PDA

View Full Version : klittenband & BOSS pedalen



ijff
28 juni 2005, 01:01
Ik heb al m'n pedalen nu met klittenband vastzitten.. en dat klittenband blijft prima aan het bord zitten..
Nu heb ik alleen een probleem bij pedalen met volledige rubberen zool.zoals o.a. Boss pedalen.. Het klittenband laat daar los.

Iemand een gouden tip (dus hoe het klittenband blijft zitten.. zonder het pedaal te slopen).

Debaser
28 juni 2005, 01:43
ik plak het op het ' ijzeren' plaatje/stickertje, gaat bij mij goed

DREAMMACHINE
28 juni 2005, 07:23
die rubberen onderkant van de boss pedalen kun je er heel makkelijk afhalen, zodat je hetgewoon op het ijzer kan plakken.
Later is die rubberen onderkant er evt. met beetje lijm zo weer op te zetten!...echt heel makkelijk!

Lucluc
28 juni 2005, 08:52
die rubberen onderkant van de boss pedalen kun je er heel makkelijk afhalen

Ik heb dat alleen eens bij zo'n twin pedaal gedaan, de DD-20, en daar kreeg je het rubber er inderdaad heel makkelijk af.

DREAMMACHINE
28 juni 2005, 08:56
...idd, schroevendraaier er tussen en t gaat gelijk los!...wel trouwens een beetje lijmresten verwijderen als dat er nog op zit ( vooral bij oudere pedalen)...

robert-gitarist
28 juni 2005, 12:25
ik heb gewoon dat plaatje omgedraaid...gaat ook makkelijk :D

The Chief
28 juni 2005, 14:56
ik heb gewoon dat plaatje omgedraaid...gaat ook makkelijk :D

idd, ik ook, past perfect...

fullorder
28 juni 2005, 14:58
lijmresten gewoon verwijderen met lijmverwijderaar.

ik heb ook nog een gouden tip wat betreft klittenband. ik gebruik zelf gewoon klittenband en mijn pedaaltjes blijven wel enigzins zitten, maar verschuiven toch soms toch een beetje en er zitten altijd wel 1 of 2 los na het vervoeren van m'n pedalenbak.
nu was ik echter laatst toevallig bij muziekhandel jukebox in een of ander gat dat boekel heet en ook al doet de naam het niet vermoeden, die gasten hebben daar een heus gitaarwalhalla met vele exotische pedalen en versterkers! ze hebben daar ook een soort klittenband dat 10x steviger is dan normaal klittenband. het is net alsof je pedalen legoblokjes zijn geworden die je zo op je grote legoplaat vastklikt. bovendien heb je met dit klittenband niet twee kanten, maar zijn beide kanten hetzelfde, handig toch?

ps. ze verkopen daar ook die solderless pluggen, retehandig voor je patchkabeltjes. check http://www.muziekhandel-jukebox.nl/
die pluggen en klittenband sturen ze ook op trouwens. overigens kun je al deze shit ook bij haar guitars bestellen geloof ik.

dano
28 juni 2005, 15:09
lijmresten gewoon verwijderen met lijmverwijderaar.

ik heb ook nog een gouden tip wat betreft klittenband. ik gebruik zelf gewoon klittenband en mijn pedaaltjes blijven wel enigzins zitten, maar verschuiven toch soms toch een beetje en er zitten altijd wel 1 of 2 los na het vervoeren van m'n pedalenbak.
nu was ik echter laatst toevallig bij muziekhandel jukebox in een of ander gat dat boekel heet en ook al doet de naam het niet vermoeden, die gasten hebben daar een heus gitaarwalhalla met vele exotische pedalen en versterkers! ze hebben daar ook een soort klittenband dat 10x steviger is dan normaal klittenband. het is net alsof je pedalen legoblokjes zijn geworden die je zo op je grote legoplaat vastklikt. bovendien heb je met dit klittenband niet twee kanten, maar zijn beide kanten hetzelfde, handig toch?

ps. ze verkopen daar ook die solderless pluggen, retehandig voor je patchkabeltjes. check http://www.muziekhandel-jukebox.nl/
die pluggen en klittenband sturen ze ook op trouwens. overigens kun je al deze shit ook bij haar guitars bestellen geloof ik.


