PDA

View Full Version : Tommy emmanuel



Negative K3 fan
27 juni 2005, 15:33
ik ben zaterdag naar een concert van tommy geweest in borne en ik was helemaal overdonderd, wat een gitarist, een top shredder (althans volgens de definitie van shakeel (of nog beter, van allerlei bekende gitaristen die hij kent)> goed toepassen van snel spel) en een rasentertainer.

wat kan die man spelen en wat een goede muziek maakt hij, volgend jaar is hij weer in ons land en treedt hij op in enschede, dan moet ik er zeker weer heen en eigenlijk zou heel gitaarforum hem ook moeten zien.

ik had gewoon niets op of aan te merken op die gast (terwijl ik toch wel een beetje kritisch uit de hoek kan komen bij tijd en wijlen), maar ik ben benieuwd wat de rest ervan vindt en het boeit me niet dat het niet in off topic thuishoort.

Anders Destium
27 juni 2005, 15:34
Ik ken hem niet, moet dat?

Daniël_san
27 juni 2005, 15:37
Ja :razz: Maar idd Tommy is erg goed. Ik ze handtekening op me'n gitaar 8-) En hij speelt echt te veel, van death metal tot klassiek :D

Negative K3 fan
27 juni 2005, 15:43
Ik ken hem niet, moet dat?

:o

uhm... ja!

Negative K3 fan
27 juni 2005, 15:45
wat mee ook heeft verbaasd was dat hij na een concert van 2 uur (ofzo?) nog steeds iedereen kon overdonderen met zn toegift waarin hij verzoekjes ging spelen

Daniël_san
27 juni 2005, 16:10
Dat was ook in zaandam zo met een masterclass. Toen vroeg iemand: How do you write songs, do you play some chords? En Tommy: Ow, I steal everything I can. Like this song. (the man with the green thumb) Na dat liedje: This song is about the same as this one...... (ik weet niet meer welke) It goes like this, en speelt dat liedje. Vervolgens gaat hij ook zverzoeknummertjes doen omdat er tijd over was, en tja..... Ik snap niet dat die gozer dat zo uit ze'n hoofd kan spelen.

WICKED
27 juni 2005, 16:28
pppff jullie overschatten m wel zeg :wink:

Janne
27 juni 2005, 16:38
Ik ken hem niet, moet dat?
JA dus http://webcast.msc.uky.edu/woodsongs-349.wmv tis ff 150 mb, maar dan heb je een beetje een idee wat je mist :razz: .

Janne

Anders Destium
27 juni 2005, 16:39
Heeft hij in een band gespeeld ofzo of is het een pure soloartiest? Ik heb eigenlijk nog nooit van hem gehoord.

Daniël_san
27 juni 2005, 16:51
pppff jullie overschatten m wel zeg :wink:

Ik vind van niet, maar waarom vind jioj dan van wel???

Stratman70
27 juni 2005, 16:54
Tommy is voor mij (op technisch vlak) zondermeer de beste gitarist die ik ooit heb gehoord engezien. Ik ben ooit naar een masterclass van hem geweest met aansluitend een concert in 013. Echt geweldig! Fabuleus.

ja, die moet je echt eens leren kennen.

Ik weet verder niet of hij ooit in een band heeft gespeeld. Ik vraag me zwaar of of hij death metal speelt. Weet wel dat hij een geweldig nummer met Chet Atkins heeft opgenomen. en soort jam (instrumentaal en snel), maar weet niet hoe het heet.

Tommy rules!!!!

Daniël_san
27 juni 2005, 17:10
Op me'n lakewood (stond toen in drop D) begon ie te palmmuten....... :-D En hij pakte van die powerakkoordjes, maar dat is simpel.

Negative K3 fan
27 juni 2005, 17:13
Heeft hij in een band gespeeld ofzo of is het een pure soloartiest? Ik heb eigenlijk nog nooit van hem gehoord.

pfft, ik weet niet eens of hij wel in een band heeft gespeeld...

