PDA

View Full Version : Mijn nieuwe gitaar, Ibanez RG 1570 (blue)



semt-x
25 juni 2005, 16:44
Mensen, de knoop is doorgehakt, en het is een Ibanez RG 1570 geworden. Mooi gitaartje, speelt lekker alleen niet gestemt. Ik heb al van alles geprobeerd, maar hij blijft niet goed gestemt. Kan iemand mij in het NEDERLANDS vertellen je het beste je snaren kan stemmen? Ik ga van de week wel ff foto's maken van me gitaar, ik laat ze snel mogelijk zien....
Verder ben ik helemaal blij. Maar wie wil me aub helpen?

The Flying Dutchman
25 juni 2005, 18:06
Mensen, de knoop is doorgehakt, en het is een Ibanez RG 1570 geworden. Mooi gitaartje, speelt lekker alleen niet gestemt. Ik heb al van alles geprobeerd, maar hij blijft niet goed gestemt. Kan iemand mij in het NEDERLANDS vertellen je het beste je snaren kan stemmen? Ik ga van de week wel ff foto's maken van me gitaar, ik laat ze snel mogelijk zien....
Verder ben ik helemaal blij. Maar wie wil me aub helpen?

Als je een micro hebt is dit waarschijnlijk de meest eenvoudige manier:

http://www.aptuner.com/cgi-bin/aptuner/ftp/apmain/APTunerInstall306.exe

semt-x
25 juni 2005, 18:11
Oke mensen, laat maar zitten. Ik ben er achter gekomen dat de veren niet strak genoeg stonden. Sorry voor de zoveelste floyd vraag. Maar goed, nu net ff gespeeld en ze is SUPER!!!! foto's gaan snel komen...

bloodiron
25 juni 2005, 19:01
congrats :wink:

Anders Destium
25 juni 2005, 19:17
Gefeliciteerd :)

Floyd gestemd krijgen is een vervelend werk, maar áls hij staat... :wink:

semt-x
25 juni 2005, 19:25
Het is me ook na een hoop gescheld gelukt, en nou wil ik dat ze ontstemt, maar ik krijg het niet meer voor elkaar... "het is ook altijd wat ;-)"

AART
25 juni 2005, 19:56
gefeliciteerd, die ibbi's zijn echt de bom. 8-)

semt-x
26 juni 2005, 01:34
Dit is haar dan, foto is een klein beete verrot, maar ze is in het echt veel mooier dan de foto. Ben er zeer blij mee...

http://home.wanadoo.nl/dave.haket/rg1570.jpg

EpiCenturiesAWAy
26 juni 2005, 11:29
In de titel staat toch (blue), niet ??
Voor de rest ZEER mooi gitaartje.

Fumi SG
26 juni 2005, 11:50
In de titel staat toch (blue), niet ??
Voor de rest ZEER mooi gitaartje.

jah, dus?? Hij is toch ook (blue)?

semt-x
26 juni 2005, 12:07
Ja zeker, hij is ook blue, maar je kan het niet echt lekker zien.

EpiCenturiesAWAy
26 juni 2005, 21:55
In de titel staat toch (blue), niet ??
Voor de rest ZEER mooi gitaartje.

jah, dus?? Hij is toch ook (blue)?$

Je kan het dus echt wel niet zien dat hij blauw is jongen.

Fumi SG
26 juni 2005, 22:00
ik zie er toch duidelijk blauwe spikkels en iets van een blauwe gloed (beetje raar om uit te leggen) overheen hoor! :roll:

EpiCenturiesAWAy
26 juni 2005, 22:05
Die spikkels zie ik ook maar geen blauw :) Laat maar.

Ritch
26 juni 2005, 22:05
ik zie er toch duidelijk blauwe spikkels en iets van een blauwe gloed (beetje raar om uit te leggen) overheen hoor! :roll:

Komt door de lichtinval; in bepaalde houdingen v/d gitaar spiegelt/reflecteert de finish, die een beetje blauwig is..

Maareh @ topicstarter, congrats!

Nickname
26 juni 2005, 23:56
Dit is haar dan, foto is een klein beete verrot, maar ze is in het echt veel mooier dan de foto. Ben er zeer blij mee...

http://home.wanadoo.nl/dave.haket/rg1570.jpg

Gefeliciteerd man.. ZEER MOOIE PLANK!!!!!!, ghe ghe ghe, i know want ik heb em ook net 2 weken.. in dezelfde übervette kleur nog ook :-D

EpiCenturiesAWAy
27 juni 2005, 00:01
Dit is haar dan, foto is een klein beete verrot, maar ze is in het echt veel mooier dan de foto. Ben er zeer blij mee...

http://home.wanadoo.nl/dave.haket/rg1570.jpg

Gefeliciteerd man.. ZEER MOOIE PLANK!!!!!!, ghe ghe ghe, i know want ik heb em ook net 2 weken.. in dezelfde übervette kleur nog ook :-D

Die vette blauw kleur zeker :-D

Nickname
29 juni 2005, 19:15
En? hoe bevalt ie tot nu toe? :)

semt-x
30 juni 2005, 19:09
De gitaar zelf bevalt me prima, al heeft ie wel een beurtje nodig om alles mooi en goed te krijgen. Alleen ben ik nog niet achter hoe ver je met de tremelo kan gaan. Kan het kwaad als je m continu tot zn uiterste trekt, of is dit schadelijk?

Pegasus
30 juni 2005, 22:43
De gitaar zelf bevalt me prima, al heeft ie wel een beurtje nodig om alles mooi en goed te krijgen. Alleen ben ik nog niet achter hoe ver je met de tremelo kan gaan. Kan het kwaad als je m continu tot zn uiterste trekt, of is dit schadelijk?

Zou ik niet continu doen, als ik jouw was zou ik ook eens gewoon op die gitaar gaan spelen...

Zonder gekheid: Zo'n tremelo is gemaakt om te worden gebruikt. Mocht je echter na een paar jaar het idee krijgen dat de gitaar niet goed op stemming blijft na gebruik van de tremelo moet je de veren van de brug eens een keer vervangen. Die dingen kosten maar een paar euro.