hahah te gek ik ben ook naar dat gat gegaan, 250 km treinen ofzo, woon in zaanstad maar: dagje vrij+ov=gitaarsjops bezoeken ;)

Leuke winkel, erg goed geholpen daar, was wat delaypedalen aan het testen op een leuke bogner:) Al met al hele fijne winkel, en ik heb idd daar ook dat paddestoeltjes klitteband vandaan.
Dat hebben zo ook bij de betere hobby zaak maar dan alleen in strips van 10 cm, in boekel kan je ze p/meter een stuk goedkoper kopen. Was geloof ik 5,- voor 50 cm. en die snoertjes zijn GeorgeL, mail de winkel dan krijg je info opgestuurd!

robert-gitarist
28 juni 2005, 16:24
Hmm die kabels zijn wel leuk die je niet hoef te solderen..
iemand enig idee van de prijs daar?
Geen zin om te mailen nu :P :P

Debaser
28 juni 2005, 16:57
waar je wel last van kan hebben met solderless plugs denk ik,

is dat je geen/extreem weinig speling hebt.
Dus als je board van bijvoorbeeld hout is en je hebt he, onder pedalen niet goed ondersteund, trap je het hout dus iets in, veert het iets naar beneden.
de pedalen liggen dus niet recht op een lijn en je kan je pluggen daarmee beschadigen.
dit alles in een extreem lompe situatie ... daarom heb ik 't niet gedaan :)
ik ken mzef inmidels ook al wat beter.

ik zet nu mijn pedalen zo uit elkaar dat ze ongelijk staan, en de hush kabels er precies tussen passen je hebt wel een lusje van je kabeltje dan.

en het is een beetje onhandig uit gelegd misschien...

robert-gitarist
28 juni 2005, 17:04
Ik snap wat je bedoelt...heb je ook gelijk in ja...
Net als die plugjes die je kan kopen voor de pedalen,van die jack-jack pluggen zonder kabel ertussen..
1 keer gehad en serieus na 2 keer spelen was het einde..kloot dingen.

Ik heb nu super goeie kabels die ik gewoon zelf gebakken heb,degelijke pluggen gekocht..ziet er gelikt uit :)
Eerder gebruikte ik die patchkabels van Ernie Ball..ook vet goed maar waren meestal wat te lang...

Mike McCready
28 juni 2005, 17:13
waar je wel last van kan hebben met solderless plugs denk ik,

is dat je geen/extreem weinig speling hebt.
Dus als je board van bijvoorbeeld hout is en je hebt he, onder pedalen niet goed ondersteund, trap je het hout dus iets in, veert het iets naar beneden.
de pedalen liggen dus niet recht op een lijn en je kan je pluggen daarmee beschadigen.
dit alles in een extreem lompe situatie ... daarom heb ik 't niet gedaan :)
ik ken mzef inmidels ook al wat beter.

ik zet nu mijn pedalen zo uit elkaar dat ze ongelijk staan, en de hush kabels er precies tussen passen je hebt wel een lusje van je kabeltje dan.

en het is een beetje onhandig uit gelegd misschien...
De solderless plugs waar hier over gepraat wordt zijn de George L pluggen met kabel. Ik denk dat jij een andere plug voor je hebt (zonder kabel ertussen). De kabels van George L zijn zonder te solderen op de pluggen te monteren, vandaar solderless.

dano
28 juni 2005, 17:58
Hmm die kabels zijn wel leuk die je niet hoef te solderen..
iemand enig idee van de prijs daar?
Geen zin om te mailen nu :P :P


"George L Pluggen (haaks of recht): 4,90 euro per stuk (relatief iets duurder
als bijv een neutrik, maar je hoeft ze nooit meer te vervangen omdat er geen
tin aan de pluggen komt!!)
George L .155 kabel (=patchkabel): 2,25 per meter
George L .225 kabel (=voor langere signalen): 3,10 per meter
George L trekontlasting: 2,25 per stuk."

