PDA

View Full Version : eminence tonkers in 4 x 12



pol
29 juni 2005, 08:39
Zo, ik heb net 4 eminence tonkers (150 watt het stuk ! )besteld voor in mijn zelfbouw 4 x 12 cab, gebouwd zoals een diezel cab, maar ietsje groter (binnenmaten 76 x 76 x 35)
Iemand ervaring met deze speakers ?

nicoverduin
29 juni 2005, 09:07
Zo, ik heb net 4 eminence tonkers (150 watt het stuk ! )besteld voor in mijn zelfbouw 4 x 12 cab, gebouwd zoals een diezel cab, maar ietsje groter (binnenmaten 76 x 76 x 35)
Iemand ervaring met deze speakers ?Had je niet beter de vraag eerst kunnen stellen en dan bestellen? :-D :-D :-D

pol
29 juni 2005, 09:17
Ik neem graag risico's :-D

Ik ben wat op de beschrijving en al die commentaren op thegearpage afgegaan, vroeg me gewoon af of iemand hier die speakers al es getest had en wat de meningen zijn.
Ik zocht een luide, cleane speaker met een stevige bas en niet al te snerpend hoog, hopelijk was een goeie gok :-D

Uitgebreid verslag volgt later nog .

bert k
29 juni 2005, 10:05
Dat wordt dus een 600 watt box.... :o

pol
29 juni 2005, 10:20
Yups, ik ben niet zo zot van speakervervorming, vandaar.
de prijs valt in ieder geval goed mee : 208 euro inclusief verzending.

Frits van Mourik
29 juni 2005, 10:34
Da's inderdaad niet duur... waar heb je ze vandaan?

pol
29 juni 2005, 10:42
van Thomann in Duitsland: www.thomann.de

Frits van Mourik
29 juni 2005, 15:09
Aha! tnx!

H.Manback
29 juni 2005, 17:56
Zeg het maar als ik het fout heb, maar de belastbaarheid van een speaker hoeft toch in principe niks te zeggen over de speaker vervorming? Hij kan in principe toch gewoon vervormen alleen gaat ie bij 150 W in dit geval gewoon kapot?

Wormaap
29 juni 2005, 18:11
'T zou natuurlijk nogal een slechte speaker zijn als'ie al gaat vervormen voordat je richting zijn maximale belastbaarheid gaat. Je hebt natuurlijk altijd 'vervorming' van de frequentiekarakteristiek van de speaker zelf, maar da's niet meer dan normaal.

H.Manback
29 juni 2005, 18:50
Oh ok, de vervorming die bedoeld werd was de niet gewenste soort. Weer wat geleerd.

pol
29 juni 2005, 19:39
ja, ik heb een bogner cab met vintage 30's en die speakers vind ik dus te weinig definitie hebben.
T'is geen slechte cab ,daar niet van, maar die Vintage 30's zijn me toch iets te compressed en te smerig.

pol
5 juli 2005, 18:18
verdomme, alles in mekaar gestoken dit weekend, hoge verwachtingen, en het geluid treks op niks :( , helemaal niet vol in de mids, en qua laag viel het ook tegen.

Misschien had ik mij toch beter aan de vaste maten gehouden, of zijn die speakers toch niet wat ik zoek .

het is toch niet zo simpel een deftige cab te maken blijkbaar.

nu ja, dan begin ik maar opnieuw, deze keer een 2 x 12, es kijken wat dat geeft;

Negative K3 fan
5 juli 2005, 22:23
'T zou natuurlijk nogal een slechte speaker zijn als'ie al gaat vervormen voordat je richting zijn maximale belastbaarheid gaat. Je hebt natuurlijk altijd 'vervorming' van de frequentiekarakteristiek van de speaker zelf, maar da's niet meer dan normaal.

vervorming en belastbaarheid hebben echt niets met elkaar te maken, net wat manback zei!

iam
5 juli 2005, 22:44
verdomme, alles in mekaar gestoken dit weekend, hoge verwachtingen, en het geluid treks op niks :( , helemaal niet vol in de mids, en qua laag viel het ook tegen.

Misschien had ik mij toch beter aan de vaste maten gehouden, of zijn die speakers toch niet wat ik zoek .

het is toch niet zo simpel een deftige cab te maken blijkbaar.

nu ja, dan begin ik maar opnieuw, deze keer een 2 x 12, es kijken wat dat geeft;

ik ben op zich wel geinteresseerd in 1 van die speakers...
wil hem in mijn traynor combo gaan steken...
PM me anders eens?