PDA

View Full Version : jackson slsmg



Bram159
27 juni 2005, 16:36
Hey,

ik wil over een klein tijdje een nieuwe gitaar gaan kopen en ik had de jackson slsmg soliost in gedachten. Wat zijn jullie meningen over deze gitaar.

MODEL NAME: Jackson SLSMG Soloist
SERIES: MG Series
BODY: Mahogany with Carved Top
NECK: Neck-Thru-Body Mahogany with Satin Finish
NECK DIMENSIONS 3rd Fret: .735”, 12th Fret: .810”
TUNING MACHINES Die-Cast Tuners
FINGERBOARD Ebony
NO. OF FRETS 24 Jumbo Frets
BRIDGE PICKUP EMG® HZ
MIDDLE PICKUP N/A
NECK PICKUP EMG® HZ
CONTROLS Master Volume, Master Tone
BRIDGE JT390 Adjustable Bridge with Strings-Through-Body
PICKUP SWITCHING 3-Position Blade:
SCALE LENGTH 25.5”
WIDTH AT NUT 1-11/16”
UNIQUE FEATURES Compound (12” to 14”) Fingerboard Radius,
MOTO Piranha Position Inlays,
Bound Fingerboard and Headstock,
3-Over, 3-Under Tuning Machine Array,
Strings-Through-Body with Tunamatic Bridge

Raffel
27 juni 2005, 16:55
Ik zou een 2e hands Charvel kopen. Zelfde specs voor een veel lagere prijs als ik het goed heb. Maar er zijn hier vast charvel liefhebbers die je daar meer over kunnen vertellen. Verder zijn het verrekte fijne gitaren :)

Akira
27 juni 2005, 16:58
heeeeeeeeeeeeeeele mooie gitaar.
Geen idee hoe hij speelt helaas, nog nooit in het wild tegen gekomen :(

Soulflyhigh
27 juni 2005, 17:51
Was het niet iemand van zo'n forum die zo'n ding heeft? Ik heb wel eens gehoord over satin finishes dat die at verkleuren als je er op zweet (en laat zitten)

Lock en Load
27 juni 2005, 18:09
Was het niet iemand van zo'n forum die zo'n ding heeft? Ik heb wel eens gehoord over satin finishes dat die at verkleuren als je er op zweet (en laat zitten)

Dat doen de Gibson Satin finishes. ESP's niet. Jackson's waarschijnlijk ook niet.

Ibanez RuleZ
27 juni 2005, 18:35
het zijn supergitaren volgens mij, de specs liegen er niet echt om, alleen de PUs zijn minder.

een satinfinish verkleurt niet, maarrrrrrrrrrr ze worden wel glimmend door, jawel, het contact van je vingers met de body (op die plaatsen dan). had ik sterk bij mn ibanez JPM P4.

en import charvels: moet je toevallig een model 5 of 6 tegen komen of een 550 of 650 xl OF een 750xl, prima planken, iig die van mij wel.

Harrald

Orpheo
27 juni 2005, 19:04
mijn ouwe charvel staat te koop. die 650 xl. voor 700 eurootjes...dat wel...... :-(

Swan
27 juni 2005, 19:38
1 van mijn droomgitaren...

Superhero
27 juni 2005, 20:54
Leuk ding man! Alleen vind ik die Headstock egt UBERLELIJK.. maar goed, de rest is gaaf

Soulflyhigh
27 juni 2005, 21:04
Was het niet iemand van zo'n forum die zo'n ding heeft? Ik heb wel eens gehoord over satin finishes dat die at verkleuren als je er op zweet (en laat zitten)

Dat doen de Gibson Satin finishes. ESP's niet. Jackson's waarschijnlijk ook niet.
Wat dacht je van de verhalen van de ESP M II urban camo dan en volgens mij las ik ook wat over de 2005 modellen

Akira
27 juni 2005, 21:12
http://www.fender.com/new_repository/jackson/images/SLSMG_Soloist_md.jpg

Wat 'n ploatje :)

Lock en Load
27 juni 2005, 22:50
Was het niet iemand van zo'n forum die zo'n ding heeft? Ik heb wel eens gehoord over satin finishes dat die at verkleuren als je er op zweet (en laat zitten)

Dat doen de Gibson Satin finishes. ESP's niet. Jackson's waarschijnlijk ook niet.
Wat dacht je van de verhalen van de ESP M II urban camo dan en volgens mij las ik ook wat over de 2005 modellen

Nooit iets van gehoord :-? Vertel...

Bram159
28 juni 2005, 09:34
Was het niet iemand van zo'n forum die zo'n ding heeft? Ik heb wel eens gehoord over satin finishes dat die at verkleuren als je er op zweet (en laat zitten)

Ze zijn inderdaad een beetje duur, in nederland had ik er een gezien voor 1100 euro en in duitsland zijn ze ongeveer 920 euro maar dan moet je nog wat verzendkosten betalen

Lock en Load
28 juni 2005, 09:52
Was het niet iemand van zo'n forum die zo'n ding heeft? Ik heb wel eens gehoord over satin finishes dat die at verkleuren als je er op zweet (en laat zitten)
Baker17... heeft een Gibson Gothic Explorer waar ooit een sticker zat en waar dus de satin finish gedeeltelijk weg was gegaan met het afhalen van de sticker. Een doekje met wat spul erop, ff wrijven en hij heeft nu een glanzende Gothic Explorer.

Anders Destium
28 juni 2005, 11:23
De Gibson Gothic finish gaat enorm snel glimmen helaas. Bij die van mij kon je ook al plekken zien rond de knoppen waar je dus alleen met je hand langskomt :-?

Wormaap
28 juni 2005, 15:18
Mijn Epi Goth LP heeft tegenwoordig 'n glimmende hals en de bovenkant van't body ook (waar m'n arm dus meestal ligt)

BassAgent
28 juni 2005, 15:35
Er hangt er een bij de gitaarboer in Arnhem. Ik vin m een beetje en kunstmatig aanvoelende hals hebben en hij is ook wel errug dun. Klank kan ik niet veel over zeggen, heb m niet getest.

Bram159
28 juni 2005, 15:48
Dan moet ik maar eens naar de gitaarboer in Arnhem reizen om hem uit te proberen. Ik ben allang blij dat ie ergens in Nederland uit te testen is. Bijna niet te vinden :cry:

BassAgent
28 juni 2005, 15:51
Dan moet ik maar eens naar de gitaarboer in Arnhem reizen om hem uit te proberen. Ik ben allang blij dat ie ergens in Nederland uit te testen is. Bijna niet te vinden :cry:
Live Music Arnhem is officieel Jackson-dealer.
www.live-music.nl

Bram159
29 juni 2005, 09:35
Er hangt er een bij de gitaarboer in Arnhem. Ik vin m een beetje en kunstmatig aanvoelende hals hebben en hij is ook wel errug dun. Klank kan ik niet veel over zeggen, heb m niet getest.

Dat de hals dun is, is ook juist een speciaal iets aan die gitaar. Die dunne hals is om sneller te kunnen spelen en solo's beter te doen. Daarom heet ie ook de jackson slsmg soliost. Jammer dat je hem niet gespeelt hebt.

BassAgent
29 juni 2005, 11:34
Dat de hals dun is, is ook juist een speciaal iets aan die gitaar. Die dunne hals is om sneller te kunnen spelen en solo's beter te doen.
Weet ik, is net als de Wizard nekken van Ibanez, maar ik vind het gewoon niet prettig :) Misschien dat jij dat wel vindt.

Ik zou wel ff rekening houden met het feit dat de snaren van het exemplaar in Arnhem nogal smerig zijn.

