PDA

View Full Version : Warwick



JoVe
28 augustus 2002, 19:52
Ik ben van plan een Warwick te kopen. Ik heb al vaak in winkels op verschillende modellen gespeelt en ik vind ze goed in elkaar gezet en erg comfortabel. Ik zit nu te denken aan een 5-snarige Warwick Infinity SN of (5-snarige) Warwick LX. Het hangt er een beetje vanaf welke ik fijner vind spelen en wat de voor en nadelen van een aangelijmde hals zijn (Infinity SN). Ik ken wat mensen die erg teverden met hun Warwick zijn (o.a. mijn leraar, maar die heeft dan ook wel een Thump (met doorlopende hals)). Ik zou graag van wat meer mensen willen weten wat ze van Warwick bassen vinden en dan vooral van de LX en de SN, want ik wil wel effe graag weten wat ik kan verwachten van een bas die mij ongeveer 1500 euro gaat kosten (bij de Musik Produktiv).

Alvast bedankt.

AllodoX
28 augustus 2002, 22:25
Oei kerel.. jij gaat een HELE moeilijke hap krijgen :grin:

Ik heb zelf ook heel vaak met die 2 zitten stoeien.. ze schelen niet heel veel qua geluid, alleen heeft de Infinity SN iets meer laag en een softer geluid. de streamer LX is wat ruwer met meer midden.

Je zou de Thumb Bolt-on 5 eens moeten proberen joh.. die veegt de LX en de Infinity gigantisch van de kaart qua geluid, uiterlijk en comfort ( is wel iets zwaarder dan de anderen, maar dat werkt ook mee qua geluid :grin: )

Phyrexian
29 augustus 2002, 11:16
Hello,

Ik hoop dat deze info je wat helpt... hoewel ik nooit op de modellen die jou interesseren speelde geef'k je bevindingen over mijn Warwick.

Ik heb een Warwick Corvette Standard (4string). Ik heb ze een klein half jaar geleden gekocht. 520 euro (tweedehands).
Geproduceerd in 1999.
Ik ben er héél tevreden mee, ik had nog nooit zo'n afgewerkt instrument in m'n bezit.
Het geluid heb ik nog niet gehoord op een echt goeie versterker (enkel maar op een ouuuuuude Peavey TNT 115).
Onversterkt klinkt het in ieder geval héééél luid, helder en vol.
Het spelen is gewoon watertanden.
Ik ben begonnen als gitarist maar deze bas speelt duizend maal lekkerder dan m'n gitaar (bcrich).
Verder is de brug van Warwicks wel een prachtig stukje mechaniek. Compleet naar keuze verstelbaar. De hoogte van de brug, de hoogte van de zadels en dan ook nog eens de zadels op de normale wijze (voor het intoneren); ze zijn allen makkelijk te verstellen met inbusleuteltjes...
De body is in Bubinga hout. Gewoon opletten bij de ongelakte Warwicks dat je het hout netjes onderhoudt. Een maal per maand inboenen met was dus.
Ik gebruik bij het spelen ook een brede polsband op m'n rechterpols (die op de body steunt); ik het gewoon wat schrik dat door het zweten tijdens het spelen er na verloop van tijd zwarte vlekken op het hout kunnen verschijnen. Daarom dus wat voorzichtigheid... kan geen kwaad denk'k :wink:

Tenslotte ook een vraag van mijn kant: Wie, op dit forum, heeft er eigenlijk een Warwick in z'n bezit?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2002-08-29 11:21 ]</font>

Addixx_
29 augustus 2002, 14:12
was 't maar waar :sad: hey allodox, hebben ze bij musik produktiv normaal ook een warwick thumb 5 in de winkel hangen???

JoVe
29 augustus 2002, 14:49
he mensen

bedankt voor de reacties.
Zo te zien zijn jullie wel positief over Warwick. Ik ga binnenkort naar de Musik Produktiv om nog wat uit te proberen, en kopen als ik er een vind die me bevalt.
Maar is er niemand die iets negatiefs over Warwick kan vertellen?

Oh euhm addixx ze hebben normaal gesproken altijd wel wat thump bassen staan bij de MP, zowel bolt-on als doorlopend. Alleen mag je op de met doorlopende hals vaak niet zomaar spelen omdat die een beetje erg prijzig zijn.

John P
29 augustus 2002, 20:33
Misschien iets om te bekijken; bij musicstore in Keulen hebben ze erg mooie Europese bassen, die v.w.b. bouw erg overeen komen met Warwick. Bubinga body, wenge toets,gotoh mechanieken,mec elementen en actief. Het model is een beetje anders, dat moet je aanstaan natuurlijk. Lijkt me een prima aanbod voor ± 600 euro. Ik zou er best zelf een willen proberen!

John P
29 augustus 2002, 20:35
Fame Baphomet. Er zijn verschilllende uitvoeringen, waaronder een vijfsnaar.

bathmutz
29 augustus 2002, 22:44
ik zou wel kunnen zeggen: warwick is kut! maar dat is niet zo, ze zijn gewoon heel geil, als ik het zo mag omschrijven.

ps. dirk lance van Incubus speelt ook op warwick volgens mij, en hij klinkt ook erg lekker(das weer geen negatief woord over warwick :smile: )

BathmutZ

AllodoX
29 augustus 2002, 22:59
addix : yep.. meerderen.. ook een thumb-5 broadneck.

Dirk lance heeft b.t.w. 3 warwicks :wink:

3x streamer stage II, waarvan 1 fretless

Addixx_
30 augustus 2002, 19:14
Kwil ook ooit nog 's een warwick :smile: zijn degelijke dingen. maar eerst maar 's sparen voor nieuwe amp + bass. ik heb al wat in me hoofd :grin:

Ibanez ATK 5 (moet ik nog ff uit gaan proberen, maar kvinnnem iig al wel mooi
Ashdown EB210T-150 ( http://www.ashdownmusic.co.uk/cgi-bin/cgiwrap/millhouse/ashdown/2002/products/donner?searchstring=**SINGLE**&amp;seldisp=six )

Iemand nog opmerkingen trouwens betreft de kwaliteit van het spul?

Hey en allodox, waarom wissel jij zo'n beetje elke 2 weken van gear? :razz:

bathmutz
30 augustus 2002, 19:36
is dat een dure vesrterker addixx? want ik zoek er nog eentje, ja heb er eigenlijk al wel een gevonden, maar nog niet gekocht.
(hartke7000) maar ik heb nog geen speakers, die wou ik 2dehands kopen, maar bij marktplaats enzo is er nie veel.
maar goed lang verhaal misschien:)

BathmutZ

Ruud
31 augustus 2002, 14:37
Die warwick versterkers zijn ook geil, vooral de QUAD VI 600 watt racktop, kun je echt elk geluid mee maken, ook AMPEG SVT geluid,

Kost wat, maar een goede aanrader,