PDA

View Full Version : Vragen over deze gitaar



Maniaaaak!!
27 juni 2005, 22:41
ok,

willen jullie even naar deze gitaar kijken:

http://www.zen-pharaohs.com/guitars/Fender/Lesacaster/images/lesacaster.jpg

Normaal gesproken laten telecasters me koud, maar deze Customshop is toch wel HEEL ERG mooi! Ik wil iets in deze trend gaan bouwen, minus de set neck, de delen die ik niet zelf kan doen wil ik laten doen door Warmoth of eventueel door Peer Dellen.

Kan iemand de volgende vragen voor mij beantwoorden?

- Is dit een glimmende of een matte body?

- Wat voor binding zie ik hier precies? Is het wit of is het natural wood binding?

- Is het mogelijk om de body zoals je hem hier ziet door warmoth te laten maken? ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om een blanke body met witte/natuurlijk hout binding te laten opsturen en hem vervolgens zwart te laten verfen hier in den haag. Of is dit gewoon mogelijk?

Ik wil deze tele in grote lijnen nabouwen, de set neck is wat mij betreft niet nodig, tevens ben ik niet van plan om dezelfde houtsoorten te gebruiken als dat de Customshop hier gedaan heeft.

Het gaat me dus puur om de looks...

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Orpheo
27 juni 2005, 23:16
ok,



- Is dit een glimmende of een matte body?

- Wat voor binding zie ik hier precies? Is het wit of is het natural wood binding?

- Is het mogelijk om de body zoals je hem hier ziet door warmoth te laten maken? ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om een blanke body met witte/natuurlijk hout binding te laten opsturen en hem vervolgens zwart te laten verfen hier in den haag. Of is dit gewoon mogelijk?

Ik wil deze tele in grote lijnen nabouwen, de set neck is wat mij betreft niet nodig, tevens ben ik niet van plan om dezelfde houtsoorten te gebruiken als dat de Customshop hier gedaan heeft.

Het gaat me dus puur om de looks...

Ik hoop dat iemand me kan helpen

allereerst: ik denk niet dat peer dellen nog heel veel gaat maken. hij heeft me gezegd dat ie omkomt in het werk, vandaar.

tis denk ik mat. natural binding. overduidelijk :D

volgens mij kan je bij warmoth ook al wel de body gelakt krijgen...

maar waarom maak je m niet zelf, het body? tis een tele. die is echt TE makkelijk om te maken.....geen carved top als les pauls....geschroefde nek.....eitje toch?

even bij rockpalace een teletje overtrekken voor de shape, en dan: LEEF JE UIT :D:D

ik wil nl ook nog ooit een tele in elkaar gaan klussen (maar dan IETS gehotrod: zelfde shape, maar IETS groter, met floyd rose, normale hardware. en 24 frets nek....)

fred dons
28 juni 2005, 07:19
ik heb ook andere foto's van deze gitaar gezien en hij is hoogglans :D

en dit is makkelijkbij warmoth te bestellen, inclusief de blank gelaten binding, wat ik persoonlijk jammer vind is dat ze hier een flame maple top voor gebruikt hebben die dekkend gelakt is (en dus alleen de zijkant van de top de vlam laat zien)
Je zou het met een losse flame maple binding kunnen maken alleen dat is een verschrikkelijk rotwerkje (dat spul breekt al als je er naar kijkt :-( )

Ritch
28 juni 2005, 15:57
ik wil nl ook nog ooit een tele in elkaar gaan klussen (maar dan IETS gehotrod: zelfde shape, maar IETS groter, met floyd rose, normale hardware. en 24 frets nek....)

