PDA

View Full Version : typefout zeker....



Steven5446
25 juni 2005, 14:50
' t moet niet gekker worden....

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=47069&item=7332157786&rd=1

Ik blijf me afvragen waar dit soort prijzen op gebaseerd zijn en of het er echt voor betaald zal worden.

pimmetje
25 juni 2005, 16:57
Als dit soort prijzen er al voor betaald worden, gebeurt dat waarschijnlijk niet via ebay :D.

Toen de hendrix-gitaar die Dweezil Zappa al die jaren had bewaard in Londen werd geveild, was de verwachte opbrengst dacht ik tussen de 500.000 en de 600.000 euro.
De prijs bleef uiteindelijk geloof ik hangen op zo'n 450.000 euro.

Maar in dat geval was dus de herkomst van de gitaar redelijk betrouwbaar vast te stellen. Alleen zijn ook over die gitaar weer allemaal tegenstrijdige verhalen. Zo is niet 100% bekend tijdens welk concert Hendrix de gitaar molde en ook is niet helemaal zeker of Dweezil 'm heeft opgknapt of dat Zappa dat zelf had gedaan om 'm op Zoot Allures te gebruiken.

Dan ga ik me persoonlijk toch afvragen wat er dan wél waar aan is :D.

jozum
25 juni 2005, 17:46
Ik blijf me afvragen waar dit soort prijzen op gebaseerd zijn en of het er echt voor betaald zal worden

"If you check the recorded auction results for the most recent sales figures for Jimi Hendrix owned instruments you will see that the results are in the $800.000.00 to $1000.000.00 region, our valuation is therefore very realistic"

lijkt mij inderdaad een kleine kans dat iemand via internet dat ding koopt.

zjanke
25 juni 2005, 19:49
En als je dan via internet zo'n gitaar koopt, dan laat je hem niet verzenden via UPS next day, dan wil ik dat ze hem go..censuur...mme hoogstpersoonlijk komen brengen....




































Wat? dan wil ik dat Jimmy hem zelf komt brengen en een stukje voorspeelt :D

Riffcrusher
25 juni 2005, 20:18
Was het niet Freek De Jonge die eens vertelde dat hij zogezegd ik weet niet hoeveel geld had uitgegeven aan een gitaar die nog van Jimi was geweest in de hoop dat (een deel van) het talent van de overleden gitarist op hem zou afstralen ? Hehe...

vulvasonic
25 juni 2005, 20:26
Ik zie op de foto's waar Jimi het ding in z'n klauwen heeft meer slijtageplekken dan op de recente foto's.

Ik snap de hele ophef niet trouwens. Hendrix gebruikte zijn gitaren als ware het pakken melk. Waarom zou je in vredesnaam zoveel geld neerleggen voor een gitaar, alleen omdat een bekende persoon er op heeft gespeeld?

Die gitaar van Dweezil is wat dat betreft veel geiniger. Die plank is door Hendrix in de hens gestoken, door papa Zappa voorzien van allemaal nieuw spul (behalve de body) en door Dweezil terug gevonden onder de trap. Maar om DAAR dan weer zoveel voor neer te leggen.......
Ik heb trouwens uit vrij betrouwbare bron vernomen dat de veiling van die Hendrix/Zappa-strat niets meer is geweest dan een publiciteitsstunt van Dweezil.

JoostBaksteen
25 juni 2005, 21:56
Ik zie op de foto's waar Jimi het ding in z'n klauwen heeft meer slijtageplekken dan op de recente foto's.


Dat is het eerste wat mij opviel, wat een oplichter :D:D rofl

...rock...
25 juni 2005, 22:17
Ik zie op de foto's waar Jimi het ding in z'n klauwen heeft meer slijtageplekken dan op de recente foto's.


Dat is het eerste wat mij opviel, wat een oplichter :D:D rofl
ook zoom hij in op een slijtage plek op de gitaar wanneer jimi hem vast heeft en die slijtage plek is niet te bespeure op de gitaar.

Raytheman
25 juni 2005, 22:23
Wél even lezen mannen...
"There are areas of missing finish around the edge of the body, some had been “blacked in” with a marker pen back in the late 60’s, but it is entirely possible to match the damage on the guitar to the damage seen in the images."

...rock...
25 juni 2005, 22:36
Wél even lezen mannen...
"There are areas of missing finish around the edge of the body, some had been “blacked in” with a marker pen back in the late 60’s, but it is entirely possible to match the damage on the guitar to the damage seen in the images."
waarom wilt iemand dat nu met een markeer stift doen? :-?

EpiCenturiesAWAy
25 juni 2005, 22:59
Misschien is het gewoon een excuus om de gitaar 'echter' voor te laten doen.