PDA

View Full Version : Beginner -> een paar vraagjes



aero
25 juni 2005, 17:47
hoi,
ik ga beginnen met gitaarlessen te nemen, en was op zoek naar een goede gitaar om mee te starten. nu heb ik een budget van +- 300 euro, en daarvan zou ik in een winkel een nieuwe Cort g200 + peavy rage 15g versterker voor kunnen krijgen (+ nog wat spulletjes zoals plectra enz)
nu heb ik gezien dat je voor 10 euro meer een cort G210 kan kope. is dit een betere gitaar, en heeft het een betere sound ofzo als de 200? iemand ervaringen?

nu had ik ook nog een optie om een tweedehandsgitaar te kopen van een kennis (een cort g254 met fender frontman 15g) voor 299 euro. is het als beginneling aan te raden om een tweedehands gitaar te kopen? want ik ken er namelijk niet veel van, en naar het schijnt heeft hij iets vervangen aan die gitaar (de humberbucker vervangen met een duncan invader ofzo).. nu ja, ik dacht miss kunnen jullie me uitleggen wat dat eigelijk is, en of het niet iets is v slechtere kwaliteit ofzo, want als beginneling kan je snel bedrogen worden bij zo'n verkopers...

heeft iemand wat antwoorden op één v deze vragen?

dank bij voorbaat,
aero

bloodiron
25 juni 2005, 19:00
neem gewoon een ervaren persoon mee zodat ie kan zeggen of het een goede gitaar is en of het beschadigd is enz enz...
En lekker lang testen!!!

succes met gitaarspelen :wink:

Lord Abortion
25 juni 2005, 19:09
(de humberbucker vervangen met een duncan invader ofzo)

LOL :D

Het is humbucker, en als hij er een Invader heeft ingestoken is dat wel een pluspunt, echt een goede rockpickup!

...rock...
25 juni 2005, 19:39
(de humberbucker vervangen met een duncan invader ofzo)

LOL :D

Het is humbucker, en als hij er een Invader heeft ingestoken is dat wel een pluspunt, echt een goede rockpickup!
:-D een humberbucker :-D
de invader is zeker een goeie pickup Tom DeLonge van blink-182 had ze in zijn fender stratocaster steken. Die gitaar heb ik al een paar keer bespeeld en echt mega sound!!ook goed voor punk rock!!

aero
25 juni 2005, 20:05
(de humberbucker vervangen met een duncan invader ofzo)

LOL :D

Het is humbucker, en als hij er een Invader heeft ingestoken is dat wel een pluspunt, echt een goede rockpickup!

hmm welja dat bedoelde ik toch ? ;)

aero
26 juni 2005, 12:55
welja, ik vroeg me dus wel af of 299 een geschikte prijs is voor een tweedehands cort g254 met fender frontman 15g? het is tweedehands, 7 maanden oud. en zo niet, hoeveel zou ik moeten vragen ?

iemand een idee? ben hier maar een beginneling in, kan wel wat hulp gebruiken :-?

E-J
26 juni 2005, 13:05
Het is zeker een nette prijs, een vergelijkbare Cort G250 kost iets minder dan 300 euri en dat Fender versterkertje 80. Je hebt dan een voordeel van iets van 80 euro. Leuke gitaar, alleen ben ik op die versterker niet al te dol, maar het is best een leuk beginnerssetje. Probeer het eens uit!

aero
26 juni 2005, 13:12
ja ik heb ook al gelezen dat de amplifier niet echt zo goed is..
maar miss merk ik er zelf ng niets van :)^

bedankt voor de inlichting!

E-J
26 juni 2005, 15:28
Misschien is het handig om alleen die Cort gitaar te kopen en dan op zoek te gaan naar een leuke versterker:
Voor rond dan 150 euro heb je (nieuw) al:

-Hughes & Kettner Edition Blue 15 -> €149
-Line 6 Spider 15, -> €169
-Roland Cube 15, -> €109

Zoek naar een (tweedehands) Cube 15 of 30, die kosten echt geen drol wat hetgene wat je krijgt.

up-guitarman
27 juni 2005, 00:39
Olraat, nog eens nen nieve van Antwerpen !!!
Welkom op het forum !!!

(Ik vind da we eens een meeting moeten fiksen in Antwerpen (DeJohan Oddman, ... ???))


Misschien is het handig om alleen die Cort gitaar te kopen en dan op zoek te gaan naar een leuke versterker:
Voor rond dan 150 euro heb je (nieuw) al:

-Hughes & Kettner Edition Blue 15 -> €149
-Line 6 Spider 15, -> €169
-Roland Cube 15, -> €109

Zoek naar een (tweedehands) Cube 15 of 30, die kosten echt geen drol wat hetgene wat je krijgt.

Idd, maar moet je wel ff de prijzen checke want hier in België is alles wel wat (lees; soms schandalig veel) duurder... :-?

Cube15 is een absolute aanrader vind ik zelf en die Cort gitaren zijn ook lang niet slecht, als je dan na een tijdje je sound wat wil verbeteren kan je er eventueel nieuwe pickups in gooien (of die 2de hands Cort kopen waar al een nieuwe pup inzit)

aero
27 juni 2005, 15:26
hehe antwerpe is een wereldstad é :razz:

mja kdenk toch dat ik die gitaar, cort g254, ga kope, heb al kunne afbiede tot 265 eur + gigbag :)

en die amp die pak ik er maar bij, miss als ik beter wordt (lees: minder slecht) dan koop ik er wel is een nieuwe!

ciao

up-guitarman
28 juni 2005, 00:42
hehe antwerpe is een wereldstad é :razz:

mja kdenk toch dat ik die gitaar, cort g254, ga kope, heb al kunne afbiede tot 265 eur + gigbag :)

en die amp die pak ik er maar bij, miss als ik beter wordt (lees: minder slecht) dan koop ik er wel is een nieuwe!

ciao

Yeah, Antwaarpe roels !!!

Btw, die frontman amp valt best wel mee hoor !!! Zeker om te leren spelen ... Meer heb je niet nodig, ik had in die tijd ook gewoon een Vantage 15Wattertje voor op mijn kamer, gaat perfect en je vindt het wss een supergeluid :)
(Het is pas achteraf dat je merkt dat het beter kan :D , en nog beter, en nog beter, ... en zo blijf je altijd bezig :wink: )

Groet,
Erik

ps aan alle beginnende gitaristen; leer spelen op kutmateriaal, als je het daarop kan, kan je het op alles :razz:

aero
6 juli 2005, 23:50
heb ze eindelijk in men bezit :)

http://users.pandora.be/jot/IMG_0691.JPG
http://users.pandora.be/jot/IMG_0689.JPG

kan wel al enkele domme deuntjes, maar het wordt nog flink oefenen :p

bazzieman
7 juli 2005, 00:06
Woah, kvint em er nog aardig vet uitzien! succes ermee! :)