Daniël_san
27 juni 2005, 17:14
Ja, met z'n broer toen hij 7 was ofzo :P

Jax
27 juni 2005, 17:19
Ik keek ook echt met open mond naar een live dvd van die gast. Schitterend wat hij allemaal kan op een gitaar, echt fantastisch.... :noob:

Negative K3 fan
27 juni 2005, 17:29
die dvd doet het echte live werk geeneens recht.

die kerel is idd technisch zo goed, maar muzikaliteit gaat boven alles. ik ken geen enkele gitarist die zoveel techniek kan combineren met een dusdanige muzikaliteit.

tommy was namelijk ook flink aan het sweepen afgelopen zaterdag :o op zn acoustische gitaartjes.

bert k
27 juni 2005, 18:21
Anders: het gaat hier om een AKOESTISCHE gitarist. In het akoestische forum is hij zo'n beetje tot halfgod verheven. Maar wat hij op een akoestische doet slaat werkelijk alles. Echt zonder competitie de beste die ik ken.
Maar in een duetje met Vai zou het waarschijnlijk een sportief gelijkspel worden.

Dude
28 juni 2005, 09:27
Ik ken hem niet, moet dat?
JA dus http://webcast.msc.uky.edu/woodsongs-349.wmv tis ff 150 mb, maar dan heb je een beetje een idee wat je mist :razz: .

Janne

170mb :-D

Harald
28 juni 2005, 20:21
Anders: het gaat hier om een AKOESTISCHE gitarist. In het akoestische forum is hij zo'n beetje tot halfgod verheven. Maar wat hij op een akoestische doet slaat werkelijk alles. Echt zonder competitie de beste die ik ken.
Maar in een duetje met Vai zou het waarschijnlijk een sportief gelijkspel worden.

Op Akoestische haalt Vai het niet bij hem, maar Tommy waarschijnlijk op elektrische niet bij Vai, als je naar Vai's extremere dingen kijkt. Ze kennen elkaar ongetwijfeld, Vai's label had ook iets met de release van Only te maken dacht ik.

Daarnaast is het ook nog een uitstekende drummer. Heb hem wel eens een drumsolo zien spelen, echt niet verkeerd. En op zijn studioplaten speelde hij geloof ik meestal zijn eigen drumpartijen in. Maar vergis je niet, Hij is eigenlijk pas een jaar of 10 exlusief akoestisch bezig. Daarvoor heeft hij fusion / country achtige soloplaten gemaakt. Maar in die tijd was hij voornamelijk in Australie bezig voor zover ik weet. Hij heeft een fantastische toon op elekrische gitaar. En zijn plectrumtechniek liegt er ook niet om.

Janne
29 juni 2005, 11:59
Ik ken hem niet, moet dat?
JA dus http://webcast.msc.uky.edu/woodsongs-349.wmv tis ff 150 mb, maar dan heb je een beetje een idee wat je mist :razz: .

Janne

170mb :-D
:oops: Het spijt me.
Gelukkig staat ie niet meer in off-topic :razz:

Negative K3 fan
29 juni 2005, 20:35
Anders: het gaat hier om een AKOESTISCHE gitarist. In het akoestische forum is hij zo'n beetje tot halfgod verheven. Maar wat hij op een akoestische doet slaat werkelijk alles. Echt zonder competitie de beste die ik ken.
Maar in een duetje met Vai zou het waarschijnlijk een sportief gelijkspel worden.

hmm over dat laatste ben ik het niet helemaal eens!

Negative K3 fan
29 juni 2005, 20:37
[Daarnaast is het ook nog een uitstekende drummer. Heb hem wel eens een drumsolo zien spelen, echt niet verkeerd. .

gezien het feit dat hij ook drumt op zn gitaar verbaast me dat absoluut nbiet

Constantijnster
29 juni 2005, 23:58
Tommy is wel goed maar no way dat hij het haalt bij Vai. Vai staat 7 verdiepingen hoger.

nopster
30 juni 2005, 13:00
Tommy is wel goed maar no way dat hij het haalt bij Vai. Vai staat 7 verdiepingen hoger.

