylor
4 februari 2006, 11:54
nee wat je zegt is idd waar maar toch veel jazz gitaristen die nu nog leven zien hendrix toch als een invloed of inspiratie ieder geval ze kunnen daar wel naar luisteren en na bv ik zeg maar wat marty friedman niet.

en dat zegt ook wel wat voor een invloed die had niet misschien gelijk muzikaal maar meer hoe je een instrument benadert/ziet en zo..

LuukieRayVaughan
4 februari 2006, 12:36
@ Scali..
Ik weet wel zeker dat er veel Jazz gitaristen door Jimi zijn beïnvloed. Het is zelfs een van de grootste inspiratiebron geweest voor Scofield. (Een van de beste Jazz gitaristen ooit...)

drap
4 februari 2006, 13:24
Dat Hendrix een plaat wil maken met Miles Davis wil nog niet zeggen dat hij ineens een invloedrijke jazz-gitarist is. Sterker nog, de 'jazz'-nummers die ik van Hendrix heb gehoord, vind ik heel matig, en klinkt vooral als Hendrix die zijn standaard blues-licks in een jazznummer probeert te proppen.
Ik denk niet dat er veel jazz-muzikanten zijn, die beinvloed zijn door Hendrix (in hun jazz-spel dan).

Mijn ervaring met jou is dat alles wat jij niet mooi vind heel matig vind scali

Scali
4 februari 2006, 13:42
Mijn ervaring met jou is dat alles wat jij niet mooi vind heel matig vind scali

Dat komt dan omdat jij erg kortzichtig bent. Het is eerder zo dat ik matige dingen niet mooi vind. En dat lijkt me logisch.

Scali
4 februari 2006, 13:46
@ Scali..
Ik weet wel zeker dat er veel Jazz gitaristen door Jimi zijn beïnvloed. Het is zelfs een van de grootste inspiratiebron geweest voor Scofield. (Een van de beste Jazz gitaristen ooit...)

Volgens mij zeggen gitaristen dat vooral uit beleefdheid, en zo blijft de mythe rond Hendrix in stand. Ik kan absoluut niets van het spel en de 'stage-act' van Hendrix terugvinden bij Scofield.
Hij zal er misschien op een bepaalde manier wel wat aan inspiratie van hebben opgedaan, dat zal bij mij ook wel het geval zijn, maar de mate van invloed wordt sterk overdreven, lijkt me.
Als je nou zegt dat Lenny Kravitz sterk beinvloed is door Hendrix, okee. Dat lijkt me duidelijk. Maar bij de meeste gitaristen is het toch een heel stuk minder duidelijk, en vooral bij iemand als Scofield zie ik helemaal de relatie niet.

drap
4 februari 2006, 14:08
Dat komt dan omdat jij erg kortzichtig bent. Het is eerder zo dat ik matige dingen niet mooi vind. En dat lijkt me logisch.

En dan ben ik erg kortzichtig... sjezus... nou ja, laat maar varen

taylor
5 februari 2006, 12:59
hij had wel een sterke invloed op van alle soorten gitaristen john mclaughlin,evh noem het maar op je hoort daar veder niks van weer(muzikaal) niet bv als bij stevie ray maar wel hoe je dus het instrument kunt benaderen in de niet "klassieke" zin zeg maar.

je kunt ergens een groot fan van zijn maar daarom niet na doen, grote gitaristen zoeken juist hun eigen weg/regels ...

Dolf
5 februari 2006, 15:32
je kunt ergens een groot fan van zijn maar daarom niet na doen, grote gitaristen zoeken juist hun eigen weg/regels ...
+1 .

Scali
5 februari 2006, 15:49
je kunt ergens een groot fan van zijn maar daarom niet na doen, grote gitaristen zoeken juist hun eigen weg/regels ...

Maar dan ben je toch niet beinvloed door die gitarist in jouw spel, als je juist je eigen weg kiest?
Vandaar dat ik dus zeg dat Hendrix vooral uit beleefdheid vaak in positieve context genoemd wordt. Niet zozeer omdat iedereen als Hendrix speelt sinds 1967. Ik denk dat de invloed van Hendrix onderhand behoorlijk verwaterd is in de moderne rock/metal. Wat zie of hoor je nog van Hendrix terug in bv Metallica, of Kane, of noem maar wat?
Ik denk dat je bij de stevigere metal eerder invloeden van Sabbath/Iommi hoort. Wat mij betreft heeft Iommi ook veel meer een eigen sound/stijl dan Hendrix, die eigenlijk blues speelde met meer effecten, en vooral een hele aparte stage-act.
En in de meeste andere muzieksoorten was zijn invloed toch al nauwelijks merkbaar. Ik kan nou niet zeggen dat ik meteen aan Hendrix moet denken als ik bv een Pat Metheny hoor.

taylor
6 februari 2006, 11:19
zelf hou ik erg van evh niet alleen als gitarist maar alles sound,composer toch het naspelen ervan heb ik nooit het nut van in gezien.

ja tuurlijk wel eens een lick of en nummer uitgezocht maar niet alleen daar mee bezig,voor gitaar stof hou ik het heel allround dus van klassiek tot keiharde metal en niet kijken na 1 of 2 gitaristen.

Trocar
6 februari 2006, 13:38
zelf hou ik erg van evh niet alleen als gitarist maar alles sound,composer toch het naspelen ervan heb ik nooit het nut van in gezien.


Ik speel regelmatig dingen na, om meerdere redenen. Ten eerste, als ik een stuk mooi vind, dan vind ik het ook leuk om het zelf te spelen; maar dat is meer iets persoonlijks. Ik speel ook dingen na die ik niet echt mooi vind, maar waar technieken in zitten die ik nog niet (goed) kan. Ik pak dan een stuk van iemand anders omdat ik dan weet hoe het moet/kan klinken. En inderdaad: je hoeft het niet zelf allemaal op dezelfde manier te doen, maar ik wil wel weten wat er mogelijk is. Ik ben bezig met alternate picking, maar die standaard oefeningen worden saai. Dan pak ik een tab van MacAlpine erbij en dan heb ik tenminste het idee dat ik daadwerkelijk een liedje aan het oefenen ben, in plaats van die 1234 dingen; dat maakt het oefenen voor mij leuker. Ik heb het nummer op cd, dus ik kan horen waar mijn problemen zitten.
De muziek die ik doorgaans zelf maak, klinkt toch echt anders hoor!

patricia
6 februari 2006, 22:07
ja,ze zeggen wel `s de beste muziekleraren vindt je op de buhne.
dus ik geef je gelijk trocar.
ikzelf luister constant naar vai en de laatste tijd ook naar akkerman.
daar leer ik heeeel veeeeel van.
nou nog mijn aanslagtechniek .....................

taylor
7 februari 2006, 11:04
je hebt niet goed gelezen wat ik zei,ik heb wel eens dingen uitgezocht maar een evh cloon dus je daar (heel)veel mee bezig houden daar zie ik nut niet van in.

ik kan zo wi zo heel moeilijk luisteren na gitaristen of muziek die "precies" op hun voorbeeld lijkt.

Roy K.
9 februari 2006, 19:42
ik vindt Vai trouwens alleen live heel gaaf om te zien....
alle cd's staan vol met rotzooi en 2 leuke nummers



Ik vind Vai live juist zuigen en z'n cd's vind ik vet (de zangloze dan). Neemt niet weg dat ik 'm live niet gaaf vind om te zien, maar valt me altijd wel wat tegen...

patricia
9 februari 2006, 20:43
ik vindt vai.........de best!!!live en op cd!

kan het ook niet helpen..maar vai spreekt me enorm aan.

Kris Haex
9 februari 2006, 23:10
Maar dan ben je toch niet beinvloed door die gitarist in jouw spel, als je juist je eigen weg kiest?
Vandaar dat ik dus zeg dat Hendrix vooral uit beleefdheid vaak in positieve context genoemd wordt. Niet zozeer omdat iedereen als Hendrix speelt sinds 1967. Ik denk dat de invloed van Hendrix onderhand behoorlijk verwaterd is in de moderne rock/metal. Wat zie of hoor je nog van Hendrix terug in bv Metallica, of Kane, of noem maar wat?
Ik denk dat je bij de stevigere metal eerder invloeden van Sabbath/Iommi hoort. Wat mij betreft heeft Iommi ook veel meer een eigen sound/stijl dan Hendrix, die eigenlijk blues speelde met meer effecten, en vooral een hele aparte stage-act.
En in de meeste andere muzieksoorten was zijn invloed toch al nauwelijks merkbaar. Ik kan nou niet zeggen dat ik meteen aan Hendrix moet denken als ik bv een Pat Metheny hoor.


In Hammett z'n solo's zit wel wat Hendrix! Dus in Metallica zit wel wat Hendrix. Hij was toch meer invloedrijk dan jij denkt. Wat hij deed was hem al min of meer voorgedaan, maar toen hij bij verschillende bandjes als gitarist meedeed mocht hij nooit voluit gaan, want anders ging alle aandacht naar hem. Hij gebruikte dezelfde trucs maar bracht het anders naar voren, maar wel op zo'n manier dat iedereen er wild van werd.

Kris Haex
16 februari 2006, 10:44
En Steve Vai is geweldig! De beste is hij niet maar hij speelt heerlijk!

Zino Z
14 juli 2006, 11:03
Ik vind Vai soms ook iets te "weird" maar dat doet niet af aan zijn spelen.

Hendrix heeft echt nog wel veel invloed al zie je dat niet direct terug in de muziek. Kijk naar Satriani, hij zegt zelf dat hij nog steeds tijdens een optreden honderd keer aan Hendrix en zijn muziek denkt. Plus dat Hendrix, na 30 jaar, nog steeds een moderne sound heeft.

Kortom Vai én Hendrix zijn subliem.

jemke
6 september 2006, 22:18
Ik ben al jaar en dag fan van Vai. Ik heb mij in mijn jongere jaren verdiept in de 'instrumentale' kant van de rockgitaar. De gitaristen die ik blijf apprecieren zijn op een paar vingers te tellen.

Vai is zoveel meer dan een gitarist. Hij maakt zo expressief muziek en kan zich zo ongeconditioneerd uitten op zijn instrument dat het beangstigend mooi wordt. Ik luister naar Vai als muzikant en niet zuiver als gitarist. Weinigen snappen de essentie van Vai's muziek. Zijn essentie ligt dichter bij Zappa en jazz dan bij Malmsteen-achtige muziek.

patricia
6 september 2006, 23:47
steve vai kicks asses!

steve vai rules!

bennyvx78
7 september 2006, 01:36
Zei Frank Zappa niet dat er geen enkel mens bestaat die de gitaar tot in de perfectie kan beheersen omdat de gitaar niet voor de menselijke anatomie is gemaakt :D..

Ik vind deze discussie altijd zo slaap verwekkend en irritant.
van wie is nu weer de beste gitarist van de wereld ..of vind zicht
zelf dan zoveel beter ..het maakt mensen zo arrogant en schijnhelig..

koop gewoon een cd of plaat en geniet van de muziek ..

Die steve vai is overigns wel 100% hetero ..heeft een vrouw
en 2 kids ..Alleen moet die kerel er zich wel naar gedragen.
Het begint mij zelfs steeds meer op te vallen zeg..
had zelfs na de lancering van dat nieuwe album real illussions : reflections
opeens zijn site behangen me roze bloemetjes ..Gadverrdamme ..

Alleen micheal jackson overtreft vai nog in zijn gedrag ..

