PDA

View Full Version : EMG ZW setje in een Ibanez JEM7- HELP



Adidas
29 juni 2005, 18:00
Hoi!

Ik heb zojuist een emg 81/85 setje in een ibanez jem7bsb gebouwd. Nou ben ik alles aan het doormeten voordat ik alles vastzet en snaren erop doe en blijkt het volgende:

Als ik de elementen NIET aansluit, dan werkt de switch perfect, dat wil zeggen:

1. neck
2. neck
3. neck + bridge
4. bridge
5. bridge

(die 5 way heb ik laten zitten dus, voor een SA later).

Als ik alles doormeet klopt het.

MAAR, sluit ik de EMGs aan (zonder batterij, alleen de stekkertjes aan de elementen doen), en ik schakel naar 1. neck, dan meet ik rond de 50Kohm weerstand tussen de beide elementen, in plaats van oneindige weerstand......maw op de een of andere manier is er een verbinding tussen de 2. Ik meet dat door beide centerwires van de elementen (op t stekkertje) te gebruiken.
Als ik een schroeverdraaier beweeg of beide elementen, kan ik ze beide horen (de 1 veel zachter dan de ander) terwijl er maar 1 element is geselecteerd....

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Een diagram van mijn huidige wiring:

http://www.trisomy.nl/emg/wiring.gif

Met batterij (met of zonder jack) heb ik nog steeds een verschil van rond de 40 a 50 kohm tussen de beide elementen, terwijl er maar eentje is geselecteerd.....

Als ik nu een schroeverdraaier haal over beide elementen hoor ik de ene zacht en de (eigenlijk geselecteerde) andere hard.
Ter verduidelijking: met een zware distortionpatch krijg ik met de ene een scheurend volledige gedistorted geluid (met de schroevendraaier). Bij de ander is het alleen hoorbaar dat ik eroverheen kras, zonder enige vorm van distortion. Het lijkt erop dat het een groot verschil is (50kohm is veel ook toch?).

Er moet een foutje zitten in mijn wiring......Het rare is gewoon dat zonder het aansluiten van die elementen, de switch gewoon prima werkt :S.

Kan iemand mij helpen?

Bedankt!

Michiel

JoostBaksteen
29 juni 2005, 18:38
Hoi!
Een diagram van mijn huidige wiring:

Er moet een foutje zitten in mijn wiring......


Ik weet niet wat je fout doet, maar ik neem aan dat je je wiring gecontroleerd hebt met je schema, en dat er dus een fout in je schema zit.

Op de site van Seymour Duncan staan een he-le-boel verschillende wiring diagrammen. Ik zou daar even kijken naar verschillen: http://www.seymourduncan.com/website/support/schematics.shtml / http://www.seymourduncan.com/website/support/schematics/2hum_vol_tone_5way-w-split.html

Adidas
30 juni 2005, 09:39
Hey!

Bedankt voor de wirings!

Als ik 1 pickup heb aangesloten wordt het geluid nog steeds doorgegeven van de niet aangesloten pickup. Maw: die pups zijn supergevoelig en de geselecteerde pikte dus geluid op van de niet-geselecteerde ;).

Alles was/is goed, dus inbouwen maar :)


thnx,

Michiel

jeroen rommens
30 juni 2005, 09:43
Zit er in elke gitaar zo een 9V batterij?

Adidas
30 juni 2005, 10:03
Hey Jeroen,

Ik begrijp de achtergrond van je vraag niet helemaal denk ik, maar: nee in een gitaar zit nooit standaard een 9V. Die moet je inbouwen als je active elementen zoals deze EMGs wil gebruiken. Het vervelende in t geval van de JEM is dat je die alleen kwijt kunt onder de pickguard. Dus als je em moet vervangen (eens in t half tot heel jaar) dan moeten ook al je snaren eraf.

grtz,

Michiel