PDA

View Full Version : Advies?!



earringbase
28 juni 2005, 20:41
hallo,
ik wil graag een nieuw effecten pendaal kopen en mijn budget is zeg maar 200 euro's.
ik heb trouwens al een wah pendaaltje (PW-10, dus dat is feitenlijk onnodig)
wat zouden jullie mij adviseren?

dano
28 juni 2005, 20:44
*pedaal

wat wil je? multieffecten? moddeling? losse pedalen? alleen een scheur? waar ga je het voor gebruiken? Geef even meer informatie, dan krijg je misschien ook wat reacties waar je wat aan hebt.

earringbase
28 juni 2005, 20:46
ik wil zeg maar gewoon multi effecten, modeling hoef ik niet per se.
het is niet alleen voor distortion, maar bijvoorbeeld ook voor delay. het liefst geen losse pedalen, maar alles in een.
het liefst ook een met een floorboard, of in ieder geval dat ik het het met m'n voeten kan besturen. da's wel makkelijk on stage :wink:

phx
28 juni 2005, 21:10
Alles in 1, geen losse pendalen

duidelijk nieuw hier :-? welkom dan maar .. euh.. hier :???: :oops:

earringbase
28 juni 2005, 21:15
jha 8-) tnx....

phx
28 juni 2005, 21:31
Hangt beetje van je budget af: wat wil je besteden. Losse pedalen zijn idd duur in aanschaf, maar hier ga je na je digitale avontuur toch wel heen (geloof mij maar).

Leuke starter is bijv. de boss me30 (die ik al jaren hoog prijs). Zit alles in wat je zoekt: distortions/overdrives/fuzz/phaser/flanger/chorus/delay/reverb etc etc

http://www.guitar.ru/tests/boss_me-30/me30.gif

Je kunt 30 programma's instellen en effecten koppellen per setting (dus bijv. distortion met delay en chorus op 1 effectmodule). De me30 is te vinden op marktplaats voor 100 euro ongeveer. Echt het proberen waard voor een beginner.

vulvasonic
28 juni 2005, 22:16
Ik geloof dat de Boss ME 50 rond die prijs is. Ik vind het een erg mooi ding. En het is een stuk steviger dan de ME 30 die vriend phx hierboven aanprijst.

Tot zover ik het kan overzien is de ME 50 sowieso de enige in die prijsklasse die zo robuust gebouwd is.