Maar verder ..persoonlijk! ..vind ik vai een goede muziekant ..
die tenminste nog opvalt en unieke muziek maakt ..op zijn eigenzinnige
fantasie volle manier .. En vai kan ook echt muziek maken ..had je maar
bij de metrople concerten moeten wezen .. die muziek zonder gitaar, Maar
wel van zijn hand waren geweldig ..En het 2e helft van het concert was
een korte greatest hits achtige gebeuren ..Maar ook wel aardig..

En het grappige is dat mensen vai als een gitaargod bestempelen.
Maar hij zelf vind dat ie dat nie is ..Hij is gewoon een muziekant .met
een "gave"..

Ik zeg toedeloe.

Roy K.
7 september 2006, 01:37
Hij maakt zo expressief muziek en kan zich zo ongeconditioneerd uitten op zijn instrument dat het beangstigend mooi wordt. Ik

Ik vind Vai geweldig en is ook een van mijn idolen, maar ik heb bij hem juist wel het gevoel dat zijn manier van spelen zwaar geconditioneerd is, in tegenstelling tot iemand als Satriani, daarbij ziet het er veel natuurlijker en vloeiender uit.

bennyvx78
7 september 2006, 01:39
Ik ben al jaar en dag fan van Vai. Ik heb mij in mijn jongere jaren verdiept in de 'instrumentale' kant van de rockgitaar. De gitaristen die ik blijf apprecieren zijn op een paar vingers te tellen.

Vai is zoveel meer dan een gitarist. Hij maakt zo expressief muziek en kan zich zo ongeconditioneerd uitten op zijn instrument dat het beangstigend mooi wordt. Ik luister naar Vai als muzikant en niet zuiver als gitarist. Weinigen snappen de essentie van Vai's muziek. Zijn essentie ligt dichter bij Zappa en jazz dan bij Malmsteen-achtige muziek.

Jaa .. Vai zei ooit in een interview dat ie de meerdere kanten van
de muziek wil ontdekken ..en ooit meer wil doen met een orkest
net als zappa ..

Maar volgens mij is vai nog steeds verslaafd aan de gitaar ..
hoe zou dat nou komen ..

Die Jems spelen trouwens nie verkeerd ..top gitaren .vooral
de Jem777 series ..

FruscianteFan
7 september 2006, 09:38
Die steve vai is overigns wel 100% hetero ..heeft een vrouw
en 2 kids ..Alleen moet die kerel er zich wel naar gedragen.
Het begint mij zelfs steeds meer op te vallen zeg..
had zelfs na de lancering van dat nieuwe album real illussions : reflections
opeens zijn site behangen me roze bloemetjes ..Gadverrdamme ..Niet om het een of ander, maar het feit dat hij een vrouw en kinderen heeft geeft geen uitsluitsel over zijn geaardheid.

Zoals hij eruit ziet en doet, hoop ik wel voor hem dat hij toch een béétje homo of bi is, anders zou het wel zielig zijn :D

bennyvx78
7 september 2006, 14:24
Niet om het een of ander, maar het feit dat hij een vrouw en kinderen heeft geeft geen uitsluitsel over zijn geaardheid.

Zoals hij eruit ziet en doet, hoop ik wel voor hem dat hij toch een béétje homo of bi is, anders zou het wel zielig zijn :D

Volgens mij geeft dat heel veel uitsluitsel over zijn ge'aardheid.
Anders was ie wel met een vent getrouwd of zo ..

Ach ..hij moet zich gewoon een beetje verwijfd gedragen man ..
maar mijn uitsluitsel is dat ik zijn muziek uiteindelijk belangrijker vind
dan wie hij is tusse de lakens ..

Zino Z
7 september 2006, 19:48
dat gezeik altijd over Vai's uiterlijk. Al vind je hem er als een homo uitzien, NOU EN! Al is ie weird, NOU EN! Das juist alleen maar interresant. Hij is gewoon een goede muziekant of je het mooi vind of niet, zijn muziek zit gewoon goed in elkaar.

Volgens mij zijn er gewoon veel mensen die de muziek van Vai, Satriani en zo niet goed begrijpen. Je moet verder kijken dan de noten en de stage-performance. Het is met veel liefde en kennis over muziek gecomponeert, je moet gewoon de tijd nemen om het te begrijpen en waarderen. Luister naar interview's en kijk naar studio opnames(filmpjes bedoel ik dan) en je begrijpt wat ik bedoel. Eigenlijk zijn het gewoon simpele mensen die totaal hun gevoel volgen en geen rekening houden met wat natuurlijk is of wat niet.

Nee het is geen muziek die je ff opzet in de auto, of onder je werk of onder het koken, je moet luisteren niet horen.

bennyvx78
7 september 2006, 20:02
Nee nee ..Nee .. vai en satriani zijn alles behalve simpele mensen.

het zijn gewone ..well educated mensen .. die met een grenseloze ( sorry voor de foute spelling ) fanatisme en toewijding hun muziek maken ..

Ik ben blij dat ze uniek gebleven zijn ..

Zino Z
7 september 2006, 20:06
ik bedoel ook niet simpel van "normaal" van simpel van niet heel weird in hun normale leefstijl.

FruscianteFan
7 september 2006, 21:39
dat gezeik altijd over Vai's uiterlijk. Al vind je hem er als een homo uitzien, NOU EN! Al is ie weird, NOU EN! Das juist alleen maar interresant. Hij is gewoon een goede muziekant of je het mooi vind of niet, zijn muziek zit gewoon goed in elkaar.

Volgens mij zijn er gewoon veel mensen die de muziek van Vai, Satriani en zo niet goed begrijpen. Je moet verder kijken dan de noten en de stage-performance. Het is met veel liefde en kennis over muziek gecomponeert, je moet gewoon de tijd nemen om het te begrijpen en waarderen. Luister naar interview's en kijk naar studio opnames(filmpjes bedoel ik dan) en je begrijpt wat ik bedoel. Eigenlijk zijn het gewoon simpele mensen die totaal hun gevoel volgen en geen rekening houden met wat natuurlijk is of wat niet.