Ibanez RuleZ
29 juni 2005, 11:51
euh... hij heet geen soloist vanwege de dunne hals :razz: maar omdat het type superstrat met doorlopende hals bij Jackson nu eenmaal al een jaar of 20 soloist heet. detail.

het zou wel eens kunnen zijn dat er een speedneck op die slsmg zit, dat is voor jackson een dunne hals.

Harrald

Swan
30 juni 2005, 15:19
SLSMG staat voor Super Light Soloist MG...heel de body is n stuk dunner dan bij n normale Soloist...waarsch zit er ook wel n erg dun halsje op idd

Bram159
24 juli 2005, 16:06
ik heb dus de jackson gisteren gekocht op ebay en nu moet ik nog afwachten tot dat ie af gelevert wordt. :-D. Dus ook weer mooi een nieuwe gitaar bij de collectie

Bram159
7 augustus 2005, 20:53
Ik heb de jackson slsmg dus binnen en heb hem echt voor een spotprijs op ebay gewonnen. Ik heb de gitaar voor 550 euro gekocht, gloednieuw en met twee jaar garantie :-D . Zeker een geweldige aanvulling voor de collectie.

SymphonY-X
7 augustus 2005, 20:57
Gefeliciteerd Bram! Hier ga je zeker veel plezier aan beleven! Heb er zelf ook één sinds een week, echt een wereld gitaar :D

Swan
7 augustus 2005, 21:15
Ik heb de jackson slsmg dus binnen en heb hem echt voor een spotprijs op ebay gewonnen. Ik heb de gitaar voor 550 euro gekocht, gloednieuw en met twee jaar garantie :-D . Zeker een geweldige aanvulling voor de collectie.

uitgebreide review aub ;)

vulvasonic
7 augustus 2005, 21:27
De Gibson Gothic finish gaat enorm snel glimmen helaas. Bij die van mij kon je ook al plekken zien rond de knoppen waar je dus alleen met je hand langskomt :-?

Ook gij Anders, ook gij? :lol:

Bram159
8 augustus 2005, 13:06
Ik heb de jackson slsmg dus binnen en heb hem echt voor een spotprijs op ebay gewonnen. Ik heb de gitaar voor 550 euro gekocht, gloednieuw en met twee jaar garantie :-D . Zeker een geweldige aanvulling voor de collectie.

uitgebreide review aub ;)

ik had al een paar weken op ebay een jackson gevolgt die steeds maar terug kwam. Op een gegeven moment was de minimumprijs (van 895 euro) van de jackson weg en kon je bieden vanaf 1 euro. Toen dacht ik van laat ik het maar eens proberen. Uiteindelijk had ik weinig tegenbieders en had ik de jackson voor 549 euro en daarvoor kreeg ik dan een nieuwe met twee jaar garantie.

Toen werd het pas spannend want ik had nog nooit met ebay gewerkt en ik had toch wel gehoord dat je soms genaaid kon worden. Ik kreeg een mail van de verkoper en moest het bedrag over maken en nog 15 euro extra betalen voor verzendkosten. Toen had ik gevraagd in de mail als de man een mailtje zou sturen als hij het geld ontvangen had.

Een week later had ik nog niks gehoord en ging ik voor 10 dagen naar hongarije voor vakantie en toen werd het wel spannend. Ik werd jarig in hongarije en op die dag werd ik gebeld door mijn moeder en zei dat ik de gitaar binnen had. Dat was wel een hele opluchting en ik vond het mooi dat ie precies op mijn verjaardag aangekomen was. En tot nu toe ben ik nog alleen maar aa het genieten van mijn nieuwe gitaar.

Swan
8 augustus 2005, 13:39
ehm, van de gitaar :wink:

Bram159
9 augustus 2005, 14:27
Tot zover vind ik het een heerlijke gitaar. Hij speelt soepel, lekker snel en is heel licht. Hij is echt zeker het geld waard.

ibbie
6 januari 2006, 17:57
Ik ben ook geinteresseerd in deze gitaar, maar vind de 1100 euro een beetje erg veel. Ik hoop dat ik em ook vind voor die prijs als Bram em voor had :D