PDA

View Full Version : Wireless???



Chiel
29 juni 2005, 12:27
Ik heb reeds lage tijd een Sennheiser EW172 gebruikt, maar vanwege de extreem irritante tonesuck die ik ondervond naarmate mijn rackapparatuur beter werd, heb ik hem toch maar de deur uitgedaan. Ik ben nou niet bepaald een muggesifter, maar het verschil met-/zonder kabel was dermate erg dat ik toch maar weer met kabel ben gaan spelen. Ik begin nu echter wel de vrijheid een beetje te missen en vraag mezelf af of ondertussen de wireless equipement niet veel beter is geworden. Is er op dit moment een wireless systeem leverbaar dat niet of nauwelijks je geluid aantast?

Ik heb zelf de volgende systemen gevonden maar weet dus niet hoe zij zich klankmatig verhouden tot mijn oude Sennheiser EW172.
- Beyer Opus 500 UHF
- Shure SLX14/93
- Sennheiser G2

Iemand ervaringen? Suggesties? Ideeën?

Raffel
29 juni 2005, 13:02
ik dacht dat de EW172 de meest tonesuck-vrije budget wireless set was? :???:

El Bastardo
29 juni 2005, 14:13
Persoonlijk vind ik de mipro systemen erg goed.
Je moet dan echt goed gaan luisteren wil je nog verschil horen tussen kabel en wireless.

Chiel
29 juni 2005, 14:32
Klinkt goed. Welk model heb jij in je rack?

El Bastardo
29 juni 2005, 15:54
ik heb de act 707s receiver en de act 707tm beltpack.
Ze kostten me destijds iets van 950 euro bij elkaar.

Chiel
29 juni 2005, 15:57
Da's niet goedkoop, maar als het goedkoper kan en het vreet aan je tone dan heb je er natuurlijk ook niets aan! Speel live uitsluitend met EMG's dus da's al een voordeel. Interessant dus. Ga eens ff googlen. Thanks!

Jimi Hendrix
29 juni 2005, 20:35
Da's niet goedkoop, maar als het goedkoper kan en het vreet aan je tone dan heb je er natuurlijk ook niets aan! Speel live uitsluitend met EMG's dus da's al een voordeel. Interessant dus. Ga eens ff googlen. Thanks!

Als je toch met EMG's speelt, maakt kabellengte ook weinig uit,
je zou dus ook een kabel van 20 meter kunnen overwegen.....

(en dan ala zakk wylde een roadie achter je aan laten lopen om het snoer uit de krul te halen :-D )

trouwens, je gebruikt toch ook een buffer..
doet 'ie wel wat? emg output is toch al laagohmig?

Chiel
29 juni 2005, 22:46
Die doet zeker wel wat, maar zodra het signaal wireless getransporteerd wordt mis ik heel veel dynamiek en laag/mid in m'n geluid. En dan heb ik het vnl. over de EMG's. Met de Suhr's is al helemaal huilen met de pet op :cry: .

Jimi Hendrix
29 juni 2005, 23:16
Ik heb trouwens ook zo'n sennheiser EW.
Irritanter vond ik vooral dat de batterij continue opraakte en dat het snoertje van een belachelijke kwaliteit is/was.
En iets met de gainstaging is niet 100%, vond het lastig/onmogelijk om hem op unity te krijgen zonder de zender te oversturen.

Tonesuck heb ik nooit echt op gelet, omdat ik de boel gebruikte met coverbandje, waarbij ik sowieso al m'n tweede keus gear (MM luke I/boogie mkIV :roll: (ieder z'n smaak)) gebruikte. Viel me iig niet tegen, laat ik het daar op houden. Anyway, back on topic.

Jimi Hendrix
29 juni 2005, 23:19
Die doet zeker wel wat, maar zodra het signaal wireless getransporteerd wordt mis ik heel veel dynamiek en laag/mid in m'n geluid. En dan heb ik het vnl. over de EMG's. Met de Suhr's is al helemaal huilen met de pet op :cry: .

Bedoelde het niet alsof je buffer kaduuk zou zijn, meer over evt voordelen (gebruik er zelf geen en ben gelukkig, edoch enige interesse in het fenomeen buffer is ook mij niet vreemd).

