PDA

View Full Version : Bezoekje musik-produktiv, nieuwe gitaar



grayfink
28 juni 2005, 23:58
frwop

Rewind
29 juni 2005, 00:00
dat merk ken ik niet

ik had voor een epi les paul gegaan

grayfink
29 juni 2005, 00:14
Goed, deze jongen had vanmiddag dus geen zin in werken. Kortom: gesnipperd en toen naar Musik-Produktiv. Gelukkig wist meneer Tomtom de weg en 3 kwartier en 100 km later was ik er al. Ik had mijn zinnen gezet op een Epi LP goldtop, maar die hadden ze niet op voorraad.
(Ooit had ik een tokai goldtop, en daar heb ik nog steeds heimwee naar :( ) Wel een standard flame, en die vond ik eigenlijk ook wel mooi en die is het dus geworden. Ze hebben echt verschrikkelijk veel hangen en je mag echt alles pakken en inpluggen. Er zijn alleen 2 afgesloten kamers waar je alleen onder begeleiding de echt exclusieve dingen kunt testen, Les Pauls van 13.000 euro en zo. Heb ik niet gedaan, wel een paar Gibson van 2500-3300 geprobeerd.
Het grote verschil met Epi was voor mij dat de Gibson iets fijner afgewerkt, en vooral beter afgesteld waren. (Lagere actie). Misschien laten ze dat ook wel beter toe dan de Epi's, dat kan ik zo niet zeggen. Mijn exemplaar vind ik prima overigens.

http://www.xs4all.nl/~greevink/PICT0232.JPG
http://www.xs4all.nl/~greevink/PICT0233.JPG
http://www.xs4all.nl/~greevink/PICT0234.JPG[/i]

episua
29 juni 2005, 00:24
Gefeliciteerd!
Mooie les paul man, ook een erg mooie sunburst!
Mag ik vragen waarom je 'm in Duitsland hebt gekocht, of eigenlijk wat heb je ervoor betaald?
Nogmaals, erg mooi.

Fumi SG
29 juni 2005, 00:51
dat merk ken ik niet

ik had voor een epi les paul gegaan

:roll:


anyway... mooi ding!! Die burst is iets donkerder, of niet?? Wel heel mooi. Maar die afstelling. Jij zegt dat de Gibsons beter afgesteld zijn dan de Epiphones, dat betekend dat een Epi na een afstelbeurt ook al flink opgeknapt moet zijn right??

Hoe is de sound trouwens, komt dat een beetje in de buurt van een Gibson LP of helemaal niet?? :)

grayfink
29 juni 2005, 01:05
@episua: Ik heb hem daar gekocht, omdat A: ik sowieso al eens bij MP wou kijken. ("De grootste muziekwinkel van europa", zoals ze zelf beweren) en b: omdat hij daar iets goedkoper is als hier. €419 om precies te zijn.
Ze hanteren volgens mij dezelfde prijzen voor internet en winkel, in tegenstelling tot muziekhandeljoosten.nl bijvoorbeeld.
@fumi sg: Natuurlijk helpt afstellen altijd, bij de Gibsons is er duidelijk meer aand8 aan besteed. Op details zal de Gibson altijd beter zijn natuurlijk. Ze zullen ongetwijfeld ook beter klinken, maar ik hoorde het verschil niet op de kleine oefenversterkers die ze op de bovenste galerij, waar de meeste planken hangen, hebben staan. Het zal over een valvestate of i.d. wel een ander verhaal worden denk ik. Het prijsverschil moet toch ergens inzitten.

H.Manback
29 juni 2005, 01:57
Ik vermoed dat je een epiphone nooit zo lekker afgesteld zal krijgen als een gibson (tenzij je net geluk hebt, exemplaren verschillen altijd). Maar ja, zolang je je epiphone goed genoeg krijgt, kan je denk ik wel met het bespaarde geld leven toch?

Het blijft gewoon een afweging, en ik vind deze erg mooi (ben wel een beetje bevooroordeeld, mijn Ibanez Artist heeft dezelfde honey burst ;)). Gefeliciteerd er mee!

Mischa den Haring
29 juni 2005, 03:29
Het is bij dure broertjes vaak niet alleen de afwerking. Meestal is het beter- of meer uitgewerkt hout, betere hardware, betere elementen (!) en niet onbelangrijk: een strengere selectie van de materialen die worden gebruikt. Zo kun je bij een goedkope Epiphone erg veel mazzel hebben maar ook een draak in handen hebben. Bij een dure Gibson overkomt je dat niet. Het afwerken is maar een relatief klein deel van wat het prijsverschil maakt tussen bijvoorbeeld een Epiphone en een Gibson.

grayfink
29 juni 2005, 07:23
Nou, dan heb ik mazzel :lol:

VooDoo
29 juni 2005, 10:16
He gefeliciteerd man
hijs erg mooi, das toch een Epi lp Standaard Met honeyburst?
die kleur is zo mooi man;)
veel plezier ermee

t0n3h^
30 juni 2005, 00:16
Proficiat, ziet er leuk uit.. Ik heb laatst weer 2 Epi LP-tjes gezien, maar ik was er niet kapot van. Het zal wel aan de amp liggen, maar dan nog...

mayniac
30 juni 2005, 00:29
Ik heb laatst weer 2 Epi LP-tjes gezien, maar ik was er niet kapot van. Het zal wel aan de amp liggen

:o :-? Rara, wat klopt er hier niet?...

t0n3h^
30 juni 2005, 13:24
Ik speel fender ;)..

mayniac
30 juni 2005, 18:19
Ik bedoelde dit: je had 2 Epi LP-tjes had gezien, maar je was niet kapot van hoe ze eruit zagen (zien doe je namelijk met je ogen) maar dat zou dan blijkbaar aan de versterker liggen. :o

:wink:

ToTaL FaKe
30 juni 2005, 18:55
zegt hij dat hij ze er niet goed uit vond zien ? nee niet echt.

hij had laatst 2 epi's gezien, maar hij was er niet kapot van.

dus neem aan van de sound, right? :wink:

en volgens hem lag dat aan de amp :)

t0n3h^
30 juni 2005, 21:42
Jeej... gaan we weer ;).. Ik doe een technische opleiding, dan is taal niet het belangrijkste ;). Ik bedoelde inderdaad de sound. Het kan zijn da ik het verwende geluid gewend ben. Ik ken iemand met een hamer en die klinkt echt niet normaal goed! Ik heb hier veel gelezen over die Epi's en ze krijgen goede reacties. Ik vond toen dat er niet echt alles uit kwam, wat er uit moest komen. Ik weet zeker dat er meer dan, dat geluid, wat ik toen hoorde, uit die Epi's kan komen...

marc_o
1 juli 2005, 11:37
Jeej... gaan we weer ;).. Ik doe een technische opleiding, dan is taal niet het belangrijkste ;).

Jezus, wat een domme opmerking.
Je woont in Nederland....je taal is gewoon ALTIJD belangrijk!

t0n3h^
1 juli 2005, 11:48
Dan zeg ik wel niks meer....