PDA

View Full Version : mxr true bypass?



fullorder
27 juni 2005, 12:51
ik sprak laatst iemand die beweerde dat mxr pedaaltjes true bypass hebben. ik dacht eigenlijk van niet.
wie weet het zeker?

DREAMMACHINE
27 juni 2005, 14:22
....volgens mij iig de laatste versies onder dunlop iig niet ( had een dynacomp, die iig niet!), en van mn script 90 weet ik het eigenlijk niet zo goed, zal hem nog eens openmaken!...

Speeddemon
27 juni 2005, 15:31
MXR heeft een hardwire bypass. Dit is geen true bypass, maar heeft 1 voordeel t.o.v. een gebufferde bypass: zonder batterij of 9V werkt ie WEL in bypassed-modus.

DREAMMACHINE
27 juni 2005, 15:51
aha, tnx

dit geld ook voor de script logo phase90 neem ik aan?

Speeddemon
27 juni 2005, 18:33
yep, en ook voor de klassieke DOD pedalen uit die tijd.

DREAMMACHINE
27 juni 2005, 18:34
aha, duidelijk!
tnx

Antal
27 juni 2005, 19:03
MXR heeft een hardwire bypass. Dit is geen true bypass, maar heeft 1 voordeel t.o.v. een gebufferde bypass: zonder batterij of 9V werkt ie WEL in bypassed-modus.

En wat is dat precies :???:

Lucluc
27 juni 2005, 20:00
MXR heeft een hardwire bypass. Dit is geen true bypass, maar heeft 1 voordeel t.o.v. een gebufferde bypass: zonder batterij of 9V werkt ie WEL in bypassed-modus.

Ook Ross heeft zo'n bypass, zowel de amerikaanse als de taiwanese. En Coron.

Lucluc
27 juni 2005, 20:12
hardwire bypass

En wat is dat precies :???:

De simpelste manier om een effect te bypassen. Gewoon een schakelaar die het effect inschakelt, van de input via de printplaat naar de output, of het effect uitschakelt en dan gaat het signaal direct van de input naar de ouput zonder via de print te gaan. Er blijft echter de verbinding 'input-->printplaat' dus een kleine 'load' en dat kan dus signaalverlies veroorzaken. Vandaar het buffersysteem of true bypasssysteem om daaraan tegemoet te komen.

Check onderstaande link voor een betere uitleg.

http://www.muzique.com/lab/truebypass.htm

Braindead
11 juli 2005, 18:21
MXR heeft een hardwire bypass. Dit is geen true bypass, maar heeft 1 voordeel t.o.v. een gebufferde bypass: zonder batterij of 9V werkt ie WEL in bypassed-modus.

Wat bedoel je nou? (Ik heb een MXR KFK equalizer, en ik ga er dus van uit dat deze een true bypass heeft. Als ie uit staat dat ie dan langs het circuit gaat, toch?

Wat is dan een hardwire bypass nu weer? werkt ie nou wel of niet als true bypass?

Antal
11 juli 2005, 18:45
De simpelste manier om een effect te bypassen. Gewoon een schakelaar die het effect inschakelt, van de input via de printplaat naar de output, of het effect uitschakelt en dan gaat het signaal direct van de input naar de ouput zonder via de print te gaan. Er blijft echter de verbinding 'input-->printplaat' dus een kleine 'load' en dat kan dus signaalverlies veroorzaken. Vandaar het buffersysteem of true bypasssysteem om daaraan tegemoet te komen.

Check onderstaande link voor een betere uitleg.

http://www.muzique.com/lab/truebypass.htm

Ik snap hem. Uiteraard ken ik dat principe wel. Ik heb alleen nog nooit van die term 'hardwire bypass' gehoord :???:

Lucluc
11 juli 2005, 19:26
Wat is dan een hardwire bypass nu weer? werkt ie nou wel of niet als true bypass?



De simpelste manier om een effect te bypassen. Gewoon een schakelaar die het effect inschakelt, van de input via de printplaat naar de output, of het effect uitschakelt en dan gaat het signaal direct van de input naar de ouput zonder via de print te gaan. Er blijft echter de verbinding 'input-->printplaat' dus een kleine 'load' en dat kan dus signaalverlies veroorzaken. Vandaar het buffersysteem of true bypasssysteem om daaraan tegemoet te komen.

Check onderstaande link voor een betere uitleg.

http://www.muzique.com/lab/truebypass.htm

Braindead
11 juli 2005, 20:16
Tja dat verhaal had ik al eens bekeken.

Dus hardwire bypass is dus gewoon dat ie nog steeds verbinding maakt met de printplaat? Dat vind ik dan nogal een misleidende term dan. Om het dan hardwire bypass te noemen.

Ja sorry maar ik begrijp het nog niet helemaal.
Ik begrijp dat bij true bypass het hele circuit uit de verbinding gehaald word. That part is clear.
Bij niet true bypass is het dus dat ie nog steeds verbinding heeft met de printplaat en dus tone sucked of dat dan hoog is of volume whatever..

Maar nu, hardwire bypass? dat klinkt dan toch dat ie niet met de hardwire dus de printplaat in verbinding staat? of niet?

Of bedoel je dat ie nu geen buffer heeft?

Sorry als ik heel traag van begrip ben.... :???: :D

Lucluc
11 juli 2005, 20:35
Sorry als ik heel traag van begrip ben.... :???: :D

:-D :-D :-D :-D

Volgens mij snap je het precies: gewoon geen buffer en wel een directe verbinding tussen input en output als het effect uitstaat. Alleen zit er dan nog een verbinding van de printplaat naar de input. Een kleine 'load' op het signaal, maar je signaal gaat niet door de hele printplaat en je hebt geen buffer. Die naam 'hardwire' (dus geen printplaat) is toch best goed gekozen?

tillens
11 juli 2005, 20:35
geeft niet dat je traag bent hoor, je bent dan ook braindead.

Braindead
11 juli 2005, 20:40
Sorry als ik heel traag van begrip ben.... :???: :D

:-D :-D :-D :-D

Volgens mij snap je het precies: gewoon geen buffer en wel een directe verbinding tussen input en output als het effect uitstaat. Alleen zit er dan nog een verbinding van de printplaat naar de input. Een kleine 'load' op het signaal, maar je signaal gaat niet door de hele printplaat en je hebt geen buffer. Die naam 'hardwire' (dus geen printplaat) is toch best goed gekozen?

uhm okay, ik neem het terug de naam is goed gekozen :D

Ach hardwire bypass non bypass....... as if I would notice :)

Braindead
11 juli 2005, 20:42
geeft niet dat je traag bent hoor, je bent dan ook braindead.

Don't you piss me off!!!! 8)

:-D :-D :-D :-D :-D :-D

Tja what's in a name he.....

Antal
11 juli 2005, 20:46
Hier staat alles in: http://www.geofex.com/Article_Folders/bypass/bypass.htm

Alleen de term hard-wire bypass komt er niet in voor :razz: