PDA

View Full Version : Nieuw systeem om een "zwevende" tremolo te kunnen



Marcel61
25 juni 2005, 14:50
Het heet Tremconverter en is nu al te koop bij Vox Humana, die ook de distributie voor de BeNeLux doet (zie nieuwe advertenties in GitaarPlus en andere bladen).
Nik Huber Guitars, Stewart MacDonald (USA), en Ruokangas zijn ook al Dealers...

Het kan worden geinstaleerd in het tremolo veren vak en word dan gekoppelt aan de zwevend (Engels:floating) afgestelde tremolo (dwz; je kunt omhoog / toon verhogen met de tremolo arm als ook naar beneden / toon verlagen / duiken. En het past op nagenoeg alle tremolo's, incl Floyd types (ja, ook op die van Ibanez en Gotoh) 8-) .

Je kan nu kiezen; de zwevende tremolo heel snel veranderen in een dive only tremolo (alleen nog naar beneden duiken dus) of deze heel snel compleet vast zetten: voila = rock solid (geen BS) vaste brug!
Dit is De-tune heaven for tremolo users, of the ideale oplossing voor gitaristen die niet echt kunnen wennen aan de wiebelende tremolo!!!!

Kiezen doe je heel simpel met twee draaiknoppjes, en je kunt heen en weer: van zwevende tremolo naar een dive only tremolo of vaste brug, en weer terug.
Meer info bij: www.dircksons.com en/of bel naar Vox Humana / Vlaardingen. Tel: 010-4346628 en vraag even naar Rene.

Anavrin
25 juni 2005, 19:52
SPAM!!!!!

JoostBaksteen
25 juni 2005, 22:10
SPAM!!!!!

Maar wel lekkere SPAM. Dank je voor de 'SPAM' :)

Klinkt veelbelovend :)

AART
26 juni 2005, 00:22
ik ben ook wel geinteresseerd, helaas is het wel spam, maar ook nuttig nieuws, zeker voor mij, ik was namelijk een tremsetter aan het overwegen, nu mar kijken wat goedkoper is.

Nickname
29 juni 2005, 19:40
zeer handig.. zeker als je ff snaren wil vervangen op je floyd.. gewoon ff vastzetten en geen problemen meer.. :-D

Philippe
3 juli 2005, 22:58
Wat is er mis met een blok hout?

Wormaap
3 juli 2005, 23:06
Je kan't spam noemen, maar persoonlijk vind ik't dan ook weer informatief :P Ziet er wel leuk uit, maar ik denk dat ik zelf toch ga voor een oude Kahler AutoLatch ;)

Marcel61
27 juli 2005, 14:50
Een gitaar met een Tremconverter geinstaleerd word een gitaar met 3 verschillende brug types waaruit je On-stage kan kiezen.
Lijkt mij een beetje lastig met een blok hout... :wink:

Vampire
28 juli 2005, 11:15
Een gitaar met een Tremconverter geinstaleerd word een gitaar met 3 verschillende brug types waaruit je On-stage kan kiezen.
Lijkt mij een beetje lastig met een blok hout... :wink:

Met een beitel erbij kom je een heel eind hoor... :D

stimmt
28 juli 2005, 12:30
ik heb er een in mijn strat zitten. Ingebouwd door Frans van Jukebox Boekel.

Zeer handig systeempje, hij ontstemt amper als je em losser of vaster draait

robert-gitarist
28 juli 2005, 23:07
Een gitaar met een Tremconverter geinstaleerd word een gitaar met 3 verschillende brug types waaruit je On-stage kan kiezen.
Lijkt mij een beetje lastig met een blok hout... :wink:

Met een beitel erbij kom je een heel eind hoor... :D

Dat wil ik wel eens live zien dan op podium...
"ff andere brug kiezen: BONL BONK BONk * 3minuten later* Klaar"

:D :D

almarvk
29 juli 2005, 09:07
Ach, met een hamer past alles! ;)

Maniaaaak!!
2 augustus 2005, 19:08
SPAM!!!!!

lol check z'n onderschrift hehe

vulvasonic
3 augustus 2005, 15:42
Zoiets bestond toch al veel langer?

Ik meen dat Wilkinson jaaaaaaaaaaren geleden al iets dergelijks op de markt had gebracht, alleen nog eenvoudiger; als het pookje hing, dan stond meteen alles vast als ware het een vaste brug en als je het pookje gebruikte, dan deed ie gewoon wat ie moest doen. Geniaal systeem.

Marcel61
3 augustus 2005, 23:02
vulvasonic
Quote: Zoiets bestond toch al veel langer?

Klopt wat betreft die Wilkinson tremolo! Deze was genaamd Wilkinson Convertible VS100 tremolo. Gibson heeft het patent van dit systeem gekocht om het vervolgens in de kluis te plaatsen :-? ....bang dat het invloed zou gaan hebben op de verkoop van hun gitaren met vast bruggen!