uit mailtje van muziekhandelboekel

robert-gitarist
28 juni 2005, 18:09
Kijk aan ik danku :)
Hmm ik zal ze vanavond even een mailtje sturen om te vragen wat verzenden kost..
wel leuk voor een keer :D

fullorder
28 juni 2005, 19:15
waar je wel last van kan hebben met solderless plugs denk ik,

is dat je geen/extreem weinig speling hebt.
Dus als je board van bijvoorbeeld hout is en je hebt he, onder pedalen niet goed ondersteund, trap je het hout dus iets in, veert het iets naar beneden.
de pedalen liggen dus niet recht op een lijn en je kan je pluggen daarmee beschadigen.
dit alles in een extreem lompe situatie ... daarom heb ik 't niet gedaan :)
ik ken mzef inmidels ook al wat beter.

ik zet nu mijn pedalen zo uit elkaar dat ze ongelijk staan, en de hush kabels er precies tussen passen je hebt wel een lusje van je kabeltje dan.

en het is een beetje onhandig uit gelegd misschien...
De solderless plugs waar hier over gepraat wordt zijn de George L pluggen met kabel. Ik denk dat jij een andere plug voor je hebt (zonder kabel ertussen). De kabels van George L zijn zonder te solderen op de pluggen te monteren, vandaar solderless.

Ik denk dat het ook om een misverstand gaat ja. die solderless pluggen met solderless kabel maken je pedalboard alleen maar flexibeler, omdat die kabels juist lekker dun en soepel zijn. Ik heb sinds ik die solderless shit gebruik juist alleen maar meer speelruimte op m'n board dan toen ik nog zelf kabeltjes soldeerde.
Daarnaast kun je door het ontbreken van soldeersmurrie de plug keer op keer weer gebruiken, terwijl ik m'n soldeer pluggen na een paar keer opnieuw solderen mooi weg kan gooien. Het aanpassen of repareren van de solderless patchkabeltjes gaat ook binnen notime, dus ook erg handig als je 5 minuten voor je show erachter komt dat een kabeltje niet werkt.

robzilla
28 juni 2005, 20:02
Hmm die kabels zijn wel leuk die je niet hoef te solderen..
iemand enig idee van de prijs daar?
Geen zin om te mailen nu :P :P


"George L Pluggen (haaks of recht): 4,90 euro per stuk (relatief iets duurder
als bijv een neutrik, maar je hoeft ze nooit meer te vervangen omdat er geen
tin aan de pluggen komt!!)
George L .155 kabel (=patchkabel): 2,25 per meter
George L .225 kabel (=voor langere signalen): 3,10 per meter
George L trekontlasting: 2,25 per stuk."

uit mailtje van muziekhandelboekel

check dan even het shoppie van Gvink, http://www.gvees.com

is goedkoper met George-L, ik heb het daar ook vandaan en de service is super!! :)

Mike McCready
28 juni 2005, 21:24
waar je wel last van kan hebben met solderless plugs denk ik,

is dat je geen/extreem weinig speling hebt.
Dus als je board van bijvoorbeeld hout is en je hebt he, onder pedalen niet goed ondersteund, trap je het hout dus iets in, veert het iets naar beneden.
de pedalen liggen dus niet recht op een lijn en je kan je pluggen daarmee beschadigen.
dit alles in een extreem lompe situatie ... daarom heb ik 't niet gedaan :)
ik ken mzef inmidels ook al wat beter.

ik zet nu mijn pedalen zo uit elkaar dat ze ongelijk staan, en de hush kabels er precies tussen passen je hebt wel een lusje van je kabeltje dan.

en het is een beetje onhandig uit gelegd misschien...
De solderless plugs waar hier over gepraat wordt zijn de George L pluggen met kabel. Ik denk dat jij een andere plug voor je hebt (zonder kabel ertussen). De kabels van George L zijn zonder te solderen op de pluggen te monteren, vandaar solderless.

Ik denk dat het ook om een misverstand gaat ja. die solderless pluggen met solderless kabel maken je pedalboard alleen maar flexibeler, omdat die kabels juist lekker dun en soepel zijn. Ik heb sinds ik die solderless shit gebruik juist alleen maar meer speelruimte op m'n board dan toen ik nog zelf kabeltjes soldeerde.
Daarnaast kun je door het ontbreken van soldeersmurrie de plug keer op keer weer gebruiken, terwijl ik m'n soldeer pluggen na een paar keer opnieuw solderen mooi weg kan gooien. Het aanpassen of repareren van de solderless patchkabeltjes gaat ook binnen notime, dus ook erg handig als je 5 minuten voor je show erachter komt dat een kabeltje niet werkt.

Yep, dit zijn die andere die Debaser bedoelde:

http://templates.kyozou.com/pictures/307000/306283.jpg

Debaser
29 juni 2005, 11:06
De solderless plugs waar hier over gepraat wordt zijn de George L pluggen met kabel. Ik denk dat jij een andere plug voor je hebt (zonder kabel ertussen). De kabels van George L zijn zonder te solderen op de pluggen te monteren, vandaar solderless.

true ... op het moment dat ik je post las, had ik een verhelderend 'oh ja' moment. ik doelde inderdaad op de jackjack zonder kabel --> vind ik rommel

EDIT :
hey nog een pagina ... en inderdaad ... dat gouden ding :S

Kim Wilson
29 juni 2005, 13:43
Ik denk dat het ook om een misverstand gaat ja. die solderless pluggen met solderless kabel maken je pedalboard alleen maar flexibeler, omdat die kabels juist lekker dun en soepel zijn. Ik heb sinds ik die solderless shit gebruik juist alleen maar meer speelruimte op m'n board dan toen ik nog zelf kabeltjes soldeerde.
Daarnaast kun je door het ontbreken van soldeersmurrie de plug keer op keer weer gebruiken, terwijl ik m'n soldeer pluggen na een paar keer opnieuw solderen mooi weg kan gooien. Het aanpassen of repareren van de solderless patchkabeltjes gaat ook binnen notime, dus ook erg handig als je 5 minuten voor je show erachter komt dat een kabeltje niet werkt.

Mijn ervaring is dat dunne, vaak goedkope (patch-)kabels nogal slecht zijn. Nu zeg je dat die solderless kabel nogal dun is. Heb je geen last van ruis of signaalverlies o.i.d.?

fullorder
29 juni 2005, 14:10
Mijn ervaring is dat dunne, vaak goedkope (patch-)kabels nogal slecht zijn. Nu zeg je dat die solderless kabel nogal dun is. Heb je geen last van ruis of signaalverlies o.i.d.?

eeeeeeh....nee. nu moet ik er wel bij zeggen dat bijn al m'n pedalen aan een true bypass schakelaar hangen dus merk ik sowieso niet veel van eventueel signaalverlies.
ik vertrouw echter op het feit dat de kenners er tevreden mee zijn en het ook gebruiken. kijk maar naar de meest vette pedalboards op het internet. bijna allemaal wired met die solderless kabels.

Kim Wilson
29 juni 2005, 14:23
Hmmm, das mooi k#*$%. Ik laatst naar de Big One voor de beste kabel. Adviseren ze Klotz La Grange met Neutrik pluggen. Op zich geen probleem, maar wel retestug. Of verkopen ze niet overal die solderless kabel?

fullorder
29 juni 2005, 16:39
Hmmm, das mooi k#*$%. Ik laatst naar de Big One voor de beste kabel. Adviseren ze Klotz La Grange met Neutrik pluggen. Op zich geen probleem, maar wel retestug. Of verkopen ze niet overal die solderless kabel?

in nederland zover ik weet alleen dus bij
www.haarguitars.nl
www.muziekhandel-jukebox.nl

jorrit
30 juni 2005, 09:45
de onderkant (t rubber) schoonmaken met een klein beetje thinner (of was het wasbenzine, nou jah gewoon niet teveel gebruiken) zodat het vet vrij is, dan plak je gemakkelijk je klittenband dr op

robzilla
30 juni 2005, 11:32
Hmmm, das mooi k#*$%. Ik laatst naar de Big One voor de beste kabel. Adviseren ze Klotz La Grange met Neutrik pluggen. Op zich geen probleem, maar wel retestug. Of verkopen ze niet overal die solderless kabel?

in nederland zover ik weet alleen dus bij
www.haarguitars.nl
www.muziekhandel-jukebox.nl

en www.gvees.com