PDA

View Full Version : snaren



...rock...
27 juni 2005, 14:16
hey
ik hoop dat dit nog niet gekend is anders vrij nutteloos :oops:
iedereen kent het wel de snaren die vuil worden en minder grip krijgen, ik heb hiervoor de raad gekregen om als dit gebeurt je snaren te KOKEN zo'n 5 a 7 minuten en goed afdrogen en dan terug op je gitaar. Ze klinken 2x beter dan nieuw!!!! Ik heb de raad gekregen door iemand die een oude gibson hummingbird bezit. Zo hoef je ook niet direct nieuwe snaren te kopen want anders moest ik in minder dan een maand nieuwe snaren kopen, ik speel nu zo'n 6 a 8 uur per dag en met het koken kan ik die tijd toch wat langer strekken.
gouden raad van tante ...rock... :wink: :D
grtz robby

Floris1984
27 juni 2005, 14:43
Gaan ze dan niet nog sneller roesten?

Ik vervang mijn snaren namelijk meestal als ze gaan roesten, dan vind ik het niet meer lekker spelen namelijk.
Maar het is wel het proberen waard, bedankt voor de tip :P

...rock...
27 juni 2005, 15:11
Gaan ze dan niet nog sneller roesten?

Ik vervang mijn snaren namelijk meestal als ze gaan roesten, dan vind ik het niet meer lekker spelen namelijk.
Maar het is wel het proberen waard, bedankt voor de tip :P
roesten? zo ver is het nog niet gekomen ik kook als je het vuil kan zien en erdoor weing grip hebt op je snaren de grip zal niet echt terugkomen maar de snaren klinken ZO helder zelf beter als ze nieuw klinken!

Janne
27 juni 2005, 15:16
Ik heb er wel ooit van gehoord ja, maar dat ging over bas-snaren:
http://www.lordofthestrings.nl/lots/mcsmambo.p?M5NextUrl=RNEWS&asn_id=2003011812.

...rock...
27 juni 2005, 15:19
Ik heb er wel ooit van gehoord ja, maar dat ging over bas-snaren:
http://www.lordofthestrings.nl/lots/mcsmambo.p?M5NextUrl=RNEWS&asn_id=2003011812.
ah over snaren voor electrische gitaren weet ik niet, ik gebruik mijn gibson alleen op reptities aangezien ik ni echt een (werkende) oefenversterker heb, dus die verslijten niet zo snel en dan kan ik nieuwe kopen. maar voor die bas snaren word er zout bij gedaan wat ik niet doe.