Valley Arts ten top! 8-)

@ Maniaaak: Gewoon zelf beginnen. Hout kun je zelfs bij plaatselijke molens halen, teles zijn vrij makkelijk te zagen: zoals orpheo zegt geen carved top als op een LP etc. Maar ik zou niet zeggen dat een geschroefde nek makkelijk te maken is o.i.d, dat moet mijnheer Orpheo maar eens zelf ondervinden :D Nouja, igg veel succes! :)

Dirk W
28 juni 2005, 18:57
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat???? hout bij de plaatstelijke molen?
Dat zou wel mooi uitkomen, ik ken wel wat molens.
Maar wat zou een molen met hout doen? Of probeer je soms mensen aan te moedigen een koevoet te pakken en de molen zelf te veranderen in allemaal gitaar bodys? Ik denk niet dat de molenaar dat toe zal staan. Vooral niet als het zijn huis is. Dat zou toch wat zijn, als je zomaar wakker wordt en je molen en tevens huis is weg! Hah, naar!
Maar misschien is het logisch dat een molenaar niets met hout doet. Daarom mogen wij het ook hebben. Maar dan komt de vraag: waarom heeft die molenaar dan hout in zn molen gehaald (op de molen zelf na dan).
Ik hoor hier net van mn moeder aan de andere kant van de kamer dat er ook houtmolens bestaan, molens die houtzagen, mijn fout. Ik kan niet alles weten :-?
Nu is het zonde om dit niet te posten 8-)

Fumi SG
28 juni 2005, 19:44
en het lult maar een end weg! :roll: Man, jij moet filosoof (dacht ik tenminste) worden ofzo! :razz:

Random_hero
28 juni 2005, 20:29
Wow die is wel heel stijlvol! Jammer dat de hardware goud is, chroom was beter imo.

Ritch
28 juni 2005, 20:44
Er staan nog twee stukken bij mij in de schuur, die samen met mijn recente zelfbouw de oorspronkelijke hele plank vormen:

http://img215.echo.cx/img215/742/houtrecht7sw.jpg

http://img215.echo.cx/img215/5013/houtscheef6te.jpg

Hier zie je ook al de omtrekken van de volgende gitaren: (als ik uberhaupt niet ben afgebrand op zelf gitaren bouwen, haha... Ik kan de vormen ook nog aanpassen als ik wil.. Flying V-tje is ook wel cool, zie de omtrek op de middelste plank, een lefty :-? foutje... :D )

http://img215.echo.cx/img215/8898/2nieuwestukken5fm.jpg

Dirk W
29 juni 2005, 09:09
maar even serieus, kun je hout bij een molen halen?

Ritch
29 juni 2005, 11:54
Je ZIET het toch!?

wietse
29 juni 2005, 19:05
maar even serieus, kun je hout bij een molen halen?
ja bij een zaagmolen.

hardus
29 juni 2005, 21:26
wat voor hout zien we daar? essen?

Ritch
30 juni 2005, 10:17
Iepen.

Dirk W
30 juni 2005, 15:47
sorry dat ik even offtopic doe hoor, zeg het maar als ik te vervelend wordt :razz:
Is er een manier om te zeggen of een molen een zaagmolen is of moet je gewoon maar bij een molen aanbellen? ik ken aardig wat molens, maar ze staan allemaal op dijken enzo dus dat lijken me molens om water te pompen, misschien dat ze zijn omgebouwd na de industriele revolutie?
Dirk

hardus
30 juni 2005, 21:47
Er is volgens mij nog nooit een gitaar gemaakt van Iepen en dat zal vast wel een reden hebben.

Dirk: vergeet die molens, ga naar de Arnhemse Fijnhouthandel.

Orpheo
30 juni 2005, 22:24
@ stevelukather:

Bolt On neck is nie zo lastig hoor :D beetje logisch nadenken, klaar is kees. Set neck is veeel lastiger. Neckthru is imo ook niet al te lastig....

tis alleen " jammer" dat ik geen tijd heb om zelf een teletje in elkaar te draaien, anders had ik dat gedaan....

nou ja, tele?

les paultje met bolt on nek en maple fingerboard en P90 pups en een floyd rose ja :D