Nee het is geen muziek die je ff opzet in de auto, of onder je werk of onder het koken, je moet luisteren niet horen.Ik wil juist, dat ik niet maandenlang hoef te puzzelen om iets te kunnen waarderen. Stiekem doe ik dat soms wel, trouwens (Radiohead is een goed voorbeeld daarvan). Enfin, dat is een discussie waar ik me niet meer in hoef te mengen..

Ik begrijp zijn muziek niet en voorlopig hoeft dat ook helemaal niet. Ik sluit niet uit dat ik het over een paar jaar wél waardeer.
Alleen, wat bedoel je met 'mensen die hun gevoel volgen en geen rekening houden met wat natuurlijk is of wat niet? Ik bedoel, het lijkt mij natuurlijker om je gevoel te volgen, dan om..
Laat ook maar..

Ik hoop dat het me lukt om het voortaan bij lezen te houden en niet meer te veel te reageren in dit topic :hippie:

hendrix1989
7 september 2006, 21:45
Gelukkig zijn er mensen die vai's muziek en het genre over het algemeen begrijpen. Natuurlijk is hij vaak een 'show-off' maar als mensen daar blij van worden, zich geraakt voelen door de energie die er af komt? Waarom zouden mensen Vai en Satriani mogen afkraken, en Clapton en Hendrix niet? Zo gaat het ook met jazz, mensen die er niet van houden noemen het 'bejaardenmuziek', zonder enig toon van respect van de artistieke prestaties die de muzikanten tonen. Open up, folks

Pegasus
7 september 2006, 22:56
(...)

Nee het is geen muziek die je ff opzet in de auto, of onder je werk of onder het koken, je moet luisteren niet horen.

Zijn muziek zet ik dus lekker wel op in de auto, en vooral lekker hard! :rockon:

Zino Z
8 september 2006, 09:04
Alleen, wat bedoel je met 'mensen die hun gevoel volgen en geen rekening houden met wat natuurlijk is of wat niet? Ik bedoel, het lijkt mij natuurlijker om je gevoel te volgen, dan om..
Laat ook maar..

Ik bedoel wat muzikaal natuurlijk is, ze deinzen niet terug als iets misschien wat experimenteel klinkt of totaal anders is als andere muziek. Wat dat betreft hebben ze wat van Zappa geleerd. Ik zeg dus geleerd want Zappa én Vai én Satriani zijn uniek bla bla bla... :cooler:

guitarchris
8 september 2006, 12:45
en ze roeleren;)

Hector_Tsolodimos
8 september 2006, 15:08
De meest innovatieve gitarist ooit..

Wat vinden jullie?
Steve Vai zuigt.

FruscianteFan
8 september 2006, 15:15
Gelukkig zijn er mensen die vai's muziek en het genre over het algemeen begrijpen. Natuurlijk is hij vaak een 'show-off' maar als mensen daar blij van worden, zich geraakt voelen door de energie die er af komt? Waarom zouden mensen Vai en Satriani mogen afkraken, en Clapton en Hendrix niet? Zo gaat het ook met jazz, mensen die er niet van houden noemen het 'bejaardenmuziek', zonder enig toon van respect van de artistieke prestaties die de muzikanten tonen. Open up, folksIk ben totaal niet into jazz. De jazzieste muziek die ik luister, is waarschijnlijk The Whitlams en Radiohead (Amnesiac). Maar dat betekent lang niet, dat ik het afkraak of bejaardenmuziek vind.

@ Hector: begin jij nu ook al :hippie:

edit: Eels is ook best jazzy, hier en daar.

thomazzbootzz
8 september 2006, 15:40
Weet je wat ik denk. Dat alle Frucianti fans het gewoon niet kunnen hebben dat Steve Vai iets heeft bereikt waar John Frucianti alleen maar van kon dromen, daadwerkelijk bij Zappa spelen. ( En dan heb ik het niet over de auditie die John een keer mocht komen doen, want die heeft ie waarschijnlijk toch zwaar verneukt want het was dom van hem om te denken dat hij technisch genoeg was om bij Zappa te spelen).

En nu wil ik nog een ding kwijt, het is een feit:

Vai is beter dan Frucianti in alle opzichten!!!!!

LuukieRayVaughan
8 september 2006, 16:05
Goed onderbouwt !!!
Ff een vraagje , hoe oud ben je ?

FruscianteFan
8 september 2006, 16:23
Weet je wat ik denk. Dat alle Frucianti fans het gewoon niet kunnen hebben dat Steve Vai iets heeft bereikt waar John Frucianti alleen maar van kon dromen, daadwerkelijk bij Zappa spelen. ( En dan heb ik het niet over de auditie die John een keer mocht komen doen, want die heeft ie waarschijnlijk toch zwaar verneukt want het was dom van hem om te denken dat hij technisch genoeg was om bij Zappa te spelen).

En nu wil ik nog een ding kwijt, het is een feit:

Vai is beter dan Frucianti in alle opzichten!!!!!Waarom voel je je überhaupt aangevallen?

Wat ik wel grappig vind, is dat Frusciante zelf een fan was (of is) van Vai.

thomazzbootzz
8 september 2006, 16:32
Hoe komt het dan dat alle frucianti fans zo anti-vai zijn?

Michael Amott
8 september 2006, 16:34
Vai is gewoon een image in plaats van dat je een band hebt en daar een gitarist in stopt is hij zou zelfingenomen eigenwijs en arrogant dat hij als "solo artiest" moet optreden..

Verhalen over goden zijn sprookjes dus als steve vai een gitaargod is... hoort hij thuis tussen de zeven dwergen en sneeuwwitje...

