PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul, WELKE??



Paradoxia
28 augustus 2002, 18:06
Zoals de titel al zegt, welke Les Paul van Epiphone kan ik het best kopen?
Ik speel dingen zoals Tool, A perfect Circle, en veel classic rock.

Peace

Fluffy
28 augustus 2002, 18:07
wat is je budget ?

Paradoxia
28 augustus 2002, 18:08
tussen de 0 en 600

Kitaarhiero
28 augustus 2002, 18:14
The Les Paul studio Gothic past wel bij je stijl, of niet? (mat zwart enzo)

Paradoxia
28 augustus 2002, 18:18
Ik houd niet zo van zwarte gitaren vooral niet mat zwart :smile:

Dionyios
28 augustus 2002, 18:22
Gewoon de Standard kopen, is een goede gitaar.

sebass
28 augustus 2002, 18:22
Custom :grin: Erg goede gitaar.

Paradoxia
28 augustus 2002, 18:24
Op 2002-08-28 18:22, schreef Dionyios:
Gewoon de Standard kopen, is een goede gitaar.


Heb ik al getest, lekker gitaartje ja. Maar ben nog aan het twijfelen over kwaliteit, en hoe lang zo'n ding meegaat...

lars
28 augustus 2002, 18:26
meegaan opzich eeuwig tenzij je em laat stuiteren. alleen na een tijdje wil je weer wat nieuws of beters en dan verpats je em waarschijnlijk.

Paradoxia
28 augustus 2002, 18:33
Is de geluidskwaliteit van de standard geschikt voor stuio opnames, en optredens?

nirvana
28 augustus 2002, 19:03
ik heb er ook zo één gehad en kmoet zegge ze zien er mooier uit dan dat ze klinken. Ik zou eerder een tweedehandse stratocaster usa kopen, maar dat is natuurlijk wel iets totaal anders. Maar tis nu niet dat ze slecht zijn hoor. Gewoon goede elementjes erin en je hebt een perfect gitaartje.

Mitch
28 augustus 2002, 20:59
Gewoon negeren, die opmerking over die Stratocaster;)
Ik heb mijn Custom in '95 gkocht en toen lag -tie waarschijnlijk al een jaartje of twee (of drie...) in de winkel, maar destijds klonk de Custom duidelijk beter dan alle andere. En ik heb ze al-le-maal geprobeerd, meerdere gitaren van hetzelfde type trouwens. Zat toen ook meer mahonie in, was duidelijk zwaarder dan de rest.

Maar dat was toen. Recent bij gebrek aan mijn eigen gitaar een Epi Custom uit het rek gehaald om een pedaaltje te testen en ik merkte dat deze qua elementen duidelijk beter was dan de mijne destijds. Zijn dus ook vervangen inmiddels. Geen idee echter of de Standard of de Classic anders klinken dan de Custom nu. Studio is wel gewoon k#t met peren.
GOed testen: bij voorkeur naar een zaak gaan waar ze er meer hebben en direct na elkaar op dezelfde versterker hetzelfde liedje spelen.

nirvana
28 augustus 2002, 21:09
ik ken ni veel van gitaren maar ik weet wel dat een fender stratocaster usa (standaart) beter is dan een nieuwe epiphone les pauls (standaart) ... Jij mag die gast alles wijsmake wat je wilt!

Nesker
28 augustus 2002, 21:33
usa strat is beter

BLOK182
28 augustus 2002, 21:35
Ook ietsje duurder...

Stefan16384
28 augustus 2002, 22:24
Een Fender is beter als een Epi begrijp ik hier... Daar kan ik mee leven. Ga alleen niet proberen om een LP met een strat te vergelijken. Hij vraagt om een LP, dan geef je hem geen strat. Als jij om een half wit brood vraagt wil je ook niet horen dat je beter een pak melk kan kopen....

