PDA

View Full Version : Buzzen van het zadel



GuitarMaster
26 juni 2005, 19:45
Het schroefje van het zadeltje van mijn 5e snaar (tune-o-matic brug) zit een heel klein beetje los, waardoor hij meetrilt bij sommige frequenties.
Ik kan dit schroefje niet aandraaien om het probleem op te lossen, en als ik er een druppeltje lijm op doe kan ik het zadeltje straks niet meer verstellen.

Heeft iemand een idee om dit op te lossen?

Het gaat dus om de schroefjes die je hier bij de zadeltjes ziet zitten:
http://www.casabenelly.nl/images/Guitars/Epi_riviera_bridge.jpg

BB
26 juni 2005, 19:57
Beetje nagellak helpt om bij mijn gitaren kleine schroefjes vast te zetten en het gaat er makkelijk af om ze later nog te verstellen.

GuitarMaster
26 juni 2005, 21:16
Hmm, heb ik geprobeerd net, maar werkt niet.
Er blijken ook nog andere dingen rond het zadeltje mee te trillen...

Nocki
27 juni 2005, 10:43
mischien een beetje vet.? in het begn val het wel aan je handen komen maar als het er een beetje in zit stopt het wel. en anders kaarsvet.

Nocki

Pierz
27 juni 2005, 11:15
Misschien kan je iets tussen dat stuk ijzerdraad steken wat bedoeld is om de zadels op hun plek te houden als er geen snaren over heen liggen. Of misschien wat buigen zodat hij het trillende schroefje vastklemt.

GuitarMaster
27 juni 2005, 15:20
Pff..., ik heb alles al geprobeerd, alle losse delen heb ik vastgezet met een stukje schuim/elastiek/touw, maar ik blijf die rammel maar houden....

Mischa den Haring
28 juni 2005, 02:01
Bekend verschijnsel met dat type Tune-o-Matic brugjes. Gewoon eentje er op zetten die geen beugeltje heeft. Gibson's zijn erg goed maar duur. Erg betaalbaar zijn die van Boston, meen iets van 15 euri. Redelijk goed metaal voor die prijs. Let wel even op want Boston maakt ze ook met beugeltjes. En neem de originele brug mee om te kijken of de gaten op dezelfde plek zitten want zo te zien is je gitaar op de foto geen Gibson.

Raytheman
28 juni 2005, 15:16
druppeltje bisonkit of lock-tite. Dit wordt wel droog maar niet keihard. Het blijft dus enigszins elastisch maar voorkomt wel trillen.