Qua snelheid zeggen ze trouwens dat hij het snelst ter wereld is maar als je naar herman li luisterd speelt hij 16 noten in een halve seconde dus 32 in een hele seconde dus 1920 in een minuut.. steve vai eat his dust :P

zo dat wou ik even kwijt..

dank u dank u ben er nog de hele week

LuukieRayVaughan
8 september 2006, 16:56
Thomazzz je bent wel erg hypocriet ofniet ??

thomazzbootzz
8 september 2006, 17:42
Zekers. En jij?

FruscianteFan
8 september 2006, 17:47
Hoe komt het dan dat alle frucianti fans zo anti-vai zijn?Er zijn vele Frusciante-fans die Vai ook waarderen. Verder is jouw "retorische" vraag wel heel dom, dus daar ga ik ook maar niet op in.

Anders Destium
8 september 2006, 22:31
Wordt dit weer een gigantische fanboys relnichten flamout?

Ik haal de chips even!

thomazzbootzz
8 september 2006, 22:43
Ik vind mijn vraag niet zo dom want meestal als ik een liefhebber van Fruciantie
de speelstijl van zijn idool zie verdedigen word daar meestal nog aan toegevoegd dat het gevoelige spel van john teminste beter klinkt dan het notenpoepen van Vai.

FruscianteFan
8 september 2006, 23:20
Wat heeft dat te maken met het feit dat John zelf, Steve Vay wél weet te waarderen?

Ik ben wel vaker niet zo kapot van de smaak van de Red Hot's en/of John Frusciante. Dat heb ik geweten ook, met Chicks On Speed in hun voorprogramma.

En waarom lukt het me nu niet om niet meer te reageren hier? :D

Zino Z
9 september 2006, 12:48
Qua snelheid zeggen ze trouwens dat hij het snelst ter wereld is maar als je naar herman li luisterd speelt hij 16 noten in een halve seconde dus 32 in een hele seconde dus 1920 in een minuut.. steve vai eat his dust :P

zo dat wou ik even kwijt..

dank u dank u ben er nog de hele week

hij is niet de snelste................dus hij is minder?

FruscianteFan
9 september 2006, 13:02
hij is niet de snelste................dus hij is minder?..zegt een fan van Vai.

(ohnee ik zou mijn mond houden)

jemke
9 september 2006, 21:32
Eigenlijk zalig zo een discussies. Ik heb mij al lang geleden neergelegd dat Vai gewoonweg niet voor iedereen is weggelegd.
Ik merk alleen dat mensen die Vai wel apprecieren omwille van zijn talent als geheel heel open minded mensen zijn die in vele gevallen Frusciante-achtige-gitaristen ook apprecieren.
Alleen is het meestal enkelrichtingsverkeer. Mensen die dingen horen die niet alledaags zijn en er anders uitzien, snappen dit niet en breken het af.

Een hardcore Frusciante-fan zijn wereld stopt bij John en Jimi. Een Vai fan zijn wereld begint hier en heeft geen horizon.

FruscianteFan
9 september 2006, 21:55
Hoeveel diehard/harcore JF 'ken' je, en hoeveel daarvan luisteren alleen naar JF en Jimi Hendrix?

Ik zou het zelf namelijk ook vrij zielig vinden als iemands smaak bestaat uit louter JF en Hendrix. (Ik zal jullie niet vermoeien door op te noemen waar ik allemaal graag naar luister)

Je laatste zin klopt ook niet.

jemke
9 september 2006, 22:10
De laatste zin was misschien heel direct en volgens u incorrect, eigenlijk hoop ik dat je gelijk hebt:)

vox
9 september 2006, 22:22
Erg vaag dat Vai altijd in verband met '' perfecte '' techniek terwijl hij technisch gezien helemaal niet 1 van de sterkste is. Dat geeft hij zelf ook toe. Hij maakt muziek die niet van deze planeet is; het is unieke innovatieve muziek. Mensen die Vai's muziek alleen maar '' snel '' spelen noemen hebben duidelijk geen verstand van gitaar spelen :) Of zijn muziek is gewoon te complex voor jullie brein. Ja dat zal het wel zijn :)

ben juist blij dat ik niet zo complex ben dan, hoef ik er niet naar te luisteren... :)

bennyvx78
9 september 2006, 23:52
Vai is gewoon een image in plaats van dat je een band hebt en daar een gitarist in stopt is hij zou zelfingenomen eigenwijs en arrogant dat hij als "solo artiest" moet optreden..

Verhalen over goden zijn sprookjes dus als steve vai een gitaargod is... hoort hij thuis tussen de zeven dwergen en sneeuwwitje...

zo dat wou ik even kwijt..

dank u dank u ben er nog de hele week

Hoe ken iemand die keihard muziek heeft gesturdeerd, in staat is de
meest geweldige muziek te schrijven ..zijn eigen grenzen te verleggen en zelfs in staat is muziek te schrijven voor 90 man orkest niet meer zijn dan
een image .

FruscianteFan
10 september 2006, 11:34
De laatste zin was misschien heel direct en volgens u incorrect, eigenlijk hoop ik dat je gelijk hebt:)Het lijkt me dat het nu eenmaal niet kan, dat je als mens geen beperkende horizon hebt. Ook niet als het om muziek gaat. Dus ook geen fan van Vai.

Als ik alleen al zie dat in dit topic ook gitaristen worden afgekraakt..

Zino Z
10 september 2006, 12:36
waarom kiest iedereen eigenlijk partij voor Vai of voor Fruciante? Ik vind het allebei lekkere muzien maar ik hou er van om versteld te staan van hoe een nummer in elkaar zit(is dat een goede zin?) Mooi, das mijn mening....

Als je graag naar muziek luisterd die lekker simpel is, moet je dat vooral doen maar geen muziekanten gaan afkraken die wel een gecompliceerd muziekstuk willen (of kunnen) schrijven.

FruscianteFan
10 september 2006, 13:27
of vice versa. Als je naar gecompliceerde stukken wil luisteren, okay. Maar moet je dan per se de gitarist die genoeg heeft aan een simpele stijl afkraken?

