PDA

View Full Version : Vragen betreft Marshall 20/20 - E530 combo



Thom TK
26 juni 2005, 14:10
Ik wil een dus een Engl E530 preamp meteen Marshall 20 watt eindtrap combineren.
Is dit en goede combinatie? Ik wil niet teveel watt vandaar de Marshall.

Oh ja, 2e vraag... hoeveel kost een 2e hands Marshall 20 watt eindtrap?

TMKXL
26 juni 2005, 14:41
Lijkt me een prima combinatie. De 20/20 moet je 2ehands rond de 400 kunnen vinden.

Thom TK
26 juni 2005, 14:43
Lijkt me een prima combinatie. De 20/20 moet je 2ehands rond de 400 kunnen vinden.

400 ongeveer? oke, dank :)
ik moet wel zeggen dat er moeilijk aan te komen is trouwens :o .
maarja eerst mijn top weg

Thom TK
26 juni 2005, 19:40
Is dit een goede combo...iemand?

alex1959
26 juni 2005, 23:09
Ik heb een 20/20 Marshall en ben er goed over tevreden.
Ik gebruik hem in combinatie met een Mesa V-twin
Denk niet dat dit niet hard gaat, als ik hem open draai dan gaat het veel harder als dat je denkt.
Wat ik je als raad kan meegeven wil je wel EL84 buizen want die klinken heel anders als EL34
Ik vind persoonlijk dat ze mooier klinken.
Wel moet je rekening houden dat je bij de Marshall 1 HE open houd want hij wordt erg warm.

succes met je zoekttocht

Alex

Thom TK
26 juni 2005, 23:54
Alex bedankt!

oke, ik heb zojuist gehoord dat de 530 veel ruist....welke goede en niet al te dure hihg gain preamp is dan een goede keuze?
Als iemand PER SE een band wilt weten: symphony X, maar ik neem niet aan dat het gevraagd word.

Oke, mogelijkheden zijnL:
Brunetti Centouno
Ampeg SVP'tjes
Rocktron voodoo valve??

Nah, dit zijn suggesties, maar kan iemand mij helpen in de grote boze wereld van 19'apparatuur???

jw009
27 juni 2005, 10:31
misschien is de marshall jmp-1 wat voor je, deze worden nog best vaak aangeboden 2e hands

Thom TK
27 juni 2005, 14:46
misschien is de marshall jmp-1 wat voor je, deze worden nog best vaak aangeboden 2e hands

Klopt, maar das een hybrid amp toch?
Ik wil liever puur buizen..maargoed de Jmp-1 is dan MISSCHEIN een optie mits ik hem goedkoop kan krijgen.

Nah, welke preamps kan ik het beste nemen voor high gain?

candidaten zijn o.a.:
Brunetti Centouno
Ampeg SVP'tjes
Rocktron voodoo valve
Rocktron Piranha
Engl E530....nog in de race ja
Soldano SP77
ADA MP-1 (toaaaaaal geen ervaring mee)

vester86
27 juni 2005, 23:07
vraag 1: heb je van IEMAND gehoord dat die 530 ruist??? of heb je dat apparaat zelf gehoord en baseer je daarop je oordeel??

Wat is er mis met hybrid??? Marcel coenen van Sun Caged gebruikt ook een JMP-1, en die band/gitarist klinkt echt goed

Ikzelf heb ook een V-twin, dat is toch ook een erg mooi hi-gain dingetje, terwijl je het ook rustigeraan kunt doen.

Die Vtwin is echt een aanrader, en die marshall 20/20 (ik heb um zelf gehoord bij alex) die gaat echt knoerthard

Thom TK
27 juni 2005, 23:59
vraag 1: heb je van IEMAND gehoord dat die 530 ruist??? of heb je dat apparaat zelf gehoord en baseer je daarop je oordeel??

Wat is er mis met hybrid??? Marcel coenen van Sun Caged gebruikt ook een JMP-1, en die band/gitarist klinkt echt goed

Ikzelf heb ook een V-twin, dat is toch ook een erg mooi hi-gain dingetje, terwijl je het ook rustigeraan kunt doen.

Die Vtwin is echt een aanrader, en die marshall 20/20 (ik heb um zelf gehoord bij alex) die gaat echt knoerthard

Oke...ja ik heb van iemand van het forum gehoord dat hij ruis geeft op hoge gain volumes. En die persoon vond dat hij dan pas ballen had...wanneer die met high gain stond. Misschien ga ik wel teveel af op personen :).

Maar oke, ik ben wat terughoudend over hybrid omdat ik liever puur buizen wil....just feeling.
Maar als Marcel Koenen het ook gebruikt...

