PDA

View Full Version : Nieuwe Les Paul



Les Paul
28 juni 2005, 19:56
Ik kon het weer niet laten vandaag. Ik was al een tijd rond aan het kijken voor een leuke P90 gitaar. Het is de Les Paul faded DC geworden. Inmiddels een uurtje op m'n eigen versterkers kunnen spelen. Wat een fijne gitaar. Speelt heerlijk en klinkt echt fantasties.
http://www.gibson.com/Files//LP_DoubleCuts/lpfd_wc.jpg

Jax
28 juni 2005, 20:01
Heel netjes! Mooi ding man. 8-)

Nickname
28 juni 2005, 20:10
Dit is toch geen gewone LP (cutaway en PU switch anders)???

Jax
28 juni 2005, 20:11
DC, Double cutaway met p90 elementen :)

...rock...
28 juni 2005, 20:11
Dit is toch geen gewone LP (cutaway en PU switch anders)???
Waarom denk je dat er staat "special"?

robzilla
28 juni 2005, 20:13
Cool

Ik zit op dit moment met mn Standard in mn handen, maar zo'n ding moet ik ook maar eens gaan checken :)

...rock...
28 juni 2005, 20:13
Cool

Ik zit op dit moment met mn Standard in mn handen, maar zo'n ding moet ik ook maar eens gaan checken :)
die van u?

Les Paul
28 juni 2005, 20:15
Cool

Ik zit op dit moment met mn Standard in mn handen, maar zo'n ding moet ik ook maar eens gaan checken :)

Ik zou oppassen......gaat je gegarandeerd geld kosten :D

Het is echt een lekker gitaartje en toch heel anders dan een Standard

robzilla
28 juni 2005, 20:16
Cool

Ik zit op dit moment met mn Standard in mn handen, maar zo'n ding moet ik ook maar eens gaan checken :)

Ik zou oppassen......gaat je gegarandeerd geld kosten :D

Het is echt een lekker gitaartje en toch heel anders dan een Standard

Hoe klinken de P90's nou? :)

Les Paul
28 juni 2005, 20:22
Cool

Ik zit op dit moment met mn Standard in mn handen, maar zo'n ding moet ik ook maar eens gaan checken :)

Ik zou oppassen......gaat je gegarandeerd geld kosten :D

Het is echt een lekker gitaartje en toch heel anders dan een Standard

Hoe klinken de P90's nou? :)

Meer dynamiek vooral, vergeleken met Gibson humbuckers. Halselement erg warm en brugelement klinkt heel duidelijk als een single coil.
Het is echt makkelijk een lekkere bluessound te krijgen, maar overdrive intrappen en je hebt een geweldig scheurmonster. Clean is de P90 misschien wel mooier dan een humbucker.
Er was mij verteld dat de P90 nogal bromt, maar daar heb ik nog niet veel van gemerkt.

vulvasonic
28 juni 2005, 20:38
Gefeliciteerd!

Het is een van mijn favoriete modellen. Geweldig mooie, fijne en goede gitaar.

Bobbel
28 juni 2005, 23:23
een maat van me heeft die... ik vind het de enige gibson die lekker speelt...

Agent_Smith
28 juni 2005, 23:23
Gefeliciteerd! Cool ding hoor :lp:

schwalbe
28 juni 2005, 23:33
mooi !
Staat ook al jaren op mijn verlanglijstje maar ik moet nog zien of dat ooit gaat lukken.

vulvasonic
28 juni 2005, 23:34
Maak trouwens niet de fout om hier dunne snaartjes op te leggen. Dit beest wordt pas echt goed wakker bij minimaal een setje 011. Is je dat echt teveel of moet je daar nog teveel aan wennen, probeer dan een hybride setje (Ernie Ball Skinny Top Heavy Bottom bijvoorbeeld. Je hebt dan een zo'n superrauwe sound waar veel mensen een moord voor zouden doen, inclusief ondergetekende.


Mario

vulvasonic
28 juni 2005, 23:40
Jammer dat ze deze schiiterende versie in TV white alleen voor de draagkrachtige jongens maken:
http://www.gibsoncustom.com/flash/products/lespauls/60Special_DC/1960SpecialDC.html

hoofd
29 juni 2005, 08:15
Nee joh, die gitaar hoort gewoon in TV Yellow, en met die kleur staat die gitaar al sinds ik gitaar speel op mijn verlanglijstje...ooit komt ie er.

Les Paul
29 juni 2005, 08:33
Nee joh, die gitaar hoort gewoon in TV Yellow, en met die kleur staat die gitaar al sinds ik gitaar speel op mijn verlanglijstje...ooit komt ie er.

Op foto's vond ik TV Yellow ook erg mooi. In het echt is het net of de gitaar alleen in de grondverf gezet is.

marc_o
29 juni 2005, 16:30
Maak trouwens niet de fout om hier dunne snaartjes op te leggen. Dit beest wordt pas echt goed wakker bij minimaal een setje 011. Is je dat echt teveel of moet je daar nog teveel aan wennen, probeer dan een hybride setje (Ernie Ball Skinny Top Heavy Bottom bijvoorbeeld. Je hebt dan een zo'n superrauwe sound waar veel mensen een moord voor zouden doen, inclusief ondergetekende.