De Tremconverter is toch iets anders, ook zeer simpel te bedienen en bied iets meer mogelijkheden. Dit systeempje past ook op de meest voorkomende tremolos.

Marcel61
29 augustus 2005, 21:27
Mocht je denken dat de Wilkinson Convertible tremolo niet meer verkrijgbaar is:

www.fretkingbitz.com

Waarschijnlijk kan je 'm daar rechtstreeks bestellen want ik zie ze niet verkrijgbaar in de Benelux.

Over Tremconverter: ingebouwd en gekoppeld aan een floating (=zwevende, dwz je kan op en neer met de tremolo arm) Floyd Rose tremolo kan je geinige dingen uithalen, zoals bv een EvH D-tuna gebruiken: gewoon de Floyd tremolo snel vastzetten met de Tremconverter en dan poepsnel de lage E naar een lage D stemmen met de D-tuna!

--=HANS=--
18 november 2009, 08:37
Ja, en jij bent lekker wakker..................









Kijk eens naar de datum van de post van Marcel61 :stop:

McVenco
18 november 2009, 09:35
Kijk eens naar de datum van de post van Marcel61 :stop:

Het is ook een quote uit een heel ander topic. Forumbugje?

Madcow
18 november 2009, 09:38
Hahaha faalhaas.

Rock Bottom
18 november 2009, 15:46
waar zie jij mij op iemand boos zijn? En denk jij dat je mij wel hier in het openbaar deze dingen mag toedichten - op de man persoonlijk? Je zuigt aan je duim en dan komen je zelf verzonnen woorden hier te staan als "boos" - "wat hebben we toch gedaan" - "een ambtenaar die opdracht heeft gekregen om dit forum op juridische gronden plat te leggen"
mij van je verzinsels te beschuldigen? Moet dat de norm van dit forum worden?

Denk jij nu werkelijk voor een seconde dat ik hier loop te vissen naar de trofee voor de populairste forumite als jij die al hebt? Het interesseert mij totaal niets.

Ik zal je vraag beantwoorden: Ik heb een werelwijd patent op mijn naam staan voor een gitaar produkt - een stukje hardware dat nik huber (guitars), stewart macdonald's jay hostetler, josef regnet van schaller, gunter eyb (guitars), beefree inc, juha ruokangas (guitars) en norbert heinzinger / ets guitar hardware (om er maar een paar te noemen) de moeite waard vinden om te verkopen, in te bouwen of te maken. Ga ik dit jou laten zien? Nee. Spammen mag nu eenmaal niet.

En wat heb jij zoal bereikt - boy ?


en de award voor mongool van de maand gaat naar:


Marcel61

wietse
18 november 2009, 16:08
Ja, en jij bent lekker wakker..................









Kijk eens naar de datum van de post van Marcel61 :stop:

heb je het tegen jezelf??

--=HANS=--
18 november 2009, 17:39
Sorry Wietse maar er zijn twee posts verdwenen. Een van die Marcel nog uit 2005 waarin hij nogal uit de hoogte doet en een reactie daarop van vandaag van iemand die dus 4 jaar na dato die marcel zijn vet geeft. Daar reageerde ik op.

mesaman
19 november 2009, 00:26
nou fantastisch!:speed: -c= vul zelf maar in! bedankt he!

roel-snip
4 december 2009, 18:39
en de award voor mongool van de maand gaat naar:


Marcel61

En de hoofdprijs voor stoken en hypocrisie.

Rock Bottom
7 december 2009, 15:36
En de hoofdprijs voor stoken en hypocrisie.

Stoken okee, hypocrisie? heb je net weer een luxe woord geleerd of bedoel je er wat mee, uitleg graag?

G.G.
7 december 2009, 19:50
Oer oud topic, door twee missende posts geheel uit zijn verband gerukt.

Jongens. Lekker later voor wat het is en lief zijn voor elkaar.

roel-snip
7 december 2009, 22:07
Stoken okee, hypocrisie? heb je net weer een luxe woord geleerd of bedoel je er wat mee, uitleg graag?

Als ik zie hoe Marcel 61 reageerde op Barno ( over spam ) , komt dat in mijn gedachte opzetten.:hippie:
Over het algemeen ben ik een lezer , en reageer ik niet zo heel veel ( behalve als ik iemand van dienst kan zijn met wat info , of als ik zelf info vraag ) , maar deze post van marcel61 zie ik toch echt als spam.

Teun1988
27 april 2011, 17:22
lekker oud topic maar toch even kritisch:

Zoiets kan toch nooit fatsoenlijk werken zonder locking-nut. Heb net de foto's van da ding bekeken maar volgens mij onstemd ie zo als de neten.

G.G.
30 april 2011, 19:11
Sperzels, Graphtech topkammetje, rollerstringtrees of graphtech stringtrees. Ik zie het probleem niet hoor.