PDA

View Full Version : opzoek naar ROBOTALK



e_lukather
23 juni 2005, 21:25
Hallo allemaal,

ik ben opzoek naar de Robotalk . Ik heb 1 advertentie gevonden op ebay maar dat is vanuit de vs.
Weet iemand of er een gitaarzaak in nederland is die hem heeft?
En stel dat ik hem uit amerika laat overkomen ... is dat handig?

Bedankt alvast!

Robbert
23 juni 2005, 21:28
De Robotalk is niet van Analogman, dat maakt het zoeken makkelijker :D

e_lukather
23 juni 2005, 21:32
Hey shit..wist ik veel. Maar goed, dan houden we t op de robotalk :)

Robbert
23 juni 2005, 21:40
Haarguitars heeft ze, volgens zijn website. Tonetoys in Duitsland verkoopt de RC en AC booster, misschien ook de Robotalk?

maylingjv
24 juni 2005, 08:20
ik wil die ook al zolang hebben maar das zo'n duur ding,zijn er geen ander alternatieven?

e_lukather
24 juni 2005, 08:46
tnx robbert.. ik ga ze binnenkort even bellen voor exacte prijs.

maylingv: meer als 200 euro zullen ze niet zijn denk ik?

DREAMMACHINE
24 juni 2005, 08:49
hehe, ja dus!....bij vdHaar was hij paar maanden terug nog 250 en in duitsland bij tonetoys.de was hij zelfs over de 300!!...

dus succes met zoeken, en een 2ehands is helemaal al bijna onmogelijk ! ( ben zelf ook al maanden er naar op zoek namelijk!)

harrie-beton
24 juni 2005, 11:00
zijn er bekende nummers waar het effect in gebruikt is?

ieme
24 juni 2005, 17:47
ik neem er deze zomer 1 mee uit de vs

robert-gitarist
24 juni 2005, 19:35
zijn er bekende nummers waar het effect in gebruikt is?

Inderdaad wat moet ik er bij voorstellen?

Chrissie
24 juni 2005, 22:17
ik wil die ook al zolang hebben maar das zo'n duur ding,zijn er geen ander alternatieven?
een héél cheape mogelijkheid is de Alesis Philtreuit de modfx serie, daar zit een gelijkaardige sample and hold filter op.
Op musicstore.de zijn ze nog geen 40euro dacht ik.
Best wel te gebruiken met een TB-boxje

e_lukather
25 juni 2005, 09:04
De Robotalk is een soort van autowah (toch?).

Ik kreeg gas door dit filmpje..

http://www.prosoundcommunications.com/english/video/paul_jackson/paul_robo.html

DREAMMACHINE
25 juni 2005, 09:20
....idd GAS ! ! ! ! ! :o ....pfff, deze demo had ik nog niet gezien. Er staan op die site nog wel meer videodemo's van de robotalk dacht ik.

DREAMMACHINE
25 juni 2005, 09:22
het is trouwens meer een envelope filter / random arrpegiator / lo-pass filter dacht ik!.......en volgens mij komt in frank zappa's 'ship ahoy' een beetje het idee wat dit pedaal doet goed naar voren!

BlackSun
25 juni 2005, 15:36
WAT EEN GAAF PEDAAL! :o

Dat klinkt dus echt super...alleen niet zo goed voor mn portemonnee:(

robert-gitarist
25 juni 2005, 16:35
http://image.www.rakuten.co.jp/ikebe/img10291013759.jpeg

Die bedoel je toch of niet?
Ziet er wel simpel uit en degelijk.
Ben benieuwd na het geluid ervan :)

DREAMMACHINE
25 juni 2005, 19:19
ja die is het dus, en om hem te horen moet je echt ff wat van die demo filmpjes bekijken op hun site!...echt mega pedaal!!...

The Chief
25 juni 2005, 19:54
klinkt supercool :o

robert-gitarist
25 juni 2005, 20:07
ja die is het dus, en om hem te horen moet je echt ff wat van die demo filmpjes bekijken op hun site!...echt mega pedaal!!...

Ja sorry al geprobeerd maar lukt niet :(

DREAMMACHINE
25 juni 2005, 20:51
....man, je weet niet wat je mist! :roll:

robert-gitarist
25 juni 2005, 20:53
....man, je weet niet wat je mist! :roll:

En dan moet je nodig dat zeggen :P :P :D

DREAMMACHINE
25 juni 2005, 20:56
http://www.prosoundcommunications.com/english/video/index.html

daar staat een hele lijst met interviews/demo's van gasten met gitaren....een aardig aantal heeft ook de robotalk getest en is daar dus te zien, erg nice!!! 8-)

edit: check vooral josh smith, andy brauer en brad fernquist er mee!...geweldig !!....dus: ..GAS !!!

Lucluc
25 juni 2005, 20:59
Het is dus een 'gewone envelope filter' OF hij is gekoppeld aan een random sequencer. Dat laatste doet een Zvex Seekwah of Oohwah ook, alleen de Seekwah doet geen random, maar alleen 4,6 of 8 stapjes. Ik heb erg veel plezier van m'n Seekwah, erg inspirerend en toch verassend goed te gebruiken, al zou je dat misscien niet denken.

Welke zou er eerder zijn geweest, de Seekwah of Robotalk?

DREAMMACHINE
25 juni 2005, 21:07
stukje van analogman:
The Robotalk is based on the famous Oberheim Voltage controlled filter which was also sold as the Maestro filter sample and hold. It is a cool envelope follower with a 2nd mode. This mode is "sample and hold" and sounds like a synthesizer's sample and hold, similar in sound to the Z.Vex seek wah (actually more like the random mode on the Z.Vex Ooh Wah). The Robotalk is actually THREE effects in one as it has an added LO-PASS filter mode which allows controlling the frequency range with an expression pedal! This makes it into a cool filtery-sounding wah.

....ikzelf dacht dat ie er vanaf 2002 was, en helaas nogsteeds niet in m'n handen gehad!..helaas....maar ooit...tkomt goed.... 8-)

e_lukather
25 juni 2005, 22:30
ja die is het dus, en om hem te horen moet je echt ff wat van die demo filmpjes bekijken op hun site!...echt mega pedaal!!...

Ja sorry al geprobeerd maar lukt niet :(

moet je quicktime ff installeren

MaBeCo
12 juli 2005, 21:34
Kweet niet of het mag maar misschien kunnen we elkaar gelukkig maken..., vanmiddag in een opwelling gekocht een "Robotalk with power jacks" voor 285,00 Euro. Zojuist een half uurtje gespeeld maar niets voor mij, zoals gezegd: "gekocht in een opwelling...", omdat die gozer in de muziekzaak er een heerlijke sound uit haalde. Een half uur oud dus en nu te koop voor 200,00 Euro. De bon voor de garantie zit er natuurlijk gewoon bij!

Debaser
13 juli 2005, 23:47
Er staat er een op marktplaats ...

nu ik dit tik zie ik dat ie van degene is hierboven me ..lamaaar

dunnoaname
16 juli 2005, 12:23
Wel vet pedaaltje, maar ik zou het denk ik bijna nooit gebruiken. Misschien die autowah achtige functie wel maar die andere is me iets TE spacy. :lol: