PDA

View Full Version : Boss BR 1200



Grave Fillé
24 juni 2005, 16:02
Het luitjes,

Ik heb vele ideetjes in mn hoofd die ik graag wil vast leggen en wil afmaken. Opnemen die hap dus. Maar hoe? Ik liep een beetje te zoeken en vond deze recorder van Boss. Dus heb ik even gekeken wat die kan enzo en ben ik nu zeker geintereseerd. Alleen hij kost enorm veel geld en vraag ik me af: 'Is ie het geld wel waard?' En dat is mijn vraag aan jullie :-D

groets,

ik

harrie-beton
25 juni 2005, 12:02
Koop niet te snel.

Als je op locatie wilt opnemen is het misschien leuk hoewel je niet veel sporen tegelijk kunt opnemen. Bovendien zijn er dan betere alternatieven.


Voor thuisgebruik lijkt het me niks, er zit teveel extra in terwijl een standaard computer het goedkoper kan.
Een of twee microfooons, een mixertje en een redelijke geluidskaart en je komt al heel ver. 300 euri ofzo totaal.

bobby
26 juni 2005, 14:27
naja... ik heb de 1180 gehad, vindt het wel jammer dat ik die heb weg gedaan achteraf... hij had mischien niet het allerbeste geluid, maar er zat wel instant dynamiek in.. de presets eisten wat knoppen draaierij, maar klonk allemaal wel goed hoor.. wel belangrijk dat je drums niet doet via een Boss BR.. tenminste, op de 1180 was het een hel om die drums goed te krijgen, ik gebruikte daarvoor een drumcomputer..

natuurlijk moet je wel even verder kijken, en inderdaad een PC met wat randapparatuur ook overwegen, ben je waarschijnlijk goedkoper uit.. moet je nog wel software hebben, en flink wat tijd investeren om het goed te laten klinken.. maar dan heb je voor over een langere periode weer meer aan, meer upgrade mogelijkheden...

Succes!

Bloodline
26 juni 2005, 20:09
Het luitjes,

Ik heb vele ideetjes in mn hoofd die ik graag wil vast leggen en wil afmaken. Opnemen die hap dus. Maar hoe? Ik liep een beetje te zoeken en vond deze recorder van Boss. Dus heb ik even gekeken wat die kan enzo en ben ik nu zeker geintereseerd. Alleen hij kost enorm veel geld en vraag ik me af: 'Is ie het geld wel waard?' En dat is mijn vraag aan jullie :-D

groets,

ik

een record programma en guitarport ? OF POD OF PODXT OFZOW ?
als je dat beetje onder de knie krijgt kan je ja meteen je ideeen vaststellen. of wil je het overal meenemen ?

Grave Fillé
28 juni 2005, 19:47
Ja ik zou het wel graag mee willen nemen. Het apparaat zou ook moeten dienen om werk van de band mee op te nemen of met een mede-muzikant dingen te bedenken en uit te werken.

Ook zou recording via pc beter zijn voor thuis alleen spreekt die BR serie omdat je in korte tijd gewoon je ideeën en nrs zonder met erg ingewikkelde dingen geconfronteert te worden. Het komt allemaal heel laagdrempelig en makkelijk over itt software voor de pc dat zo diep gaat en moeilijk op is te pakken.

bert k
28 juni 2005, 23:39
Maar waarom dan zo'n dure? Is dit niks? http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=3888 Kost maar zo'n 360 euro. en is wel 8 sporen digitaal

Grave Fillé
30 juni 2005, 11:49
Het zou idd een optie zijn. Alleen weet ik niet of je hier drums en bass mee kan in programeren en of je je opgenomen spul er na nog kan bewerken. Het kost wel een stuk minder dus dat is mooi. Alleen is ie voor mij waarschijnlijk niet uitgebreid genoeg.