PDA

View Full Version : bc rich mockingbird



glacius
25 juni 2005, 20:44
test

glacius
25 juni 2005, 20:45
hallo,

ik heb een bc rich mockingbird gezien bij een winkel, het gaat om het type met neck-tru body
hij is rood met floyd rose

ik ga deze gitaar donderdag testen en mischien kopen

maar ik weet verder nix van deze gitaar , ik weet dat slash hem gebruikt en dat ik hem retevet vind

ik zou eens wat meer willen weten over bc rich en of de mockingbird een beetje een goeie gitaar is, wat voor hout/pickups etc etc

Akira
25 juni 2005, 21:00
welke serie is het?
en hoeveel moet ie kosten?

glacius
25 juni 2005, 21:07
ik weet niet precies welke serie, hij heeft ruitvormigge inlays en 2 donkere strepen .. is jong gebruikt 2e hands 850 euro

Anders Destium
25 juni 2005, 21:21
Waarschijnlijk een NJ serie dan (USA zijn stukken duurder, bij de andere series wordt je afgezet voor zo'n prijs), goede gitaren! Maar je moet wel uitkijken dat hij niet al te nek heavy is. Ik zou kijken of er nog iets van de prijs af te snoepen is trouwens. 750-800 lijkt me een betere prijs,

Akira
25 juni 2005, 21:28
850 is toch wel erg veel als het een nj serie is.
Als het deze is, is het een NJ classic series:

http://www.bcrich.com/images/NJCLASSIC_MB1.jpg

Wat die moeten kosten heb ik geen idee van.

...rock...
25 juni 2005, 22:20
kvind hem eigenlijk nog mooi straalt niet dat harde metal uit maar meer rock vind ik, is ook door de kleur warschijnlijk.

Anders Destium
25 juni 2005, 22:30
Natural mockinbirds zijn echt prachtige gitaren vind ik!

caelin
25 juni 2005, 22:35
hmm zal dan een classic serie zijn die komen nieuwprijs zo op een 700 euro geloof ik :cool:

caelin
25 juni 2005, 22:45
lijkt ie op deze ?

http://www.eig.nl/index2.html?id=13354

glacius
25 juni 2005, 23:35
het is niet die natural, hij is rood

als je op google kijkt naar bc rich mockingbird en je zoekt op plaatjes dan krijg je hem gelijk te zien

die ik wil heeft een floyd rose, mijn ervaring is dat een gitaar duurder is als hij uitgerust is met een floyd rose...

ik krijg hem incl koffer..

caelin
25 juni 2005, 23:40
dan kan je volgens mij geen buil eraan vallen ....

maar een nj serie (is niet neckthru ) kost zon 600 euro ...

geen idee welke die van jou is dan :|

glacius
25 juni 2005, 23:42
die ene die ik ga kopen is geen nj want die zijn bolt-on en die van mij is een neck-tru !!! weet ik 100% zeker

caelin
25 juni 2005, 23:47
weet je het 100% zeker ?

kan ook een gelijmde zijn nl zijn de oudere versies die lijken neckthru maar zijn toch meerdere stukken hout hoor ...

Orpheo
26 juni 2005, 00:01
deze?

http://www.first-take.co.jp/takeoff/sale_gif/e_guitar/e0107%20bcr%20m_bird%201400ce%20body.jpg

glacius
26 juni 2005, 00:14
JA DIE JAH !! hehe

ik vind hem zooo cool

maar wat kan ik verwachten van de klank.. ik bedoel ik heb een gibson les paul standard met seymour duncan aph2 pickups en ben ik dus gewend aan een warme volle klank ..

hoe klinkt zon mockingbird ?

Orpheo
26 juni 2005, 00:18
dikke tone, superagressief.

das hetgeen dat ik voor me zie......

maar ik weet t niet 100% zeker.

caelin
26 juni 2005, 00:27
en waar stond dat ding te koop ???

als je hem niet neemt pm je mij dan :P

vettt ding :D

glacius
26 juni 2005, 01:19
het is bijna 100 % zeker dat ik hem ga kopen..

maar je bent altijd welkom om er eens mee te komen spelen...
in een bedrijfsruimte op een industriegebied waar niemand er last van heeft ,
mag je hem over mijn jcm2000 dsl en vintage 30 4x12 zo hard als je wil spelen ;)

drinken we er gezellig een biertje bij (uit de tab van de kantine )

Lord Abortion
26 juni 2005, 06:56
Die gitaar is ofwel een oude NJ Neck-Thru serie, ofwel een Custom Shop model. Dat kan je normaal zien aan de kop van de gitaar. Als het een NJ is staat dat op de kop geschreven, bij een CS-gitaar staat er een grote "R" op de kop. Naar mijn weten zijn NJ's wel nooit gemaakt met Seymour Duncans erin, dus dat moet aftermarket zijn. De foto die Orpheo postte is ook een CS-model, tenzij het echt een zwaar gemodde NJ is.

Je kan een snelle hals verwachten, en een stevige rock/metalklank uit deze gitaar. 850 is wel wat te veel voor een NJ, dan zou 750 echt mijn uiterste bod zijn. Voor een Custom Shop is het echter een koopje.

robert-gitarist
26 juni 2005, 12:14
het is bijna 100 % zeker dat ik hem ga kopen..

maar je bent altijd welkom om er eens mee te komen spelen...
in een bedrijfsruimte op een industriegebied waar niemand er last van heeft ,
mag je hem over mijn jcm2000 dsl en vintage 30 4x12 zo hard als je wil spelen ;)

drinken we er gezellig een biertje bij (uit de tab van de kantine )

He he en ik dan?? :o :-(















:D kiddin ;)

Thom TK
26 juni 2005, 14:16
Ik wil niet heel vervelend doen maar dat ding heeft een rosewood toets,
Naar mijn mening hebben alles CS BC Riches gewoon ebony...lijkt me ook logischer...?

Paultje-k
26 juni 2005, 14:20
offtopic:

Zonde dat Slash ook heel veel op MockingBirds speelt :cry:

zijn wel mooie gitaren daar niet van... maar Slash moet een Les Paul in zn klauwen hebben! :evil:

robert-gitarist
26 juni 2005, 14:30
offtopic:

Zonde dat Slash ook heel veel op MockingBirds speelt :cry:

zijn wel mooie gitaren daar niet van... maar Slash moet een Les Paul in zn klauwen hebben! :evil:

Die mening delen wij :D :D

BC Rich...tsja totaal mijn smaak niet alhoewel ik z'n rode Mockingbird wel weer erg mooi vind.
Ik heb zelf toen bijna een BC Rich Mockingbird gehad,een zwarte maar ik ging toch liever voor Ibanez :D :D

Superhero
27 juni 2005, 13:40
Over die gitaar stond laatst een artikel inde Total Guitar.. Waren er erg enthousiast over..

MoserCustomShopDotCom
29 juni 2005, 01:12
Die gitaar is ofwel een oude NJ Neck-Thru serie, ofwel een Custom Shop model. Dat kan je normaal zien aan de kop van de gitaar. Als het een NJ is staat dat op de kop geschreven, bij een CS-gitaar staat er een grote "R" op de kop. Naar mijn weten zijn NJ's wel nooit gemaakt met Seymour Duncans erin, dus dat moet aftermarket zijn. De foto die Orpheo postte is ook een CS-model, tenzij het echt een zwaar gemodde NJ is.

Je kan een snelle hals verwachten, en een stevige rock/metalklank uit deze gitaar. 850 is wel wat te veel voor een NJ, dan zou 750 echt mijn uiterste bod zijn. Voor een Custom Shop is het echter een koopje.

Voor hier zijn dat op zich normale prijzen. Zeker voor de Neckthrough NJ series. En helemaal als er al betere elementen in zitten!


Verder klopt de info wel (een ding toevoegen verder: een R betekent niet meteen CS!)

Wormaap
29 juni 2005, 01:59
Een R betekent over het algemeen (maar dus niet altijd) bij BC Rich dat't een USA-built is, maar USA-built hoeft voor zover ík weet niet persé customshop te zijn.

MoserCustomShopDotCom
29 juni 2005, 22:01
Alles van BC Rich handgemaakt komt uit de customshop. Er zijn wel "standaard" specs voor de US lijn.


Maar japanse Riches hebben ook een R op de headstock, en sommige handgemaakte gitaren hebben een scriptlogo... beetje ingewikkeld... :P

Thom TK
29 juni 2005, 23:48
Alles van BC Rich handgemaakt komt uit de customshop. Er zijn wel "standaard" specs voor de US lijn.


Maar japanse Riches hebben ook een R op de headstock, en sommige handgemaakte gitaren hebben een scriptlogo... beetje ingewikkeld... :P

Ja dat klopt, Kerry King heeft ook gewoon BC Rich op zijn headstock staan (iig op de oude modellen van hem).

glacius
2 juli 2005, 15:19
ik heb hem aangeschaft !!!! maar hij is ietsje anders dan die rode op de foto , de mijne is een import model america met cloud inlays en necktru body .. wel een nj maar geen europees model ..
met floyd rose

perfect instrument alleen die pickups zuigen , veel te veel output !!

ik wil er seymour duncan aph2 alnico in gaan doen net als in mijn gibson les paul ...

Iceman
2 juli 2005, 17:59
te koop Gibson les Paul LAWSUIT???????????

Wat is dat dan? Aangeklaagd door Fender vanwege het model?

Iceman
2 juli 2005, 18:03
Ontopic: check deze link http://www.bcrich.nl/page/robwoning/index.html

Foto's heb ik zelf gemaakt. Is van 1 van m'n gitaristen, is een USA Mock.
Die NJ neck-tru heeft ie ook gehad in het rood en is een andere gitaar qua matriaal en zo. Maar dat rechtvaardigd de prijs dan ook. Mooie gitaren.