PDA

View Full Version : Hoe haal ik meer vermogen uit mijn versterker?



gecko84
29 juni 2005, 09:40
Hallo allemaal.
Ik heb een Marshall 60W bascombo. Met het geluid ben ik meer dan te vreden, alleen voor op het podium is hij niet zo krachtig (ik wil meer richting 200W-350W).
Heeft iemand een suggestie hoe ik meer "power" kan krijgen zonder dat het geluid veranderd?

Ik zat zelf te denken aan een eindversterker oid, maar ik heb geen ervaring met deze dingen en weet ook niet of ik dan nog wel de speaker (Celestion 4 Ohm) uit mijn combo kan gebruiken...

harrie-beton
29 juni 2005, 10:01
"eh je geluid veranderd natuurlijk - iedere versterker is anders, maar in grote lijnen is bas een bas"

Probeer op de combo een extra speaker (wel even op OHM letten).
Het kan wel iets harder klinken dan.

Eigenlijk is 60 watt te weinig voor bas, minstens 100 en het liefst 250.
Het klinkt het mooist als je 4 keer 10 of 4 keer 12 inch speakers gebruikt.
Of 2 van 15 inch.

hb

Lord Abortion
29 juni 2005, 10:08
Als je een Line-Out hebt kan je eventueel een tweede poweramp erop aansluiten.

skabouter
29 juni 2005, 11:12
"eh je geluid veranderd natuurlijk - iedere versterker is anders, maar in grote lijnen is bas een bas"

Probeer op de combo een extra speaker (wel even op OHM letten).
Het kan wel iets harder klinken dan.

Eigenlijk is 60 watt te weinig voor bas, minstens 100 en het liefst 250.
Het klinkt het mooist als je 4 keer 10 of 4 keer 12 inch speakers gebruikt.
Of 2 van 15 inch.

hb

voor podium zou ik richting de 300+ watt denken. extra cabinet helpt idd wel, nie zozeer qua volume, maar vooral qua spreiding, meer druk op je geluid.