PDA

View Full Version : hulp nodig bij zoeken naar versterker



ernie
24 juni 2005, 18:52
yo

ik ben van plan om een elek.gitaar te kopen maar ik zoek nog een versterker.
ik zoek iets met een goed metal geluid wat niet veel meer dan 350euro mag kosten.
ik wil geen 2e hands, gewoon een nieuwe.
ik ben van plan om als gitaar een: Ibanez GRG 270 B te kopen.
ik heb ook al rond gekeken naar versterkers maar ik heb der niet zoveel verstand van maar ik heb een: Marshall MG 30 DFX en een: Line6 Spider2. kan een van deze twee een goede versterker voor mij zijn?

deedee
24 juni 2005, 19:06
randall rg75 kan je ook effe naar kijken.....
de marshall ken ik niet. Ik heb wel eens op de mg250dfx gespeeld, die vond ik ronduit KUT. Maar nogmaals, ik weet niet of dat bij de mg30dfx ook zo is.
De line6 is een hele veelzijdige versterker. Ik heb hem zelf nooit getest.

Squier4ever
24 juni 2005, 19:20
Line6 is idd erg veelzijdig vooral vanaf de 75 watt versie, die heb ik ook. Je kan ook eens naar een Roland cube kijken, die zijn ook erg lekker voor het geld dat je ervoor moet dokken.
De marshall DFX serie vind ik voor het geld ook een erg goede versterker.
Ook de Randall vond ik een goeie tip.
Eens zien wat hebben we dan nog, evt een peavey transtube achtig iets?

ernie
24 juni 2005, 19:22
ok bedankt. :D
ik ga binnenkort nog langs bij vriesen in doetinchem en ga ik even rond kijke, ik zal wel wat over die randall ook vrage en ook over die line6.

ernie
24 juni 2005, 19:33
ok zal ik doen;):D
ben ik nog wel hele dag bezig;):P

owja als je me msn wil mag je wel toe voege;):P spa-z@hotmail.com

E-J
25 juni 2005, 12:46
Pak niet die MG serie van Marshall. Die klinken nogal ielig, dun en nep. Als je echt een Marshall wil, zoek dan een tweedehands Valvestate. Die zijn veel beter. Ik heb ooit een Marshall VS265 tegenover een MG250 gezet. En die laatste klonk toch echt duidelijk wat minder vergeleken met de Valvestate. Slechte, dunne distortion, en clean is ook niet zo geweldig. Echt niet doen! Koop niet een versterker vanwege de naam.

Als je begint met gitaarspelen, moet je zeker een mondelingversterker pakken. Lekker veelzijdig en zo kom je erachter wat voor geluid je zoekt.
Kijk dan vooral naar de Line 6, Roland en de Vox. Deze hebben allerlei versterkernabootsingen die op elke van deze 3 versterkers heel goed klinken. Ik heb zowel de Spider als de Cube gespeeld, de Cube vond ik ietsje overtuigender klinken, de Spider klinkt wat 'nepper'. Over de Vox en de Randall heb ik goede dingen gehoord, ik heb ze alleen (nog) niet uitgeprobeerd.

Echte aanraders zijn:
- Line 6 Spider 112
- Randall RG75 G2
- Roland Cube 60
- Vox AD50VT

Ik zou zeggen, zoek een leuke gitaarwinkel en vergelijk bovenstaande versterkers bij elkaar. Het zijn ieder toppers. Succes!

ernie
25 juni 2005, 18:05
allemaal bedankt voor het advies:D
binnenkort even naar vriesen in doetinchem om te testen:)

Tujuh
25 juni 2005, 19:48
mondelingversterker

Dat zou handig zijn wanneer je versterker ook nog eens kon praten!
:-D Heb je zang+gitaar in 1! :-D :-D

Sorry, kon het niet laten om een beetje bijdehand te doen :razz:

bentium
25 juni 2005, 19:50
ik zou uitkijken naar een line6 spidertje, vox ad, of een cube van roland

AART
25 juni 2005, 20:21
en neem van mij aan, neem een cube 30 van roland, beste binnen jouw budget, maar die randall is misschien iets beter als je een eenzijdige metalamp zoekt.

jos zonder pet
25 juni 2005, 20:25
ik vind line6 spider's juist niet echt geweldig klinken...
idd heel veelzijdig, veel verschillende sound maar klinkt allemaal nogal dun...
ik heb ze dan wel enkel nog maar gehoord in een redelijk grote zaal en daar was het geluid vrij kut, misschien dat het in je kamer beter klinkt...

de fender FM212 R lijkt me wel een zeer degelijke versterker om met te beginnen, 100watt door 2 12inch speakers.... dat gaat al hard voor 279,- (feedback)
wel zelf nog niet getest

E-J
25 juni 2005, 23:41
ik vind line6 spider's juist niet echt geweldig klinken...
idd heel veelzijdig, veel verschillende sound maar klinkt allemaal nogal dun...
ik heb ze dan wel enkel nog maar gehoord in een redelijk grote zaal en daar was het geluid vrij kut, misschien dat het in je kamer beter klinkt...

de fender FM212 R lijkt me wel een zeer degelijke versterker om met te beginnen, 100watt door 2 12inch speakers.... dat gaat al hard voor 279,- (feedback)
wel zelf nog niet getest

je hebt die 100 watt helemaal niet nodig als je wilt beginnen. Veels te veel. Bovendien heeft hij 'slechts' alleen een goede clean, een mooi scheurgeluid krijg je er niet uit. Een Spider is dat wel beter, maarja je hebt gelijk hij klinkt wat 'dun' maar alsof je dat nou merkt als je een beginner bent :D

ernie
26 juni 2005, 19:56
maakt mij niks uit of ie veelzeidig is.
kwil gewoon een goed metal geluid en de amp voor een lange tijd gebruiken dus ook als ik later in een band ga spelen wil ik nog wel goed mee kunnen met de amp.
had ik zelf ook al wel verwacht dat ze me bij vriezen iets wouden aansmeren maar daar luister ik toch niet naar :P
ga ik maar even kijken naar die randall als die een goed metal geluid heeft neem ik die waarscheinlijk;)

deedee
26 juni 2005, 20:49
randall heeft wel vooral een goede distortion... (heb ik gehoord, ik heb er nooit op gespeelt, maar ze verkopen zichzelf ook met hun distortion en niet met hun clean)

E-J
27 juni 2005, 08:53
Als je echt alleen wilt scheuren, bekijk dan de Randall RG75 en de Line 6 Spider II. Al zou ik ook naar de andere versterkers kijken...

jw009
27 juni 2005, 10:23
Peavey bandit is zeker een goede optie voor je als je metal wilt en een versterker voor langere tijd. Hij gaat loeihard en redelijk veelzijdig al heb je het niet nodig.