PDA

View Full Version : Smokey amp



Ash ketchum
28 juni 2005, 17:33
Vandaag ff een smokey amp geprobeerd en gekocht bij Feedback Apeldoorn, ik zag h'm al in hun foldertje maar ze hadden h'm nog niet op voorraad :evil: , dus was het ff wachten. Na een paar weken wachten ff langs gegaan om te kijken of 'ie al binnen was en gelijk proberen.
Geinig geluid komt er uit en je kan h'm direct op een cabinet aansluiten :o De opbouw is ook supersimpel, gelijk inpluggen en gaan
Met volume voluit over een cabinet is het echt een gave fuzz :P en het gaat nog best hard, niet van broekspijpen wapperen maar wel luid. Beste 35 euro die je kan uitgeven op gitaargebied :lol:
Ik ga zo kijken en luisteren hoe het klinkt met effecten ervoor en daarna weer over de cabinet met effecten.

vulvasonic
28 juni 2005, 18:03
Izzie leuk als oefenampje voor thuis? Ik heb 'm namelijk wel es overwogen. Ik hoor er eigenlijk alleen maar goede dingen over.

Ash ketchum
28 juni 2005, 18:13
Hij is zeker wel leuk om te oefenen, je moet er geen wereld amp van verwachten met EQ, midi en dergelijke :) , het enigen nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat het niet clean is op hoge volume.
Net als bij een buizenamp kun de mate van vervorming regelen met de volume van je gitaar, ik heb h'm net met me Ibanez CP-9 geprobeerd en dat maakt h'm wat duidelijker voor solo's. Voor die 35 euro kan je niet de mist in gaan. Naar mijn mening is het een leuke amp om toch met je electrische gitaar een unplugged jam te doen. Ook kan je lekker mee jammen als je de radio aan hebt staan.

skabouter
28 juni 2005, 18:37
lijkt me gaaf ding, zeker voor dat geld !! maar feedback heeft ze dus op voorraad ? dan ga i er ook wel 1 halen :)

en gaat ie op batterijen ?

weet iemand waar dat filmpje is, dat een tijdje geleden op t forum stond van de smokeyamp ?

vulvasonic
28 juni 2005, 22:11
Nog ff een vraagje; werkt dat ding alleen op batterijen, of kun je er een adaptertje op aansluiten?

Ash ketchum
29 juni 2005, 09:28
@ skabouter,
Filmpje staat gewoon op de site van smokey amp.

@ vulvasonic,
hij werkt idd alleen op batterijen er zit geen aansluiting op voor een adapter, ik heb wel een adapter van de gamma met een aansluiting voor een 9 volt batterijtje. Maar dat is geen echte oplossing. Batterijtje schijnt erg lang mee gaan.
Waar je normaal een pakje sigaretten open maakt zit het vakje voor de batterij

Het geluid met effecten is erg leuk, gisteren ff met me smallstone en smallclone geprobeerd en dat gaf wel mijn geluid, daarna een multi-effect ervoor. Wel grappig want er komt dan een best groot geluid uit zo'n klein ding als je er een beetje reverb en delay gebruikt :lol:

bloodiron
2 juli 2005, 15:34
kun je ook headphones van je mp3 speler ofzo op aansluiten?? :P

EpiCenturiesAWAy
2 juli 2005, 18:50
Echt een vet ding :-D Hoeveel watt is ie??

Fumi SG
2 juli 2005, 19:05
2 :)

Fumi SG
2 juli 2005, 19:06
2 :)

EpiCenturiesAWAy
2 juli 2005, 21:53
:-D Dat moet vet zijn op een 4x12!

Ash ketchum
3 juli 2005, 17:05
@bloodiron
Heb ik nog niet geprobeerd.....

@Fumi SG
Volgens mij was het 0,5 watt

@EpiCenturiesAWAy
Op me zelfbouw 2x12 klinkt 'ie best vet, bij feedback heb ik ff op een 4x12 gespeeld, klinkt wel vet en ook hard

Fumi SG
3 juli 2005, 17:10
hmz.. ik weet eigenlijk niet meer hoe ik bij 2W kom. Die Marshall micro's zijn wel 2W en de ZVex Nanohead is dan weer 0,5W.... misschien halen we wel van alles door elkaar! :razz:

Ash ketchum
3 juli 2005, 17:13
Hij stond een paar jaar geleden ook in een Gitarist, vandaar dat ik het weet, grappig dat ik er toen d'r tijd niks om gaf, nu is het echt een gaaf speeltje :)

bloodiron
3 juli 2005, 19:39
hey ash

kun je een soundclipje maken van jou smokey?
ik wil hem nog een keertje horen, want ik vind het demotje op hun site zo kort. pleeeeaassseeee :P :wink: