PDA

View Full Version : Welke gitaar is dit?



maxus3d
24 juni 2005, 18:22
Hallo,

Ik heb een 8 jaar geleden een elektrische gitaar gekregen van m'n nonkel, die hij had gekocht toen hij 18 jaar was. Dat is nu een 20-25 jaar geleden.

Nu zou ik graag weten of iemand deze gitaar 'herkent', dus kan zeggen van welk merk deze gitaar is, of dat iemand ook zo een gitaar heeft.
Na een eerste navraag is mijn vermoeden dat het om een 'kopie' van een 'merk'-gitaar bevestigd (omdat er geen serienummer/merknaam op mijn gitaar staat).

Een foto (http://users.telenet.be/fps/guitar.jpg) (crappy webcam wel).

De finishing is een 'sunburst' (betere foto (http://users.telenet.be/fps/sunburst.jpg) van de finishing, maar dan op een andere gitaar).

Als iemand meer info kan geven over deze gitaar, graag :)

biels
24 juni 2005, 18:28
hmm zelfbouw misschien?

EpiCenturiesAWAy
24 juni 2005, 18:36
Zelfbouw denk ik niet, ik heb die gitaar al eens ergens gezien maar ik weet niet meer waar of wat voor één het was.

wietse
24 juni 2005, 18:41
een kawai product, heb ook zoiets gehad worden onder de meest uiteenlopende namen soms aangeboden en elke mogelijke elementen configuratie.
waarde ongeveer een 60 euro in een goede bespeelbare staat.

...rock...
24 juni 2005, 18:53
wat is het eigenlijk een strat of een sg?

maxus3d
24 juni 2005, 18:56
Er staat dus niets van merknaam/nummer of eender wat op.

De gitaar heb ik eens opengeschroeft, om te poetsen en het 'binnenste' eens te bekijken.
Ik moet zeggen dat er niet veel in die gitaar zit.
Die 2 regelaars (volume en nog iets) zijn verbonden met de input-jack, en met die 2 knopjes.

Die 2 witte knopjes rechtsboven zijn verbonden met die 2 horizontale, witte balken (onder de snaren). 1 knopje per balk.

Althans, zover ik het me herinner, want het is al een tijd geleden dat ik die heb opengeprutst.

Kan er iemand mij uitleggen hoe die gitaar werkt?

Enigste wat ik weet is dat die 2 witte horizontale balken magnetisch zijn. :)

wietse
24 juni 2005, 19:53
meer vind je in de meeste gitaren niet ,de witte balken zijn de pickups singlecoils in dit geval, met die schakelaartjes zet je een pickup aan of uit .
verder zou ik de faq effe lezen als ik jou was daar word je een stuk wijzer van.
gewoon inpluggen alles open draaien en wat met die schakelaartjes schuiven om te zien in welke stand ze aan staan, meestal is het schakelaar naar element toe is element aan.
als je dat goed hebt dan moet er geluid uit komen als je de snaren aanraakt, meestal zijn die schakelaars kapot (simpel zelf te maken met wat geduld)of erg vuil.
de volume potmeter wil ook nog wel eens dienst weigeren en als de input jack erg vervuild is dan krijg je er ook geen geluid uit.

maxus3d
24 juni 2005, 20:03
meer vind je in de meeste gitaren niet ,de witte balken zijn de pickups singlecoils in dit geval, met die schakelaartjes zet je een pickup aan of uit .
verder zou ik de faq effe lezen als ik jou was daar word je een stuk wijzer van.
Ahzo.
Ik zal die FAQ eens bekijken, ziet er redelijk uitgebreid uit ;)

Alleszinds bedankt voor de uitleg!

ieme
24 juni 2005, 20:12
goed advies wietse!

turboblues
24 juni 2005, 22:52
Lijkt me een typisch Wietse-model!