Mario

Ik weet het niet hoor, al die dikke snren. Het is een fabel dat hoe dikker de snaar, hoe beter het geluid. Ik denk dat je met 0.10 al meer dan prima zit. Heb ik met mijn p-90's in ieder geval wel....0.08 is inderdaad wel erg iel, maar als je dan weer weet dat jimmy Page en tony Iommi alleen maar met 0.08 opnemen is het meer een smaakding.
Maar wel een megatoffe gitaar, helemaal iets voor mij en het zou zomaar eens kunnen dat ik er ook eentje zal halen....wat kosten ze op het moment?

...rock...
29 juni 2005, 16:53
Nee joh, die gitaar hoort gewoon in TV Yellow, en met die kleur staat die gitaar al sinds ik gitaar speel op mijn verlanglijstje...ooit komt ie er.
same here! Had zelf bijna een orville by gibson zo gekocht in TV yellow, maar het is dan toch een classic geworden maar wie weet ooit...

Tupelo
29 juni 2005, 18:19
Ik vind het ook een te gekke gitaar maar het verbaast me wel hoe licht die weegt. Abnormaal eigenlijk. Van Gibsons ben ik gewend dat het zware balken zijn maar dit is echt een plankje.

ieme
29 juni 2005, 19:07
maar goed dat je er een paar achteruit had laten leggen, anders was je met lege handen huiswaards gekeerd!

ieme

Les Paul
29 juni 2005, 20:33
Maak trouwens niet de fout om hier dunne snaartjes op te leggen. Dit beest wordt pas echt goed wakker bij minimaal een setje 011. Is je dat echt teveel of moet je daar nog teveel aan wennen, probeer dan een hybride setje (Ernie Ball Skinny Top Heavy Bottom bijvoorbeeld. Je hebt dan een zo'n superrauwe sound waar veel mensen een moord voor zouden doen, inclusief ondergetekende.


Mario

Ik weet het niet hoor, al die dikke snren. Het is een fabel dat hoe dikker de snaar, hoe beter het geluid. Ik denk dat je met 0.10 al meer dan prima zit. Heb ik met mijn p-90's in ieder geval wel....0.08 is inderdaad wel erg iel, maar als je dan weer weet dat jimmy Page en tony Iommi alleen maar met 0.08 opnemen is het meer een smaakding.
Maar wel een megatoffe gitaar, helemaal iets voor mij en het zou zomaar eens kunnen dat ik er ook eentje zal halen....wat kosten ze op het moment?

Ik heb er Skinny top, Heavy bottom op liggen. Deze snaren gebruik ik eigenlijk vrijwel altijd. Sound is geweldig met deze snaren.

Prijs van deze gitaar: nog geen 800 euro. Wie zegt er dat een goede Gibson niet te betalen is?

Anders Destium
29 juni 2005, 21:07
Gefeliciteerd, lekker basic tonemonster :)

THW
30 juni 2005, 07:47
Gefeliciteerd, erg mooie gitaar ik heb er zelf ook een tijdje op gegast
welke kleur heb jij trouwens?

robzilla
30 juni 2005, 12:06
Cool

Ik zit op dit moment met mn Standard in mn handen, maar zo'n ding moet ik ook maar eens gaan checken :)

Ik zou oppassen......gaat je gegarandeerd geld kosten :D

Het is echt een lekker gitaartje en toch heel anders dan een Standard

Hoe klinken de P90's nou? :)

Meer dynamiek vooral, vergeleken met Gibson humbuckers. Halselement erg warm en brugelement klinkt heel duidelijk als een single coil.
Het is echt makkelijk een lekkere bluessound te krijgen, maar overdrive intrappen en je hebt een geweldig scheurmonster. Clean is de P90 misschien wel mooier dan een humbucker.
Er was mij verteld dat de P90 nogal bromt, maar daar heb ik nog niet veel van gemerkt.

cool

veel plezier ermee! :)

Mitch
30 juni 2005, 13:30
Lekker ding hoor ! Skinny top heavy bottom is overigens wel een aanrader in het algemeen, klinken goed en spelen strak. Maar het is niet zo zeer een tip voor deze specifieke gitaar :???:
En nee, P90's hoeven zeker niet te brommen als ze maar goede shielding hebben. 't I natuurlijk geen Fender hè :D

Anyway, voor de heren die echt geïnteresseerd zijn in een lekkere P90 sound: check mijn sig
:wink:

Les Paul
30 juni 2005, 14:50
Gefeliciteerd, erg mooie gitaar ik heb er zelf ook een tijdje op gegast
welke kleur heb jij trouwens?

Die van mij is Worn Cherry.

biels
30 juni 2005, 14:55
gefeliciteerd! geweldig mooie gitaar!

marc_o
1 juli 2005, 09:40
Ik ga 'm binnenkort ook maar eens testen, maar dan uiteraard in TV-Yellow....