PDA

View Full Version : Retube Princeton Reverb II



alfred
27 juni 2005, 22:29
Hallo, ik ben in het bezit van een Fender Princeton Reverb II.
De buizen die hier in zitten zijn waarschijnlijk ong. 10 jaar oud.
Op de 2 eindbuizen zit een sticker van Koch met een 5 er op.
Op de buizen sheet staat: 2x6V6GT, 3x7025 en 1x12AT7
Momenteel begint de versterker bij wat volume te 'fluiten' , als je het volume van de versterker terugdraait stopt dit.
Kan dit aan de buizen liggen ?
Kan ik er zo nieuwe buizen in doen of moet er dan gebiast worden, ik heb op Ampwares gekeken en daar staat dat de Princeton Reverb II een fixed bias heeft, kun je dan wel biassen ?

Mvg.

alfred

nicoverduin
27 juni 2005, 22:50
fixed bias betekent juist dat er gebiased moet worden. Kathode Bias hoeft het niet.

Fluiten zou een microfonische buis kunnen zijn. Zou die 702'5's een omwisselen onderling. En kijken of het weggaat.
Nico

Al
28 juni 2005, 01:25
Momenteel begint de versterker bij wat volume te 'fluiten'

Kan ik er zo nieuwe buizen in doen of moet er dan gebiast worden, ik heb op Ampwares gekeken en daar staat dat de Princeton Reverb II een fixed bias heeft, kun je dan wel biassen ?

Nico zei het al, fluiten ligt waarschijnlijk aan een microphonische preampbuis. Ja, biassen moet als je eindbuizen wisselt, is te doen door een weerstand aan te passen. Zijn hele leuke amps, goed cabinet. Speaker is vaak wat minder en het scheurgeluid is niet je van het. Het scheurkanaal meer als een soort volumeboost instellen gaat wel goed. Er zitten wat capjes in die wat hoog om zeep helpen, die zouden er uit mogen. Met frisse buizen en een goede speaker is het een prima (!) amp. Ik zou overigens schermweerstanden plaatsen en een wat te lichte weerstand in het biascircuit vervangen. Je kan meer over je amp lezen hier:

http://www.geocities.com/princerev2/

Al

PeeVee
29 juni 2005, 23:57
Klinkt raar maar zou ook feedback in het reverb circuit kunnen zijn, heb dat al eerder meegemaakt bij het "blackface" van een silverface Fender, het AB763 heeft het .002 capje op de uitgang van de reverb tank niet meer en dan wil het wel eens gaan fluiten in het hoog...

Mr.Jay
30 juni 2005, 07:44
Klinkt raar maar zou ook feedback in het reverb circuit kunnen zijn, heb dat al eerder meegemaakt bij het "blackface" van een silverface Fender, het AB763 heeft het .002 capje op de uitgang van de reverb tank niet meer en dan wil het wel eens gaan fluiten in het hoog...

Als je het vol. v.d.amp terugdraait is die Rev.fluit er nog steeds als die cap het euvel is. Zit em puur in de Reverb Level dan. Heb dat probleem ook al paar keer gehad en laat dat cappie dan fijn zitten.

JaY

PeeVee
1 juli 2005, 12:37
Yes... Ik dus ook... Misschien is bij die PRII dat cappie dus verdwenen is?

Ik vind dat op zich wel een goeie modificatie. Dat cappie kapt het tophoog eraf en dan blijft feitenlijk alleen het mid over, krijg je bij een matige veer toch wat meer blikkerigere sound.

Alfred, kun je eens proberen wat Jay zegt aub. M.a.w. als je REVERB dichtdraait, stopt het fluiten dan?