PDA

View Full Version : Nieuw pedaal: Zvex FuzzFactory



robzilla
29 juni 2005, 20:42
Vannochtend opgehaald in Den Haag bij fullorder. De FF was nog in een nette staat, en met een mooie prijs heb ik een nieuw speeltje 8-)

Erg, Erg leuk. Er zijn vrij wat verschillende geluiden uit te halen, en ik heb driekwart nog niet eens gehoord :D Ik vind vrij veel geluiden nog goed bruikbaar!

Ik ben er erg blij mee, het is echt een leuk speeltje en ik kan het goed gebruiken voor solo's met mijn band om ze er bovenuit te laten komen. Ik gebruik daar nu deze setting voor (voor de FF eigenaren):

volume: 10 oclock
gate: 3 oclock
comp: 9 oclock
drive: 5 oclock
stab: 5 oclock

http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/FF.jpg

Al met al ben ik er erg tevreden mee, het pedaal ziet er goed uit (Zowel van binnen als van buiten).

Ik heb nu ook wel zin in een Zvex Super Hard-on, maar dat misschien later
:)

fullorder
29 juni 2005, 21:00
ja die super hard on die verkoop ik niet hoor! anders hou ik niks over :cry:

ik ben blij dat je al aan het experimenteren bent geslagen. de standen die ik meestal gebruikte waren:

'gewone' mooie fuzz:
volume: 9 oclock
gate: 7 oclock
comp: 7 oclock
drive: 5 oclock
stab: 5 oclock

mooie fuzz met gate:
volume: 9 oclock
gate: 2 oclock
comp: 7 oclock
drive: 5 oclock
stab: 5 oclock

oscillatiefeest (en draaien maar aan de volumeknop van je gitaar):
volume: 9 oclock
gate: 7 oclock
comp: 9 oclock
drive: 3 oclock
stab: varierend

vooral die laatste is natuurlijk erg cool, zeker met een delay erachter :-D

fullorder
29 juni 2005, 21:02
oh enneee....voorzichtig met die volumeknop he? anders word je de band uitgekicked :)

robzilla
29 juni 2005, 21:07
ik zal ze eens proberen! :) thnx

laat maar weten als je de SHO verkoopt :razz: maak ook eens wat foto's van je spullen, ben erg benieuwd! :)

DREAMMACHINE
30 juni 2005, 00:02
...wat een mazzelpikkie zeg, ik wou dat ik eens een 2e hands zvex FF tegenkwam.... :razz: .....

...t zij je gegund !

t0n3h^
30 juni 2005, 00:04
Inderdaad...die zijn niet zo leuk als je naar de prijs kijkt. De zien er alleen al supervet uit :o

robzilla
30 juni 2005, 01:11
...wat een mazzelpikkie zeg, ik wou dat ik eens een 2e hands zvex FF tegenkwam.... :razz: .....

...t zij je gegund !

hehe, thnx man! :)

als ik hem ooit wegdoe (lijkt me sterk) dan ben jij de eerste die het hoort :)

Jerre
30 juni 2005, 01:17
Heb je zelf die super hard on al eens getest ?
Hoe meer je de crackle knop (de enigste knop) open draait, hoe meer gain, maar ook hoe meer volume ...
Een Super Duper 2 in 1 heeft een ingebouwde volumeknop, en 2 kanalen.
Je moet daar eens naar kijken.
De rest is puur hetzelfde als de super hard on.
Maw, het zijn er 2 in 1

fullorder
30 juni 2005, 01:23
Heb je zelf die super hard on al eens getest ?
Hoe meer je de crackle knop (de enigste knop) open draait, hoe meer gain, maar ook hoe meer volume ...
Een Super Duper 2 in 1 heeft een ingebouwde volumeknop, en 2 kanalen.
Je moet daar eens naar kijken.
De rest is puur hetzelfde als de super hard on.
Maw, het zijn er 2 in 1

ik heb ze beide :-D

super duper aan begin van de lijn. kanaal 1 staat altijd aan met een bescheiden gain. kanaal twee met de master gebruik ik als een overdrive (een hele vette!).
super hard on aan het eind van m'n lijn, als volumeboost indien nodig.

fullorder
30 juni 2005, 01:24
ik zal ze eens proberen! :) thnx

laat maar weten als je de SHO verkoopt :razz: maak ook eens wat foto's van je spullen, ben erg benieuwd! :)

ben op dit moment m'n huidige pedalboard aan het upgraden. zodra ie klaar is komen er foto's!

robzilla
30 juni 2005, 01:45
Heb je zelf die super hard on al eens getest ?
Hoe meer je de crackle knop (de enigste knop) open draait, hoe meer gain, maar ook hoe meer volume ...
Een Super Duper 2 in 1 heeft een ingebouwde volumeknop, en 2 kanalen.
Je moet daar eens naar kijken.
De rest is puur hetzelfde als de super hard on.
Maw, het zijn er 2 in 1

ik heb ze beide :-D

super duper aan begin van de lijn. kanaal 1 staat altijd aan met een bescheiden gain. kanaal twee met de master gebruik ik als een overdrive (een hele vette!).
super hard on aan het eind van m'n lijn, als volumeboost indien nodig.

toch jammer dat ik niet bij jou thuis ff kon afspreken, had al die zvex pedalen wel eens willen horen :D

de seektrem en de oohwah II lijken me ook geweldig trouwens, dat wordt sparen :lol:

fullorder
30 juni 2005, 02:13
toch jammer dat ik niet bij jou thuis ff kon afspreken, had al die zvex pedalen wel eens willen horen :D

de seektrem en de oohwah II lijken me ook geweldig trouwens, dat wordt sparen :lol:

bij mij thuis heb ik echter geen mooie buizenbak staan. deze pedalen komen vooral tot hun recht als ze voor een goede versterker staan. voor mijn oude bassman werken ze tenminste heel erg goed.

gvink
30 juni 2005, 13:03
Vannochtend opgehaald in Den Haag bij fullorder. De FF was nog in een nette staat, en met een mooie prijs heb ik een nieuw speeltje 8-)

Erg, Erg leuk. Er zijn vrij wat verschillende geluiden uit te halen, en ik heb driekwart nog niet eens gehoord :D Ik vind vrij veel geluiden nog goed bruikbaar!

Ik ben er erg blij mee, het is echt een leuk speeltje en ik kan het goed gebruiken voor solo's met mijn band om ze er bovenuit te laten komen. Ik gebruik daar nu deze setting voor (voor de FF eigenaren):

volume: 10 oclock
gate: 3 oclock
comp: 9 oclock
drive: 5 oclock
stab: 5 oclock

http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/FF.jpg

Al met al ben ik er erg tevreden mee, het pedaal ziet er goed uit (Zowel van binnen als van buiten).

Ik heb nu ook wel zin in een Zvex Super Hard-on, maar dat misschien later
:)

Is 't je toch ng gelukt.. :-D

8-)

Dweezman
30 juni 2005, 14:08
volume: 10 oclock
gate: 3 oclock
comp: 9 oclock
drive: 5 oclock
stab: 5 oclock



Zo heb ik 'm ook. Misschien de beginnersstand? :wink:

En wat het volume betreft: kan ie echt alleen maar te hard? Bij mij wel...

robzilla
30 juni 2005, 14:10
volume: 10 oclock
gate: 3 oclock
comp: 9 oclock
drive: 5 oclock
stab: 5 oclock



Zo heb ik 'm ook. Misschien de beginnersstand? :wink:

En wat het volume betreft: kan ie echt alleen maar te hard? Bij mij wel...

als je het volume op 8 oclock zet valt het toch wel mee? Deze stand is wel fijn, maar klinkt nog wel een beetje dicht. Door de gate wat terug te draaien krijg je een wat meer open geluid.. :)

ik moet echt nog een weekje ermee experimenteren hoor :lol:

Dweezman
30 juni 2005, 14:18
Volume op 8, idd. Hoger kan ie echt niet.....

Heb de Factory ook als eerste in je keten?

BramVersteeg
30 juni 2005, 14:31
Gefeliciteerd ermee! Ik heb de probe en het zijn erg fijne pedalen.

Ritch
30 juni 2005, 15:38
Gefeliciteerd! Kun je eens wat soundclips maken? Ik ben ZEER benieuwd :) En wat kost zoéén? (nieuw, 2e hands)

DREAMMACHINE
30 juni 2005, 16:12
....laten we het over de prijs maar niet hebben....aub.... :-D

robzilla
30 juni 2005, 16:16
Gefeliciteerd! Kun je eens wat soundclips maken? Ik ben ZEER benieuwd :) En wat kost zoéén? (nieuw, 2e hands)

Vexter nieuwprijs 180
Handpainted nieuwprijs 230

2e hands prijzen verschillen.. :lol:

Voor soundsamples moet je maar even zoeken op zvex site en verschillende forums, is genoeg te vinden!

:)