Ik denk dat jij een Vai-addict bent. :wink:

Constantijnster
30 juni 2005, 13:27
Tommy is wel goed maar no way dat hij het haalt bij Vai. Vai staat 7 verdiepingen hoger.

Ik denk dat jij een Vai-addict bent. :wink:

Damn right you are! :razz:

Negative K3 fan
1 juli 2005, 20:51
ik heb het geprobeerd en geprobeerd, maar de astoria dvd kan ik gewoon niet in 1 keer uitkijken omdat het gewoon saai en vervelend wordt, terwijl een concert tommy mij kan boeien, ik kan naar een concert van 4 uur met open mond naar hem kijken (op dvd of niet).

Luca P
1 juli 2005, 21:08
http://img291.echo.cx/img291/5500/p62300995bx.jpg

Mooie foto, niet?

WICKED
2 juli 2005, 14:02
pppff jullie overschatten m wel zeg :wink:

Ik vind van niet, maar waarom vind jioj dan van wel???

Ik ken dan alleen zijn akoestische werk, speelt ie ook nog andere dingen ofzo?

Daniël_san
2 juli 2005, 14:32
Met zijn broer samen speelt ie elektrisch en dan weer akoestisch. (in 1 liedje zeg maar) Er staat ergens op internet nog wel een kort stukkie film dat ie elektrisch speelt tijden de olypische spelen in sydney.

WICKED
2 juli 2005, 14:44
Ok, maar als je tommy met shawn lane vergelijkt is hij een miertje :)

Luca P
3 juli 2005, 10:51
Shawn ja...
Ik heb wat stukken van hem beluistert.
Man hij gaat heen en weer met een noodgang. Als een mier!
:D
Na het zien van Tommy in Zaandam, was ik even terug bij af. En ik had echt zoiets van:
Waar doe ik het nog voor!
Maarja, ieder heeft een taak in zijn leven.
Die van mij is dus klooien met mijn gitaartje thuis op de bank!
8-)
Is ook cool......

Outrage
25 augustus 2005, 17:39
ik vind tommy fabelachtig, zijn cd's zijn ook beluisterbaar voor niet gitaristen.

Maar om nu een vergelijking met Vai te maken? Ik vind Vai ook fabelachtig goed, maar ik heb de ervaring dat niet gitaristen zijn cd' s maar niks vinden.

Scali
25 augustus 2005, 19:56
Ik zit nu dat filmpje te kijken, en ik vind dat Over The Rainbow echt schitterend gespeeld.
Zowel technisch als muzikaal is het heel hoogstaand.

Riffcrusher
29 augustus 2005, 20:57
Weet je wat mij zo boeit aan deze man ? Dat hij niet zomaar een nummer speelt, maar dat hij het gewoon IS....

Ronduit prachtig om deze man bezig te zien. Dit is muziek mensen !

Satriani
4 september 2005, 13:08
Ik had nog nooit van die gast gehoord voor dit topic
Echt fukin geniaal gewoon :o
Ben zwaar aan het oefenen op nummers van hem

@ de dude die het filmpje van hem gepost heeft:

Heb je nog meer van die filmpjes ? :razz:

Luca P
4 september 2005, 13:32
http://webcast.msc.uky.edu/woodsongs-245.wmv

Pak een stoel en een biertje of wat.
En zet je gitaar op Marktplaats.nl.
8-)

of is dit dezelfde?? :-?

