PDA

View Full Version : Nieuwe amp



Lord Abortion
28 juni 2005, 16:52
Er zijn veel amps aan bod gekomen: ENGL Powerball, H&K Warp T, H&K Duotone, H&K TriAmp, Mesa Boogie Single Rectifier, Randall Warhead, Randall X2, ... maar na veel wikken en wegen is het toch een Framus Dragon geworden.

Vanmorgen erom geweest, de Dragon en een Dragon cabinet met V30's i.p.v. de originele speakers. Wat ik nu al kan zeggen: supercoole amp!

skabouter
28 juni 2005, 17:06
mag ik je als eerste feliciteren :) PRachtige amp, ga je veel lol van beleven !

wat speel je voor muziek ?

en wat heb je ervoor betaald, en waar ? heb je toevallig die V30`s en die andere speakers met elkaar vergeleken en kan je wat zeggen over het verschil ?

overigens zijn V30`s de standaard speakers in hun cabs (volgens framus zelf), maar zaten er in de praktijk een tijd andere speakers in (celestion G12H-30`s)...............waarom weet ik niet meer.........

maar veel speel plezier !!

ow, en post ff een reviewtje :) ben benieuwd of we dezelfde mening hebben over onze versterker

Lord Abortion
28 juni 2005, 17:15
wat speel je voor muziek ?

en wat heb je ervoor betaald, en waar ? heb je toevallig die V30`s en die andere speakers met elkaar vergeleken en kan je wat zeggen over het verschil ?


Ik speel in een punkrockband, maar ben zelf wat meer metal-gericht. Momenteel hab ik geen nood aan echte hi-gain, en de Framus was de beste oplossing dus.

Ik heb hem tweedehands gekocht (amp, cab, footswitch & speaker kabel) voor 1600 euro. Het handvat is er wel af, en er zitten een paar krasjes (maar niet veel) op de bekleding. De eindbuizen zijn nieuw. Het is niet echt een superdeal, maar ik moest deze echt hebben, want ik heb volgende week een amp nodig om mee te repeteren, en voor hetzelfde geld kon ik enkel 'mindere' amps (voor mij toch) kopen.

De speakers heb ik niet naast elkaar getest, maar in de cab nu zitten er V30's en de cab staat op 16 ohm, standaard zijn het G12H30's op 8 ohm. Naast elkaar heb ik ze dus niet gehoord, maar ik vond V30 cabs altijd wel het best klinken op veel amps, dus ben ik blij dat ik nu een V30 cab heb.

Een review komt wel als ik er wat meer op gespeeld heb.

skabouter
28 juni 2005, 17:20
ikzit in een skapunk band, ik gebruik dus wel veel punksounds. en die zitten erin als een gek :) voor punk is het crunch kanaal echt geweldig, ik heb zelden zo`n fijne crunch gehoord voor punk !

ik speel zelf ook metal, ik vondhet lead kanaal daar opzich wel aardig voor. het is geen metal, maar ach, het kan wel............

alleen sinds een tijdje speel ik eigenlijk meer metal op het crunch kanaal. het is minder gain, en klinkt wat "balleriger" (jcm800achtig), maar klinkt wel fijn :) het lead-kanaal vind k toch iets te fuzzig, en na het horen van andere amps op de meeting bleek dat er toch wel veeel betere leads zijn......

alleen de crunch en de clean vind ik fantastisch, als er niet eens een lead op de dragon zat was hij zijn geld al meer dan waard :)

maar je hebt een goeie prijs betaald hoor ! ikzelf bijna 200 meer, en de dragon is een niet veel te krijgen amp. 1600 vind ik mooi :)

Punkrockerke
28 juni 2005, 18:52
hehe, die amp komt van "Jeee", en die heeft em van "Ashville", beiden actief op het forum.
It's a small world... :)

AART
28 juni 2005, 19:14
gfeliciflapstaart met je nieuwe amp.

ropp
28 juni 2005, 19:18
gefeliciteerd!

De Dragon is toch ook midi-schakelbaar?? Heb je die functie al gebruikt?

Lord Abortion
28 juni 2005, 19:23
gefeliciteerd!

De Dragon is toch ook midi-schakelbaar?? Heb je die functie al gebruikt?

Nee, ik heb geen midi materiaal. Een rackje komt er ooit wel, maar het zal niet voor het eerste jaar zijn denk ik.

Fumi SG
28 juni 2005, 19:48
felicité! :wink: Maar nou vraag ik me echt al heel lang af wat je nou precies met MIDI kunt. Wie kan mij dat zo volledig mogelijk uitleggen, want volgens mij kun je er heel veel mee of niet?? :)

Lock en Load
28 juni 2005, 20:22
Lees de FAQ topic in de rack gear section (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=34766). Beste werk om MIDI te leren uit je stoel. Verder helpt het lezen van een aantal handleidingen wel, lees wat MIDI controllers (Ground Control Pro), MIDI peamps (JMP-1), FX spul (G-Force), etc...