PDA

View Full Version : Dan maar een nieuwe topic aanmaken



MaBeCo
29 juni 2005, 20:12
Had onderstaande reactie geplaatst als vraag in mijn vorige topic maar daar is niet op gereageerd, daarom maar zo.
Na al jullie info is het me inderdaad wel duidelijk geworden dat een pedalboard wel handig zou zijn... dat wordt een mooi project voor de komende weken. Ik snap inmiddels bijna alles, alleen 1 vraag blijft bestaan. Sommige pedalen staan in de loop en sommige pedalen staan tussen de gitaar en mijn Koch. Ik neem aan dat alle pedalen in 1 pedalboard komen te staan en dat het dan 2 aparte circuits worden met de patchkabeltjes. 1 circuit met verbindingen tussen de pedalen die in de loop staan en 1 circuit met verbindingen tussen de pedalen die tussen de gitaar en de versterker staan. Dan met 2 kabels de "looppedalen" naar de achteringang van de versterker brengen, en de andere pedalen tussen gitaar en normale versterker gitaarinput zetten. Klopt dit of hebben jullie betere oplossingen?

fullorder
29 juni 2005, 20:53
zo deed ik het vroeger ook toen ik nog een moderne buizenbak had met send&return erop. volgens mij ontkom je niet aan die extra kabels naar je versterker, maar zo'n probleem is dat toch niet?
enige andere oplossing is al je pedaaltjes in een rack bouwen met een midi-interface ertussen en dan een midi-controller bij je voeten. is alleen wel erg duur allemaal en ik vraag me af of het zoveel handiger is.

MaBeCo
29 juni 2005, 23:38
volgens mij is het inderdaad de enige methode, misschien helpt iemand me nog, anders moet ik 'm maar zo gaan bouwen.

Mitch
29 juni 2005, 23:57
Of twee kleinere boards, één die je in de loop hangt en één die je vóór de pre amp zet. Is qua kabels niet handiger, maar het laat je iets flexibeler qua opbouw van de inhoud van je boards.
M.a.w.: je hoeft niet zo veel te verbouwen als je eens een ander pedaal koopt :)

DREAMMACHINE
29 juni 2005, 23:58
...idd is beste oplossing en goedkoopst imo ( 4 kabels dus), zorg wel dat je even lange kabels hebt ongeveer en er eventueel een 'snake' van maakt, dus gewoon 1 grote kabel door ze in een soort hoes of omhulsel te doen!...voorkomt veel spaghetti! ( volgens mij levert conrad ook datsoort dingen, ze hebben iig de duo-tec fabrieksklittenband die je zoiezo nodig hebt!...superspul: klikken als lego en muurvast zitten!)
...en over die pedalcase, ik vondt dit wel iets heel moois: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=8343

best groot en supergoedkoop, het is wel ff meten of alles er in past iig!

t0n3h^
30 juni 2005, 00:10
Ik wil ook zo'n koffer gaan halen. Ik heb nu een houten plaat. Ik heb die vox van jouw rutger ;)... en nog wat spul en george l bekabeling. Geniaal spul, maar het is nog een spagettihoop in mn board. Ik wil het verhelpen op die manier. Ik heb gewoon een Lehle als schakelpunt. Ook handig, onverwoestbaar da ding, maar wel prijzig...

DREAMMACHINE
30 juni 2005, 00:57
..treat 'm right he, die vox!...verdient ie!...