PDA

View Full Version : Luide pop bij uitzetten amp



Kasper
26 juni 2005, 15:20
Ik ervaar al een tijdje dat er zich een luide 'POP' voordoet wanneer ik mijn amp uitzet (Marshall VS100). Toen ik hem 2e hands kocht heb ik dit fenomeen nooit ervaren. Ook in het begin thuis niet echt last van gehad, maar dus nu vraag ik me wel af wat het is, en of het kwaad kan voor de amp/speaker etc.
De ene keer is het al iets luider dan de andere keer. Iets met de stroomtoevoer te maken of zo? Normaal is alles wel geaard, maar:
De amp zit in een stekkerdoos, die via een verlengkabel naar een andere stekkerdoos gaat, en die gaat dan de muur in. Allemaal geaard dus. Op de eerste stekkerdoos zit mijn Boss GT-8 aangesloten, en op de 2e stekkerdoos mijn computer en monitor etc :oops:

Ik vermoed dus dat ik te veel apparaten op 1 stopcontact heb zitten?
Ik heb al eens mijn amp vlug eens op één enkele stekkerdoos aangesloten (waar enkel mijn stereo op zit ook) en dat verhelpt het probleem toch in bepaalde mate.

Maar kan dit schade aanbrengen aan mijn amp; die luide knal/pop bedoel ik dus.

Lenweë Míriel
26 juni 2005, 16:55
heb ik ook last van
heb namelijk maar 1 geaarde stopcontact op mijn kamer en die zit zelfs op meerdere app.
maar daar lopen ook allemaal stekker dozen vandaan om alles wat geaard hoort te zij te aarden
dat is dus een pc en versteker en een gitaarversterker (die plopt)

Voidhead
27 juni 2005, 15:24
probeer eens voordat je je versterker uit zet de reverb helemaal dicht te draaien/uitzetten. ik had er eerst ook last van maar als ik m helemaal dichtdraai is er geen plop te horen :)

Lenweë Míriel
27 juni 2005, 21:45
helpt niet nu klinkt de plop alleen wat anders. :-D

Swan
27 juni 2005, 21:46
de kabouter er uithalen :o

...rock...
27 juni 2005, 22:15
de kabouter er uithalen :o
:-D :D :D
had het ook voor met men conquest maar die heeft het begeven :(