Chiel
30 juni 2005, 00:35
Als je nu tevreden ben met je geluid moet je helemaal niet aan een buffer denken joh! Ik merkte zelf dat ik de dynamiek een beetje begon te missen toen ik eenmaal alles in het rack had gebouwd :-? . Eerst alles met George.L uitgerust en toen klonk alles al wat 'harder', maar nog steeds dat dynamiek probleem. Toen ik eenmaal de Masotti MXM geïnstalleerd had merkte ik ineens dat ik weer die lekkere 'foemp' en punch terug had! Maar goed, ik heb dan ook in totaal 10m George.L bekabeling in mijn rack zitten, 4m in mijn pedalboard en nog eens een 8m lange multi tussen pedalboard en rack.

kokeleko
30 juni 2005, 08:24
Vroeger had je van die krulsnoeren, die rollen van zelf weer terug.
Goed compromis dacht ik :D

bollocks37
3 juli 2005, 12:56
Ik speel zelf ook met de EW172.
Het enige nadeel wat ik heb ondervonden was dat ik 'gain' verlies in vergelijk met gebruik van een goed snoer. Gewoon signaal verlies dus.
Het is alleen storend omdat ik sowieso al wat meer power uit mijn versteker zou willen hebben. Als dit niet het geval was geweest zou ik niks van signaal verlies gemerkt hebben.

Wat ik wel heb gemerkt is dat het ontzettend veel uitmaakt welke batterij je erin stopt.
Een Duracel klinkt volkomen RUK! Goedkopere batterijen zoals het huismerk van de Praxis lijken nog het best te werken.
neem niet de goedkoopste (chinese) batterijen want als je die in de unit laat zitten na de soundcheck zijn ze leeg voor je moet spelen (twee keer meegemaakt) zelfs als het ding uitstaat(!?).

Verder moet je je realiseren dat een apparaat als dit bedoelt is voor live gebruik. Je kunt dus wel superkritisch zijn op ' tonesuck' , maar in werkelijkheid is dit verschil verwaarloosbaar op het podium. De schade die de geluidsman steevast aanbrengt aan je geluid is oneindig veel groter. Speel je alleen op je zolder met gespitste oren dan kun je beter een goed snoer gebruiken.

Kwa constructie is hij onverwoestbaar, zorg alleen dat de antenne goed is aangedraaid in de zender :-).

Chiel
4 juli 2005, 00:13
Ik begrijp je volkomen. Ik vond het echter mega irritant dat ik een klote geluid had op mijn Inears. Als ik met kabel speel dan heb ik precies het geluid wat ik wil hebben. Als de EW172 ertussen zit dan mis ik allemaal 'happen' uit het frequentie spectra en dat klinkt gewoon nergens na.

Ik heb altijd standaard de Duracell Procels gebruikt. Alle andere batterijen hielden het net een halve gig uit :-? . De procells vaak een heel weekend en dat scheelt aanzienlijk in kosten en irritaties :wink: .

Maar goed. Voorlopig maar lekker met een Planet Wave ertussen. Wel tussen de pauzes ff het snoer 'ontkrullen' maar dat is niet zo erg. 'Moet' nu ff wat cash opsparen voor een toekomstige nieuwe aankoop (axe :wink: ).

MSNL
5 juli 2005, 10:29
Goede kabel lijkt mij altijd beter dan een draadloos systeem. Alleen op het podium is draadloos veel handiger. Heb zelf al jaren een Sennheiser EW draadloossysteem. Type weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar het is de simpelste versie (met vier frequenties) en de oude versie. Ik heb van een bassist gehoord dat de oudere versie beter is dan de nieuwe (minder compressie), maar heb dit zelf niet getest. Ik ben er heel tevreden over.

Wat batterijen betreft. Ik gebruik sinds kort batterijen van de Aldi. Kosten slechts 1 euro en gaan in mijn systeem evenlang mee als een duracel van 4 euro.

LordRiffenstein
5 juli 2005, 11:04
Wat batterijen betreft. Ik gebruik sinds kort batterijen van de Aldi. Kosten slechts 1 euro en gaan in mijn systeem evenlang mee als een duracel van 4 euro.

Ha, toevallig. Heb ook die Sennheiser EW172 en merk wel wat verlies in het laag (draai ik er lekker weer bij) maar verder niets en heb ook gemerkt dat Duracells niet de beste zijn. Heb laatst wat batterijen gekocht in de Lidl, 2 stuks voor minder dan 1 Duracell en die klonken anders en gingen even lang mee als duras.

Nocki
11 augustus 2005, 21:53
Klopt. ik gebruik zelf ook batterijen van aldi en lidl en die werken lang en goed. laatst op tv de batterij test van de consumenten bond (niet dat die nou zo goed testen en weten waar ze het over hebben) gezien en daar kwamen ze ook goed uit de test.

ik gebruik een samson wireless UHF series one. en ben erg tevreden.

deze heb ik trouwens dubbel dus ls iemand interesse heeft... hij is te koop voor 200 euro. helemaal nieuw. ik heb helaas de doos weggegooid.

AART
19 augustus 2005, 12:53
om de discussie weer op te laaien:

Fame(huismerk musicstore keulen) heeft een UHF, True diversity, zender + ontvanger met 99 frequenties ofzo voor 222 euro, zou dat wat kunnen zijn?