PDA

View Full Version : metal duikvlucht



Mr_Kadaver
24 juni 2005, 13:26
hallo,

ik heb een vraagje, misschien is ie al wel eens gestelt, maar hoe maak je zo'n hoge duikvlucht zoals die wel in (extremere) metal gebruikt wordt?
ik weet er niet zo veel van, op de klank na dan, dus misschien is dit niet concreet genoeg, maar al kan iemand me helpen, graag.

sneez0r
24 juni 2005, 14:00
Daar heb je een tremolo arm ofwel 'whammy bar' voor nodig. Ik bezit zo'n ding zelf niet, dus ik kan je er niet al te veel over vertellen.

Mr_Kadaver
24 juni 2005, 14:17
ja, oké, dat had ik zelf ook door, alleen gewoon een beetje virbreren ermee is nog geen duikvlucht, helaas.

TMKXL
24 juni 2005, 15:31
Je moet een divebomb maken met je tremolo. Waarschijnlijk bij metal slaan ze een pinch harmonic aan en drukken ze hun Floyd Rose helemaal naar beneden. Herhaling: Floyd Rose tremolo's zijn zo'n beetje de enige die echt goede divebombs aankunnen, samen met de trem van Parker.

Mr_Kadaver
24 juni 2005, 16:01
oké, nu nog uitzoeken wat een divebomb en een pinch harmonic is :P en ik heb een kahler tremolo, kan dat ook?

Rewind
24 juni 2005, 18:00
divebomb is je tremoloarm helemaal naar de body toe duwen (aan de kant van de snaren natuurlijk)
Pinch harmonic is een bepaalde manier van aanslaan waardoor je door eerst met je plectrum aan te slaan en meteen daarna je duim ook tegen die snaar tikt een 'ander soort toon' krijgt, daar valt echter heel veel over te vinden hier en op internet, met dit mooie weer geen zin om t precies uit te leggen

Mr_Kadaver
24 juni 2005, 19:43
oké, bedankt

Maiden Michiel
26 juni 2005, 10:32
Maak anders een flageolet bij de g snaar op de 5e positie en ram die floyd (Kahler in jouw geval) helemaal naar beneden. Diet het ook lekker.

doncker
13 juli 2005, 10:43
Wat is een flageolet ?
Sorry, ben een theorie leek.

Lacrymosa
13 juli 2005, 10:48
Weet je als je je vinger op een snaar houdt (en dus niet indrukt) dat ie op sommige plekker op de hals een hoge toon geeft? das een flageolet.

Wat ik altijd doe:
Gain goed open
Je dempt met je duim, van bovenaf, de E A en D snaren, met je wijsvinger demp je de B en E snaar af.
Met je middelvinger speel je op de 3de, 4de of 5de positie een flageolet.
Dan trek ik mn whammybar eerst naar achter (omhoog) en laat em langzaam terugzakken, is ie bij neutraal, dan druk ik em langzaam in

doncker
13 juli 2005, 12:43
Thancks man,

Is even oefenen dan.