Satriani
4 september 2005, 15:50
Zit nu bij me vriendin
Ga em vanavond gelijk kijke :-D

gitaarman
4 september 2005, 21:23
ik heb tommy wel eens op electrisch gehoord(op 1van zijn albums speelt hij ook electrisch) en das ook echt niet normaal meer :o
te ziek voor woorden.
en ik kan je 1 ding vertellen.... daar kan vai wat van leren.
tommy wordt te vaak onderschat(vaak omdat hij niet zo beroemd is als Vai of satch)
ben al 3x bij een concert geweest van tommy en telkens weet hij het publiek te doen kwijlen
:lol:

Luca P
5 september 2005, 17:55
Ik vind Danny Gatton ook zo goed!
Dacht dat dit wel zo'n beetje de gitarist was die mij dwong te stoppen met spelen.
:cry:
Toen zag ik Tommy dus en die zit wat mij betreft nog een stapje hoger.
Maar als je "Sweet Georgie Brown" live kan vinden van Danny, begrijp je wel wat ik bedoel...

LuukieRayVaughan
31 januari 2006, 19:37
Stratman70 volgens mij bedoel je The Birth of the Blues van Tommy en Chet Atkins. Prachtig nummer, ik ben er al bijna 4 weken aan verslaafd.. Prachtige solo, die gast is gewoon zo goed...
Hij heeft nog meer vette nummers met Chet gemaakt op hun album. En ja.. het album Only is gewoon fantastisch !

Negative K3 fan
31 januari 2006, 20:01
17 maart muziekcentrum enschede... who's with me?

Lineke
1 februari 2006, 10:15
17 maart muziekcentrum enschede... who's with me?

Me !!

En ... 15 maart 2006 om 20.30 uur in Borne, Kulturhus De Bijenkorf.

Nadere info: 074-2657200 of www.kulturhusborne.nl

Negative K3 fan
1 februari 2006, 14:20
hmm dat optreden in borne stond niet op zn site een tijdje terug...

Jorikjet
13 februari 2006, 22:32
Ik zou graag eens een optreden van hem willen bijwonen. Eens kijken of ik kan op de bovenstaande data!

Izz
15 februari 2006, 11:00
Heb tegenwoordig ook net Tommy 'ontdekt'... ik voel me echt kansloos op de gitaar als ik die kerel zie spelen... wat een gemak straalt hij uit als hij speelt! ga er ook naar toe in Wageningen op 9 maart.

Mochten er mensen nog kaartjes zoeken voor Tommy in Heerhugowaard op 5 maart... http://koopjes.marktplaats.nl/hobby_en_vrije_tijd/toegangskaarten_en_tickets_concerten/22210652.html?return=eJwlyk0KgzAQhuG7CLrURHETCaXeZ GwjCeZnMFOqLb17J7h6H74ZUFJ9nRJTVnIcVJUN7A87WSJUXbc lNLENsG%2BEHoByG313vbRo8UaLTmtzeC2bZ9bbux7ulEI4637 shQkB4sv4epgp8UUyPDE%2BDgsPZul5dc3cnmEWKJNgpuzK2KC W1fT7AxzvNcU%3D&df=1

(en ja, ik weet van dat verkoopspam gedoe op het forum, maar ik vind het ook zonde als de kaartjes blijven liggen... probeer er wellicht hier iemand nog blij mee te maken...:))

Negative K3 fan
18 maart 2006, 12:25
en het was weer oldschool

Helter Skelter
18 maart 2006, 15:14
Mijn broer heeft pas een DVD'tje aan mij laten zien van Emmanuel, het was een optreden op een 1 of andere universiteit in de VS en hij deed o.a. 'Lady Madonna' en 'Day Tripper' solo op een akoestische gitaar...

I was impressed moet ik zeggen :cooler:

Negative K3 fan
18 maart 2006, 15:28
ja die dvd heb ik ook, zo gaan ongeveer zijn live optredens, gisteren speelde hij de beatle nummers ook, maar zoals het iemand van zijn betaamd speelt hij 1 nummer nooit 2 keer op dezelfde manier...

echt geweldig

maargoed, als je niet van instrumentale muziek houdt is het misschien wat lastiger :hippie:

Helter Skelter
18 maart 2006, 15:35
ja die dvd heb ik ook, zo gaan ongeveer zijn live optredens, gisteren speelde hij de beatle nummers ook, maar zoals het iemand van zijn betaamd speelt hij 1 nummer nooit 2 keer op dezelfde manier...

echt geweldig

maargoed, als je niet van instrumentale muziek houdt is het misschien wat lastiger :hippie:

kan je nagaan hoe goed hij wel niet is ;)

pimmetje
28 maart 2006, 02:32
Vanavond geweest in Naaldwijk.
Ik ben geen overdreven liefhebber van die instrumentale, soms bijna overdreven harmonieuze zooi, maar kan 't prima uitzitten. Hij zorgt gelukkig ook wel dat er voor iedereen wel voldoende tussen zit om echt wel van te kunnen genieten.

En los van de muzieksmaak was 't natuurlijk gewoon (weer) absurd goed. De plannen werden weer gemaakt voor volgend jaar in Naaldwijk en ik hoorde dat er nog plek was voor een NL optreden over een week of drie. Dus er is nog hoop voor hen die nog geen kaartje hebben kunnen bemachtigen :D.

Oh ja... en ik ga nu natuurlijk een paar weken lang geen gitaar aanraken omdat ik me op de gitaristen-ladder momenteel ongeveer op gelijke hoogte met stront onder een schoen voel staan...
Zal aanstaande vrijdag dus wel een somber optreden worden :D.

Negative K3 fan
28 maart 2006, 15:26
ja pimmejte ik begrijp wat je bedoelt met die eerste zin, op een gegeven moment na de pauze kwam er een stuk van een heleboel zoetsappige nummers na elkaar, ik vind het wildere werk leuke

Trocar
28 maart 2006, 18:04
Bij het optreden waar ik was, was er ook een zangeres uit Nashville aanwezig. Bij jullie ook?

Verder, clinic plus concert waren erg leuk; die man heeft humor!

Negative K3 fan
28 maart 2006, 18:34
bij 'mijn' optreden was er ook een duitse mondharmonicist heel leuk

thijs88
29 maart 2006, 17:26
Oh ja... en ik ga nu natuurlijk een paar weken lang geen gitaar aanraken omdat ik me op de gitaristen-ladder momenteel ongeveer op gelijke hoogte met stront onder een schoen voel staan...
Zal aanstaande vrijdag dus wel een somber optreden worden :D.

haha, dat had ik nou ook, ik heb zelfs overwogen te stoppen :P

Dat nummer Intuition, een eerbetoon aan de Aboriginals was echt geweldig :rockon:

chennie
29 maart 2006, 21:30
ok tot gisteren heb ik er nog nooit eerder van gehoord, ja de naam heb ik vaker gehoord en dat was het. Maar goed even dat filmpje gekeken op gitaarnet. Ik kende het als een cover van een van mn favouriete bands: The Living End. Maar hij doet hetzoveel beter. Net dat filmpje gekeken van woodsongs. Het is grappig en de nummers, die ietwat rustiger: geweldig, fijn klinkende melodietjes, niets van dat complexe gitaarwiskunde, ontzettend sweet...

morgen maar eens kiekn of ik een cd kan scoren, die laatste.

JoostBaksteen
29 maart 2006, 22:18
Bij het optreden waar ik was, was er ook een zangeres uit Nashville aanwezig. Bij jullie ook?

Verder, clinic plus concert waren erg leuk; die man heeft humor!

Was dat niet zijn verloofde? Bij ons was er een jonge blonde (langharig) zangeres, maar daar gaat hij mee trouwen... doet ie best goed :D

Trocar
29 maart 2006, 22:28
Als dat echt zo is, dan is hij wel van de groene blaadjes (of hoe ging dat spreekwoord: oude bok, jonge blaadjes zo iets?) want die bedoel ik inderdaad.

chennie
29 maart 2006, 22:41
wedden dat die heel wat jongevrouwe hartjes kan sneller laten kloppen met zijn spel ?

JoostBaksteen
29 maart 2006, 22:48
Dat is inderdaad zo, hij heeft het letterlijk gezegd: "my wonderfull fiancé".