Oh ja, die V-twin...ik weet niet of het een optie is, mijn budet ligt rond 400-500 euro 2e hands.

vester86
28 juni 2005, 00:22
die Vtwin heeft mij 450 euro gekost, en heb ik al voor minder gezien....

Verschil tussen buizen en transistor is op high gain (bijna) niet meer hoorbaar. juist in het schemergebied dat Crunch heet zijn (voorversterker)buizen duidelijk beter dan transistor.

Als je in het zuiden van het land woont kun je een keer langskomen om te luisteren thom... stuur maar een PM ofzo

Thom TK
28 juni 2005, 01:03
ik woon in het oosten, dus dat zit er niet in voor me helaas, maar bedankt voor het aanbod! :)

Anyone??
Ik heb trouwens een lichte voorkeur voor de piranha

LordSpeedyShit
28 juni 2005, 14:55
ik heb zelf de ADA MP-1 en ik ben er tevreden over. High-gain geluiden haal je er prima uit, clean is net als bij de JMP1 transistor. Maar hij is wel een heel stuk goedkoper dan de anderen. (rond €250 2ehands).
Ik zit er trouwens over te denken om em te combineren met zo'n 20/20 eindtrap.

Lock en Load
28 juni 2005, 15:37
Heb je al een mod geprobeerd op je ADA MP-1? Er zijn er echt giga veel...

*gewoon niewsgierig BTW*

El Bastardo
28 juni 2005, 16:53
De jmp-1 en de ada mp1 zijn prima amps voor wat je ervoor betaald.
Dat de jmp-1 hybride is, is me nooit opgevallen. Hij klinkt iig lekker vet, alleen clean is ie wat minder. De mp1, tja hier hangt het van het apparaat zelf af.
Of je hebt een goeie, waarmee je nooit problemen hebt, of je hebt een slechte, waarmee je altijd gezijk hebt.
Maar het zijn allebei prima amps. Ik heb ze allebei gehad en zelfs 2 ada's.
Ze klinken iig beter dan een mesa broekkie :wink:

Volgens mij heb ik er nog ergens een mp1 liggen

Thom TK
28 juni 2005, 21:30
De jmp-1 en de ada mp1 zijn prima amps voor wat je ervoor betaald.
Dat de jmp-1 hybride is, is me nooit opgevallen. Hij klinkt iig lekker vet, alleen clean is ie wat minder. De mp1, tja hier hangt het van het apparaat zelf af.
Of je hebt een goeie, waarmee je nooit problemen hebt, of je hebt een slechte, waarmee je altijd gezijk hebt.
Maar het zijn allebei prima amps. Ik heb ze allebei gehad en zelfs 2 ada's.
Ze klinken iig beter dan een mesa broekkie :wink:

Volgens mij heb ik er nog ergens een mp1 liggen


Mja ach, de jmp1 en de ADA staan als laagste op de lijst bij mij, zeker de Marshall... :D .
Maargoed, ik moet eigenlijk testen, want over rackapparatuur in deze prijsklasse lopen de meningen zó erg uiteen...niet normaal meer...

PS: je hebt een asociaal rack trouwens

El Bastardo
28 juni 2005, 21:46
Mja ach, de jmp1 en de ADA staan als laagste op de lijst bij mij, zeker de Marshall... :D .
Maargoed, ik moet eigenlijk testen, want over rackapparatuur in deze prijsklasse lopen de meningen zó erg uiteen...niet normaal meer...

PS: je hebt een asociaal rack trouwens

hehe, ik vond de ada al de enige goeie in je lijstje :wink:
Maar een goed getunede jmp-1, met nieuwe buisjes erin schuift ze allemaal van tafel

Thom TK
28 juni 2005, 21:49
mjah ik ben geen Marshall fan...(vervelend eikeltje ben ik toch ook he :D )...maar de ADA heeft nu dan wel een streepje voor.

Thom TK
29 juni 2005, 16:52
Nah, wat is dit forum dood zeg...ik bump hem ff.
Iemand nog wat toe te voegen/ervaringen over mijn candidaten?:

Brunetti Centouno
Ampeg SVP'tjes
Rocktron voodoo valve
Rocktron Piranha
Engl E530 (al veel info over)
Soldano SP77

Lock en Load
30 juni 2005, 10:05
Nah, wat is dit forum dood zeg...ik bump hem ff.


De rack gear sectie is soms nogal dood jah :razz:

morris
30 juni 2005, 13:38
Nah, wat is dit forum dood zeg...ik bump hem ff.


