PDA

View Full Version : fender riem en mijn ibanez



biels
29 juni 2005, 13:42
Vanmiddag was ik aan het gitaarspelen met een fender riem. De riem liet 'los' aan de rechterkant waardoor mn ibanez naar beneden viel. Het lijkt erop dat de kop van mijn snoertje de val heeft opgevangen (het snoertje is nu dus kapot) maar ik ben hier toch wel van geschrokken. De input doet het nog goed maar je kan het lijkt alsof het snoertje er niet helemaal inpast. Hij steekt er ongeveer 2/3mm te ver uit.

Nu mijn vraag: is er iets wat jullie doen om de riem te 'locken'? (Ik bedoel dan geen straplocks want die passen er niet op hoewel ik die misschien er nog wel opzet.) En hebben jullie ook last van dit probleem?
Bvd
Niels

Ritch
29 juni 2005, 13:45
http://www.rollingbar.de/deko/01/grolsch.300x225.jpg

*zucht* de rode nopjes om de strapschroeven doen, voila.

t0n3h^
29 juni 2005, 13:46
1. Ga naar de supermarkt
2. Koop 2 bierflesjes GROLSCH Beugel
3. Zuip de bierflesjes leeg met dit lekkere weer(eventueel eerst koelen)
4. Je haalt de "rode" dopjes van de kop van de beugel af. (het witte gedeelte)
5. Je doet je riem vast hangen aan je gitaar.
6. Je propt dat rode ronde stiekje over je riem.
7. Gefeliciteerd nu heb je een kleinere kans dat je riem los schiet.

Voor eventuele onduidelijkheden zou ik het graag horen.

Gr Toni

t0n3h^
29 juni 2005, 13:47
Sjit..die tafel wil ik ook...

OT: Iedereen gebruikt die dingen. Je hebt bier en iets voor je gitaar.... geniaal toch?? :-D

biels
29 juni 2005, 13:48
he das nog best een goed idee bedankt!

ArpeggioKing
29 juni 2005, 13:48
een woord: Straplocks.

de wachter
29 juni 2005, 13:52
Ik zou als Belgische bierfiefhebber Grolsch vervangen door lekker bier, voor de rest is het een goed idee.

t0n3h^
29 juni 2005, 13:53
Grolsch beugel is lekker... gewoon uit het flesje niet.. ik weet ook niet hoe da komt...

Bobbel
29 juni 2005, 14:20
Gewoon een Beertender met Brand bier... en die stiekjes vervangen voor straplocks... :wink:

Kim Wilson
29 juni 2005, 14:27
*zucht*

Draait het hier nou ook al op zuipen uit :( ?











Keep up the good work! http://smile.smilies.nl/350.gif

:-D

Michael AE
29 juni 2005, 14:27
Brand bier? Gad-ver-damme.

AART
29 juni 2005, 14:32
http://www.rollingbar.de/deko/01/grolsch.300x225.jpg

*zucht* de rode nopjes om de strapschroeven doen, voila.

Idd, werkt zelfs beter dan straplocks, met straplocks schoten ze bij mij nog wel eens los.hiermee nooit gebeurd.

Jeanken
29 juni 2005, 15:08
Hij zegt net dat straplocks niet passen. Ik heb een band gekocht in sterk leder en er hangen twee metalen plakjes op, ik heb geen foto maar ik zal een poging doen het ietwat begrijpbaar te beschrijven. In die plakjes zit een gaatje dat groot genoeg is om over de top te gaan en dat gaatje mond uit in een sleufje dat niet groot genoeg is om over de top te gaan. Het plakje hangt aan een 'elastiek' die ervoor zorgt dat het plakje zo wordt getrokken dat het gaatje niet over de top kan en doordat er een plakje over de opening van je band geschoven zit kan die niet meer lossen.
Ik zal toch maar een foto zoeken want ik begrijp zelf al niet meer wat ik schreef..
Edit: Dit is hem dus: http://www.woodbrass.com/product_info.php?products_id=15315&af=35

Kim Wilson
29 juni 2005, 15:24
Met straplocks moet je ook die gevalletjes aan je gitaar vervangen. En die passen echt op elke gitaar hoor! Ik denk trouwens ook dat het nog wel een flinke bak centen scheelt met die strap van Jeanken (€45,=, pfff :( ) Wel een gave strap, overigens :wink: .