JoostBaksteen
29 maart 2006, 22:52
Google is liev... Liz(zie) Watkins

http://www.btinternet.com/%7Eunclechristo/cctommyliz3.jpg

http://www.accentonmusic.com/seminar/2004/photo10.jpg


http://markcornelison.com/BANDS/LIZ/050119LIZZIE072-cover.jpg

Hier nog meer: http://www.markcornelison.com/Liz%20page/Desktop.html

Negative K3 fan
29 maart 2006, 23:10
ok tot gisteren heb ik er nog nooit eerder van gehoord, ja de naam heb ik vaker gehoord en dat was het. Maar goed even dat filmpje gekeken op gitaarnet. Ik kende het als een cover van een van mn favouriete bands: The Living End. Maar hij doet hetzoveel beter. Net dat filmpje gekeken van woodsongs. Het is grappig en de nummers, die ietwat rustiger: geweldig, fijn klinkende melodietjes, niets van dat complexe gitaarwiskunde, ontzettend sweet...

morgen maar eens kiekn of ik een cd kan scoren, die laatste.

erg matig dat je hem 2 weken teurg hebt gemist, hij en ik waren toen in het muziekcentrum...

ik doe het voor zn live shows, thuis luister ik zelden tot nooit naar zijn mp3tjes...

jorrit
9 april 2006, 20:30
arg wat is die man goed! heb hm gezien in leeuwarden verschrikkelijk..

voor iedereen die t niet kent... schaam je! en ga het luisteren :D

Negative K3 fan
9 april 2006, 22:19
iedereen die wel de moeite heeft genomen zich aan te melden op gitaarforum, maar niet de moeite heeft gedaan een concert van tommy bij te wonen zou zichzelf een ernstige straf op moeten leggen!!



ofzoiets...

rhcp_schipper
19 april 2006, 23:47
Op pagina 1 is een show van Tommy emmanuel gepost, en in dat filmpje speelt tommy een stukje van chet atkins.

Dat stukje spreekt mij zo erg aan, maar ik kan er niks van/over vinden.

Mijn vraag is hoe heet dat nummer dat tommy speelt?

Dat stukje bevind zich tussen de 21 en 22 minuten.

Ik hoop dat iemand me dt kan vertellen. Alvast bedankt

Crutch
19 april 2006, 23:55
Die Lizzy is ie trouwens mee verlooft.


Heb 'm gisteren in Steenwijk zien optreden samen met lizzy en nog een (harp)gitarist.
Mijn god wat is hij goed.

Luca P
7 september 2006, 21:43
Deze (http://www.youtube.com/watch?v=ZTlnca8cm24) kon ik nog niet van Tommy.

ibbie
9 september 2006, 22:24
Ik heb een dvd van hem, echt ge-wel-dig, je gaat je gewoon zitten schamen, zo goed als die vent kan spelen.

FunkyFlamenco
4 oktober 2006, 13:10
Ik vond Tommy Emmanuel ook erg goed. Ik hou vooral van zijn rustige / relaxte composities als: Saltwater, Morning Aire, Angelina, Those who wait... Ik heb van de week een bladmuziek/ tab boek besteld van de cd Only.

Harald
4 oktober 2006, 19:10
Op pagina 1 is een show van Tommy emmanuel gepost, en in dat filmpje speelt tommy een stukje van chet atkins.

Dat stukje spreekt mij zo erg aan, maar ik kan er niks van/over vinden.

Mijn vraag is hoe heet dat nummer dat tommy speelt?

Dat stukje bevind zich tussen de 21 en 22 minuten.

Ik hoop dat iemand me dt kan vertellen. Alvast bedankt

Als het gaat om de woodsongs 349 show:
Windy and Warm, transcripties van Tommy;s versie zijn te vinden in het solo guitar style boek (oude versie) en in het boek van Endless Road (recentere versie)

Funkicker
4 oktober 2006, 21:14
Ok, maar als je tommy met shawn lane vergelijkt is hij een miertje :)
damn.. die gast kan lelijk spelen zeg..
maar wel snel, dat geef ik m na