Verder, +1

Zino Z
10 september 2006, 17:15
nee tuurlijk niet maar dat doe ik ook niet toch?

FruscianteFan
10 september 2006, 17:32
Ik zei het voor het algemeen, zoals ik dacht dat jij dat ook deed ;)

Zino Z
10 september 2006, 19:22
ooh ok, ik deed het inderdaad ook...

vox
10 september 2006, 23:44
dit is toch die kerel van "mary had a little lamb" of niet??? of haal ik hem nu door elkaar.

Trocar
10 september 2006, 23:58
dit is toch die kerel van "mary had a little lamb" of niet??? of haal ik hem nu door elkaar.

Ja, dat is inderdaad SRV, voluit heet hij Steve Ray Vai. Of was het Stevie Ray Vaughan... ik haal hem denk ik door elkaar....

;)

vox
10 september 2006, 23:59
jah inderdaad ff opgezocht had ze door elkaar, ach ja

Trocar
11 september 2006, 00:00
jah inderdaad ff opgezocht had ze door elkaar, ach ja

Kan gebeuren, ik maakte maar een grapje :)

vox
11 september 2006, 00:04
wist ik ;)

hoofd
11 september 2006, 10:02
Houden we de discussie wel netjes en ontopic, heren? Geen gevloek, gescheld en persoonlijke opmerkingen, anders gaat dit topic zo op slot.

Groeten,

De moderator


edit: topic is opgeschoond, nu braaf blijven!

Zino Z
11 september 2006, 15:22
hey Mithrandir ook uit Leusden?

ooh we gaan een beetje off-topic geloof ik...

Mithrandir
11 september 2006, 15:29
Jazeker, ik woon in het prachtige Leusden. Jij ook als ik het goed begrijp, dan zijn we met zijn tweeen nu geloof ik.

catmanx28
11 september 2006, 21:28
Ahh .steve vai ..da's wel een goeie gitarist .zijn muziek staat vol
van passie en fantasie ..Die man ken met recht een virtuoos genoemd
worden ..Jaa .ben zelf ook fan van de beste man ..Heb bijna alle albums,
verzamel zijn gitaren ..en zijn gitaar sound is een inspiratie ..


Maar om nou de beste man een god te noemen is wel erg overdreven..
dat onsteekt dan weer die zinloze uitzichtloze kinderachtige discussie
van wie nu weer de "beste" gitarist is van de wereld ..

Geniet van de muziek mensen .of probeer anders intelligente onderbouwde
kritiek te geven ..

hoofd
11 september 2006, 21:33
Houden we de discussie wel netjes en ontopic, heren? Geen gevloek, gescheld en persoonlijke opmerkingen, anders gaat dit topic zo op slot.

Groeten,

De moderator


edit: topic is opgeschoond, nu braaf blijven!


Dit dus voor de tweede keer, Bennyvx78 is geband, verder vragen of opmerkingen kunnen via PM.

Pegasus
11 september 2006, 22:02
Ahh .steve vai ..da's wel een goeie gitarist .zijn muziek staat vol
van passie en fantasie ..Die man ken met recht een virtuoos genoemd
worden ..Jaa .ben zelf ook fan van de beste man ..Heb bijna alle albums,
verzamel zijn gitaren ..en zijn gitaar sound is een inspiratie ..


Maar om nou de beste man een god te noemen is wel erg overdreven..
dat onsteekt dan weer die zinloze uitzichtloze kinderachtige discussie
van wie nu weer de "beste" gitarist is van de wereld ..

Geniet van de muziek mensen .of probeer anders intelligente onderbouwde
kritiek te geven ..

Daar ben ik het nou eens helemaal mee eens.
Ik heb al zijn solo cd's. Maar van het verzamelen van zijn gitaren is het nog niet gekomen. Wordt een beetje een dure hobby. Maar de Jem 7VWH staat zeker op mijn verlanglijstje.


Ja, dat is inderdaad SRV, voluit heet hij Steve Ray Vai. Of was het Stevie Ray Vaughan... ik haal hem denk ik door elkaar....

;)


Grappig. Jaren geleden toen ik beide gitaristen nog niet zo goed kende (die tijd is er echt geweest) haalde ik die twee ook nog wel eens door elkaar. Zat ik me weer af te vragen wie van die twee is toch ook al weer dood. ;)

vox
11 september 2006, 22:14
namen lijke veel op elkaar...

catmanx28
12 september 2006, 09:26
ja de namen van vaughan en vai lijken bijna op elkaar ..alleen heet
steve vai ..volledig steve siro vai ...

Maar goed ..die jems zijn echt een aanrader ..de gitaren zijn nie echt metal
maar meer rock hardrock ..En die jem777 series spelen geweldig .
die maple neck met pyramid inlays is heel comfortable . deze serie
word nie meer gemaakt ..dus nog zeldzaam ook nog..Met de lng die de
moeilijkst te krijgen is ..

Jammer dat die jem7vhw zo fuckin'' duur zijn ..

En voor diegene die vai maar een image vinden, wat een belachelijk statement..moeten maar 's binnekort gaan uitkijken naar zijn nieuwe dvd met het metropole orkest .De man is nie vreemd met het schrijven van orkestrale stukken muziek ..Daar begon hij al mee op jonge leeftijd ..terwijl de meeste hier nog maar net de eerste akkoorden leerden ..dus .

Kim Wilson
12 september 2006, 09:37
ja de namen van vaughan en vai lijken bijna op elkaar ..alleen heet
steve vai ..volledig steve siro vai ...

Maar goed ..die jems zijn echt een aanrader ..de gitaren zijn nie echt metal
maar meer rock hardrock ..En die jem777 series spelen geweldig .
die maple neck met pyramid inlays is heel comfortable . deze serie
word nie meer gemaakt ..dus nog zeldzaam ook nog..Met de lng die de
moeilijkst te krijgen is ..