Squier4ever
29 juni 2005, 16:41
Brand bier? Gad-ver-damme.

Gore Hollander :-D :-D :-D
Brand is de shit man Grolsj is egt niet te zuipen net as Heineken a.k.a. Paardenpis

FruscianteFan
29 juni 2005, 16:54
Niet zeuren, Grolsch is lekker. Belgisch en Duits bier zijn vaak ook lekker, maar Hertog Jan blijft toch het lekkerst :P

jorrit
29 juni 2005, 17:49
was het niet zo dat de nieuwe beugelrubbertjes niet paste? iets dat de afmetingen veranderd waren?

FruscianteFan
29 juni 2005, 18:18
Ik heb wel een paar afwijkende gevonden, maar ik heb ze toch alleen maar nodig voor mijn Jackson (met grotere strapknoppen). M'n stratje heeft professionele Schaller straplocks :razz:

vulvasonic
29 juni 2005, 18:54
was het niet zo dat de nieuwe beugelrubbertjes niet paste? iets dat de afmetingen veranderd waren?

Klopt. Ze passen niet meer zo lekker.
Ik heb er een klacht over ingediend bij Grolsch. Ik heb ze gevraagd of ze wel weten wat ze heel gitaarminnend Nederland aan doen door de rubbertjes te veranderen.

Ze hebben hun excuses aangeboden. Ze konden er evenwel niets meer aan doen. :D

Nickname
29 juni 2005, 19:12
Ook eens gehad.. gelukkig had ik em links goed vast, alleen zwaaide ie zo tegen mn knie aan. Dat was iets minder leuk :-? nieuwe strap gekocht en sindsdien geen last meer. :)

zjanke
29 juni 2005, 21:50
Dunlop lok straps. Kosten ongeveer 1 euro bij stringbusters.com en die zitten dus echt goed.
De rubbers van Grolsch zijn ook niet meer wat ze geweest zijn en Brand is allang Hinniken.






































Maar wij hebben Dommelsch :D




Zo, Nu eerst een Bavaria :-D

Bobbel
29 juni 2005, 23:07
Met straplocks moet je ook die gevalletjes aan je gitaar vervangen. En die passen echt op elke gitaar hoor! Ik denk trouwens ook dat het nog wel een flinke bak centen scheelt met die strap van Jeanken (€45,=, pfff :( ) Wel een gave strap, overigens :wink: .

zat bij mij standaard op de strat...

Lenweë Míriel
29 juni 2005, 23:13
veiligheidsspeld werkt ook
neem een veiligheid spel die er dicht net niet over heen past en maak heb dan open.
sluit hem dan weer als hij op je juiste plek zit
dit blijf bij mij goed zitten.
die beugelsrubber kwam steeds los omdat die te oud was.
dit blijft beter zitten.

Orpheo
29 juni 2005, 23:42
of doen wat ik deed met mn LP : ringen erin jassen, en je strap aan karabijnhaken hangen.....



voila, hier zie je t :)

http://community.webshots.com/photo/382182521/382183400decuho

Bobbel
30 juni 2005, 07:08
ik zie het niet :cry:

Jeanken
30 juni 2005, 11:16
Met straplocks moet je ook die gevalletjes aan je gitaar vervangen. En die passen echt op elke gitaar hoor! Ik denk trouwens ook dat het nog wel een flinke bak centen scheelt met die strap van Jeanken (€45,=, pfff :( ) Wel een gave strap, overigens :wink: .