Moonchild
28 augustus 2002, 22:27
Ik zou voor 1000% die fender nemen

FragDaddy
28 augustus 2002, 22:31
ok. de Fender mag wel beter zijn, maar geeft ook een niet te vergelijken geluid.

beetje raar om iemand een Fender te adviseren, als hij op zoek is naar het Les Paul geluid..

lars
28 augustus 2002, 23:59
wtf?! een strat beter dan een lespaul?! like, is een appel beter dan een peer?
zijn 2 hele verschillende gitaren en de klinken "anders" niet "beter of slechter"
en een usa strat is totaal niet in dezelfde prijsklasse als een epi lespaul. ja 2ehands mischien als je een randdebiel tegenkomt, maar dan kun je ook 2ehands naar een epi gaan kijken.

Anders Destium
29 augustus 2002, 09:55
Maar het ging erom dat het topic over les pauls van Epi gaat :wink:
Nu ben ik weer (in dat geval), spaar lekker door voor een Gibson les paul junior special plus, klinkt veel beter, is supermooi en een euro of 1100 (da's dan weer het minpuntje :smile: )

sleep_to_saturate
29 augustus 2002, 11:17
Ik heb een epi LP deluxe, weet niet of ze nog gemaakt worden, maar ik vind 'm zelf net iets beter dan de standard klinken. Vooral clean is ie wat voller zeg maar. Maar ja dat is een kwestie van smaak.

Bas
29 augustus 2002, 17:27
Ben in het bezit van een Epi '56 Gold Top en ik vind het een super ding.. goed afgewerkt, klingt echt heel goed, al met de standaard pups (hoewel ik er nu SD's in heb, maar dat is persoonlijk). Goeie body/mega sustain..

ik ben er happy mee :grin:

stomas
29 augustus 2002, 21:12
Ik heb een Epiphone Les Paul Standard en het is een goeie gitaar voor 500 euro, maar verwacht dus geen kwaliteit ala Gibson/Fender. De Custom heeft twee bindingen en de Standaard 1 en hierdoor schijnt de custom zwaarder te klinken. Ik hem mijne nu een jaar en toen ik hem kocht hoorde ik het verschil tussen een custom en een standard niet, maar een custom is duurder en heeft (IMHO)lelijke gouden hardware dus vandaar de Standard.

mzzl

sjoerd

Bouke
30 augustus 2002, 08:56
Hey,

'k heb een Epi LP Goldtop. Dez gebruikte ik voorheen als nr. 1 maar da's nu een '70 re-strat. De LP is nu m'n powerslide gitaar. Je weet wel, actie wat omhoog, open G-stemming en dan via de Twin met een rauwe bluesrand sliden. Vin 'k wel lekkah!

De Epi speelt goed, ook zonder slide, heeft veel sustain. De hum's die erin zitten geven lang niet zoveel kickattack als de strat, maar nu geeft dat nie meer, want... ik speel voornamelijk op de strat :smile:

Conclusie: Epi LP Goldtop is solide, degelijke gitaar.

Bouke

Paradoxia
30 augustus 2002, 09:19
Thanks guys!

En ik zoek btw GEEN fender. Zit zo'n knagend geluid in, en zijn bovendien lelijk (vind ik, don't shoot me :smile: ).
Anyway, thanx!!!

Sandman
30 augustus 2002, 16:49
Ik heb een epi lp st quilted maple top met SD's. Onverwoestbaar geluid. Kwalitatief erg goede gitaar voor het geld (E 900,- incl. SD's).

sebass
30 augustus 2002, 17:26
Jullie zeggen wel dat de strat usa van fender veel beter is maar dat is echt persoonlijk. Ik vind hem echt kut. Ik heb er op gespeeld en ik zou hem voor geen geld willen inwisselen voor mijn les paul custom. Hij speelt niet lekker en het geluid viel mij heel erg tegen. Ik heb er in een paar winkels een paar getest allemaal usa strats. Ik ben blij met mijn les paul met seymour duncans.

Dogma
31 augustus 2002, 14:58
Een strat vindt ik ´n beetje ´n Homo gitaar. Luister ´s naar oude opnames van Eric Clapton op z´n LP, hij had toen een veel beter geluid als nu op z´n burgelijke family strat! als je dan toch een fender neemt neem dan een telecaster met humbucker bij de hals!

in_vitro
31 augustus 2002, 19:35
Ik zou die van mij doen... alleen issie niet te koop. Ik heb echt de allermooiste Epi Les Paul!