Jammer dat die jem7vhw zo fuckin'' duur zijn ..

En voor diegene die vai maar een image vinden, wat een belachelijk statement..moeten maar 's binnekort gaan uitkijken naar zijn nieuwe dvd met het metropole orkest .De man is nie vreemd met het schrijven van orkestrale stukken muziek ..Daar begon hij al mee op jonge leeftijd ..terwijl de meeste hier nog maar net de eerste akkoorden leerden ..dus .
Dus wat? ....

catmanx28
12 september 2006, 10:48
Dus wat? ....

Dus toen sprongen de pimple paarse groene olifantjes te voorschijn en
dansen te polka ...hahahaha :D ..gekke jonge die catmanx28..

Ja ..heel gek.. ok terug naar een intelligentere conversatie.
want wat er toen gebeurde..?

vox
12 september 2006, 13:40
???? ?????

Zino Z
12 september 2006, 16:57
die JEM vind ik er inderdaad ook gruwelijk mooi uitzien (ik heb er nog nooit op gespeeld) vooral de wat oudere. Die Jem7v vin ik wat te kitcherig maar dat is gewoon smaak. Ik vin um voorop het podium wel mooi trouwens.

Dis zijn nog twee filmpjes van Vai en het Metropole orkest:

Lotus Feet (http://www.youtube.com/watch?v=k4CaLV6omRM)
For the love of god (http://www.youtube.com/watch?v=lOwP1M7QPn4)<-- Leuk gedaan met de intro


Jah en wat gebeurde er toen?

catmanx28
12 september 2006, 22:21
die JEM vind ik er inderdaad ook gruwelijk mooi uitzien (ik heb er nog nooit op gespeeld) vooral de wat oudere. Die Jem7v vin ik wat te kitcherig maar dat is gewoon smaak. Ik vin um voorop het podium wel mooi trouwens.

Dis zijn nog twee filmpjes van Vai en het Metropole orkest:

Lotus Feet (http://www.youtube.com/watch?v=k4CaLV6omRM)
For the love of god (http://www.youtube.com/watch?v=lOwP1M7QPn4)<-- Leuk gedaan met de intro


Jah en wat gebeurde er toen?

Yess ..dat bewijst nog maar 's dat steve vai wel zijn weg weet met instrumentale ballads en nog veel meer ..

Ahh kijk ..en de paars groen blauwe konijntjes gaan van.... ?

vox
12 september 2006, 23:23
links naar rechts????

Pegasus
12 september 2006, 23:59
ja de namen van vaughan en vai lijken bijna op elkaar ..alleen heet
steve vai ..volledig steve siro vai ...

(...)



Bijna goed.
Zijn volledige naam luidt: Steven Siro Vai


Wat betreft Vai en het Metropole Orkest: De versie van Brandos Costumes (http://www.youtube.com/watch?v=Ij2bLIBU2x0) (Gentle Ways) is ook erg mooi.

Zino Z
13 september 2006, 16:47
jah en The Attitude Song (http://www.youtube.com/watch?v=vlJq6GGM7cA) en Answers (http://www.youtube.com/watch?v=YD8LEuJvVTs) ook, ook beide met het metropole orkest.

Zino Z
15 september 2006, 16:22
Is kinderachtig gedrag een voorwaarde voor of een gevolg van het luisteren naar de muziek van Steve Vai?

Is alles te serieus opnemen een voorwaarde of een gevolg van het niet luisteren naar Steve Vai? (kinderachtig heh...)

Anders Destium
15 september 2006, 19:59
Om mezelf maar eens te quoten (post uit dit topic):


Wordt dit weer een gigantische fanboys relnichten flamout?

Ik haal de chips even!

Wie nemen dingen nu eigenlijk te serieus op... :seriousf:

catmanx28
20 januari 2007, 15:56
..Ongelofelijk .dat er losers zijn in dit forum die
echte artiesten als Vai en Zappa aanvallen en zien als alleen maar
knulletjes die snel spele? ..Da's echte de visie van zielige lui
die echt een verstandelijke beperking hebbe en nie verder kenne
denken dat hun pop muziek hokje ..

Zappa en o.a Vai zijn samen o.a Satriani en Mike Keneally ..de
mensen geweest die iets echt deden met muziek en werkelijk
grenzen verleggen .en spelen vanuit hun hart ..en met passie..
voor echte muziek

En nie zoals dat zielige excuus van wat zich allemaal artiest noemt..
wat je allemaal op mtv en tmf voorbij ziet komen ..
Zelfs die John Frusciante kan NIET anders klinken dan Fuckin Pop muziek.
God .wat kunne ze platen verkopen .En god wat kenne ze hun centen verdienen..

Maar ze zijn geen Zappa of een Vai ..die origineel zijn. .Met werkelijke
passie voor de muziek ..

Niets dan Hulde voor de werkelijke genieën ..

Maar goed ..als jullie nie begrijpen ..sodeflikker dan een end op.
Ga dan maar weer op jullie kamertjes zitten ..Lekker luisteren naar die
oppervlakkige eentonige popmuziek ..

Ik zeg ..Gadverdamme ..** kots

patricia
20 januari 2007, 16:02
da`s pittige taal:cooler:

Azrael
20 januari 2007, 16:10
Duidelijk! :D hehe

Rinze
20 januari 2007, 16:39
En voor diegene die vai maar een image vinden, wat een belachelijk statement..moeten maar 's binnekort gaan uitkijken naar zijn nieuwe dvd met het metropole orkest .De man is nie vreemd met het schrijven van orkestrale stukken muziek ..Daar begon hij al mee op jonge leeftijd ..terwijl de meeste hier nog maar net de eerste akkoorden leerden ..dus .

Dus... omdat Vai iets met het Metropole heeft gedaan is ie geweldig, of omdat ie al orkestrale muziek schreef toen ie de luiers nog niet uit was?

Ik heb er niets op tegen dat iemand technisch en theoretisch goed onderlegd is, maar die zaken zijn niet van belang voor mijn waardering voor de muziek die diegene maakt. Het raakt je of het raakt je niet, en daarmee hebben dit soort diskussies weinig tot geen zin.

Waar gaat het eigenlijk om bij muziek? Om communicatie van gevoel of om een wedstrijdje in het "beter" zijn? Als het laatste het geval is stel ik voor dat we er meteen een wedstrijdje-piemel-meten van maken...

Azrael
20 januari 2007, 16:47
Als het laatste het geval is stel ik voor dat we er meteen een wedstrijdje-piemel-meten van maken...

Goed plan! Ik stel het fototopic voor!

Rinze
20 januari 2007, 16:56
Goed plan! Ik stel het fototopic voor!

Doen we, gelukkig ben ik behoorlijk goed in Photoshoppen, dus be prepared
:eek:

Rinze
20 januari 2007, 17:10
http://img92.imageshack.us/img92/3058/piemelkarel1nc.jpg (http://imageshack.us/)

Deze goed uitgeruste meneer heet Karel, is een vriend van me van vroeger en zorgt ervoor dat iedere wedstrijd piemelmeten waar hij verschijnt bij voorbaat afgelopen is :(
Oja, en hij schrijft boeken...

Hiddie
20 januari 2007, 18:04
Slash is bv een gitaar god, James Hetfield, Tony Iommi, zijn gitaar goden. Brian May is een legendarische gitaar God, Jimmy Page ook.

En dan heb je ook goeie gitaristen: John Frusciante, Kirk Hammet.

En dan heb je leuke gitaristen als bv Dave Grohl

En dan de matige gitaristen: Steve Vai, Satriani enz, enz, enz.

Maar Steve Vai een Gitaar God.? Srry hoor, maar wat voor bullshit is dat... Hij is misschien goed maar zijn muziek is standaard, niks boeiend, gewoontjes, iets wat ik op de radio ofzo wel wil horen maar niet als ik zelf een plaat in mijn CD speler schuif. Hij is niet slecht. Maar ik vind hem alleen een leuke gitarist. Je moet niet alleen heel snel en goed kunnen spelen om te zeggen dat het een gitaar god is.

Zappa vind ik zelf wel wat interessanter. Veel betere gitarist IMO.

Das Schaap
20 januari 2007, 18:19
Kan je gitaargod eens defineren dan ? :hippie:

Realeigo
20 januari 2007, 18:35
If you play more then 3 chords in a song, your showing off
:rockon:

Tientekens

catmanx28
20 januari 2007, 19:18
Hier ..

http://www.gdnctr.com/middle_finger.jpghttp://www.gdnctr.com/middle_finger.jpg

Fuckin' popneukertjes
ik ga liever voor muziekanten die uniek en anders muziek maken.
grenzen verleggen ..diepgang ..echte passie voor muziek..
oncommerciële instelling..

Realeigo
20 januari 2007, 19:29
Hier ..

Fuckin' popneukertjes
ik ga liever voor muziekanten die uniek en anders muziek maken.
grenzen verleggen ..diepgang ..echte passie voor muziek..
oncommerciële instelling..

Bedoel je Vai met uniek en anders, niet commercieel?

Komop Vai is zo commercieel als de tering..

catmanx28
20 januari 2007, 19:37
Dat is ie nie ..

Realeigo
20 januari 2007, 19:55
Dude, die gast heeft zn eigen sig gitaar bij ibanez wat zeg ik meerdere zelfs..., een eigen kleding lijn, je kunt zn gitaar winnen op zn eigen website, neemt 4 dvd's op met die andere 2 so called gitaargoden.. enz enz

looks commercial to me..

bas bus
21 januari 2007, 14:29
ik heb alles gehoord wat iedere bekende gitarist ooit heeft opgenomen, en met alle respect moet ik bekennen mijzelf daar ver bovenuit te vinden steken.
Zo'n Vai bijvoorbeeld, met welk recht denkt deze man de filmpjes waarop hij staat te schutteren met zijn handvat gitaar van youtube af te halen? Nee, kijk dan naar mijn youtube films. Die zijn gewoon niet te vinden. En waarom? Omdat ik te snel speel. De film kan het niet aan. Zelfs de modernste digitale camera kan er niet meer van maken dan een huidkleurige schim, op de plaats waar beide handen zich zouden moeten bevinden. En dat terwijl ik geeneens oefen!
Nee, deze discussie gaat helemaal nergens over wanneer mijn naam niet genoemd wordt.

vulvasonic
21 januari 2007, 15:36
ik heb alles gehoord wat iedere bekende gitarist ooit heeft opgenomen, en met alle respect moet ik bekennen mijzelf daar ver bovenuit te vinden steken.
Zo'n Vai bijvoorbeeld, met welk recht denkt deze man de filmpjes waarop hij staat te schutteren met zijn handvat gitaar van youtube af te halen? Nee, kijk dan naar mijn youtube films. Die zijn gewoon niet te vinden. En waarom? Omdat ik te snel speel. De film kan het niet aan. Zelfs de modernste digitale camera kan er niet meer van maken dan een huidkleurige schim, op de plaats waar beide handen zich zouden moeten bevinden. En dat terwijl ik geeneens oefen!
Nee, deze discussie gaat helemaal nergens over wanneer mijn naam niet genoemd wordt.

Je hebt helemaal gelijk, Bas.
Maar je weet dat dat ook tegen je gebruikt wordt hè?
Sommige mensen kunnen zulk een snelheid nu eemaal niet waarderen. Ik denk dat het jalouzie is.

:seriousf:

hoofd
22 januari 2007, 17:11
Hou maar op, dit topic gaat dicht. Als er niet normaal gediscussieerd kan worden, wordt er niet gediscussieerd.