De rack gear sectie is soms nogal dood jah :razz:

dat komt omdat we steeds dezelfde nOOb vragen krijgen... :evil:

Raffel
30 juni 2005, 13:40
kom op morris, jij bent ook ooit noep geweest! :)

Ok toen was er weliswaar geen database met 100-en threads om op terug te vallen :D

Thom TK
30 juni 2005, 13:45
Nah, wat is dit forum dood zeg...ik bump hem ff.


De rack gear sectie is soms nogal dood jah :razz:

dat komt omdat we steeds dezelfde nOOb vragen krijgen... :evil:

N00b vragen? :evil:
Ik weet zat van andere apparatuur, man...
En dan nog, het vragen welke versteker het beste is voor mijn eisen is geen n00b vraag.
Ik stel "candidaten", en ik verdiep me zover ik kan in dit gebied.

Lock en Load
30 juni 2005, 15:50
Zie die "n0wb"-vragen eens wat positiever. Als je ze goed antwoord zal diegene die ze steld je dankbaar zijn. En daar doen we het toch voor op een forum als dit? OK, er is 1 sectie waar je gezellig off-topic stuff kan posten, maar de rest is er toch om je mening te geven, die te beargumenteren en anderen te helpen.

Josdevos
30 juni 2005, 15:56
Noob vragen ok, maar niet als daar weken aan een stuk wordt over doorgeleuterd...

Lock en Load
30 juni 2005, 16:02
Noob vragen ok, maar niet als daar weken aan een stuk wordt over doorgeleuterd...

Daar zit wat in :lol:

morris
30 juni 2005, 20:00
Nah, wat is dit forum dood zeg...ik bump hem ff.


De rack gear sectie is soms nogal dood jah :razz:

dat komt omdat we steeds dezelfde nOOb vragen krijgen... :evil:

N00b vragen? :evil:
Ik weet zat van andere apparatuur, man...
En dan nog, het vragen welke versteker het beste is voor mijn eisen is geen n00b vraag.
Ik stel "candidaten", en ik verdiep me zover ik kan in dit gebied.

En dat doe je allemaal op basis van "hearsay". Wat prima is. Vervolgens vorm je je op een voor mij onbegrijpelijke manier een mening zonder een noot gehoord te hebben, en ga je mogelijk ideale kandidaten afschrijven.

In het kader van mijn nieuwe zelfhulp psychoanalyze zelfhulpprogramma zal ik je even citeren:


oke, ik heb zojuist gehoord dat de 530 veel ruist.... Oh ja? Not True.



Klopt, maar das een hybrid amp toch?
Ik wil liever puur buizen.. So What? Heb je hem al eens gehoord?



Misschien ga ik wel teveel af op personen Kijk, hier ben je op de goede weg.



Mja ach, de jmp1 en de ADA staan als laagste op de lijst bij mij, zeker de Marshall. Jammer, het was blijkbaar maar voor even.



mjah ik ben geen Marshall fan...(vervelend eikeltje ben ik toch ook he )...maar de ADA heeft nu dan wel een streepje voor. Tja, die is te makkelijk, zelfs voor mij.



Ik weet zat van andere apparatuur, man... En die wijsheid heb je op dezelfde manier vergaard?

Kijk, als mensen met meer ervaring je iets vertellen over hun ervaringen zou ik luisteren, daar wordt je namelijk slimmer van. En de enige manier om die hybride preamp of Engl ruisbak op JOUW waarde te schatten is zelf uitproberen. Doe dat dan ook, dan heb je het uit eerste hand, en schrijf niet meteen dingen af en vermoei ons dan vervolgens niet met


Nah, wat is dit forum dood zeg...

Morris

Thom TK
30 juni 2005, 23:37
:-D
Dir forum vind ik gewoon dood en ís ook dood ivg met ander gedeelten.
Maar dat terzijde.

De kennis die ik heb van andere apparatuur heb niet vergaard op dezelfde manier, al draagt dit forum wel voor een goed deel bij aan mijn kennis.

En idd, ik moet zelf testen en ik begin (na 2,5 jaar ja...beter laat dan nooit) door te hebben dat de dingen die hier gepost worden HEEL ERG subjectief zijn.

Maar dat heb ik óók geleerd :wink:
Anyway, het doel van dit topic was het vergaren van ervaringen van personen met deze amps.
Aangezien ik ook zei dat de dingen die hier gepost worden subjectiever zijn dan ik op het eerste gezicht dacht, lijkt me de beste oplossing nu idd zelf testen.

Maar toch vind ik de ervaring van anderen van deze amps wel interessant, dus dat houdt ik in stand (uiteraard).

morris
30 juni 2005, 23:52
:-D
Dir forum vind ik gewoon dood en ís ook dood ivg met ander gedeelten.
Maar dat terzijde.