Dat is misschien makkelijk als op weinig verschillende gitaren speelt, ik heb slechts enkele vaste gitaren en de rest is verkopen en nieuw spul binnenhalen, dan is zo'n riem wel perfect. Als je veel gitaren hebt moet je ook zoveel straplocks kopen dat het al gauw zo'n riem waard is, ik heb er zeker geen 45EUR aan gegeven, wel vrij veel maar het is een echte lederen en die kosten sowieso al vrij veel.
Ik heb hem gewoon gekregen van mijn baas, we passeerden tijdens het werk een gitaarwinkeltje dat geen van beiden kende en hij zei dat we even gingen kijken, ik had geen geld bij me maar moest vrij dringend een nieuwe riem hebben, toen ik dit stukje zag hangen tracteerde hij me op een extraatje :D

Orpheo
30 juni 2005, 12:42
>bobbel:

mn post is aangepast.nu moet t wel lukken :)

dejohan
30 juni 2005, 13:33
Ik zie ook regelmatig muzikanten op foto die hun riem net boven het gaatje omzwachteld hebben met tape. Is dit ook om het vallen te voorkomen, of heeft dat een ander doel?

biels
30 juni 2005, 13:48
jah dat vraag ik me ook wel eens af: wat voor nut heeft het nou als je de bovenste cutaway volrolt met tape?

Anders Destium
30 juni 2005, 14:15
of doen wat ik deed met mn LP : ringen erin jassen, en je strap aan karabijnhaken hangen.....



voila, hier zie je t :)

http://community.webshots.com/photo/382182521/382183400decuho

Ben/was je niet bang dat die karabiners je lak mollen?



>Dejohan
Kan die reden hebben, ik persoonlijk heb het plastic van mijn straps met tape behandeld om de lak op mijn gitaren te beschermen. In het verleden heb ik een strap gehad die de lak van een gitaar beschadigde (goedkope strap, goedkope gitaar), vandaar. Niet dat ik problemen verwacht als ik het niet doe, maar voor het gevoel.

Philippe
30 juni 2005, 15:03
Tsk tsk, amateurs..






































Hoegaarden witbier :-D

Orpheo
30 juni 2005, 16:43
@anders:

neuh, niet heel erg......die lak is echt bikkelhard.....

wat die gozer van die mn LP eerst was, met de achterkant gedaan heeft, god mag t weten....de achterkant is nl half kaal....

maar waar die karabijnhaken zitten, ja, wel een krasje....maar geen lege/kale plekken.
daarnaast moet ik wel HEEEEL rare dingen doen als die karabijnhaken tegen mn LP aan willen zwengelen....ze zitten aan die haken immers...

Franc
30 juni 2005, 16:49
@anders:

neuh, niet heel erg......die lak is echt bikkelhard.....

wat die gozer van die mn LP eerst was, met de achterkant gedaan heeft, god mag t weten....de achterkant is nl half kaal....

maar waar die karabijnhaken zitten, ja, wel een krasje....maar geen lege/kale plekken.
daarnaast moet ik wel HEEEEL rare dingen doen als die karabijnhaken tegen mn LP aan willen zwengelen....ze zitten aan die haken immers...

Erg mooi :)

Maak eens een foto van die achterkant? :D

deedee
30 juni 2005, 17:03
Sjit..die tafel wil ik ook...

OT: Iedereen gebruikt die dingen. Je hebt bier en iets voor je gitaar.... geniaal toch?? :-D

das een lamp......

en ik heb hem!!! :-D :-D :-D

Orpheo
30 juni 2005, 21:01
@anders:

neuh, niet heel erg......die lak is echt bikkelhard.....

wat die gozer van die mn LP eerst was, met de achterkant gedaan heeft, god mag t weten....de achterkant is nl half kaal....

maar waar die karabijnhaken zitten, ja, wel een krasje....maar geen lege/kale plekken.
daarnaast moet ik wel HEEEEL rare dingen doen als die karabijnhaken tegen mn LP aan willen zwengelen....ze zitten aan die haken immers...

Erg mooi :)

Maak eens een foto van die achterkant? :D

staat op mn webshots site zelf....
http://community.webshots.com/user/guitarorpheo

samen met nog een foto van mn gretsch :)

Kim Wilson
1 juli 2005, 08:05
Sjit..die tafel wil ik ook...

OT: Iedereen gebruikt die dingen. Je hebt bier en iets voor je gitaar.... geniaal toch?? :-D

das een lamp......

en ik heb hem!!! :-D :-D :-D

Nee, dat is een tafel. Die zijn er namelijk ook. En ik heb ze allebei :-D :-D