De kennis die ik heb van andere apparatuur heb niet vergaard op dezelfde manier, al draagt dit forum wel voor een goed deel bij aan mijn kennis.

En idd, ik moet zelf testen en ik begin (na 2,5 jaar ja...beter laat dan nooit) door te hebben dat de dingen die hier gepost worden HEEL ERG subjectief zijn.

Maar dat heb ik óók geleerd :wink:
Anyway, het doel van dit topic was het vergaren van ervaringen van personen met deze amps.
Aangezien ik ook zei dat de dingen die hier gepost worden subjectiever zijn dan ik op het eerste gezicht dacht, lijkt me de beste oplossing nu idd zelf testen.

Maar toch vind ik de ervaring van anderen van deze amps wel interessant, dus dat houdt ik in stand (uiteraard).

Tuurlijk, je neemt de meningen van anderen over bepaalde dingen in je achterhoofd mee. Maar niets is beter dan zelf testen zoals je zelf aangeeft.
Ik vind het altijd jammer als iets bij voorbaat al afgeschreven wordt. Zoals bijvoorbeeld de JMp1. Er was een aantal jaren geleden een hele rel over het "hybride"concept op HC, wat tot nogal wat negatieve publiciteit heeft geleid. Internet gaat snel, en opeens praatte iedereen negatief over dit ding. Deze preamp is overigens ook niet mijn smaak, maar voor bepaalde dingen heb ik hem al eens waanzinnig horen klinken. Het feit dat het een hybride concept is doet IMO niet ter zake.
Wat ik eigenlijk bedoel (en sorry als ik een beetje te hard reageerde):
Gebruik je eigen hersens en oren, er is al zo weinig individualiteit tegenwoordig (zet 3fm maar eens aan) en zoek de dingen waar JIJ je mee kunt uitdrukken.

peace
Morris

Thom TK
1 juli 2005, 00:19
Morris, ik ben het helemaal met je eens, en geen hard feeling hier hoor ;).

Maar ik heb geleerd dat meer mijn EIGEN weg moet gaan, en dat is toch een waardevolle les imo.
Moeten er meer misschien :).

Peace indeed.

Raffel
1 juli 2005, 10:13
dit forum is alleen maar dood omdat je over rack gear niet zo makkelijk in de ruimte (lees onzin) kan lullen als over amps e.d. omdat veel mensen zich niet in rack gear verdiepen en dus makkelijk door de mand vallen. Oftewel, het merendeel van de mensen die in dit gedeelte posten, weten wel waar ze het over hebben op rack-gebied. Althans, de informatie komt mij wel betrouwbaar over. Ik heb niet heel veel ervaring met rack gear, maar ik ben dan ook redelijk tevreden over de selecte units die ik heb, dus hoeft dat ook niet :)

De helft van de reviews op HC zijn ook dikke onzin en daarom is het altijd beter dingen met je eigen oren te horen voor je dingen aanneemt. Nadeel is dat sommige dingen moeilijk te testen zijn. Verschillende soorten pups in je gitaar bijvoorbeeld. Die test je niet zomaar in de winkel even.

El Bastardo
1 juli 2005, 18:30
Only lefthanded players are in there right minds

Only righthanded players know how to spell 'their' :razz: :-D

Thom TK
1 juli 2005, 20:32
Only lefthanded players are in there right minds

Only righthanded players know how to spell 'their' :razz: :-D
GODVER!!
Ja tuurlijk weet ik het...had het niet gezien :evil:
Kutzooi, heb ik weer.


























Maar ik schrijf met rechts hoor :-D

@Raffel: daar heb je idd gelijk aan ja.

morris
2 juli 2005, 01:08
Hey, laat ons even weten wat het is geworden overigens....

Thom TK
2 juli 2005, 21:31
Hey, laat ons even weten wat het is geworden overigens....

Jah is goed, alleen heeft TAGS net alle 2 de E530érs verkocht...en voor de rest hebben ze niet veel 19" dus ik moet nog goed kijken waar ik die krengen kan testen.

Maar ik zal dit topic bumpen als ik mijn keuze heb gemaakt ;)

El Bastardo
2 juli 2005, 22:41
Ik heb 2 nummertjes van mijn oude band in sounds gezet.
Dat zijn Marshall JMP-1 en ADA MP1 soundjes, kun je eens luisteren..

Thom TK
3 juli 2005, 16:32
Ik heb 2 nummertjes van mijn oude band in sounds gezet.
Dat zijn Marshall JMP-1 en ADA MP1 soundjes, kun je eens luisteren..

Hey thanks!
ff kijken dan :)